[R21] tuning

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Le Mec
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 27 aug 2003 9:35
Locatie: Groningen
Contacteer:

Weet iemand een adres of website in NL waar je voorbumpers e.d. voor een 21 Turbo kunt halen?
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Voor originele bumpers zou je Robert001 eens kunnen bellen of mailen. Robert is ook aktief op het forum.
Le Mec
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 27 aug 2003 9:35
Locatie: Groningen
Contacteer:

gaat meer om een geheel andere voorbumper dan de standaard, laat maar zeggen zoals in de europacup :D
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Le Mec schreef:gaat meer om een geheel andere voorbumper dan de standaard, laat maar zeggen zoals in de europacup :D
Dan zou ik hem toch ff mailen.
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

[quote="Le Mec"]gaat meer om een geheel andere voorbumper dan de standaard, laat maar zeggen zoals in de europacup :D[/quote]www.primaracing.com
bruno @af
Berichten: 1179
Lid geworden op: wo 4 apr 2001 0:00
Locatie: Belgium
Contacteer:

kunnen wij u ook wel leveren .

Bruno
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

bruno @af schreef:kunnen wij u ook wel leveren .

Bruno
aja,en moet je daar de standaard bumper voor hebben ,of maak je van een mal iets dan?
zeg stuur me eens wat prijzen door via pm of email
groetjes
Le Mec
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 27 aug 2003 9:35
Locatie: Groningen
Contacteer:

gille schreef:
bruno @af schreef:kunnen wij u ook wel leveren .

Bruno
aja,en moet je daar de standaard bumper voor hebben ,of maak je van een mal iets dan?
zeg stuur me eens wat prijzen door via pm of email
groetjes
ja goed idee :)
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

bruno @af schreef:kunnen wij u ook wel leveren .

Bruno
picca's,prijzen? :D

ik ben eigenlijk ook al op orientatie om het volgend jaar project 21 turbo te laten starten,dus is het fijn als ik nu ook de nodige info kan vergaren over het hoe wat en waar,en ja de kosten :lol:
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

kan mij iemand vertellen als ik doe lassen aan de carrosserie waar ik ff rekening mee moet houden,dan bedoel ik i.v.m met de electronica.
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

patrick 21TURBO schreef:kan mij iemand vertellen als ik doe lassen aan de carrosserie waar ik ff rekening mee moet houden,dan bedoel ik i.v.m met de electronica.
dat je de battery losmaakt,plus en min he
Le Mec
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 27 aug 2003 9:35
Locatie: Groningen
Contacteer:

patrick 21TURBO schreef:kan mij iemand vertellen als ik doe lassen aan de carrosserie waar ik ff rekening mee moet houden,dan bedoel ik i.v.m met de electronica.
Ik zou voor de zekerheid de batterij loskoppelen, maar eigenlijk mag het niets uitmaken. Je maakt tenslotte waar je last kortsluiting.

Goed te horen dat er meerdere 21 Turbo rijders bezig gaan. Hier ook ff de vraag of iemand weet of de pistons [sorry ben t nederlandse woord ff kwijt] en kleppen van de 21T gesmeed zijn. Mijn Haynes houdt op met het vermelden dat ze alu zijn. :smoke:
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

Le Mec schreef:
patrick 21TURBO schreef:kan mij iemand vertellen als ik doe lassen aan de carrosserie waar ik ff rekening mee moet houden,dan bedoel ik i.v.m met de electronica.
Ik zou voor de zekerheid de batterij loskoppelen, maar eigenlijk mag het niets uitmaken. Je maakt tenslotte waar je last kortsluiting.

Goed te horen dat er meerdere 21 Turbo rijders bezig gaan. Hier ook ff de vraag of iemand weet of de pistons [sorry ben t nederlandse woord ff kwijt] en kleppen van de 21T gesmeed zijn. Mijn Haynes houdt op met het vermelden dat ze alu zijn. :smoke:
jawel maakt wel uit zeker als er wat electronica inzit zoals op de 21T,alternator's kunnen het echt nie hebben hoor.
Le Mec
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 27 aug 2003 9:35
Locatie: Groningen
Contacteer:

gille schreef: jawel maakt wel uit zeker als er wat electronica inzit zoals op de 21T,alternator's kunnen het echt nie hebben hoor.
Daar heb je t ook over een on-ding :D
Le Mec
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 27 aug 2003 9:35
Locatie: Groningen
Contacteer:

Geloof dat ik deze mensen maar eens om meer beeld materiaal ga vragen:

http://www.mcracingsa.com/RENAULT21.htm

[of kom ik nu met oud nieuws??]
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

