r5 gte ombouwen tot 18 16v of 2.0 16v
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
Ik heb een r5 gte en die is niet snel zat dus wil ik er een 1.8 16v of 2.0 16v uit een clio in gaan leggen kan dit en zoja wat moet ik allemaal ombouwen?
zoniet hoe krijg ik dan veel meer vermogen uit mijn eigen moterblok?
zoniet hoe krijg ik dan veel meer vermogen uit mijn eigen moterblok?
Laatst gewijzigd door Danny van Duren op vr 14 nov 2003 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
http://www.pecochiniracing.nl/
mailtje sturen?
[img]http://www.pecochiniracing.nl/105.jpg[/img]
moet gaan toch
mailtje sturen?
[img]http://www.pecochiniracing.nl/105.jpg[/img]
moet gaan toch

-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Beetje erg krap,maar inderdaad blijkbaar te doen,vraag me af of je dan wel goeie grip heb en het vermogen op het wegdek kan krijgen.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Dat geloof ik zekerMrtn schreef:er zijn zat GTT's met meer vermogen hoorchris-r19 schreef:vraag me af of je dan wel goeie grip heb en het vermogen op het wegdek kan krijgen.![]()

ik vroeg me het zomaar af,veel vermogen is leuk,maar je moet het wel goed op het asvalt zien te krijgen.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
2 zelfs 

catrinus schreef:Menno heeft ook en 5 gtt met een clio 16v blok erin. Past prima.
daar zou ik wel es graag een foto van willen zien hoe dat er uitziet,heb je een foto ervan menno?
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Een maat van PtrGte heeft (had) een 5je met 16v blok erin. Misschien heeft hij deze nog steeds. (Hij zou hem gaan verkopen). Misschien heeft PtrGte hem zelfs mee ingebouwd aangezien hij veel met motoren doet...
[img]http://www.nr5lebt.de/bilder/galerie96/R5_29.jpg[/img]
[img]http://www.nr5lebt.de/bilder/galerie96/R5_67.jpg[/img]
[img]http://www.nr5lebt.de/bilder/galerie96/R5_67.jpg[/img]
There will be plenty of time to rest when your dead
echt vet! zo'n 16v-tje!
Laatst gewijzigd door GTE 16v op za 3 jan 2004 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
dat zijn 170 pk's jonge! echt dik!jeroen.k schreef:Zit daar nu een dubbele weber op?
hmm!!jeroen.k schreef:Volgens hun site 190!

Volgens mij wordt de wegligging er ook niet beter op omdat een 16V blok +/- 60 kg zwaarder weegt dan een gtt blok, dan ga je in bochten toch veel sneller rechtdoor, vraag me af wat ze eraan hebben verandert om dit een beetje op te heffen.
helemaal nix! echt waar rijd super!! heb al eens MEE gereden!!
niet zelf hoor!! maar het gaat als de brandweer!!

Laatst gewijzigd door GTE 16v op za 3 jan 2004 16:03, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
maar wat moet ik nou allemaal ombouwen bak? radiateur?enz.
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
maar wat moet ik nou allemaal ombouwen naast de moter (2.0 16v)? bak? radiateur?enz.
Onderandere een grotere spoorbreedte voor doet wonderen...RO 16v schreef:Volgens mij wordt de wegligging er ook niet beter op omdat een 16V blok +/- 60 kg zwaarder weegt dan een gtt blok, dan ga je in bochten toch veel sneller rechtdoor, vraag me af wat ze eraan hebben verandert om dit een beetje op te heffen.
nou die vriend van mij, heeft een megane onderstel, met een renault 19 stuurhuis, 19 aandrijfassen(volgends mij ook 1 clio) je moet in iedergeval de draadboom flink aanpassen(veel werk) de motorsteun bij de bak moet aangepast worden, uitlaat iets.. het is best veel werk.. maar echt het werk waard!!
Megane onderstel? ik neem aan dat je het subframe bedoelt. Past dat dan? Volgens mij is een megane net iets breder dan een 5.
yummie....catrinus schreef:[img]http://www.nr5lebt.de/bilder/galerie96/R5_29.jpg[/img]
[img]http://www.nr5lebt.de/bilder/galerie96/R5_67.jpg[/img]
alleen draagarmen.. komt ie aardig naar buiten zetten! en dan ff spoorverbreders achter!! DIK!!!laguna2 schreef:Megane onderstel? ik neem aan dat je het subframe bedoelt. Past dat dan? Volgens mij is een megane net iets breder dan een 5.

en aandrijfassen, en stuurhuis.LE-Man schreef:alleen draagarmen.. komt ie aardig naar buiten zetten! en dan ff spoorverbreders achter!! DIK!!!laguna2 schreef:Megane onderstel? ik neem aan dat je het subframe bedoelt. Past dat dan? Volgens mij is een megane net iets breder dan een 5.
en achter een clio as,
das DIK

rev it like a rental
haha!Menno schreef:en aandrijfassen, en stuurhuis.LE-Man schreef:alleen draagarmen.. komt ie aardig naar buiten zetten! en dan ff spoorverbreders achter!! DIK!!!laguna2 schreef:Megane onderstel? ik neem aan dat je het subframe bedoelt. Past dat dan? Volgens mij is een megane net iets breder dan een 5.
en achter een clio as,
das DIK


Tja als je andere draag armen neemt moet je wel daar op wel je aandrijfassen aanpassen he.LE-Man schreef:haha!Menno schreef:en aandrijfassen, en stuurhuis.LE-Man schreef:alleen draagarmen.. komt ie aardig naar buiten zetten! en dan ff spoorverbreders achter!! DIK!!!laguna2 schreef:Megane onderstel? ik neem aan dat je het subframe bedoelt. Past dat dan? Volgens mij is een megane net iets breder dan een 5.
en achter een clio as,
das DIKgeen id! maar zo klinkt het wel!
En een clio achteras is iets breeder, en volgens mij ook stugger. Maar omdat de draagarmen weider zijn moet de stuur huis ook langer zijn anders staan je wielen een beetje vreemd onder je auto he.
en als je toch een willie hebt gesloopt neem ook gelijk de remmen over he.
Denk dat je dat aardig kan compenseren door je spoorstangen te verstellen, die kan je een aardig eindje stellen namelijk..En een clio achteras is iets breeder, en volgens mij ook stugger. Maar omdat de draagarmen weider zijn moet de stuur huis ook langer zijn anders staan je wielen een beetje vreemd onder je auto he.