Opgevoerde Renault motor in Volvo340 Het turbo virus broeit.

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Het is een 180 mm koppelings plaat.
maar de drukgroep is wat geblauwt.(Dus die is heet geweest.) :p
Ze hebben onder de 3 veren van de drukgroep een ringetje gedrukt.
Dan grijpt ie later aan.

Wat inl.spruitst. betreft kan ik helaas ook niets vinden. :(
Mischien moet je het op het tekoop topic hier proberen.
En ook op marktplaats.

Maar ik laat het je wel weten waneer ik iets speciaals nodig ben.
bedankt! (Y)

Tot postens! :beer:
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
RdamRobin
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 27 jan 2003 16:18

Lijkt mij stug dat het ringetje bedoelt is om de koppeling later te laten aangrijpen. Ik denk eerder om de slag van de tangentiaalveren te beperken.
De afstand van de koppelingsplaat en het vliegwiel wordt bepaald de door shimmies. Als je koppelingsplaat gaandeweg slijt moet je die shimmies vervangen door dunnere versies of eentje minder.

Het aangrijptoerental kan je verlaten door het vacuummechanisme op het koppelingshuis te gebruiken.
(dit systeem was bedoeld om te kunnen schakelen bij een iets verhoogd toerental (choke). Dan grijpt de koppelings pas aan bij 2000 Rpm ipv 1250. Dit kan je mooi gebruiken als lanceer inrichting. Of als je echt een vliegende start wilt maken, haal je de vacuumpot weg en verlengt de kabel naar een pedaal.
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Rdamrobin

Dan zou die koppeling dus iets "agresiever" aangrijpen?

Maar wat heb je nou precies aangepast aan de cilkop?
Want ik heb een "denk ik" :p een onaangepaste cil kop.
Met een pomp van een Alpine.
Wat is de reden dat je de cil kop aanpast en een andere pomp eropzet?
Is het iets met de slangen of nog iets wat ik over het hoofd zie?

Maar ik heb toch besloten om een B14 onderblok te gebruiken. :p

Reden:
1 de steunen komen beter overeen.
2 nooit gezeik met de verzekering of politie.
3 je kunt alles controleren.(lagers,zuigerveren cil.enz want je trekt het toch uitmekaar.

Morgenmiddag haal ik voor 50 pleuro >-) een compleet b14 blokje op.
En een 3 gats paneel voor in de middenconsole met 2 klokjes erbij een olietemp/oliedruk meter.

En deze motor ga ik ombouwen tot een volvo/Alpine blok.
Dus op dezelfde manier zoals jij dat hebt gedaan.

Duz ik heb nog wat werk voor de boeg. :beer:
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Ik loop al een paar weken met pijn in mijn schouders en rug en ben vandaag voor het eerst bij Fysio geweest.
Ik had een wervel verdraaid :( .
Dus ik mag nu even niet meer werken en tillen. :(
dus eerst herstellen want ik ben ook pas 22jr.
En ondertussen wat sleutel werk uitbesteden of zo.

Dus het duurt allemaal wat langer.
Ik had gelukkig dit weekend al wel een compleet B14 blokje opgehaald voor 50 pleuros.
De volvo staat bij de spuiter en het beetje roest wat er dan nog opzit word weggehaald en bijgespoten.

Keep you posted :beer:
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
RdamRobin
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 27 jan 2003 16:18

Hey, dat is behoorlijk kl*te dat je zo'n last van je rug hebt. Sterkte, en dat je maar weer snel in het vooronder van je volvo mag hangen

Wat betreft de pomp. Als je een 340 blok gaat ombouwen tot een alpine. moet de pomp naar de andere kant, dat houdt in dat je ook een stukje moet dichtmaken en aan de andere kant openmaken om het koelwater te laten doorstromen in je kop.
Uit de pomp moet dan ook een klein stukje


[img]http://boterbloembv.nl/dafalpine/images ... view20.jpg[/img]
[img]http://boterbloembv.nl/dafalpine/images ... view33.jpg[/img]
RdamRobin
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 27 jan 2003 16:18

Hier zie je de drukgroep uiteen. tussen het vliegwiel en de drukgroep komen de zoegenoemde shimmies om de luchtspleet af te kunnen stellen

[img]http://boterbloembv.nl/dafalpine/images ... view52.jpg[/img]
RdamRobin
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 27 jan 2003 16:18

hier zie je de drukgroep compleet met vingers.
Op deze vingers komt het ontkoppelings gedeelte, wat vacuum gestuurd is. Dus wanneer je schakelt van N naar R of D dan ontkoppeld de centrifugaal koppeling (tot max 2000 rpm) om tandenknarsen te voorkomen in je CVT
[img]http://boterbloembv.nl/dafalpine/images ... view53.jpg[/img]
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Thanks! (Y)

