[Williams] Turbo project: update 8-11-03

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
RO 16v

Dan gaan we hier maar verder.
Robert dB. schreef:
RO 16v schreef:Heb je ook al een prijs aan Elia en Prima sport gevraagd, zij gebruiken hetzelfde spruitstuk.
ook voor de 2.0?
Elia durft ik niet zeker te zeggen, Prima heeft ze wel, waren 1 van de eerste die turbo sets op Clio's schroefde. Prima sport heeft al bijna 10 jaar ervaring met turbo's op Clio's, hun top model is ook een Willy met +350 pk en die rijdt al een tijd rond.
Mabo tuning leverde toch Prima sport??
Robert dB.

zover ik weet zit Prima Racing in Engeland en Belgie. Importeur in nl ken ik niet...Navragen bij Mabo is natuurlijk een optie.

Maar even ter indicatie, mijn velgen van Prima waren via Engeland geleverd, dit was goedkoper dan halen in Belgie :~
Laatst gewijzigd door Robert dB. op di 25 nov 2003 7:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom
Moderator
Car: MB

Tjabel heeft ze anders voor een keurige prijs uit Belgie weten te halen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Robert dB.

Ik dacht bij Veban (laatste set) waarbij 2 met gepolijste rand en 2 velgen zonder deze randafwerking.
Maarten Henderieckx
Contacteer:

Robert dB. schreef:Ik dacht bij Veban (laatste set) waarbij 2 met gepolijste rand en 2 velgen zonder deze randafwerking.
ik heb er nog nieuwe liggen maar ze worden in engeland niet meer gemaakt in 15 inch ik heb er nog 7 stuks van liggen bel maar op 0651373846
maarten
Robert dB.

Maarten, het gaat niet om de velgen maar over het uitlaatspruitstuk voor een turbo conversie, lever jij dat ook?? (of ben je geen importeur van Prima Racing?)
PtrGte
Contacteer:

@Robert: jij had toch contact met Henk Dijkstra???

ik heb 'm ook gesproken maar dat spruitstuk was wel iets goedkoper dan hier eerder op de site vermeld staat geloof ik...
Robert dB.

Klopt, Henk Dijkstra verzorgt de EPROM en de elektronische regeltechniek. Exacte prijs van het uitlaatspruitstuk kan wel lager zijn...ik heb hem ff niet bij de hand.
Matijs
Contacteer:

Ik heb nog een leuke inspirerende foto gevonden op http://www.exvitermini.com (deze site regeert overigens!).

[img]http://www.exvitermini.com/pics/dmgefl.jpg[/img]

Leuke voorwielen ook :D Ziet er een beetje raar uit met voorwielaandrijving, achter zitten T-Ford wielen:
[img]http://www.exvitermini.com/pics/dmgeelf.jpg[/img]
:lol:
Robert dB.

nice front mount intercooler 8) 8) 8).
Steven
Car: M536

Welke? Ik zie em niet ;)
canonballman

Damn! Kan dat ding ook nog sturen???????
Corniels
Contacteer:

Jah ik denk met zijn achterwielen :lol: :D
robert

hoeft niet want het is een dragracer.

zie: onderbemeten koelsysteem, de tank (oh sorry: fuel cell) helmaal vooraan, en natuurlijk die zeer lichte achterwieltjes.
Jasper16v

Doe mij die auto op de brug maar ;)
canonballman

robert schreef:hoeft niet want het is een dragracer.

zie: onderbemeten koelsysteem, de tank (oh sorry: fuel cell) helmaal vooraan, en natuurlijk die zeer lichte achterwieltjes.
Ja dat snap ik. Alleen ik snap niet wat iemand bezielt om een VOORwielaangedreven dragracer te bouwen...... Zijn er soms speciale klasses waar je alleen met FWD mag rijden?
canonballman

En die wheelybar lijkt me ook een beetje overbodig.
Wheeleyen doet het ding toch niet, want dan komen de voorwielen los en heeft ie geen tractie meer.

Hooguit kan dat ding extreem strak afgesteld zijn zodat de achter wielen haast niks dragen en de voorwielen meer druk krijgen.
Matijs
Contacteer:

canonballman schreef:Alleen ik snap niet wat iemand bezielt om een VOORwielaangedreven dragracer te bouwen...... Zijn er soms speciale klasses waar je alleen met FWD mag rijden?
Vast wel.
Of eigenlijk: JA!, en deze foto's zijn het bewijs :D
Matijs
Contacteer:

canonballman schreef:En die wheelybar lijkt me ook een beetje overbodig.
Wheeleyen doet het ding toch niet, want dan komen de voorwielen los en heeft ie geen tractie meer.

