r5 gte ombouwen tot 18 16v of 2.0 16v

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Ik heb een r5 gte en die is niet snel zat dus wil ik er een 1.8 16v of 2.0 16v uit een clio in gaan leggen kan dit en zoja wat moet ik allemaal ombouwen?
zoniet hoe krijg ik dan veel meer vermogen uit mijn eigen moterblok?
Laatst gewijzigd door Danny van Duren op vr 14 nov 2003 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

Beetje erg krap,maar inderdaad blijkbaar te doen,vraag me af of je dan wel goeie grip heb en het vermogen op het wegdek kan krijgen.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Menno heeft ook en 5 gtt met een clio 16v blok erin. Past prima (Y) .
There will be plenty of time to rest when your dead
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

chris-r19 schreef:vraag me af of je dan wel goeie grip heb en het vermogen op het wegdek kan krijgen.
er zijn zat GTT's met meer vermogen hoor :wink: :lol:
Mrtn = Maarten
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

Mrtn schreef:
chris-r19 schreef:vraag me af of je dan wel goeie grip heb en het vermogen op het wegdek kan krijgen.
er zijn zat GTT's met meer vermogen hoor :wink: :lol:
Dat geloof ik zeker :D

ik vroeg me het zomaar af,veel vermogen is leuk,maar je moet het wel goed op het asvalt zien te krijgen.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Je kan er natuurlijk ook een 1700 Volvo blok inlepelen.......dus met turbo.... :)

16V blok is blijkbaar goed te doen, wnt er rijden er meerdere rond binnen de club... :wink:
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Zit daar nu een dubbele weber op? :kwijl:
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

jeroen.k schreef:Zit daar nu een dubbele weber op? :kwijl:
goed gezien (Y)
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

2 zelfs :)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

op de foto zit de luchtbak door de grill heen :( . Niet zo fraai. Waar zou de radiateur eigenlijk zitten ?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

dat had anders opgelost kunnen worden, maar de rad. zal er toch nog wel voor zitten ofzo. en wat een gigantische puist ruimte nog zeg, das wel luxe
:lol:
Mrtn = Maarten
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

catrinus schreef:Menno heeft ook en 5 gtt met een clio 16v blok erin. Past prima (Y) .


daar zou ik wel es graag een foto van willen zien hoe dat er uitziet,heb je een foto ervan menno?
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Cattyboy heeft ook wat GT-16v pix op z'n site volgens mij....

Normaal 16v blok past zonder poblemen ook met radiateur.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Een maat van PtrGte heeft (had) een 5je met 16v blok erin. Misschien heeft hij deze nog steeds. (Hij zou hem gaan verkopen). Misschien heeft PtrGte hem zelfs mee ingebouwd aangezien hij veel met motoren doet...
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

There will be plenty of time to rest when your dead
GTE 16v
Berichten: 364
Lid geworden op: za 1 mar 2003 11:02
Locatie: Baarn
Contacteer:

echt vet! zo'n 16v-tje!
Laatst gewijzigd door GTE 16v op za 3 jan 2004 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
GTE 16v
Berichten: 364
Lid geworden op: za 1 mar 2003 11:02
Locatie: Baarn
Contacteer:

jeroen.k schreef:Zit daar nu een dubbele weber op? :kwijl:
dat zijn 170 pk's jonge! echt dik!
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Volgens hun site 190! :p
GTE 16v
Berichten: 364
Lid geworden op: za 1 mar 2003 11:02
Locatie: Baarn
Contacteer:

jeroen.k schreef:Volgens hun site 190! :p
hmm!! :D wil ik ook!!
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Volgens mij wordt de wegligging er ook niet beter op omdat een 16V blok +/- 60 kg zwaarder weegt dan een gtt blok, dan ga je in bochten toch veel sneller rechtdoor, vraag me af wat ze eraan hebben verandert om dit een beetje op te heffen.
GTE 16v
Berichten: 364
Lid geworden op: za 1 mar 2003 11:02
Locatie: Baarn
Contacteer:

helemaal nix! echt waar rijd super!! heb al eens MEE gereden!! :D niet zelf hoor!! maar het gaat als de brandweer!!
Laatst gewijzigd door GTE 16v op za 3 jan 2004 16:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

maar wat moet ik nou allemaal ombouwen bak? radiateur?enz.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

maar wat moet ik nou allemaal ombouwen naast de moter (2.0 16v)? bak? radiateur?enz.
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