Kijk das mooie info en een mooi blokje :worship: .
Nu weet ik al een stuk meer.
bijv dat mijn waterpomp al wel is omgedraait met een plaatje op de bakkant.
Dat scheelt dus werk.
Want ook de nokkenas en de distrb. zit al goed. :p

Alleen zit er dus al een Daf waterpomp op. :D
Maar er is geen hoekje in de cil kop gezet.
Maar dit lijkt me dus niet zo mooi voor de doorstroming. (N)

Duz moet nog een gare Alpinepomp hebben. :p
Waar ik dat hoekje uit kan dremelen.
Of kan ik dat hoekje ook uit een gewone 340 pomp halen?
Dat kan ik toch wel met mijn rug doen. (Y)

Ook helpen mjn kameraden met het B14 blokje.
Die moet nog helemaal uitmekaar.
Dan nog een gaatje boren voor de hydraulische distb.spanner. :p
Dan kan het onderblokje even bij Eggens in de wasmachine.

De koppeling zet ik over want die had ik voor mijn vakantie compleet met drukgroep en alle lagers vervangen.
Duz die is net +-10.000 km.ingesleten. :D



Keep you posted. (Y)
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Het gaat de goede kant op andries (Y) (Y) . Volgend jaar automaxx is hij te bewonderen? Anders wip ik wel es langs als ik in Assen ben (toevallig zaterdag maar dan kan ik niet)
There will be plenty of time to rest when your dead
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Daar zal ie zeker bij zijn! :lol:
Zal daar effe wat lui op hun (Foute) sportstuurtjes laten knagen. :) :p :beer:

Als het een beetje meezit kan ik mijn 340tje komend weekend ophalen bij de spuiter.(Spannend! :smoke: )

Je bent altijd welkom Catrinus! (Y)
Geeft nie dat het niet lukt maar ik zal zoiezo naar de volgende FDN meeting in Groningen.
Of anders spreken we volgend weekend wat af. :beer:
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

catrinus schreef:Het gaat de goede kant op andries (Y) (Y) . Volgend jaar automaxx is hij te bewonderen? Anders wip ik wel es langs als ik in Assen ben (toevallig zaterdag maar dan kan ik niet)
Yihaa, mag ik weer filmen dan? :lol:
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

(Y) :foto: Toppie!
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Tuurlijk mag je filmen steven :wink: . Alleen probeer hem dan wat steviger vast te houden :wink: :lol:
There will be plenty of time to rest when your dead
Marcel (Mr. Bacardi Cola)
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

En wat minder vaak het dashboard te filmen. Na 10 minuten begon ik dat wel saai te vinden. :D :p
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Sjonge jonge, beetje commentaar hebben op mijn camerakunsten. Weet je wel niet hoe vroeg het was ;)
Marcel (Mr. Bacardi Cola)
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Steven schreef:Sjonge jonge, beetje commentaar hebben op mijn camerakunsten. Weet je wel niet hoe vroeg het was ;)
Ja, en? 's Nachts een kerel, 's ochtends vroeg ook een kerel. :p
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik ben nog maar een Ernie-ventje :lol:
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Weheee, moet je maar eff bij Roy navragen....., die had toch wel een lekkere knallende wekker.... :lol: :lol: :lol:
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Marcel (Mr. Bacardi Cola) schreef:En wat minder vaak het dashboard te filmen. Na 10 minuten begon ik dat wel saai te vinden. :D :p
moet je maar niet zo'n ukkie laten filmen :lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
Marcel (Mr. Bacardi Cola)
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Ivo8hoven schreef:Weheee, moet je maar eff bij Roy navragen....., die had toch wel een lekkere knallende wekker.... :lol: :lol: :lol:
Volgens horen zeggen kon Catrinus er ook wel wat van :D
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

-Ray- schreef:
Marcel (Mr. Bacardi Cola) schreef:En wat minder vaak het dashboard te filmen. Na 10 minuten begon ik dat wel saai te vinden. :D :p
moet je maar niet zo'n ukkie laten filmen :lol:
Moet je nou etter :p

Zal nog es in je neus knijpen >-)
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Khep net met EPS gebeld.

Omdat ik zoiezo een nieuw spagetti uitl. nodig heb.
En het STD. uitlaatsyst. is 40mm en dat gaat niet echt voldoen.
dus alles moet ook 45/50 mm.
Ze leveren alles in RVS.

Maare ik moet wel nog even een paar maandjes sparen.

