[R5gtt] Koelvloeistof lekkage.
Nou me auto is vandaag apk goedgekeurd. prachtig.
dus ik rij naar huis, komen er ineens spetters over me motorkap heen vliegen. dus ik denk mmmm vreemd. temperatuur, is nog goed.
ik stoppen. en roken dat ding. ik motorkap open, en alles onder de koelvloeistof.
nou hebben we tijdens de apk, de co terug geschroeft van 7 naar 2,5 ofzo.
dus toen ik terug reed begon die ook te stotteren, en in te houden.
en toen na een tijdje liep ie bijna helemaal niet meer. dan leek het net of die op 2 cilinders liep. maar zodra die weer wat hoger in toeren kwam liep die weer normaal.
de koelvloeistof zit in de buurt van de waterpomp.
heb alle slangen gecontroleerd. een met draaiende motor, maar ik kan geen lek vinden.
wel was me hoofd-koelvloeistof slang helemaal plat. die vand de waterpomp naar de linkerkant van de radiateur.
zou me koppakking gesprongen zijn? of me waterpomp stuk? ik begrijp er ff nix van.
HELP!
alvast bedankt.
ps. zal zo ff een foto maken.
dus ik rij naar huis, komen er ineens spetters over me motorkap heen vliegen. dus ik denk mmmm vreemd. temperatuur, is nog goed.
ik stoppen. en roken dat ding. ik motorkap open, en alles onder de koelvloeistof.
nou hebben we tijdens de apk, de co terug geschroeft van 7 naar 2,5 ofzo.
dus toen ik terug reed begon die ook te stotteren, en in te houden.
en toen na een tijdje liep ie bijna helemaal niet meer. dan leek het net of die op 2 cilinders liep. maar zodra die weer wat hoger in toeren kwam liep die weer normaal.
de koelvloeistof zit in de buurt van de waterpomp.
heb alle slangen gecontroleerd. een met draaiende motor, maar ik kan geen lek vinden.
wel was me hoofd-koelvloeistof slang helemaal plat. die vand de waterpomp naar de linkerkant van de radiateur.
zou me koppakking gesprongen zijn? of me waterpomp stuk? ik begrijp er ff nix van.
HELP!
alvast bedankt.
ps. zal zo ff een foto maken.
Laatst gewijzigd door _Martijn_ op di 11 nov 2003 9:41, 1 keer totaal gewijzigd.
He! nu is die weer rood.
Ik zei het net al, vind het een vreemd zakie Martijn, lijkt wel een soort vacuum idee.
Je zou normaalgesproken met druk op het systeem wel ergens een lekkage moeten ontdekken lijkt mij.
Als het je koppankking zou zijn, dan zie je toch wel lekkage sporen op het onderblok of nie..?
Succes man
Je zou normaalgesproken met druk op het systeem wel ergens een lekkage moeten ontdekken lijkt mij.
Als het je koppankking zou zijn, dan zie je toch wel lekkage sporen op het onderblok of nie..?
Succes man
[img]http://home.concepts.nl/~pc103489/IMG_6357-klein.jpg[/img]
[img]http://home.concepts.nl/~pc103489/IMG_6358-klein.jpg[/img]
[img]http://home.concepts.nl/~pc103489/IMG_6361-klein.jpg[/img]
[img]http://home.concepts.nl/~pc103489/IMG_6362-klein.jpg[/img]
[img]http://home.concepts.nl/~pc103489/IMG_6358-klein.jpg[/img]
[img]http://home.concepts.nl/~pc103489/IMG_6361-klein.jpg[/img]
[img]http://home.concepts.nl/~pc103489/IMG_6362-klein.jpg[/img]
He! nu is die weer rood.
heb ik ook eens gehad,met de 21T,bleek de radiator te zijn,ga ff raggen tot ie goed warm is,want eenmaal ergens een lekje ,verdwijnt dat nie zomaar hoor
waterpompje stuk,hoeveel koelvloeistof heb je moeten bijvullen????
Maar als je de foto's ziet. hoe kan het vanaf de rad helemaal op de lobster komen?gille schreef:heb ik ook eens gehad,met de 21T,bleek de radiator te zijn,ga ff raggen tot ie goed warm is,want eenmaal ergens een lekje ,verdwijnt dat nie zomaar hoor
He! nu is die weer rood.
heb nog nix bijgevult. maar het tankie begint aardig leeg te raken.gille schreef:waterpompje stuk,hoeveel koelvloeistof heb je moeten bijvullen????
He! nu is die weer rood.
14Ivo8hoven schreef:Het komt denk omdat je draaiende gedeelte van de pomp, alles onderspettert onder de kap..., anders kan er ook niets van maken...!
Misschien die Dop 19 uit Frankrijk eff verwijderen......weheee

