[Chamade16v] Jeroen's Project...einde verhaal!!!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
jeroen.k

@Haas...staat niks bruikbaars in nee :(

@Frits...ze lezen dit toch ook wel? :s Maar ik doe ff pm-erdepm...
Tom
Moderator
Car: MB

ik heb geen flauw idee ofdat dat bij een 19 hetzelfde is. Maar bedoel je het stuk in de auto wat net door het schutbord loopt of het stuk onder de kap zelf. De stuurkolom wijst zichzelf eigenlijk. Je maakt hem onder de kap los waar ie aan je stuurhuis zit, dan haal je binnen al het plastic weg en de rubber dop die het schutbord afdicht en daarna draai je de bouten los van de stuurkolom (meen 4 grote bouten). Verder moet je even opletten met je schakelaars voor licht en ruitenwisser, contactslot en zijn er nog wat kleine torxjes bovenaan (bij een clio). Dan valt ie er gewoon uit
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
jeroen.k

Hmmz...ik heb in de auto alles los namelijk, maar onder de kap lijkt het 1 bout te zijn? :s Of horen die boutjes waar de stalen stangen naar toe lopen er ook bij? Kan je het dashbord gewoon laten zitten? :)
Tom
Moderator

dash kun je gewoon laten zitten ja.

ik zal eens effe een foto uit een ander topic halen vanuit dialogys
Tom
Moderator

dit is de stuurkolom zoals ie in de clio zit. Degene met die rubber hoes. Het onderste boutje zit dus onder de kap

[img]http://members.lycos.nl/rtc221/dia1.jpg[/img]
canonballman

Marcel (mlg) schreef: Het gat moet gewoon de vulplug zijn .
Jasper16v schreef:die vulplug kan je er maar beter wel in doen :D

Jongens jongens, hier olie bijvullen is echt HEEL lastig......Don't try this at home! :lol:
jeroen.k

Hehe...idd...tis een aftapplug lijkt me! :p

Ennuh over die stuurkolom...als die loskomt...moet ie er dan van beneden of van bovenaf uit?
Tom
Moderator

aangezien de bouten aan de bovenkant zitten van beneden dus he. Maar heb jij wel dezelfde?
Tom
Moderator

heb effe snel in dialogys gekeken en lijkt wat constructie betreft vrij veel op die van de clio zoals op de foto. Gewoon alles los draaien dus (contact slot niet vergeten) en dan komt ie naar beneden. (kost trouwens 155 ex)
jeroen.k

Ff paar vraagejs tussendoor...dus snel antwoord gewenst :p

Bij de startmotor komen 2 massadraden (?) uit...welke waar aan te sluiten???

De eerste komt uit kabelboom en zit vast aan hitteschildje
[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/vraag5.jpg[/img]

De tweede komt direct van accu en loopt achterlangs door de rode klipjes (+?)
[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/vraag4.jpg[/img]

Hoort deze massa (?) in het schroefgat ernaast op de bak? Komt uit kabelboom.
[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/vraag3.jpg[/img]

Klopt het dat dit schroefgat onbenut blijft? Zit ongeveer naast oliefilter.
[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/vraag2.jpg[/img]

De oliepeilsensor...maakt het wat uit hoe de stekker erop zit? Kan op 2 manieren namelijk...
[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/vraag1.jpg[/img]

Bij voorbaat dank voor de antwoorden binnen 10 minuten :p :D
Menno

die 2 draden zijn geen massa's, maar dikke +'en.

Die knoop je allebei op dezelfde bout van de startmotor, daarmee verbindt je ze dus door.

Dat massa-oog hoort idd aan de bak, en d'r kan ook wat onbenut blijven, die gaten zijn voor een clio-motorsteun.

Stekkertje op de oliepeilsensor maakt niet uit.
rev it like a rental
jeroen.k

Thx Menno! :D Kan ik weer verder na de koffie! :D
jeroen.k

Nou de eerste echte tegenslag weer gehad...het kan ook nooit in één keer goed! :@ :( :@

Ik was ff de 2 plussen op de startmotor aan het zetten...breekt die hele bout van de startmotor af! :( En dat ding is net nieuw...morgen ff terug naar het revisiebedrijf om te kijken of ze dat morgen nog kunnen fixxen. Anders duurt het allemaal weer langer...

