[5gtt] Motor start niet HELP!!!!

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Turbo Tinus
Car: 5 GTT phase 1; R14

Arrgh.....help! :evil:

Ben de afgelopen week bezig geweest om mijn kop te reviseren....nieuwe koppakking erop...alles super netjes....klaar dacht ik :) .

Toen wou ik hem gaan starten.....niks. Maar dan ook echt niks! :(
De startmotor draait niet (en zelfs geen ‘klik’ van het startrelais!!) en de benzinepomp lijkt het niet te doen.

Nu heb ik eens in de vraagbaak gekeken en nu denk ik dat het het witte draadje is dat van de verdeelstekker (links voor in de motorruimte) dat naar het startrelais loopt. Het is niet het contactslot want tot deze verdeel stekker staat er netjes 12V op. Als ik de spanning meet over het witte draadje van de verdeelstekker naar het startrelais meet ik ong. 1V. Lijkt me weinig, maar ik weet niet hoeveel weerstand dat startrelais heeft. Kan iemand dit doormeten?? Ik zou het graag willen weten.

Als het inderdaad zo is dat ik dit draadje moet vervangen; hoe kom ik het makkelijkste bij de startmotor? Vanaf de onderkant?

Ook vind ik het vreemd dat de benzinepomp het niet doet. Doet deze het trouwens al als het contact aan is of alleen als je het contact ‘doorstart’?

Als iemand opmerkingen of tips heeft GRAAG! (ook de domste want je weet maar nooit :wink: )

ohja, alle andere elec. dingen doen het gewoon goed (lampen, fan enz enz.) dynamo lijkt goed te zijn, accu ook. Bij het 'starten' gaan het lampje in de auto niet minder branden ==> geen kortsluiting dus denk ik.

Alvast bedankt! :beer:
GTT__Geert

Vanaf onder kun je het best bij de startmotor komen.. al blijft dat een rotklusje, ze hebben hem redelijk goed ingebouwd.

Even over de bezinepomp, als ik mijn motor start en hij slaat niet aan dan draai je de sleutel terug en dan slaat de benzinepomp volgens mij weer af.

Dat je het startrelais niet hoort dat vind ik een beetje vreemd.. is die niet overleden ofzo?

Nou ja de echte experts hier kunnen je vast een paar bruikbare tips geven :)
don't be a fool, wrap your tool
Turbo Tinus

ok thanx! kzal hem straks eens ff opkrikken.
Abel
Über-Spammer

sleutel op contact, en dan ff met de plus op de contact van de startmotor (ontsteking er ff af)

dam moet hij gewoon rond gaan

de plus zit zelf ook al op de start motor
Turbo Tinus

)Nou de startmotor doet het weer! maar daar blijft het ok bij :( de benzinepomp dus nog niet...

Ben ff aant seachen..en zie wat dingen over benzinepomp relais enzo.... waar zit ie precies?? (ik vind het zo vast wel maar vragen is altijd makkelijker :)
Michiel

Benzinepomp relais zit bij de zekeringen onder dashboard bij bijrijder
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
Riël
Über-Spammer

Alle stekkers op je ontsteking in orde? ontbrekende daar zorgt ook wel eens dat je pomp niet aanslaat.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Turbo Tinus

Ok! hij doet het weer !!!! Morgen nog ff de kopbouten natrekken en daarna.......zoeffff

bedankt voor de tips!
Mrtn
Car: R5GTT

Wat was het dan?
Mrtn = Maarten
Turbo Tinus

startmotor; relais stekkertje los (witte draadje)
Benzinepomp; relais (in de zekeringen kast) zat vast, ff tikken en hij deedt het weer :).

Vandaag ff de kopbouten nagetrokken en het auto rijdt weer superrrrr :) :)
Plaats reactie