[R21] tuning
Weet iemand een adres of website in NL waar je voorbumpers e.d. voor een 21 Turbo kunt halen?
gaat meer om een geheel andere voorbumper dan de standaard, laat maar zeggen zoals in de europacup 

[quote="Le Mec"]gaat meer om een geheel andere voorbumper dan de standaard, laat maar zeggen zoals in de europacup
[/quote]www.primaracing.com

kunnen wij u ook wel leveren .
Bruno
Bruno
aja,en moet je daar de standaard bumper voor hebben ,of maak je van een mal iets dan?bruno @af schreef:kunnen wij u ook wel leveren .
Bruno
zeg stuur me eens wat prijzen door via pm of email
groetjes
ja goed ideegille schreef:aja,en moet je daar de standaard bumper voor hebben ,of maak je van een mal iets dan?bruno @af schreef:kunnen wij u ook wel leveren .
Bruno
zeg stuur me eens wat prijzen door via pm of email
groetjes

picca's,prijzen?bruno @af schreef:kunnen wij u ook wel leveren .
Bruno

ik ben eigenlijk ook al op orientatie om het volgend jaar project 21 turbo te laten starten,dus is het fijn als ik nu ook de nodige info kan vergaren over het hoe wat en waar,en ja de kosten

5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
dat je de battery losmaakt,plus en min hepatrick 21TURBO schreef:kan mij iemand vertellen als ik doe lassen aan de carrosserie waar ik ff rekening mee moet houden,dan bedoel ik i.v.m met de electronica.
Ik zou voor de zekerheid de batterij loskoppelen, maar eigenlijk mag het niets uitmaken. Je maakt tenslotte waar je last kortsluiting.patrick 21TURBO schreef:kan mij iemand vertellen als ik doe lassen aan de carrosserie waar ik ff rekening mee moet houden,dan bedoel ik i.v.m met de electronica.
Goed te horen dat er meerdere 21 Turbo rijders bezig gaan. Hier ook ff de vraag of iemand weet of de pistons [sorry ben t nederlandse woord ff kwijt] en kleppen van de 21T gesmeed zijn. Mijn Haynes houdt op met het vermelden dat ze alu zijn.

jawel maakt wel uit zeker als er wat electronica inzit zoals op de 21T,alternator's kunnen het echt nie hebben hoor.Le Mec schreef:Ik zou voor de zekerheid de batterij loskoppelen, maar eigenlijk mag het niets uitmaken. Je maakt tenslotte waar je last kortsluiting.patrick 21TURBO schreef:kan mij iemand vertellen als ik doe lassen aan de carrosserie waar ik ff rekening mee moet houden,dan bedoel ik i.v.m met de electronica.
Goed te horen dat er meerdere 21 Turbo rijders bezig gaan. Hier ook ff de vraag of iemand weet of de pistons [sorry ben t nederlandse woord ff kwijt] en kleppen van de 21T gesmeed zijn. Mijn Haynes houdt op met het vermelden dat ze alu zijn.
Daar heb je t ook over een on-dinggille schreef: jawel maakt wel uit zeker als er wat electronica inzit zoals op de 21T,alternator's kunnen het echt nie hebben hoor.

Geloof dat ik deze mensen maar eens om meer beeld materiaal ga vragen:
http://www.mcracingsa.com/RENAULT21.htm
[of kom ik nu met oud nieuws??]
[quote="Le Mec"]
Goed te horen dat er meerdere 21 Turbo rijders bezig gaan.
jep is zeker leuk,ik heb nog nooit zo'n fijne auto gehad waarvan ik! vindt dat ie alles in huis heeft wat je nodig hebt.
luxe,ruimte en vermogen,maar ja daar wen je weer aan en dan wil je toch weer wat meer
maar eerst wil ik de car ff in orde maken,als ik ergens niet tegen kan dan is het tegen die roest vlekjes,al zijn ze soms bijna niet te zien,ik zie het en het moet weg.
ga nu es zien dat ik de kokers eens in orde ga maken,dat merk ik volgens mij wel,de auto kraakt en heeft volgens mij(corrigeer me als ik het mis heb)tordeert de auto nu meer daar hij daar zijn stijfheid kwijt is.
de balken zijn over de hele lengt aan onderzijde weg
maar komt allemaal dik in orde,veerpootbrug was eigenlijk ook geen overbodige luxe denk ik zo.
morgen begin ik aan het omhangen van de deuren,die moeten echt vervangen,niet dat ze slecht zijn,maar ik stoor me aan die strips die niet mooi meer zijn,gegolft en gebladerd.
heb me ook meteen die lagerbussen nieuw gehaald dat de deuren meteen mooi inhangen.
Goed te horen dat er meerdere 21 Turbo rijders bezig gaan.
jep is zeker leuk,ik heb nog nooit zo'n fijne auto gehad waarvan ik! vindt dat ie alles in huis heeft wat je nodig hebt.
luxe,ruimte en vermogen,maar ja daar wen je weer aan en dan wil je toch weer wat meer

