[R5gtt] Koelvloeistof lekkage.

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
_Martijn_
Contacteer:

Nou me auto is vandaag apk goedgekeurd. prachtig.

dus ik rij naar huis, komen er ineens spetters over me motorkap heen vliegen. dus ik denk mmmm vreemd. temperatuur, is nog goed.

ik stoppen. en roken dat ding. ik motorkap open, en alles onder de koelvloeistof.

nou hebben we tijdens de apk, de co terug geschroeft van 7 naar 2,5 ofzo.
dus toen ik terug reed begon die ook te stotteren, en in te houden.
en toen na een tijdje liep ie bijna helemaal niet meer. dan leek het net of die op 2 cilinders liep. maar zodra die weer wat hoger in toeren kwam liep die weer normaal.

de koelvloeistof zit in de buurt van de waterpomp.
heb alle slangen gecontroleerd. een met draaiende motor, maar ik kan geen lek vinden.
wel was me hoofd-koelvloeistof slang helemaal plat. die vand de waterpomp naar de linkerkant van de radiateur.

zou me koppakking gesprongen zijn? of me waterpomp stuk? ik begrijp er ff nix van.

HELP!

alvast bedankt.

ps. zal zo ff een foto maken.
Laatst gewijzigd door _Martijn_ op di 11 nov 2003 9:41, 1 keer totaal gewijzigd.
He! nu is die weer rood.
Ivo
Über-Spammer

Ik zei het net al, vind het een vreemd zakie Martijn, lijkt wel een soort vacuum idee.
Je zou normaalgesproken met druk op het systeem wel ergens een lekkage moeten ontdekken lijkt mij.
Als het je koppankking zou zijn, dan zie je toch wel lekkage sporen op het onderblok of nie..?

Succes man :wink:
gille
Contacteer:

heb ik ook eens gehad,met de 21T,bleek de radiator te zijn,ga ff raggen tot ie goed warm is,want eenmaal ergens een lekje ,verdwijnt dat nie zomaar hoor
gille
Contacteer:

waterpompje stuk,hoeveel koelvloeistof heb je moeten bijvullen????
_Martijn_
Contacteer:

gille schreef:heb ik ook eens gehad,met de 21T,bleek de radiator te zijn,ga ff raggen tot ie goed warm is,want eenmaal ergens een lekje ,verdwijnt dat nie zomaar hoor
Maar als je de foto's ziet. hoe kan het vanaf de rad helemaal op de lobster komen?
He! nu is die weer rood.
_Martijn_
Contacteer:

gille schreef:waterpompje stuk,hoeveel koelvloeistof heb je moeten bijvullen????
heb nog nix bijgevult. maar het tankie begint aardig leeg te raken.
He! nu is die weer rood.
Ivo
Über-Spammer

Het komt denk omdat je draaiende gedeelte van de pomp, alles onderspettert onder de kap..., anders kan er ook niets van maken...!

Misschien die Dop 19 uit Frankrijk eff verwijderen......weheee :p
_Martijn_
Contacteer:

Ivo8hoven schreef:Het komt denk omdat je draaiende gedeelte van de pomp, alles onderspettert onder de kap..., anders kan er ook niets van maken...!

14 :D, dat moet gewoon goed zitten. ik het daar iig niet vandaan komen.
He! nu is die weer rood.
gille
Contacteer:

ik zie wel dat die waterpomp nie oud is,bekijk die kutslangetjes achter en onder de carbu maar eens.
_Martijn_
Contacteer:

gille schreef:ik zie wel dat die waterpomp nie oud is,bekijk die kutslangetjes achter en onder de carbu maar eens.
nee als het goed is is het een vrij nieuwe waterpomp. iig een gereviseerde. ik ga hem zo ff bijvullen en dan blazen in het vaatje. kijken of ik wat kan zien.
He! nu is die weer rood.
gille
Contacteer:

_Martijn_ schreef:
gille schreef:ik zie wel dat die waterpomp nie oud is,bekijk die kutslangetjes achter en onder de carbu maar eens.
nee als het goed is is het een vrij nieuwe waterpomp. iig een gereviseerde. ik ga hem zo ff bijvullen en dan blazen in het vaatje. kijken of ik wat kan zien.
heb ik een simpel oplossing voor,wat heb je nodig;een fietsventiel een extra dop,en een fietspomp,je boort in die dop een gat waar een fietsventiel inpast,ventiel erin, potje vol vullen ,en pompen maar.ik heb het hier liggen,maar ja ben je in Nederland niks mee >-)
_Martijn_
Contacteer:

gille schreef:
_Martijn_ schreef:
heb ik een simpel oplossing voor,wat heb je nodig;een fietsventiel een extra dop,en een fietspomp,je boort in die dop een gat waar een fietsventiel inpast,ventiel erin, potje vol vullen ,en pompen maar.ik heb het hier liggen,maar ja ben je in Nederland niks mee >-)
hehe, nee daar heb ik nix aan. kan je niet ff langs crossen. met die 21 moet dat toch vrij rap kunnen :)
nee ik ga wel ff flink hard blazen :d

als dat niet lukt, ga ik dat idd maar ff maken.
Laatst gewijzigd door _Martijn_ op di 11 nov 2003 9:55, 1 keer totaal gewijzigd.
He! nu is die weer rood.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Het kan inderdaad zijn dat je best veel druk op je koelsysteem zal moeten zetten om het lek te vinden.