He! nu is die weer rood.
ik zie wel dat die waterpomp nie oud is,bekijk die kutslangetjes achter en onder de carbu maar eens.
nee als het goed is is het een vrij nieuwe waterpomp. iig een gereviseerde. ik ga hem zo ff bijvullen en dan blazen in het vaatje. kijken of ik wat kan zien.gille schreef:ik zie wel dat die waterpomp nie oud is,bekijk die kutslangetjes achter en onder de carbu maar eens.
He! nu is die weer rood.
heb ik een simpel oplossing voor,wat heb je nodig;een fietsventiel een extra dop,en een fietspomp,je boort in die dop een gat waar een fietsventiel inpast,ventiel erin, potje vol vullen ,en pompen maar.ik heb het hier liggen,maar ja ben je in Nederland niks mee_Martijn_ schreef:nee als het goed is is het een vrij nieuwe waterpomp. iig een gereviseerde. ik ga hem zo ff bijvullen en dan blazen in het vaatje. kijken of ik wat kan zien.gille schreef:ik zie wel dat die waterpomp nie oud is,bekijk die kutslangetjes achter en onder de carbu maar eens.

hehe, nee daar heb ik nix aan. kan je niet ff langs crossen. met die 21 moet dat toch vrij rap kunnengille schreef:heb ik een simpel oplossing voor,wat heb je nodig;een fietsventiel een extra dop,en een fietspomp,je boort in die dop een gat waar een fietsventiel inpast,ventiel erin, potje vol vullen ,en pompen maar.ik heb het hier liggen,maar ja ben je in Nederland niks mee_Martijn_ schreef:nee als het goed is is het een vrij nieuwe waterpomp. iig een gereviseerde. ik ga hem zo ff bijvullen en dan blazen in het vaatje. kijken of ik wat kan zien.gille schreef:ik zie wel dat die waterpomp nie oud is,bekijk die kutslangetjes achter en onder de carbu maar eens.

nee ik ga wel ff flink hard blazen :d
als dat niet lukt, ga ik dat idd maar ff maken.
Laatst gewijzigd door _Martijn_ op di 11 nov 2003 9:55, 1 keer totaal gewijzigd.
He! nu is die weer rood.
Het kan inderdaad zijn dat je best veel druk op je koelsysteem zal moeten zetten om het lek te vinden.
Ik heb hetzelfde gehad...
Als ie koud was, niks aan de hand. Motor af? Niks aan de hand. Ook niks te zien of zo. Dus toen heb ik er flink wat druk op gezet en toen bleek dat de vloeitstof er bij de radiatuer uit kwam spuiten.
Bij de meeste garages hebben ze zo'n ding wel op je systeem op druk te zetten.
Succes!
Ik heb hetzelfde gehad...

Bij de meeste garages hebben ze zo'n ding wel op je systeem op druk te zetten.
Succes!
ja het liefst wel, beetje jammer dat die dingen best duur zijn.Merijn schreef:Tijd voor Samco?
He! nu is die weer rood.
Ja, zeg... Asociaal duur, zeg maar gerust! 
Je hoeft natuurlijk niet ineens de hele set te kopen, he. Ik zou, bij elke slang die flink verleten is, toch na gaan denken om ze te vervangen door Samco (of dat andere, iets goedkopere merk).