[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/kutzooi.jpg[/img]

Ennuh...die stuurkolom kom ik echt niet uit...wat moet ik nu losdraaien? :s

[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/tjah.jpg[/img]

Dat steuntje zit nu wel op zn plek :D Morgen nog wat foto's van kleine dingen die ik niet kwijt kan :p

O ennuh...van de stekkers van de kabelboom zijn al die klipjes kwijt. Iemand een idee hoe je ze evengoed vast kan zetten? Ga morgen ff proberen met ijzerdraad eromheen draaien...gaat voornamelijk om de stekker van de pingelsensor. Stekker zelf is nog wel heel...
jeroen.k

Net de startmotor weggebracht naar het revisie-bedrijf waar hij vandaan kwam, waarschijnlijk kunnen ze het vandaag wel fixxen. Kan ik mooi verder met klussen vanavond! :D

Tips over de stuurkolom zijn nig steeds welkom :p
jeroen.k

Pfff..niemand die aan de hand van de foto wat meer over de stuurkolom kan zeggen? :s

Anders mogen mensen die hem makkelijk uit kunnen bouwen ook komen helpen! :D Tegen vergoeding uiteraard :)

Ik wordt een beetje gammel van dat ding namelijk...hehe...maar tips zijn nog steeds welkom natuurlijk :)

Volgens mij is het stuurslot van deze ook kapot trouwens...zit dat gewoon in het contactslot? En evt. makkelijk te fixxen? :)
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

jeroen.k schreef:Pfff..niemand die aan de hand van de foto wat meer over de stuurkolom kan zeggen? :s
Wat wil je nu uitbouwen?? De stuurkolom (in de auto) of het stuur huis (onder de motorkap)??

Als het je stuurhuis is moet je 2 beugels losschoeven. een van de 2 zit net naast de koppeling van de slangen ed. (op jouw foto) De andere zit een stukje verderop aan het subframe.

Ik kan een foto van een clio subframe maken als je er wat aan hebt.

en PM

Gr.frits
jeroen.k

De stuurkolom wil ik uitbouwen, maar die zit dar toch ergens vast op het stuurhuis? :s Of zit ik nu helemaal verkeerd? :s
Matijs
Contacteer:

Zit natuurlijk een kruiskoppeling of iets tussen die je los kan schroeven
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Matijs schreef:Zit natuurlijk een kruiskoppeling of iets tussen die je los kan schroeven
Die kruiskoppeling zit net achter het rubben wat eigenlijk net niet te zien is op je foto, van de vorige pagina.

rubber omslaan en daar zit ie als het goed is met 1 bout vast.

En wat ik in mn PM probeerde te zeggen was dat alle sloten van een 19 over te zetten zijn. niet alleen je stuurslot. Dan heb je ook geen problemen met de andere dingen meer die je noemde.

GR.Frits

GR.Frits
jeroen.k

Dus dat rubber van onderaf omvouwen?

Het probleem zit in de CV op afstand...die bediening zit in de sleutel en zou ik dan kwijt zijn...heeft mijn huidige 19 niet namelijk... ;) En opzich boeit een stuurslot me toch niet zoveel :p
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

jeroen.k schreef:Dus dat rubber van onderaf omvouwen?

Het probleem zit in de CV op afstand...die bediening zit in de sleutel en zou ik dan kwijt zijn...heeft mijn huidige 19 niet namelijk... ;) En opzich boeit een stuurslot me toch niet zoveel :p
denk van boven af. een kant zit strak vastgeklemd. die moet je dus niet hebben, de andere kant kan je aan de kant vouwen/omvouwen en dan kan je er bij.

zitten er bij de 19 dezelfde sleutels bij als bij een clio? dus een kastje voor je cv en een halve stalen sleutel? zo ja kan je deze zo over zetten.Maar als ik jou was had ik graag een stuurslot willen hebben. Mochten ze je auto openbreken kunnen ze er nog niet veel mee.

Gr.Frits
Mrtn
Car: R5GTT

CV ken je overbouwen :) maak je daar nou maar niet druk om :wink:
Mrtn = Maarten
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Mrtn schreef:CV ken je overbouwen :) maak je daar nou maar niet druk om :wink:
Het gaat niet om de cv maar om zn sloten. En dat moet ook geen probleem zijn.
Mrtn

dat bedoel ik ook, het slot ken je zo overbouwen, stangetje los en een ander erin schuiven, de CV op de sleutel is ook verwisselbaar. De schoenmaker verkoopt sleutel met die rare vorm zodat de afst.bediening erzo weer opgezet kan worden :)
Mrtn = Maarten
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Mrtn schreef:dat bedoel ik ook, het slot ken je zo overbouwen, stangetje los en een ander erin schuiven, de CV op de sleutel is ook verwisselbaar. De schoenmaker verkoopt sleutel met die rare vorm zodat de afst.bediening erzo weer opgezet kan worden :)
Wij snappen elkaar... Nu jeroen nog :wink:
jeroen.k

Pfff...ik vinnut allemaal maar omslachtig...tenminste...ik wil nu eerst die auto uberhaupt rijdend hebben en dan kijk ik wel naar de rest...sloten van de rode zijn namelijk ook niet alles meer (blijven wel es hangen enzo)...eerst de motor maar dan, stuurslot gebruik ik toch niet :p
Mrtn

schiet nou 's op dan man :wink: :lol:
Mrtn = Maarten
jeroen.k

Me doet zn best! ;) Vanavond weer druk aan de beun. :)
Tom
Moderator

jeroen.k schreef:Pfff..niemand die aan de hand van de foto wat meer over de stuurkolom kan zeggen? :s

