De carburateurkoeler van mn gtt heeft het eigenlijk nooit gedaan, nu wilde ik deze eens gaan maken. Nu heb ik van mn andere gtt de koeler gepakt en deze overgezet maar zonder resultaat.
Nu neem ik aan dat het het thermocontactje is...?
Op blz 13-10 van het werkplaatshandboek staat een plaatje waar het thermocontact hoort te zitten.
Ben ik nou zo scheel dat ik hem niet kan vinden? Ik zie op die plek alleen maar een boutje zitten.
[GTTPh2] Carburateurkoeler / Anti-dampbelvorming
Lijkt erop dat iemand het contactje eruit heeft gehaald en er een bout in gedraaid. Let er trouwens wel op dat er verschil is tussen de Ph.1 en de Ph.2
Zowel de positie als het thermocontact zelf zijn verschillend.
Zowel de positie als het thermocontact zelf zijn verschillend.
-
Maar bij mn andere gtt kan ik ook niets vinden en daarbij deed hij het altijd wel?
Zit hij dan op een andere plek bij de phase 2 als dat in het wph staat?
Zit hij dan op een andere plek bij de phase 2 als dat in het wph staat?
some people are alive only because it's illegal to kill them
-
- Contacteer:
Misschien dat er achter in je wph iets staat.
Daar staan alle veranderingen die er in de loop van de tijd zijn gemaakt
Daar staan alle veranderingen die er in de loop van de tijd zijn gemaakt
Moet zich bij een Ph.2 als het goed is aan de kant van de versnellingsbak bevinden. Bij een Ph.1 aan de andere kant. (uit m'n hoofd)
-
Maar wel op de carb dus?Matijs schreef:Moet zich bij een Ph.2 als het goed is aan de kant van de versnellingsbak bevinden. Bij een Ph.1 aan de andere kant. (uit m'n hoofd)
Nee op het inlaatspruitstuk onder de carb. Op die voet waar de carburateur op staat zeg maar.
-
Ok als het weer het toelaat morgen ga ik nog s ff zoeken.Matijs schreef:Nee op het inlaatspruitstuk onder de carb. Op die voet waar de carburateur op staat zeg maar.
-
Ik heb hem gevonden geloof ik, hij zit niet naar de grille gericht maar naar de kant van de turbo zeg maar.
Kga m ff vervangen.
Kga m ff vervangen.
-
Ok, ik heb eens zitten kijken, maar op het contactje waren geen draadjes aangesloten.
Maar ik zag wel zon zelfde contactje boven de turbo, langs de actuator zitten.
Die zat er bij mn andere gtt niet op.
Snap niet waar die voor dient.
Die heb ik ook nog nooit gezien. Waar zit dat contactje in dan, in dat eindplaatje van de cilinderkop ofzo?Chrisv schreef: Maar ik zag wel zon zelfde contactje boven de turbo, langs de actuator zitten.
-
Hee Matijs, doet de e-mail het nie meer? (sorry voor de off-topic vraag......)
Technical improvements are fantastic, spoilers nothing but plastic...
-
Volgensmij hoort die er ook eigenlijk niet te zitten. Hij zit op een zelfgemaakt beugeltje ofzo.Matijs schreef:Die heb ik ook nog nooit gezien. Waar zit dat contactje in dan, in dat eindplaatje van de cilinderkop ofzo?Chrisv schreef: Maar ik zag wel zon zelfde contactje boven de turbo, langs de actuator zitten.
Jewel. Ff eten en dan mail ik jeBlue Thunder schreef:Hee Matijs, doet de e-mail het nie meer? (sorry voor de off-topic vraag......)

Maar wat meet 'ie dan? Gewoon de luchttemperatuur boven de turbo of wat?Chrisv schreef:Volgensmij hoort die er ook eigenlijk niet te zitten. Hij zit op een zelfgemaakt beugeltje ofzo.Matijs schreef:Die heb ik ook nog nooit gezien. Waar zit dat contactje in dan, in dat eindplaatje van de cilinderkop ofzo?Chrisv schreef: Maar ik zag wel zon zelfde contactje boven de turbo, langs de actuator zitten.
Hetzelfde probleem had ik ook tot ik erachter kwam dat hij samen met de koelfan aansloeg. Laat je motor ff een tijdje draaien en voel ff bij de tuit voor de carb en waarschijnlijk draait die van jou dus ook gewoon tegelijk met de fan. Het schijnt dat er een serie is die zo is afgebouwd.
-
Ik zou het niet weten, hoe kom ik daarachter?Matijs schreef:Maar wat meet 'ie dan? Gewoon de luchttemperatuur boven de turbo of wat?Chrisv schreef:Volgensmij hoort die er ook eigenlijk niet te zitten. Hij zit op een zelfgemaakt beugeltje ofzo.Matijs schreef:Die heb ik ook nog nooit gezien. Waar zit dat contactje in dan, in dat eindplaatje van de cilinderkop ofzo?Chrisv schreef: Maar ik zag wel zon zelfde contactje boven de turbo, langs de actuator zitten.
-
Hmm ik zal het eens kijken morgen maar ik denk van niet. Omdat er dus geen draaden verbonden waren met het contactje op de carb.Bouw schreef:Hetzelfde probleem had ik ook tot ik erachter kwam dat hij samen met de koelfan aansloeg. Laat je motor ff een tijdje draaien en voel ff bij de tuit voor de carb en waarschijnlijk draait die van jou dus ook gewoon tegelijk met de fan. Het schijnt dat er een serie is die zo is afgebouwd.
Tsja, als hij daar alleen door een of ander beugeltje omhoog wordt gehouden zal hij niet veel anders doen dan de luchttemperaatuur meten... Normaal zit het contact in het inlaatspruitstuk geschroeft, en meet hij direct de temperatuur van het aluminium aldaar. Is deze temperatuur te hoog bij het afzetten van de motor (altijd dus, aangezien er koelwater van 90 graden door het inlaatspruitstuk loopt), dan schakelt hij de anti-perc. fan aan.Chrisv schreef:Ik zou het niet weten, hoe kom ik daarachter?Matijs schreef:Maar wat meet 'ie dan? Gewoon de luchttemperatuur boven de turbo of wat?Chrisv schreef:Volgensmij hoort die er ook eigenlijk niet te zitten. Hij zit op een zelfgemaakt beugeltje ofzo.Matijs schreef:Die heb ik ook nog nooit gezien. Waar zit dat contactje in dan, in dat eindplaatje van de cilinderkop ofzo?Chrisv schreef: Maar ik zag wel zon zelfde contactje boven de turbo, langs de actuator zitten.
Ik zou het ding dus gewoon weer netjes op je juiste plek zetten en kijken wat hij dan doet. Maar hoe het electrisch schema verder precies inelkaar zit weet ik niet... Ben niet zo'n held met electro.
Wordt wel vaker gedaan; temp boven turbo is veel warmer en daarom zal deze koeler eerder aanslaan en eerder de carb gaan koelen. Er zijn zelfs carbon hitteschildjes te koop (boven de turbo) met speciale uitsparin voor plaatsing van de sensor. Gewoon lekker boven je turbo laten zitten!Chrisv schreef:Ok, ik heb eens zitten kijken, maar op het contactje waren geen draadjes aangesloten.
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
Hmmm interessant. Maar als je er zeker van wilt zijn dat de fan aangaat, kan je dan niet gewoon het thermocontact weghalen en de draadjes doorverbinden, en dan de fan op een tijdschakelaar o.i.d. zetten?