1.8-->2.0 ombouwen??? ZUIGERS OP!!!
oh maar dit was niet voor jouw specifiek bedoeld hoor, dit geldt gewoon in het algemeen voor iedereen... 
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
canonballman schreef:AE?? Nooit van gehoord? Waar komt dat vandaan? Of waar staat dat voor?PtrGte schreef:Mahle, KS, AE, zijn wel de bekendste, en van de laatste komen ze...
maar probeer ze niet bij de dealer te halen, want dan duurt het een half jaar en kosten ze 1500 euro ofzoiets...
En spullen bij de dealer doe ik alleen in hoge nood
oh nou dat gebeuren bij Catcams komt niet goed...
dat is nog niet van toepassing zeiden ze me...
en niet voor particulieren
dus...
als het spul te verkrijgen is meer info...
dat is nog niet van toepassing zeiden ze me...
en niet voor particulieren
dus...
als het spul te verkrijgen is meer info...
Even te informatie bij Achterberg betaal je voor zo'n motor 4500~5000 euro, dan hou je een hoop geld over om nog meer leuke dingetjes te laten doen of een leuke versn.bak erbij, keuze genoeg en het leuke van dit alles is dat Patrick dezelfde materialen als Achterberg gebruikt, die jongen is gewoon goed bezig.PtrGte schreef:Nou ja, mijn persoonlijke mening is dat je voor 2000 euro een "nieuwe" motor hebt die ook nog eens tussen 170-180 PK en 200 Nm "zou moeten hebben"

Orginele zuigers van een F7R Megane (is dacht ik gelijk aan die v/d Willy) zijn van het merk AE, kosten bij de dealer iets van 900 ex.
nou dan vertellen ze bij de dealers overal iets anders blijkbaar, aangezien ik inderdaad al 101 verschillende prijzen heb gehoord...
nou ja, in ieder geval zijn ze duur!!!
nou ja, in ieder geval zijn ze duur!!!
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Ja, heb al meer gehoord (van Ro o.a.) dat ze bij de ene dealer wat meer vragen als bij de andere.
Maar waar staat dat AE nou voor? En waar komt dat merk vandaan?
Maar waar staat dat AE nou voor? En waar komt dat merk vandaan?
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
En dan nog een vraagje (@Patrick):
Waarom frees je die sleuven in het onderblok?
Is het niet makkelijker om gewoon een F3R onderblok te gebruiken? Of F8Q
Die zijn zat te vinden lijkt me........
Waarom frees je die sleuven in het onderblok?
Is het niet makkelijker om gewoon een F3R onderblok te gebruiken? Of F8Q
Die zijn zat te vinden lijkt me........
AE staat voor eeuuhh....??? geen idee, ik heb in iedere geval wel eens opgevraagd wat ze bij de reno dealert leveren en dat bleek het zelfde nummer te zijn, dus AE...canonballman schreef:Ja, heb al meer gehoord (van Ro o.a.) dat ze bij de ene dealer wat meer vragen als bij de andere.
Maar waar staat dat AE nou voor? En waar komt dat merk vandaan?
als ik het goed begrijp komen ze of uit Zwitserland, Of uit Spanje...(en NEE dat is geen IMITATIE!!!)
Laten we eerst VOOROP stellen dat een F3R/F8Q onderblok ernstig anders is dan de F7P/R onderblokkencanonballman schreef:En dan nog een vraagje (@Patrick):
Waarom frees je die sleuven in het onderblok?
Is het niet makkelijker om gewoon een F3R onderblok te gebruiken? Of F8Q
Die zijn zat te vinden lijkt me........
dat zijn 8v blokken, dus de kop past echt GRANDIOOS NIET!!!
en een megane of Williams onderblok, tja, die heb ik eentje liggen en die zijn erg schaars......
vandaar...voor een paar honderd euro heb ik van een F7P een F7R onderblok gemaakt...
Achterberg heeft het me ten strengste afgeraden, omdat die "gefreesde" blokken bij één keer gasgeven zouden scheuren omdat ze te zwak werden, maar eeuuhh....
vraag maar aan Jasper16v en HobbyRobby: die blijven wel heel!

-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
Hou het Williams Turbo topic van mij ff in de gaten. Ik zal binnenkort het complete plan van aanpak hierin posten, dus alle aanpassingen en onderdelen.canonballman schreef:Vertel vertel!!Robert dB. schreef: En er dienen nog meer onderdelen uit het blok aangepast te worden voor een turboconversie.
bedankt voor de reactie Robert, het is inderdaad verstandig om onze "verbouwingen" apart te houden...anders gaat zometeen alles door elkaar lopen...en worden allebei de topic onoverzichtelijk, voor zover er nog van overzichtelijk gesproken kan worden
ik ben ook erg benieuwd naar je bevindingen op Turbogebied!!!

ik ben ook erg benieuwd naar je bevindingen op Turbogebied!!!