RO 16v schreef:Volgens mij wordt de wegligging er ook niet beter op omdat een 16V blok +/- 60 kg zwaarder weegt dan een gtt blok, dan ga je in bochten toch veel sneller rechtdoor, vraag me af wat ze eraan hebben verandert om dit een beetje op te heffen.
Onderandere een grotere spoorbreedte voor doet wonderen... :wink:
GTE 16v
Berichten: 364
Lid geworden op: za 1 mar 2003 11:02
Locatie: Baarn
Contacteer:

nou die vriend van mij, heeft een megane onderstel, met een renault 19 stuurhuis, 19 aandrijfassen(volgends mij ook 1 clio) je moet in iedergeval de draadboom flink aanpassen(veel werk) de motorsteun bij de bak moet aangepast worden, uitlaat iets.. het is best veel werk.. maar echt het werk waard!!
laguna2
Berichten: 328
Lid geworden op: do 13 jun 2002 9:22
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Megane onderstel? ik neem aan dat je het subframe bedoelt. Past dat dan? Volgens mij is een megane net iets breder dan een 5.
rubie
Berichten: 310
Lid geworden op: di 4 mar 2003 18:37

als ik me nog goed herinner in die oranje gtt die op de afsluitings meeting stond ,die van een duitser was,lag een motor van een willie in
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Hier in het noorden staat ook een gtt met 2liter 16v blok erin. Ga ik binnenkort ff heen te kijken :smoke:
There will be plenty of time to rest when your dead
turboman
Berichten: 1413
Lid geworden op: zo 29 jul 2001 0:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

GTE 16v
Berichten: 364
Lid geworden op: za 1 mar 2003 11:02
Locatie: Baarn
Contacteer:

laguna2 schreef:Megane onderstel? ik neem aan dat je het subframe bedoelt. Past dat dan? Volgens mij is een megane net iets breder dan een 5.
alleen draagarmen.. komt ie aardig naar buiten zetten! en dan ff spoorverbreders achter!! DIK!!! :D
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

LE-Man schreef:
laguna2 schreef:Megane onderstel? ik neem aan dat je het subframe bedoelt. Past dat dan? Volgens mij is een megane net iets breder dan een 5.
alleen draagarmen.. komt ie aardig naar buiten zetten! en dan ff spoorverbreders achter!! DIK!!! :D
en aandrijfassen, en stuurhuis.
en achter een clio as,
das DIK :smoke:
rev it like a rental
GTE 16v
Berichten: 364
Lid geworden op: za 1 mar 2003 11:02
Locatie: Baarn
Contacteer:

Menno schreef:
LE-Man schreef:
laguna2 schreef:Megane onderstel? ik neem aan dat je het subframe bedoelt. Past dat dan? Volgens mij is een megane net iets breder dan een 5.
alleen draagarmen.. komt ie aardig naar buiten zetten! en dan ff spoorverbreders achter!! DIK!!! :D
en aandrijfassen, en stuurhuis.
en achter een clio as,
das DIK :smoke:
haha! :) geen id! maar zo klinkt het wel! 8)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

LE-Man schreef:
Menno schreef:
LE-Man schreef:
laguna2 schreef:Megane onderstel? ik neem aan dat je het subframe bedoelt. Past dat dan? Volgens mij is een megane net iets breder dan een 5.
alleen draagarmen.. komt ie aardig naar buiten zetten! en dan ff spoorverbreders achter!! DIK!!! :D
en aandrijfassen, en stuurhuis.
en achter een clio as,
das DIK :smoke:
haha! :) geen id! maar zo klinkt het wel! 8)
Tja als je andere draag armen neemt moet je wel daar op wel je aandrijfassen aanpassen he.

En een clio achteras is iets breeder, en volgens mij ook stugger. Maar omdat de draagarmen weider zijn moet de stuur huis ook langer zijn anders staan je wielen een beetje vreemd onder je auto he.

en als je toch een willie hebt gesloopt neem ook gelijk de remmen over he.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

En een clio achteras is iets breeder, en volgens mij ook stugger. Maar omdat de draagarmen weider zijn moet de stuur huis ook langer zijn anders staan je wielen een beetje vreemd onder je auto he.
Denk dat je dat aardig kan compenseren door je spoorstangen te verstellen, die kan je een aardig eindje stellen namelijk..
Plaats reactie