[quote="Le Mec"]

Goed te horen dat er meerdere 21 Turbo rijders bezig gaan.


jep is zeker leuk,ik heb nog nooit zo'n fijne auto gehad waarvan ik! vindt dat ie alles in huis heeft wat je nodig hebt.
luxe,ruimte en vermogen,maar ja daar wen je weer aan en dan wil je toch weer wat meer :)
maar eerst wil ik de car ff in orde maken,als ik ergens niet tegen kan dan is het tegen die roest vlekjes,al zijn ze soms bijna niet te zien,ik zie het en het moet weg.

ga nu es zien dat ik de kokers eens in orde ga maken,dat merk ik volgens mij wel,de auto kraakt en heeft volgens mij(corrigeer me als ik het mis heb)tordeert de auto nu meer daar hij daar zijn stijfheid kwijt is.
de balken zijn over de hele lengt aan onderzijde weg :(
maar komt allemaal dik in orde,veerpootbrug was eigenlijk ook geen overbodige luxe denk ik zo.

morgen begin ik aan het omhangen van de deuren,die moeten echt vervangen,niet dat ze slecht zijn,maar ik stoor me aan die strips die niet mooi meer zijn,gegolft en gebladerd.

heb me ook meteen die lagerbussen nieuw gehaald dat de deuren meteen mooi inhangen.
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

mooi he die blauwe 21,alleen jammer dat ie achter de schermen rond heeft,ik ben echt voorstander van origineel houden van de auto(optisch gezien)afgezien van ander bumpertje dan die vindt ik net iets te simpel voor deze auto.
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Le Mec
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 27 aug 2003 9:35
Locatie: Groningen
Contacteer:

Gelukkig heb nog nergens een schroeven draaier in kunnen steken, wel een gekocht met veerpoten van een 21 zonder Turbo. Die vervangen kostte een hele berg poen, maar goed ik heb nu twee :smoke: van die heerlijke bakken. 1 wordt de normale luxe bak de ander wordt compleet getript en getuned naar een -hopelijk- 380 pk met NOS.

Tips voor andere voorvering en wielen[wat past wel en niet?] zijn erg welkom!
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

veerpoten van een andere 21 zijn idd anders,de kogel is kleiner(bout en conus)en de stand is anders,recht bij normaal en schuin bij 21t,die van 21t zijn een stuk zwaarder van uitvoering.
maar waarom die schuinstand is is mij een raadsel,wie weet waarom?

maar wilde je andere vering erop gaan gooien dan,ik heb eens geinformeerd toendertijd naar koni set voor 5 gt turbo en ik vondt de prijs wel meevallen,of het ook bestaat voor de 21t weet ik eigenlijk niet.
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Le Mec
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 27 aug 2003 9:35
Locatie: Groningen
Contacteer:

Helaas, voor koni's moet je zelf aan het lassen gaan. Ik ben nog geen sport vering voor de 21 tegengekomen, ze moeten er echter wel zijn maar waar???

Ik heb btw ondertussen alles al vervangen [check foto's op iblog], de schuine stand wordt veroorzaakt door een paar flinke schotels die nodig zijn om de hoogte te compeseren en de straffere vering aan te sturen; de veer is het zelfde alleen de schokdemper is korter je spant de veer dus veel strakker, 4cm ongeveer. Daarnaast heeft de schuine stand ook te maken met de goede :) wegligging van deze mooie auto's!
Le Mec
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 27 aug 2003 9:35
Locatie: Groningen
Contacteer:

Tot mijn grote verbazing vond ik laatst dat de kennelijk geweldige UN1 versnellingsbak van de 21 voor V8 middenmotoren wordt gebruikt. Het enige probleem is dat wanneer je boven de 400 pk komt de input stang breekt. Heb ondertussen de bouwtekening voor een upgrade van de v-bak misschien een idee om dit met meerdere 21 rijders ergens te laten doen?
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

Le Mec schreef:Tot mijn grote verbazing vond ik laatst dat de kennelijk geweldige UN1 versnellingsbak van de 21 voor V8 middenmotoren wordt gebruikt. Het enige probleem is dat wanneer je boven de 400 pk komt de input stang breekt. Heb ondertussen de bouwtekening voor een upgrade van de v-bak misschien een idee om dit met meerdere 21 rijders ergens te laten doen?

hahhaa,zo gauw als ik in de buurt van de 400 pk's kom meld ik me wel :lol:
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Venturi en Alpine gebruikten dezelfde UN versnellingsbak. En in een Venturi 400GT kon je voor straatgebruik een bijna 600pk sterke Le Mans motor laten lepelen. Leuk om F40's te pesten.