Anders mogen mensen die hem makkelijk uit kunnen bouwen ook komen helpen! :D Tegen vergoeding uiteraard :)

Ik wordt een beetje gammel van dat ding namelijk...hehe...maar tips zijn nog steeds welkom natuurlijk :)

Volgens mij is het stuurslot van deze ook kapot trouwens...zit dat gewoon in het contactslot? En evt. makkelijk te fixxen? :)
helemaal boven op de foto zie je een rubber hoes zitten. Als je die naar beneden drukt zie je als het goed is een bout en een moer. Draai deze los en je kunt de stuurkolom er binnen uithalen.
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Tom schreef:

helemaal boven op de foto zie je een rubber hoes zitten. Als je die naar beneden drukt zie je als het goed is een bout en een moer. Draai deze los en je kunt de stuurkolom er binnen uithalen.
Je bent te laat :wink: Daar was ie ondertussen al achter. :wink:

GR.Frits
Tom
Moderator

ik zag het ja. Maar verbaas me eigenlijk wel over de vraag, dat zie je toch meteen.....
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Tom schreef:ik zag het ja. Maar verbaas me eigenlijk wel over de vraag, dat zie je toch meteen.....
ja maar als je met tig dingen te gelijk bezig bent en je je auto zo snel mogelijk weer rijdend wil hebben kan ik me dit soort vragen voorstellen.
jeroen.k

De stuurkolom gaat idd min of meer tussendoor ja. Er zit onder die hoes wel een bout, maar de moer is rond en niet tegen te houden en draait mee :s Is een bout van zo'n kruiskoppeling...wel de enige die er zit. Daarbij is de verlichting in de garage zeeer slecht en loop ik continu met looplampen te kutten. Iets dat het overzicht ook niet echt ten goede komt, maar ik ga zo nog ff aan de kloot met de stuurkolom.

De motor is nu voor 99% af. De klipjes van de stekkers van de kabelboom die renault zonder kabelboom niet levert heb ik zelf nagemaakt van ijzerdraad...werkt perfect...danwel beter :D

Enige probleem nu nog is het thermostaathuis en de 2 bouten in de kop. Heb vanavond weer geprobeerd die verzonken bout eruit te draaien door er een dikke torx-bit in te meppen (met een moker) die bit zat er goed vast in, maar na 1 keer kracht zetten op de ratel was alleen het gat in de bout groter verder niks :( Van Patrick had ik het thermostaathuis van een Clio opgestuurt gekregen, maar de aansluitingen van de slangen lopen daarop zodanig net anders dat hij niet gaat passen...vooral de bovenste radiateurslang niet...nu heb ik in dialogys gezien dat de R19 ook geleverd is met een groter thermostaathuis waar de sensoren inzitten...op zich een idee, maar die kosten nieuw 211 euro... :s Heeft iemand toevallig zo'n huis van een 19 liggen die hem voor een mooi prijsje wel kwijt wil? :)

verders loopt het weer prima...verwacht hem volgende week er zekers in te hebben. Alleen ff kijken met dat thermostaathuis :)
Marko

jeroen.k schreef:De stuurkolom gaat idd min of meer tussendoor ja. Er zit onder die hoes wel een bout, maar de moer is rond en niet tegen te houden en draait mee :s Is een bout van zo'n kruiskoppeling...wel de enige die er zit. Daarbij is de verlichting in de garage zeeer slecht en loop ik continu met looplampen te kutten. Iets dat het overzicht ook niet echt ten goede komt, maar ik ga zo nog ff aan de kloot met de stuurkolom.

De motor is nu voor 99% af. De klipjes van de stekkers van de kabelboom die renault zonder kabelboom niet levert heb ik zelf nagemaakt van ijzerdraad...werkt perfect...danwel beter :D

Moet je ff aan Bart V vragen, misschien heeft die nog wat liggen..
Enige probleem nu nog is het thermostaathuis en de 2 bouten in de kop. Heb vanavond weer geprobeerd die verzonken bout eruit te draaien door er een dikke torx-bit in te meppen (met een moker) die bit zat er goed vast in, maar na 1 keer kracht zetten op de ratel was alleen het gat in de bout groter verder niks :( Van Patrick had ik het thermostaathuis van een Clio opgestuurt gekregen, maar de aansluitingen van de slangen lopen daarop zodanig net anders dat hij niet gaat passen...vooral de bovenste radiateurslang niet...nu heb ik in dialogys gezien dat de R19 ook geleverd is met een groter thermostaathuis waar de sensoren inzitten...op zich een idee, maar die kosten nieuw 211 euro... :s Heeft iemand toevallig zo'n huis van een 19 liggen die hem voor een mooi prijsje wel kwijt wil? :)

verders loopt het weer prima...verwacht hem volgende week er zekers in te hebben. Alleen ff kijken met dat thermostaathuis :)
jeroen.k

Ja, Bart V pm ik nog wel ff ;) Die heeft idd wel wat :p
Plaats reactie