maar eerst wil ik de car ff in orde maken,als ik ergens niet tegen kan dan is het tegen die roest vlekjes,al zijn ze soms bijna niet te zien,ik zie het en het moet weg.
ga nu es zien dat ik de kokers eens in orde ga maken,dat merk ik volgens mij wel,de auto kraakt en heeft volgens mij(corrigeer me als ik het mis heb)tordeert de auto nu meer daar hij daar zijn stijfheid kwijt is.
de balken zijn over de hele lengt aan onderzijde weg

maar komt allemaal dik in orde,veerpootbrug was eigenlijk ook geen overbodige luxe denk ik zo.
morgen begin ik aan het omhangen van de deuren,die moeten echt vervangen,niet dat ze slecht zijn,maar ik stoor me aan die strips die niet mooi meer zijn,gegolft en gebladerd.
heb me ook meteen die lagerbussen nieuw gehaald dat de deuren meteen mooi inhangen.
mooi he die blauwe 21,alleen jammer dat ie achter de schermen rond heeft,ik ben echt voorstander van origineel houden van de auto(optisch gezien)afgezien van ander bumpertje dan die vindt ik net iets te simpel voor deze auto.
Gelukkig heb nog nergens een schroeven draaier in kunnen steken, wel een gekocht met veerpoten van een 21 zonder Turbo. Die vervangen kostte een hele berg poen, maar goed ik heb nu twee
van die heerlijke bakken. 1 wordt de normale luxe bak de ander wordt compleet getript en getuned naar een -hopelijk- 380 pk met NOS.
Tips voor andere voorvering en wielen[wat past wel en niet?] zijn erg welkom!

Tips voor andere voorvering en wielen[wat past wel en niet?] zijn erg welkom!
veerpoten van een andere 21 zijn idd anders,de kogel is kleiner(bout en conus)en de stand is anders,recht bij normaal en schuin bij 21t,die van 21t zijn een stuk zwaarder van uitvoering.
maar waarom die schuinstand is is mij een raadsel,wie weet waarom?
maar wilde je andere vering erop gaan gooien dan,ik heb eens geinformeerd toendertijd naar koni set voor 5 gt turbo en ik vondt de prijs wel meevallen,of het ook bestaat voor de 21t weet ik eigenlijk niet.
maar waarom die schuinstand is is mij een raadsel,wie weet waarom?
maar wilde je andere vering erop gaan gooien dan,ik heb eens geinformeerd toendertijd naar koni set voor 5 gt turbo en ik vondt de prijs wel meevallen,of het ook bestaat voor de 21t weet ik eigenlijk niet.
Helaas, voor koni's moet je zelf aan het lassen gaan. Ik ben nog geen sport vering voor de 21 tegengekomen, ze moeten er echter wel zijn maar waar???
Ik heb btw ondertussen alles al vervangen [check foto's op iblog], de schuine stand wordt veroorzaakt door een paar flinke schotels die nodig zijn om de hoogte te compeseren en de straffere vering aan te sturen; de veer is het zelfde alleen de schokdemper is korter je spant de veer dus veel strakker, 4cm ongeveer. Daarnaast heeft de schuine stand ook te maken met de goede
wegligging van deze mooie auto's!
Ik heb btw ondertussen alles al vervangen [check foto's op iblog], de schuine stand wordt veroorzaakt door een paar flinke schotels die nodig zijn om de hoogte te compeseren en de straffere vering aan te sturen; de veer is het zelfde alleen de schokdemper is korter je spant de veer dus veel strakker, 4cm ongeveer. Daarnaast heeft de schuine stand ook te maken met de goede

Tot mijn grote verbazing vond ik laatst dat de kennelijk geweldige UN1 versnellingsbak van de 21 voor V8 middenmotoren wordt gebruikt. Het enige probleem is dat wanneer je boven de 400 pk komt de input stang breekt. Heb ondertussen de bouwtekening voor een upgrade van de v-bak misschien een idee om dit met meerdere 21 rijders ergens te laten doen?
Le Mec schreef:Tot mijn grote verbazing vond ik laatst dat de kennelijk geweldige UN1 versnellingsbak van de 21 voor V8 middenmotoren wordt gebruikt. Het enige probleem is dat wanneer je boven de 400 pk komt de input stang breekt. Heb ondertussen de bouwtekening voor een upgrade van de v-bak misschien een idee om dit met meerdere 21 rijders ergens te laten doen?
hahhaa,zo gauw als ik in de buurt van de 400 pk's kom meld ik me wel

