[clio16v] Probleem: krakend geluid linksvoor bij veerpoot.
Ik heb hetvolgende probleem:
Linksvoor kraakt het rond de veerpoot erg, ik word er gek van.
Als ik de auto start kraakt/bonkt het. als ik optrek heb ik er weinig last van. Als ik afrem juist weer wel. of als ik constant op lage toeren blijf rijden in bijvoorbeeld een file.
weet iemand waar het aan kan liggen en hoe ik dit op kan lossen.
Als ik de auto start kraakt/bonkt het. als ik optrek heb ik er weinig last van. Als ik afrem juist weer wel. of als ik constant op lage toeren blijf rijden in bijvoorbeeld een file.
Clio16v rules
Bij een Clio 16v geen idee eigenlijk...bij een R19 non-16v zijn het 2 bouten...en dan natuurlijk de bouten op de fusee...maar geen idee hoe je het vervangt...ennuh...ook niet teveel van Merijn en mijn idee uitgaan...wacht maar ff tot de echte kenners antwoorden! 

-
Ik denk ook je toplager kapot.
veerpoot uitbouwen, onderste 2 bouten loshalen, bovenste moer losdraaien en veerpoot verwijderen, daarna veerpoot vastzetten in bankschdroef en veerspanners aanbrengen, veerspanners aandraaien totdat veer los komt te zitten van toplager, met een schroevedraaier/beiteltje en hamer de borgring lostikken en rubber en lager verwijderen/vervangen. Succes
veerpoot uitbouwen, onderste 2 bouten loshalen, bovenste moer losdraaien en veerpoot verwijderen, daarna veerpoot vastzetten in bankschdroef en veerspanners aanbrengen, veerspanners aandraaien totdat veer los komt te zitten van toplager, met een schroevedraaier/beiteltje en hamer de borgring lostikken en rubber en lager verwijderen/vervangen. Succes

Wat heeft dit met t toplager te maken dan heren??Arie16v schreef:Ik heb hetvolgende probleem:
-
versleten lager en rubber zorgen voor speling op de veerpoot en kan dat bonken/kraken veroorzaken.~Haas~ schreef:Wat heeft dit met t toplager te maken dan heren??Arie16v schreef:Ik heb hetvolgende probleem:
Maar zou ook iets anders kunnen zijn hoor, versleten linker motorsteun, of loszittende bouten daar...
[img]voor%20mijn%20gevoel%20zit%20er%20inderdaad%20wat%20speling%20daar,%20ik%20kan%20geen%20losse%20bouten%20constateren.%20ik%20kan%20mn%20veerpoot%20(als%20ik%20mn%20auto%20op%20de%20krik%20heb)%20inderdaad%20iets%20bewegen%20in%20het%20chassis.%20lijkt%20mij%20niet%20de%20bedoeling..[/img]
Clio16v rules
Veerpootrubbers en lagers kun je makkelijk merken door te kijken of er speling op de bovenkant van de veerpoot zit.
Het wil trouwens ook nog wel es voorkomen dat de lagercup tussen lager en rubber aan stukkgen gaat.
Ik heb nu al 2 veerpoten in me handen gehad waar die cup gewoon helemaal doorgeschoten was. Echt vaag...
Het wil trouwens ook nog wel es voorkomen dat de lagercup tussen lager en rubber aan stukkgen gaat.
Ik heb nu al 2 veerpoten in me handen gehad waar die cup gewoon helemaal doorgeschoten was. Echt vaag...
Dan zijn je veerpootrubbers allbei versleten denk ik zo en dan zou het links nog wel eens een rot lager kunnen zijn.
Bij brezan ff de mounting kit van Monroe bestellen (lager+rubber) de MK021 das ex korting 45 nogwat per kant. Dan is dat gelijk weer ok en stuurt ie ook een stuk lichter
Bij brezan ff de mounting kit van Monroe bestellen (lager+rubber) de MK021 das ex korting 45 nogwat per kant. Dan is dat gelijk weer ok en stuurt ie ook een stuk lichter