Hooguit kan dat ding extreem strak afgesteld zijn zodat de achter wielen haast niks dragen en de voorwielen meer druk krijgen.
Ff een stukje natuurkunde he... maar als de druk op de wheelybar rust, dan komt die natuurlijk nog steeds niet bij de voorwielen terecht he?
Maar ik verwonderde me inderdaad ook al over de logica achter de enorme wheelybar.
Misschien is het net zoiets als neon... alleen voor de show. Misschien zaten ze onder het minimum gewicht en dachten ze "ach what the heck..."
RO 16v

canonballman schreef:Alleen ik snap niet wat iemand bezielt om een VOORwielaangedreven dragracer te bouwen...... Zijn er soms speciale klasses waar je alleen met FWD mag rijden?
Er zijn een heleboel verschillende klasses waaronder de FWD klasse, de weelybar is verplicht volgens de regels, tevens zit daarin de parachute verwerkt.
Het wereldrecord voor een FWD wagen was iets van 8.84 sec op de 1/4 mijl, behaald door een Honda Intergra geprepareed door Apexi, das behoorlijk snel voor een FWD.

http://www.apexi-usa.com/downloads_videos.asp
Derk GTT

Howdy Rob,

Daar ben ik dan ook eens een keer. Heb ff het hele verhaal gelezen. (was ff bezig zeg :p ). Ik was natuurlijk al op de hoogte maar nu weet ik het zeker :wink:

Hopelijk kan je snel beginnen met het sleutelwerk.
Alvast veel successie.

Ik heb trouwens wel een spruitstuk liggen, maar die moet je dan wel ff laten smelten, en in de juiste vorm gieten vrees ik.

Derk
Turbo POWERRRRRRR
Ivo
Über-Spammer

Derk GTT schreef:Howdy Rob,

Daar ben ik dan ook eens een keer. Heb ff het hele verhaal gelezen. (was ff bezig zeg :p ). Ik was natuurlijk al op de hoogte maar nu weet ik het zeker :wink:

Hopelijk kan je snel beginnen met het sleutelwerk.
Alvast veel successie.

Ik heb trouwens wel een spruitstuk liggen, maar die moet je dan wel ff laten smelten, en in de juiste vorm gieten vrees ik.

Derk
Hee Derk, hoe st met je Sub....?
Doet ie het nog een beetje, of moet je nog steeds een beetje behelpen..... :lol:

Komend jaar weer naar France....., plekkie over :wink:

(ik zag je pas nog een keer in Woerden staan bij carpool A12, met een gele Ferari en jij met je grijze sub, toch..?)
Thierry

Vet man, een Willie turbo :p . Ik ben dan ook erg benieuwd naar het resultaat :) .
speedline

Dit project gaat wel wat worden :D

Maar een beetje on topic he :smoke:

Grtz,

Zzpeedie...
PtrGte
Contacteer:

eej doe mij een setje van die zuigers... :)

want ik ken ze in de buurt wel laten maken volgens tekening, maar dan moet ik er 20 nemen, nog vier mensen geinteresseerd in een 2.0 16v turbo???

BBPerformance had ze nog niet "zeiden ze" :wink:

ik ben benieuwd hoe ze die lage compressie voor elkaar krijgen, want kommetjes in de zuiger wordt echt lastig, aangezien de zuiger al niet zo hoog is...
wouter 16v

PtrGte schreef:eej doe mij een setje van die zuigers... :)

want ik ken ze in de buurt wel laten maken volgens tekening, maar dan moet ik er 20 nemen, nog vier mensen geinteresseerd in een 2.0 16v turbo???

BBPerformance had ze nog niet "zeiden ze" :wink:

ik ben benieuwd hoe ze die lage compressie voor elkaar krijgen, want kommetjes in de zuiger wordt echt lastig, aangezien de zuiger al niet zo hoog is...
Bij mij komt er ook een 2ltr turbop motor in, maar die is al aangepast van zijn eigen :) , dus ik heb de zuigers niet nodig, maar wat is de prijs dan van zo,n setje zuigers dan bij jou peter?
PtrGte
Contacteer:

ja dus de motor die bij Holtrop in de aanbieding was van een meganeturbo ofziets zeker? :wink:

ik denk dat als ik er 20 afneem naar eigen ontwerp dan zal de prijs zo'n beetje 150 euro p/stuk worden denk ik...

is op zich niet verkeerd, maar als iemand ze goedkoper op de plank heeft liggen is dat altijd beter natuurlijk! :)

maar ja moet er wel vraag naar zijn natuurlijk...en het moet getest worden uiteraard.... 8)
speedline

De stand van zaken(advies):

zuigers, zuigerpennen, competitieborging (drijfstangen)
hoge kwaliteit bouten/ moeren
lucht/lucht interkoeler met koelvan (lucht/water interkoeler als alternatief!)
oliekoeler
JC5014 bak met aangepaste overbrengingen (3.73:1 eindoverbrenging onderandere ipv 4.06:1)(topsnelheid 250+km/h!)
koppeling gespecificeerd op 350+Nm

