Misschien een fietsteller nemen en kijken of je dat display niet groter of beter leesbaar kan maken?
Kun je gelijk geijkt gaan rijden.
Opeldash oude topic --> Foto's van mijn dash
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
ant1, ik heb geen idee hoe die er uit ziet, en of dat in een GTT te bouwen is. Moet je waarschijnlijk ook allerlei sensoren op het blok ergens neerzetten, wordt lastig dan! Laat ik eerst maar de andere dingen van mijn massa-lijst doen. Het belangrijkste is de GTT zonder problemen rijdend te maken!
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
een fietsteller telt normaal gesproken maar tot 99km/h. Ik heb het ook een keer op mijn puch maxi gemaakt. Was best leuk, een puch met digitale snelheidsaanduidingSteven schreef:Misschien een fietsteller nemen en kijken of je dat display niet groter of beter leesbaar kan maken?
Kun je gelijk geijkt gaan rijden.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
[img]http://www.verlinden.com/images/products/st8100.gif[/img]
@joost weet ook helemaal niet of het werkend te krijgen is maar is lekker klein.Nadeel is zoals tom al zei geen toeren teller,maar dat is ook wel op te lossen.
gr antoine


@joost weet ook helemaal niet of het werkend te krijgen is maar is lekker klein.Nadeel is zoals tom al zei geen toeren teller,maar dat is ook wel op te lossen.
gr antoine
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Ik vind het dash niet echt zó fantastisch, en ga het ook (nog) niet doen. Mocht ik het gaan doen kom ik er dan op terug (over een half jaar maybe
). Maar het is een leuk idee!

het opeldash moet werken, ik vind dat ding mooi
en zo'n digitaal ding is lekker ouderwets 


-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
- Locatie: Delft
- Contacteer:
Ik ben nu bezig een soort van begroting te maken voor mijn grote delta-project. Dit moet op basis van de evo 1. Een van de zaken die nu al echt erbij moet is het motec motormanagement en ja, als ik dan toch bezig ben, het bijbehorende instrumentarium...
[img]http://demo.moteceurope.co.uk/splash_black_back2.gif[/img]
Gijs

[img]http://demo.moteceurope.co.uk/splash_black_back2.gif[/img]
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
JOOSSSSST HET IS EN BLIJFT EEN EXPRESSSSSSSJoost (DoubleYou) schreef:ant1, ik heb geen idee hoe die er uit ziet, en of dat in een GTT te bouwen is. Moet je waarschijnlijk ook allerlei sensoren op het blok ergens neerzetten, wordt lastig dan! Laat ik eerst maar de andere dingen van mijn massa-lijst doen. Het belangrijkste is de GTT zonder problemen rijdend te maken!
WORDT GEK VAN JE !
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Hehe 't is een express met gtt motor duh. Wil het idd geen gt-turbo gaan noemen. Maar goed. het dashboard blijft hetzelfde.
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Sorry Sven, dat kan je ook met wat minder schreeuwen vertellenSven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:JOOSSSSST HET IS EN BLIJFT EEN EXPRESSSSSSSJoost (DoubleYou) schreef:ant1, ik heb geen idee hoe die er uit ziet, en of dat in een GTT te bouwen is. Moet je waarschijnlijk ook allerlei sensoren op het blok ergens neerzetten, wordt lastig dan! Laat ik eerst maar de andere dingen van mijn massa-lijst doen. Het belangrijkste is de GTT zonder problemen rijdend te maken!
WORDT GEK VAN JE !

En ik zei maar GTT omdat het over de motor ging, en als ik die sensoren in wil bouwen, kunnen andere R5 GTT personen dat ook doen. Als ik iets specifieks over de Express wil hebben (zoals de GTT standaard uitlaat middendemperbuis verlengen omdat de Express langer is) heb ik het over de Express. Ik zal even wat beter gaan opletten in ieder geval, GTT wordt inderdaad wel bedoeld als R5 GTT en niet als het blok.
Jah de 10,- dingen wel, maar een goeie dus niet. Ik heb er ooit 1 op me scooter gehad die 105 digitaal aangaf. (terwijl de teller allang 125 beweerdeTom schreef:een fietsteller telt normaal gesproken maar tot 99km/h. Ik heb het ook een keer op mijn puch maxi gemaakt. Was best leuk, een puch met digitale snelheidsaanduidingSteven schreef:Misschien een fietsteller nemen en kijken of je dat display niet groter of beter leesbaar kan maken?
Kun je gelijk geijkt gaan rijden.

Een goeie sigma kan serieus to 300km/h aangeven!
-
- Berichten: 566
- Lid geworden op: wo 19 mar 2003 11:10
leuke topic !
Ik ben eens bezig geweest met een volledig digitaal dashboard uit een renault 21 txe electronic in een renault 11 gtx te zetten!
dat ging wel mooi omdat de tellerkabel zo in de achterkant van het paneel ging en het inwendig omgezet werd naar een digitaal signaal .
Ik had zelfs veloopstekkers gemaakt omdat de stekkers die orgineel in de auto ziitten totaal niet op het paneel pasten .
uiteindelijk heb ik het werkend gekregen, alles behalve de verbruiksmeter die ook in het paneel zat (ik had toen nog geen doorstroommeter)
Wat ik ook jammer vond was dat het paneel van de 21 iets breder was dan de renault 11 GTX.. paste dus niet helemaal netjes..
na een paar maanden heb ik het er weer uitgehaald omdat ik de auto moest verkopen .. moest plaatsmaken voor een 11 turbo..
was wel een mooi gezicht hoor !
in 1995
Ik ben eens bezig geweest met een volledig digitaal dashboard uit een renault 21 txe electronic in een renault 11 gtx te zetten!
dat ging wel mooi omdat de tellerkabel zo in de achterkant van het paneel ging en het inwendig omgezet werd naar een digitaal signaal .
Ik had zelfs veloopstekkers gemaakt omdat de stekkers die orgineel in de auto ziitten totaal niet op het paneel pasten .
uiteindelijk heb ik het werkend gekregen, alles behalve de verbruiksmeter die ook in het paneel zat (ik had toen nog geen doorstroommeter)
Wat ik ook jammer vond was dat het paneel van de 21 iets breder was dan de renault 11 GTX.. paste dus niet helemaal netjes..
na een paar maanden heb ik het er weer uitgehaald omdat ik de auto moest verkopen .. moest plaatsmaken voor een 11 turbo..
was wel een mooi gezicht hoor !
in 1995
Renault Alpine V6 turbo 1989,Renault 11 Turbo 1987 , Renault 25 V6 baccara 1988
Hoe ziet zo'n dash eruit dan?
riel, pm 

Immer wieder die verdammte Holländer
ray, pm 

-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Naar aanleiding van het engelse topic:
Je gaat me toch niet vertellen dat je er mee gestopt bent he? Ook al deed de snelheidsmeter het (nog) niet, zag er zó vet uit! Of staat het project gewoon stil nu...Riël schreef:Before stopping my gsi-dash project...
Jawel, het dash heeft door verschillende manieren van kortsluiting en foute signalen ook een wat minder secure manier van aangeven gekregen, vandaar dat ik het aan de kant schuif en me eerst richt op de rest van de auto. 't jeukt 'm van wat roestige plekjes hier en daar en 't motortje gaat ook opgebouwd worden.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Jammer dat er geen foto's meer zijn! 

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Jaaah was echt een supercool dash! Hey Riël heb je het nog liggen, kan ik ff kijken of er wat te fixen is en kan ik het in mijn wagen zetten. Digitaal rules!