Kosten:
-eindemper met sierstuk.
550 Euro(GLOPS!) :p

-middenstuk zonder demper 45 mm
150/200 (KUCH!) :D

- Spagetti uitl.spr.stuk 4-2-1 45 mm.
tussen de 1000/1500 pleuros (HOEST/PROEST!) :wink:

Alles met mekaar +- tussen de 2250/1700 Pleuros
Dan heb je het natuurlijk wel perfect voormekaar en van RVS.

Maar voor dat geld kan ik behalve het spagetti inl.spr.stuk zelf ook nog wel eens wat inmekaar flansen van universele uitl. delen toch?

Keep you posted.
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

E.p.s. sucks. De uitlaten die zij maken en de dempers die ze gebruiken kan ik veel goedkoper krijgen. Ook het pas maken van de uitlaat kan ik veel goedkoper laten doen met dezelfde kwaliteit. E.p.s. is gewoon een commercieel schijt bedrijf geworden sinds de vorige eigenaar alles verkocht heeft
There will be plenty of time to rest when your dead
edwin19
Berichten: 1791
Lid geworden op: za 9 aug 2003 13:16
Locatie: Veendam
Contacteer:

catrinus schreef:E.p.s. sucks. De uitlaten die zij maken en de dempers die ze gebruiken kan ik veel goedkoper krijgen. Ook het pas maken van de uitlaat kan ik veel goedkoper laten doen met dezelfde kwaliteit. E.p.s. is gewoon een commercieel schijt bedrijf geworden sinds de vorige eigenaar alles verkocht heeft
waar? :)
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

bij mijn vaste adres :p
There will be plenty of time to rest when your dead
edwin19
Berichten: 1791
Lid geworden op: za 9 aug 2003 13:16
Locatie: Veendam
Contacteer:

en wie is dat als ik vragen mag? :)
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

die ene die straks gaat verhuizen met zijn winkel :p
There will be plenty of time to rest when your dead
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Das mooi Catrinus! (Y) :)

Ik zou dan heel graag wat meer info van je hebben.
Pm me anders maar.
Want EPS is dus echt schreeuwens duur.


Wat is de normale prijs voor een complete custom uitl.?(+ 4-2-1 uitl.spr.stuk.)
500a600 Euro? :p ik heb dus echt geen idee :D


Keep you posted! :beer:
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

catrinus schreef:E.p.s. sucks. De uitlaten die zij maken en de dempers die ze gebruiken kan ik veel goedkoper krijgen. Ook het pas maken van de uitlaat kan ik veel goedkoper laten doen met dezelfde kwaliteit. E.p.s. is gewoon een commercieel schijt bedrijf geworden sinds de vorige eigenaar alles verkocht heeft
en bij eps buigen ze de pijpen (vorm verlies :(:() ipv te "trekken"
Immer wieder die verdammte Holländer
marcel16v
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 7 mar 2003 21:27
Locatie: Deutschland

catrinus schreef:die ene die straks gaat verhuizen met zijn winkel :p
Onze nieuwe buurman? :wink:
Marcel (Mr. Bacardi Cola)
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

marcel16v schreef:
catrinus schreef:die ene die straks gaat verhuizen met zijn winkel :p
Onze nieuwe buurman? :wink:
Correctie, de buurman van het bedrijf van jullie ouwelui. :)
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

GTTprutser schreef:Das mooi Catrinus! (Y) :)

Ik zou dan heel graag wat meer info van je hebben.
Pm me anders maar.
Want EPS is dus echt schreeuwens duur.


Wat is de normale prijs voor een complete custom uitl.?(+ 4-2-1 uitl.spr.stuk.)
500a600 Euro? :p ik heb dus echt geen idee :D


Keep you posted! :beer:
Vraag JL eens, die maakt hele mooie uitlaten op maat!
rev it like a rental
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Bij JL van voor tot achter circa 500 euri (zonder uitlaatspruitstuk).
edwin19
Berichten: 1791
Lid geworden op: za 9 aug 2003 13:16
Locatie: Veendam
Contacteer:

Marcel (Mr. Bacardi Cola) schreef:
marcel16v schreef:
catrinus schreef:die ene die straks gaat verhuizen met zijn winkel :p
Onze nieuwe buurman? :wink:
Correctie, de buurman van het bedrijf van jullie ouwelui. :)
eehhhh, ik ben toekomstig eigenaar :lol: :lol:
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Thanks! ik zal ze effe mialen. (Y)


Ik heb in iedergeval een uitl.spr.stuk nodig.
En dan het liefst 1 die van 4-2-1 gaat.
met een eindstuk dat op een 2 inch uitl. past.
Want daar loopt ie denk ik ook wel mooi op.

Er is me al een Daf55 2 inch sportuitlaat met open dempers aangeboden. :p
Die zou ik zelf ook nog wat kunnen verbouwen zodat ie past

keep you posted. :beer:
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
Plaats reactie