En nog wat interessante details...
PtrGte schreef:eej doe mij een setje van die zuigers... :)

Dat hoeft niet zo'n probleem te zijn. Maar dan moet je bij een ander op deze site aankloppen... :wink: (pm)
PtrGte schreef:Want ik ken ze in de buurt wel laten maken volgens tekening, maar dan moet ik er 20 nemen, nog vier mensen geinteresseerd in een 2.0 16v turbo???
Alleen ombouw naar turbo zonder modificaties hoeft inderdaad niet zo "duur" te zijn. :biertjuh:
PtrGte schreef:BBPerformance had ze nog niet "zeiden ze" :wink:

BB heeft helemaal niets... De RS heeft momenteel voorrang...
PtrGte schreef:ik ben benieuwd hoe ze die lage compressie voor elkaar krijgen, want kommetjes in de zuiger wordt echt lastig, aangezien de zuiger al niet zo hoog is...
Als de zuiger al niet zo hoog is is de compressie toch al automatisch lager? :D En die kom is niet zo'n probleem kan ik je vertellen. :worship: En € 150,-/stuk voor 4 stuks is geen probleem. Dus geen 20...

Grtz,

Zzpeedie.
PtrGte
Contacteer:

PtrGte schreef:ik ben benieuwd hoe ze die lage compressie voor elkaar krijgen, want kommetjes in de zuiger wordt echt lastig, aangezien de zuiger al niet zo hoog is...
Als de zuiger al niet zo hoog is is de compressie toch al automatisch lager? :D En die kom is niet zo'n probleem kan ik je vertellen. :worship: En € 150,-/stuk voor 4 stuks is geen probleem. Dus geen 20...

Ik bedoel dat de originele williams-zuigers al niet zo hoog zijn vanaf de pistonpen, dus als je dat nog lager wil maken, dan krijg je een soort motorfietszuiger met een rand van 5-7 mm erop zodat is net zo hoog komt als origineel, dus met een kom erin van 5-7 mm...

pas dan bereik je een CR van 7,5:1 volgens mij...

tenzij ik er naast zit natuurlijk...

misschien kan het ook nog zo zijn dat er een kortere drijfstang gebruikt wordt in combinatie met een "originele" willie zuiger waar een kom öpgebouwd is" is dat nog een oplossing???

of zit ik nu opnieuw het wiel uit te vinden? :wink:

groeten
wouter 16v

PtrGte schreef:ja dus de motor die bij Holtrop in de aanbieding was van een meganeturbo ofziets zeker? :wink:

ik denk dat als ik er 20 afneem naar eigen ontwerp dan zal de prijs zo'n beetje 150 euro p/stuk worden denk ik...

is op zich niet verkeerd, maar als iemand ze goedkoper op de plank heeft liggen is dat altijd beter natuurlijk! :)

maar ja moet er wel vraag naar zijn natuurlijk...en het moet getest worden uiteraard.... 8)
Ik zeg niks, jullie zullen het zelf wel zien, maar ik zal het eens tegen Maarten zeggen over die zuigers, en wat voor materiaal zijn ze dan en wat is de maximale druk die ze aan kunnen?
michel 16v
Contacteer:

PtrGte schreef: ik ben benieuwd hoe ze die lage compressie voor elkaar krijgen, want kommetjes in de zuiger wordt echt lastig, aangezien de zuiger al niet zo hoog is...
misschien helpt een plaatje.

[img]http://home01.wxs.nl/~heini094/turbozuigers.jpg[/img]
PtrGte
Contacteer:

ja oke dat is dus van die franse site...

die zuigers moet je dus hebben...

en @wouter: als je heel de tijd vol blijft houden dat je niks zegt, waarom laat je dan doorschemeren dat je een 2 liter 16v turbo in je auto krijgt...

das dan toch ook niet speciaal meer... :wink:

vertel gewoon alles, of zeg gewoon nix...is mijn advies... :lol:
PtrGte
Contacteer:

oh ja @ Robert DB:

ik kan Carrillo's krijgen en ARP bouten, misschien dat dat een handige stap is...? :)
speedline

[koelkast]

Hello Gents,

Project suspended untill further notice.

Grtz,

Zzpeedie (S) who wants to be called Mr.Turbo but isn't there yet... :wink:

[/koelkast]
Florus

speedline schreef:[koelkast]

Hello Gents,

Project suspended untill further notice.

Grtz,

Zzpeedie (S) who wants to be called Mr.Turbo but isn't there yet... :wink:

[/koelkast]
Bedoel je hiermee het Robert db turbo project?
Plaats reactie