Ik heb hetzelfde gehad... :( Als ie koud was, niks aan de hand. Motor af? Niks aan de hand. Ook niks te zien of zo. Dus toen heb ik er flink wat druk op gezet en toen bleek dat de vloeitstof er bij de radiatuer uit kwam spuiten.

Bij de meeste garages hebben ze zo'n ding wel op je systeem op druk te zetten.

Succes!
_Martijn_
Contacteer:

ik denk dat ik het gevonden heb.

[img]http://home.concepts.nl/~pc103489/IMG_6368-klein.jpg[/img]

hier de groote foto's
Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4
Foto 5
Foto 6
He! nu is die weer rood.
Ivo
Über-Spammer

Het is lastig te zien op de foto's Martijn, maar ik weet wat je bedoelt..., ik had precies het zelfde ... :wink:
Merijn
Über-Spammer

Tijd voor Samco? :D
_Martijn_
Contacteer:

Merijn schreef:Tijd voor Samco? :D
ja het liefst wel, beetje jammer dat die dingen best duur zijn.
He! nu is die weer rood.
Merijn
Über-Spammer

Ja, zeg... Asociaal duur, zeg maar gerust! :(

Je hoeft natuurlijk niet ineens de hele set te kopen, he. Ik zou, bij elke slang die flink verleten is, toch na gaan denken om ze te vervangen door Samco (of dat andere, iets goedkopere merk).
_Martijn_
Contacteer:

ja idd. is wel wat beter. vooral die koelslangen.
He! nu is die weer rood.
Marcel B.

Blurriesmur!
Don't walk the grass... smoke it
_Martijn_
Contacteer:

ik ga eerst maar ff opzoek naar een normale slang. en dan ff sparen voor de silecone versie. 169,- kost dat. das toch best veel geld.

heeft er toevallig iemand in de omgeving van leiden/haarlem zo'n slang. degene waar je thermostaat inzit dus.
He! nu is die weer rood.
Merijn
Über-Spammer

ff bellen met JL... Die heeft genoeg van die rommel, heb ik me laten vertellen.

Wat kost een originele slang bij de dielert?
_Martijn_
Contacteer:

Jeroen moet het ook bestellen. kost 169 voor de 2 slangetjes. bijde met nippels.

orgineel dealer weet ik niet.
maar ik heb net de dealer gebelt. maar die gozer zei natuurlijk dat zij er nix aan konden doen. maar hij zei wel dat ie me korting kon geven als ik die slang bestel. dus ff zien wat dat gaat kosten.
He! nu is die weer rood.
Tom
Moderator
Car: MB

tijdelijk oplossing misshien even heeeeeel goed droog en vetvrij maken en dan intapen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-Ray-
Contacteer:

"dat andere" merk heet SFS ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Ivo8hoven schreef:Het komt denk omdat je draaiende gedeelte van de pomp, alles onderspettert onder de kap..., anders kan er ook niets van maken...!

Dat was een lange dop 11 :wink:
Riël
Über-Spammer

_Martijn_ schreef:ik ga eerst maar ff opzoek naar een normale slang. en dan ff sparen voor de silecone versie. 169,- kost dat. das toch best veel geld.

heeft er toevallig iemand in de omgeving van leiden/haarlem zo'n slang. degene waar je thermostaat inzit dus.
Nieuwe originele slang. Hij overleeft je gtt hoogstwaarschijnlijk ook wel, heb je geen samco voor nodig.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer

Dealer: no 60 01 006 589 ongeveer 30 euro.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Tom
Moderator
Car: MB

waar zou jl ze dan vandaan halen? Of was dat de prijs voor samco
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Car: M536

_Martijn_ schreef:ik ga eerst maar ff opzoek naar een normale slang. en dan ff sparen voor de silecone versie. 169,- kost dat. das toch best veel geld.

Ik heb er 1, in ruil voor een mac menu en een lange dop 14 :)
_Martijn_
Contacteer:

Steven schreef:

haha. in welke staat is die slang van jou? ook 15 jaar oud?

maar zodra ik lange dop 14 eruit haal, heb ik nog een slang nodig. ik zal van me werk wel ff een paar stukkies pijp halen. dan kan ik die dop ertussenuit halen.

@ riel: tnx voor het nummer.
als een nieuwe slang 30 eus kost. en ik krijg 20% korting bij de dealert, kost het me nog 24 eus. dus dat valt dan nog wel mee. dan kan ik idd de samco wel ff laten wachten.
He! nu is die weer rood.
_Martijn_
Contacteer:

Tom schreef:waar zou jl ze dan vandaan halen? Of was dat de prijs voor samco
geen id waar jeroen ze besteld. maar dat is als het goed is de prijs voor 2 sfs slangetjes.
He! nu is die weer rood.
Steven
Car: M536

_Martijn_ schreef:
Steven schreef:

haha. in welke staat is die slang van jou? ook 15 jaar oud?

maar zodra ik lange dop 14 eruit haal, heb ik nog een slang nodig. ik zal van me werk wel ff een paar stukkies pijp halen. dan kan ik die dop ertussenuit halen.
Mijn slang is 14 jaar oud waarvan is sowieso meer dan 2 jaar niet warm is geweest. Hijs nog lekker soepel en nog weinig v-knikjes. Dus hijs nog wel ok.

Maarja u mag het zeggen.
_Martijn_
Contacteer:

ik vraag eerst wel ff na wat een nieuwe kost. als ik die voor 24 mee kan nemen. doe ik dt wel. en dan haal ik zoeizo die 14 er wel ff uit.
He! nu is die weer rood.
Plaats reactie