Venturi en Alpine gebruikten dezelfde UN versnellingsbak. En in een Venturi 400GT kon je voor straatgebruik een bijna 600pk sterke Le Mans motor laten lepelen. Leuk om F40's te pesten.
Maar met diezelfde bak... Wel "lichtelijk" gemodificeerd
Grtz,
Zzpeedie...
Maar met diezelfde bak... Wel "lichtelijk" gemodificeerd

Grtz,
Zzpeedie...
En dit is gewoon leverbaar in Nederland. FF zoeken hiero op het forum naar Seals-inetrnational of naar Spidertech en je hebt het adres.Le Mec schreef:Geloof dat ik deze mensen maar eens om meer beeld materiaal ga vragen:
Yo bedankt voor de tip, nu alleen nog ff wat beeldmateriaal vinden.
Ik lees hier nog weleens wat over Renault sport, maar heb nog niet gevonden waar je die onderdelen kunt halen; bij de dealer?
robert 001 heeft wat lekker tuningsspul,speciale veren dempers van groepA en groep N,mail hem ffLe Mec schreef:Helaas, voor koni's moet je zelf aan het lassen gaan. Ik ben nog geen sport vering voor de 21 tegengekomen, ze moeten er echter wel zijn maar waar???
Ik heb btw ondertussen alles al vervangen [check foto's op iblog], de schuine stand wordt veroorzaakt door een paar flinke schotels die nodig zijn om de hoogte te compeseren en de straffere vering aan te sturen; de veer is het zelfde alleen de schokdemper is korter je spant de veer dus veel strakker, 4cm ongeveer. Daarnaast heeft de schuine stand ook te maken met de goedewegligging van deze mooie auto's!
Wat voor buizen en type metaal wordt er normaal gesproken voor rolkooien gebruikt?
Ik ken een persoon uit Nieuw-Zeeland die een Ford GT40 replica heeft gebouwd met een V8 big block en hij gebruikt ook die UN1 bak, een schitterende auto.Le Mec schreef:Tot mijn grote verbazing vond ik laatst dat de kennelijk geweldige UN1 versnellingsbak van de 21 voor V8 middenmotoren wordt gebruikt.

yep,hier is de siteRO 16v schreef:Ik ken een persoon uit Nieuw-Zeeland die een Ford GT40 replica heeft gebouwd met een V8 big block en hij gebruikt ook die UN1 bak, een schitterende auto.Le Mec schreef:Tot mijn grote verbazing vond ik laatst dat de kennelijk geweldige UN1 versnellingsbak van de 21 voor V8 middenmotoren wordt gebruikt.
http://www.users.totalise.co.uk/~phil_rayner/gt40.htm
Dit is er ook eengille schreef:yep,hier is de siteRO 16v schreef:Ik ken een persoon uit Nieuw-Zeeland die een Ford GT40 replica heeft gebouwd met een V8 big block en hij gebruikt ook die UN1 bak, een schitterende auto.Le Mec schreef:Tot mijn grote verbazing vond ik laatst dat de kennelijk geweldige UN1 versnellingsbak van de 21 voor V8 middenmotoren wordt gebruikt.
http://www.users.totalise.co.uk/~phil_rayner/gt40.htm

verder niks loskoppelen??bedankt voor de tip.JW 21T schreef:Patrick als je gaat lassen koppel je comp. dan even los.
Weet je zeker dat hij er niet aangaat.
Je accu natuurlijk ook.
Heb zelf ook gelast aan de 21 en allen accu losgehaald en niet de comp.
Nu heb ik storing in de comp.kast injectie lamp blijft nu branden.
Bij het lassen kan(hebben ze mijn verteld)er spanning via een sensor je comp beschadigen.
Dus beter voorkomen.
Nu heb ik storing in de comp.kast injectie lamp blijft nu branden.

Bij het lassen kan(hebben ze mijn verteld)er spanning via een sensor je comp beschadigen.
Dus beter voorkomen.
okee,bedankt voor je tip kerel,zal er zeker aan denken dat niet te vergetenJW 21T schreef:Je accu natuurlijk ook.
Nu heb ik storing in de comp.kast injectie lamp blijft nu branden.![]()
Dus beter voorkomen.