Maar met diezelfde bak... Wel "lichtelijk" gemodificeerd :D

Grtz,

Zzpeedie...
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Le Mec schreef:Geloof dat ik deze mensen maar eens om meer beeld materiaal ga vragen:

http://www.mcracingsa.com/RENAULT21.htm

[of kom ik nu met oud nieuws??]
En dit is gewoon leverbaar in Nederland. FF zoeken hiero op het forum naar Seals-inetrnational of naar Spidertech en je hebt het adres.
Le Mec
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 27 aug 2003 9:35
Locatie: Groningen
Contacteer:

Yo bedankt voor de tip, nu alleen nog ff wat beeldmateriaal vinden.
Le Mec
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 27 aug 2003 9:35
Locatie: Groningen
Contacteer:

Ik lees hier nog weleens wat over Renault sport, maar heb nog niet gevonden waar je die onderdelen kunt halen; bij de dealer?
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

Le Mec schreef:Helaas, voor koni's moet je zelf aan het lassen gaan. Ik ben nog geen sport vering voor de 21 tegengekomen, ze moeten er echter wel zijn maar waar???

Ik heb btw ondertussen alles al vervangen [check foto's op iblog], de schuine stand wordt veroorzaakt door een paar flinke schotels die nodig zijn om de hoogte te compeseren en de straffere vering aan te sturen; de veer is het zelfde alleen de schokdemper is korter je spant de veer dus veel strakker, 4cm ongeveer. Daarnaast heeft de schuine stand ook te maken met de goede :) wegligging van deze mooie auto's!
robert 001 heeft wat lekker tuningsspul,speciale veren dempers van groepA en groep N,mail hem ff
JW 21T
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 22 sep 2003 11:45

Patrick als je gaat lassen koppel je comp. dan even los.
Weet je zeker dat hij er niet aangaat.
Le Mec
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 27 aug 2003 9:35
Locatie: Groningen
Contacteer:

Wat voor buizen en type metaal wordt er normaal gesproken voor rolkooien gebruikt?
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Le Mec schreef:Tot mijn grote verbazing vond ik laatst dat de kennelijk geweldige UN1 versnellingsbak van de 21 voor V8 middenmotoren wordt gebruikt.
Ik ken een persoon uit Nieuw-Zeeland die een Ford GT40 replica heeft gebouwd met een V8 big block en hij gebruikt ook die UN1 bak, een schitterende auto. :worship:
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

RO 16v schreef:
Le Mec schreef:Tot mijn grote verbazing vond ik laatst dat de kennelijk geweldige UN1 versnellingsbak van de 21 voor V8 middenmotoren wordt gebruikt.
Ik ken een persoon uit Nieuw-Zeeland die een Ford GT40 replica heeft gebouwd met een V8 big block en hij gebruikt ook die UN1 bak, een schitterende auto. :worship:
yep,hier is de site
http://www.users.totalise.co.uk/~phil_rayner/gt40.htm
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

gille schreef:
RO 16v schreef:
Le Mec schreef:Tot mijn grote verbazing vond ik laatst dat de kennelijk geweldige UN1 versnellingsbak van de 21 voor V8 middenmotoren wordt gebruikt.
Ik ken een persoon uit Nieuw-Zeeland die een Ford GT40 replica heeft gebouwd met een V8 big block en hij gebruikt ook die UN1 bak, een schitterende auto. :worship:
yep,hier is de site
http://www.users.totalise.co.uk/~phil_rayner/gt40.htm
Dit is er ook een :worship: , die ik bedoel is van Ryan Irelands.
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

JW 21T schreef:Patrick als je gaat lassen koppel je comp. dan even los.
Weet je zeker dat hij er niet aangaat.
verder niks loskoppelen??bedankt voor de tip.
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
JW 21T
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 22 sep 2003 11:45

Je accu natuurlijk ook.
Heb zelf ook gelast aan de 21 en allen accu losgehaald en niet de comp.
Nu heb ik storing in de comp.kast injectie lamp blijft nu branden. :(
Bij het lassen kan(hebben ze mijn verteld)er spanning via een sensor je comp beschadigen.
Dus beter voorkomen.
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

JW 21T schreef:Je accu natuurlijk ook.
Heb zelf ook gelast aan de 21 en allen accu losgehaald en niet de comp.
Nu heb ik storing in de comp.kast injectie lamp blijft nu branden. :(
Bij het lassen kan(hebben ze mijn verteld)er spanning via een sensor je comp beschadigen.
Dus beter voorkomen.
okee,bedankt voor je tip kerel,zal er zeker aan denken dat niet te vergeten :wink:
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Plaats reactie