[Williams ph.1] Inhouden bij koude start

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Dr.Turbostein

Merijn schreef:Zondag in Bodegraven: Clio Williams Meeting! :D

Nee,ik ben van Belgie en heb niet de tijd om naar meetings te gaan. Zou wel willen tijd hebben, maar ja het werk laat het niet toe.
Dr.Turbostein

Zeeuw schreef:Wellicht de koudloop niet goed meer? Heb een tijdje zonder koudloop gereden en toen liep ie ook zwaar beroerd koud, vooral toen het winter werd.

Toen ik het probleem had, heb ik de koudloop volledig uitgekuist en het veranderde niets. Kan natuurlijk wel dat zijn maar ik vrees er voor.
Donleben
Contacteer:

Hoe staat het met het inhouden van de clio's? Ik heb er nu eigenlijk geen problemen meer mee. Ik heb de injectoren gereingd en het benzinefilter vervagen. Ook gelijk maar even de boel gereinigd en wat stekkertjes opnieuw aangesloten. Doordat ik hem steeds ff stationair laat draaien, houdt hij niet meer in.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik heb er nog 1 keer last van gehad de afgelopen tijd! Heb nog steeds geen idee waar het aan ligt. :s
Tom
Moderator
Car: MB

bij mij komt het ook zeer zelden een keer voor. En dan is het enkel de eerste paar honderd meter
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
RO 16v

Ik heb het ook vaak, maar alleen als ik de auto een minuutje laat warm lopen, als ik meteen weg rij heeft ie er helmaal geen last van, ik heb alles al vernieuwd en het probleem is nog steeds niet opgelost.
Marcel B.

Ik heb et ook wel es, dan trap ik et gas in maar gaat ie gewoon niet, weinig toeren, en hij kruipt als een slak vooruit, maar idd na een paar meter is dat wel weg... niet het idee dat dit hetzelfde is
Don't walk the grass... smoke it
Merijn
Über-Spammer

Jep, dat is exact wat ik ook heb!
RO 16v

Als je weg rijdt lijkt het net of ie verzuipt, dan na een aantal meter is dat weer over en schiet de auto voorruit zoals ie hoort te rijden.
Als iemand het probleem kan verhelpen, is dat grote hulde aan hem. :worship:
Merijn
Über-Spammer

Exactly, Ro! Toch vreemd dat het nooit eerder ter sprake is gekomen, terwijl bijna iedereen er last van heeft! :S

Is het trouwens ook zo met je andere (niet Clio) blok, Ro?
Marcel B.

RO 16v schreef:Als je weg rijdt lijkt het net of ie verzuipt, dan na een aantal meter is dat weer over en schiet de auto voorruit zoals ie hoort te rijden.
jeps! :worship:
Don't walk the grass... smoke it
Merijn
Über-Spammer

Het lijkt mij een elektronisch probleem of zo... Zeker omdat het zo abrubt verholpen is na een aantal seconden. :s

Menno misschien? :)
RO 16v

Met elk blok heb ik het gehad, is wel een teken dat het in de randorganen zit maar welke????
Jasper16v

Dit had ik bij regen, bij koud weer niet.
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

RO 16v schreef:Als je weg rijdt lijkt het net of ie verzuipt, dan na een aantal meter is dat weer over en schiet de auto voorruit zoals ie hoort te rijden.
Hier heb ik ook last van. Ik laat 'm meestal even draaien voordat ik wegrij.
Robke
Car: Lexus IS250

Ik heb het ook een hele tijd gehad, toen liep hij beroerd stationair en als gas gaf, ging hij alleen maar langzamer vooruit.
Toen had ik de stationairomloop effe schoongemaakt en de stekker ook schoongemaakt en met contactspray ingespoten en hij doet het weer perfect. :)
Menno

't klinkt een beetje alsof de verwarming van je lambdasonde 't niet doet. Dan krijg je een soortegelijk probleem.
rev it like a rental
RO 16v

Menno schreef:
't klinkt een beetje alsof de verwarming van je lambdasonde 't niet doet. Dan krijg je een soortegelijk probleem.
Dan gaan we dat eens nakijken. :)
Merijn
Über-Spammer

Heeft de lambdasonde prive-CV? ;)

Hoe werkt dat?
RO 16v

Ik heb er net een nieuwe lambdasonde in gezet en het probleem "lijkt" verholpen, nu eerst eens een paar dagen aankijken.
RO 16v

RO 16v schreef:Ik heb er net een nieuwe lambdasonde in gezet en het probleem "lijkt" verholpen, nu eerst eens een paar dagen aankijken.
Probleem is er nog steeds, we gaan verder zoeken.
Merijn
Über-Spammer

s dat ook weer uitgesloten. (Y)
Merijn
Über-Spammer

Rob heeft het, volgens hem, gevonden! Iets met de stationair toeren omloop of zo?! :s
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

stappenmotor?? dat is dat 'potje' wat langs je gasklephuis zit. waar een 3 aderige stekker op zit.
Laatst gewijzigd door Johan op vr 21 nov 2003 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Robke
Car: Lexus IS250

robclio16V schreef:Ik heb het ook een hele tijd gehad, toen liep hij beroerd stationair en als gas gaf, ging hij alleen maar langzamer vooruit.
Toen had ik de stationairomloop effe schoongemaakt en de stekker ook schoongemaakt en met contactspray ingespoten en hij doet het weer perfect. :)
Ahum! (S)
Merijn
Über-Spammer

aha... ik wou het nog effe benadrukken. :)
Plaats reactie