- Geert Claes
Ik vermoed ook dat lager, alleen kan ik er niet goed aan uit, wat dit met het starten te maken heeft.
Of is starten in het nederlands opterekken?
We spreken wel dezelfde taal, maar soms kan ik er niet goed aan uit.
Of is starten in het nederlands opterekken?
We spreken wel dezelfde taal, maar soms kan ik er niet goed aan uit.

zitten ze bij mij ook en daar zitten net een maand oude gloednieuwe toplagersets...dus ook de rubbers, ringetjes, lager, de heel mikmak...Arie16v schreef:wat me trouwens ook opvalt:
er zit ruimte tussen het chassis en de rubberen ring erboven. Maar dat is aan beide kanten zo. En het trillen komt maar aan een kant voor...???
@Patrick L. Maar als je auto stilstaat en je start, ik snap niet hoe je dan je toplager wil horen...
bonken en kraken bij versleten rubbers/lager oke, maar bij het starten??
-
Ik suggereer maar wat, zijn zaken die je kunt controleren, heb ook advies gegeven om de motorsteun te controleren, je moet eerst een paar zaken controleren voordat je zeker weet wat de orzaak is, dit zijn gewoon een paar tips.Patrick L. Maar als je auto stilstaat en je start, ik snap niet hoe je dan je toplager wil horen...
snap ik, is ook geen aanval op jouw aangedragen mogelijkheden!Patrick L. schreef:Ik suggereer maar wat, zijn zaken die je kunt controleren, heb ook advies gegeven om de motorsteun te controleren, je moet eerst een paar zaken controleren voordat je zeker weet wat de orzaak is, dit zijn gewoon een paar tips.Patrick L. Maar als je auto stilstaat en je start, ik snap niet hoe je dan je toplager wil horen...

Snap alleen niet dat mensen naar het toplager gaan kijken omdat ze iets horen als de auto stilstaat...Ik zou bij iets anders beginnen, motorsteun

ik heb inderdaad van een maat gehoord dat ik ook wel ff naar de motorsteunen moest gaan kijken. zijn die eventueel makkelijk te vervangen??
ik moet zeggen:
ik heb laatst een poging gedaan om mn veerpoot los te draaien (handmatig) wat niet lukte, veer zelf draaide mee als ik de bovenste bout los wilde draaien, sindsdien is het wel erger. Hij had het geluid ook al voor de apk keuring, en daar is niets gezegd over de motorsteun...
ik moet zeggen:
ik heb laatst een poging gedaan om mn veerpoot los te draaien (handmatig) wat niet lukte, veer zelf draaide mee als ik de bovenste bout los wilde draaien, sindsdien is het wel erger. Hij had het geluid ook al voor de apk keuring, en daar is niets gezegd over de motorsteun...
Clio16v rules
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Als het goed is zit er boven op je veerpoot een gat voor een inbus. maatje 6? dacht ik. steek die er in, een sleutel om hem te verlengen en losdraaien met 21. Dan gaat het wel. (of een luchtsleutel er opArie16v schreef: ik heb laatst een poging gedaan om mn veerpoot los te draaien (handmatig) wat niet lukte
Gr.Frits
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Ik de 1e keer ookArie16v schreef:die inbus heb ik dan over het hoofd gezien

Project: GTT Blue Sport
Misschien de stomste tip allertijden maar doe het toch maar
Je kan toch ook naar de garage rijden en er ff naar laten kijken !?!?!?

Je kan toch ook naar de garage rijden en er ff naar laten kijken !?!?!?
-
- Contacteer:
die mag tot op een milimeter na doorgescheurd zijnArie16v schreef:ik heb inderdaad van een maat gehoord dat ik ook wel ff naar de motorsteunen moest gaan kijken. zijn die eventueel makkelijk te vervangen??
ik moet zeggen:
dus als hangt ie nog aan een draadje rubber mag het
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break