Opeldash oude topic --> Foto's van mijn dash

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Steven
Car: M536

Misschien een fietsteller nemen en kijken of je dat display niet groter of beter leesbaar kan maken?

Kun je gelijk geijkt gaan rijden.
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

ant1, ik heb geen idee hoe die er uit ziet, en of dat in een GTT te bouwen is. Moet je waarschijnlijk ook allerlei sensoren op het blok ergens neerzetten, wordt lastig dan! Laat ik eerst maar de andere dingen van mijn massa-lijst doen. Het belangrijkste is de GTT zonder problemen rijdend te maken!
Tom
Moderator
Car: MB

Steven schreef:Misschien een fietsteller nemen en kijken of je dat display niet groter of beter leesbaar kan maken?

een fietsteller telt normaal gesproken maar tot 99km/h. Ik heb het ook een keer op mijn puch maxi gemaakt. Was best leuk, een puch met digitale snelheidsaanduiding
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
antoine
Car: Renault Clio III RS

[img]http://www.verlinden.com/images/products/st8100.gif[/img] :worship: :worship:

@joost weet ook helemaal niet of het werkend te krijgen is maar is lekker klein.Nadeel is zoals tom al zei geen toeren teller,maar dat is ook wel op te lossen.

gr antoine
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Ik vind het dash niet echt zó fantastisch, en ga het ook (nog) niet doen. Mocht ik het gaan doen kom ik er dan op terug (over een half jaar maybe :)). Maar het is een leuk idee!
Riël
Über-Spammer

het opeldash moet werken, ik vind dat ding mooi :) en zo'n digitaal ding is lekker ouderwets :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
clio_rally
Contacteer:

Ik ben nu bezig een soort van begroting te maken voor mijn grote delta-project. Dit moet op basis van de evo 1. Een van de zaken die nu al echt erbij moet is het motec motormanagement en ja, als ik dan toch bezig ben, het bijbehorende instrumentarium... :worship:

[img]http://demo.moteceurope.co.uk/splash_black_back2.gif[/img]

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
iwi

ik zou dat niet kopen hoor, als ze niet eens weten hoe ze low fuel in een dashbord weten te krijgen :D :wink:
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

Joost (DoubleYou) schreef:ant1, ik heb geen idee hoe die er uit ziet, en of dat in een GTT te bouwen is. Moet je waarschijnlijk ook allerlei sensoren op het blok ergens neerzetten, wordt lastig dan! Laat ik eerst maar de andere dingen van mijn massa-lijst doen. Het belangrijkste is de GTT zonder problemen rijdend te maken!
JOOSSSSST HET IS EN BLIJFT EEN EXPRESSSSSSS
WORDT GEK VAN JE !
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
catrinus

Nee sven, tis een gtt met een express ombouw :lol: :lol:
There will be plenty of time to rest when your dead
Rudo

Het is wat het lijkt. En het lijkt toch écht op een Express. :)
Riël
Über-Spammer

Hehe 't is een express met gtt motor duh. Wil het idd geen gt-turbo gaan noemen. Maar goed. het dashboard blijft hetzelfde.
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:
Joost (DoubleYou) schreef:ant1, ik heb geen idee hoe die er uit ziet, en of dat in een GTT te bouwen is. Moet je waarschijnlijk ook allerlei sensoren op het blok ergens neerzetten, wordt lastig dan! Laat ik eerst maar de andere dingen van mijn massa-lijst doen. Het belangrijkste is de GTT zonder problemen rijdend te maken!
JOOSSSSST HET IS EN BLIJFT EEN EXPRESSSSSSS
WORDT GEK VAN JE !
Sorry Sven, dat kan je ook met wat minder schreeuwen vertellen ;)
En ik zei maar GTT omdat het over de motor ging, en als ik die sensoren in wil bouwen, kunnen andere R5 GTT personen dat ook doen. Als ik iets specifieks over de Express wil hebben (zoals de GTT standaard uitlaat middendemperbuis verlengen omdat de Express langer is) heb ik het over de Express. Ik zal even wat beter gaan opletten in ieder geval, GTT wordt inderdaad wel bedoeld als R5 GTT en niet als het blok.
Steven
Car: M536

Tom schreef:
Steven schreef:Misschien een fietsteller nemen en kijken of je dat display niet groter of beter leesbaar kan maken?

een fietsteller telt normaal gesproken maar tot 99km/h. Ik heb het ook een keer op mijn puch maxi gemaakt. Was best leuk, een puch met digitale snelheidsaanduiding
Jah de €10,- dingen wel, maar een goeie dus niet. Ik heb er ooit 1 op me scooter gehad die 105 digitaal aangaf. (terwijl de teller allang 125 beweerde :) )

Een goeie sigma kan serieus to 300km/h aangeven!
Jasper11turbo

leuke topic !

Ik ben eens bezig geweest met een volledig digitaal dashboard uit een renault 21 txe electronic in een renault 11 gtx te zetten!
dat ging wel mooi omdat de tellerkabel zo in de achterkant van het paneel ging en het inwendig omgezet werd naar een digitaal signaal .
Ik had zelfs veloopstekkers gemaakt omdat de stekkers die orgineel in de auto ziitten totaal niet op het paneel pasten .

uiteindelijk heb ik het werkend gekregen, alles behalve de verbruiksmeter die ook in het paneel zat (ik had toen nog geen doorstroommeter)

Wat ik ook jammer vond was dat het paneel van de 21 iets breder was dan de renault 11 GTX.. paste dus niet helemaal netjes..

na een paar maanden heb ik het er weer uitgehaald omdat ik de auto moest verkopen .. moest plaatsmaken voor een 11 turbo..

was wel een mooi gezicht hoor !
in 1995
Renault Alpine V6 turbo 1989,Renault 11 Turbo 1987 , Renault 25 V6 baccara 1988
Riël
Über-Spammer

Hoe ziet zo'n dash eruit dan?
-Ray-
Contacteer:

riel, pm :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Riël
Über-Spammer

ray, pm :)
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Naar aanleiding van het engelse topic:
Riël schreef:Before stopping my gsi-dash project...
Je gaat me toch niet vertellen dat je er mee gestopt bent he? Ook al deed de snelheidsmeter het (nog) niet, zag er zó vet uit! Of staat het project gewoon stil nu...
Riël
Über-Spammer

Jawel, het dash heeft door verschillende manieren van kortsluiting en foute signalen ook een wat minder secure manier van aangeven gekregen, vandaar dat ik het aan de kant schuif en me eerst richt op de rest van de auto. 't jeukt 'm van wat roestige plekjes hier en daar en 't motortje gaat ook opgebouwd worden.
Patrick

Riël schreef: en 't motortje gaat ook opgebouwd worden.

afgebouwd bedoel je zeker :lol: :wink:
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Riël
Über-Spammer

:p
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Jammer dat er geen foto's meer zijn! :)
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Jaaah was echt een supercool dash! Hey Riël heb je het nog liggen, kan ik ff kijken of er wat te fixen is en kan ik het in mijn wagen zetten. Digitaal rules! :D ;)
Plaats reactie