Je hoeft natuurlijk niet ineens de hele set te kopen, he. Ik zou, bij elke slang die flink verleten is, toch na gaan denken om ze te vervangen door Samco (of dat andere, iets goedkopere merk).
ja idd. is wel wat beter. vooral die koelslangen.
He! nu is die weer rood.
ik ga eerst maar ff opzoek naar een normale slang. en dan ff sparen voor de silecone versie. 169,- kost dat. das toch best veel geld.
heeft er toevallig iemand in de omgeving van leiden/haarlem zo'n slang. degene waar je thermostaat inzit dus.
heeft er toevallig iemand in de omgeving van leiden/haarlem zo'n slang. degene waar je thermostaat inzit dus.
He! nu is die weer rood.
Jeroen moet het ook bestellen. kost 169 voor de 2 slangetjes. bijde met nippels.
orgineel dealer weet ik niet.
maar ik heb net de dealer gebelt. maar die gozer zei natuurlijk dat zij er nix aan konden doen. maar hij zei wel dat ie me korting kon geven als ik die slang bestel. dus ff zien wat dat gaat kosten.
orgineel dealer weet ik niet.
maar ik heb net de dealer gebelt. maar die gozer zei natuurlijk dat zij er nix aan konden doen. maar hij zei wel dat ie me korting kon geven als ik die slang bestel. dus ff zien wat dat gaat kosten.
He! nu is die weer rood.
"dat andere" merk heet SFS 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Dat was een lange dop 11Ivo8hoven schreef:Het komt denk omdat je draaiende gedeelte van de pomp, alles onderspettert onder de kap..., anders kan er ook niets van maken...!
Misschien die Dop 19 uit Frankrijk eff verwijderen......weheee
Project: GTT Blue Sport
Nieuwe originele slang. Hij overleeft je gtt hoogstwaarschijnlijk ook wel, heb je geen samco voor nodig._Martijn_ schreef:ik ga eerst maar ff opzoek naar een normale slang. en dan ff sparen voor de silecone versie. 169,- kost dat. das toch best veel geld.
Dealer: no 60 01 006 589 ongeveer 30 euro.
Ik heb er 1, in ruil voor een mac menu en een lange dop 14_Martijn_ schreef:ik ga eerst maar ff opzoek naar een normale slang. en dan ff sparen voor de silecone versie. 169,- kost dat. das toch best veel geld.

haha. in welke staat is die slang van jou? ook 15 jaar oud?Steven schreef:Ik heb er 1, in ruil voor een mac menu en een lange dop 14_Martijn_ schreef:ik ga eerst maar ff opzoek naar een normale slang. en dan ff sparen voor de silecone versie. 169,- kost dat. das toch best veel geld.
maar zodra ik lange dop 14 eruit haal, heb ik nog een slang nodig. ik zal van me werk wel ff een paar stukkies pijp halen. dan kan ik die dop ertussenuit halen.
@ riel: tnx voor het nummer.
als een nieuwe slang 30 eus kost. en ik krijg 20% korting bij de dealert, kost het me nog 24 eus. dus dat valt dan nog wel mee. dan kan ik idd de samco wel ff laten wachten.
He! nu is die weer rood.
geen id waar jeroen ze besteld. maar dat is als het goed is de prijs voor 2 sfs slangetjes.Tom schreef:waar zou jl ze dan vandaan halen? Of was dat de prijs voor samco
He! nu is die weer rood.
Mijn slang is 14 jaar oud waarvan is sowieso meer dan 2 jaar niet warm is geweest. Hijs nog lekker soepel en nog weinig v-knikjes. Dus hijs nog wel ok._Martijn_ schreef:haha. in welke staat is die slang van jou? ook 15 jaar oud?Steven schreef:Ik heb er 1, in ruil voor een mac menu en een lange dop 14_Martijn_ schreef:ik ga eerst maar ff opzoek naar een normale slang. en dan ff sparen voor de silecone versie. 169,- kost dat. das toch best veel geld.
maar zodra ik lange dop 14 eruit haal, heb ik nog een slang nodig. ik zal van me werk wel ff een paar stukkies pijp halen. dan kan ik die dop ertussenuit halen.
Maarja u mag het zeggen.
ik vraag eerst wel ff na wat een nieuwe kost. als ik die voor 24 mee kan nemen. doe ik dt wel. en dan haal ik zoeizo die 14 er wel ff uit.
He! nu is die weer rood.