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
dat zijn toch resp. een 1.8 RT motor van een clio en een 1.9 Diesel van de clio???canonballman schreef: Is het niet makkelijker om gewoon een F3R onderblok te gebruiken? Of F8Q
Of zit ik ergens fout?
GR.Frits
Project: GTT Blue Sport
Damn zeg, waar was je anderhalf jaar geleden, toen mijn blokkie me in de steek liet?!
Echt top dit alles!
en je merkt gewoon dat er enorm veel intresse is bij iedereen... bij mij iig zeker!
oja, vraagje....
Die conversie naar 'n 2 liter voer je uit op een blok dat je al thuis heb liggen, neem ik aan!?!
Maar het blok dat ze bij je moeten inruilen....... Dat moet goed zijn of kunnen ze ook aankomen met een 'verrot'(nou ja, iets dergelijks) exemplaar?!
MaSSel

Echt top dit alles!

en je merkt gewoon dat er enorm veel intresse is bij iedereen... bij mij iig zeker!
oja, vraagje....
Die conversie naar 'n 2 liter voer je uit op een blok dat je al thuis heb liggen, neem ik aan!?!
Maar het blok dat ze bij je moeten inruilen....... Dat moet goed zijn of kunnen ze ook aankomen met een 'verrot'(nou ja, iets dergelijks) exemplaar?!
MaSSel
live your life 2 da fullest...
Cause u ain't get a second chance!!!
Cause u ain't get a second chance!!!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
foutje. F3p is een blok uit een clio 1.8RTFrits schreef:dat zijn toch resp. een 1.8 RT motor van een clio en een 1.9 Diesel van de clio???canonballman schreef: Is het niet makkelijker om gewoon een F3R onderblok te gebruiken? Of F8Q
Of zit ik ergens fout?
GR.Frits
Project: GTT Blue Sport
hij hoeft inderdaad niet goed te zijnNielske schreef:Damn zeg, waar was je anderhalf jaar geleden, toen mijn blokkie me in de steek liet?!![]()
![]()
Echt top dit alles!![]()
en je merkt gewoon dat er enorm veel intresse is bij iedereen... bij mij iig zeker!
oja, vraagje....
Die conversie naar 'n 2 liter voer je uit op een blok dat je al thuis heb liggen, neem ik aan!?!
Maar het blok dat ze bij je moeten inruilen....... Dat moet goed zijn of kunnen ze ook aankomen met een 'verrot'(nou ja, iets dergelijks) exemplaar?!
MaSSel

meestal zal het zo zijn dat ik een blok met drijfstanglagerschade terugkrijg, alleen eeuuhh....
i don't give a shit!

de blokken waar jasper en Rob nu meer rije, en m'n eigen motor, (die ondertussen verkocht is) waren ook drijfstanglagerschademotors
krukas mag van mij in 25 stukken onder je carterpan liggen, aangezien er een ander (lees:langere slag) exemplaar in komtSteven schreef:Ik geloof dat de krukas nog wel in redelijke staat moet zijn, tis een ruilsysteem dus het moet allemaal wel weer op te lappen zijn.

naar mijn weten is "alles" met een "P" een 1800, en alles met een "R" een 2 liter, dus-->Frits schreef:foutje. F3p is een blok uit een clio 1.8RTFrits schreef:dat zijn toch resp. een 1.8 RT motor van een clio en een 1.9 Diesel van de clio???canonballman schreef: Is het niet makkelijker om gewoon een F3R onderblok te gebruiken? Of F8Q
Of zit ik ergens fout?
GR.Frits
F3R = 2.0 8v, F3P = 1.8 8v
F7P = 1.8 16v, F7R = 2.0 16v
F8Q is inderdaad een 1.9 diesel...
eeuuhh...watch your mouth stephanySteven schreef:Vind dit trouwens een leuk informatief topic
Zou bijna een 16v met rot blok gaan aanschaffen

Zou bijna een rot blok gaan aanschaffen en me huidige verkopen!!!PtrGte schreef:eeuuhh...watch your mouth stephanySteven schreef:Vind dit trouwens een leuk informatief topic
Zou bijna een 16v met rot blok gaan aanschaffen
Dalen de kosten ook weer


live your life 2 da fullest...
Cause u ain't get a second chance!!!
Cause u ain't get a second chance!!!
Het distrubitie gedeelte pas ook niet.PtrGte schreef: Laten we eerst VOOROP stellen dat een F3R/F8Q onderblok ernstig anders is dan de F7P/R onderblokken
dat zijn 8v blokken, dus de kop past echt GRANDIOOS NIET!!!
Sommige zijn ook gescheurd, maar dat kwam voornamelijk door te veel vermogen, te hoge toeren, te hoge CV en cirquit gebruik, op die manier krijg je alles kapot, dat was ie er zeker vergeten erbij te vertellen.PtrGte schreef:Achterberg heeft het me ten strengste afgeraden, omdat die "gefreesde" blokken bij één keer gasgeven zouden scheuren omdat ze te zwak werden, maar eeuuhh....
Elia leverde vroeger ook van die ombouw sets en die hadden gewoon Tüf goedkeuring.
Ik weet nog een blok met alles erop en eraan te liggen voor een leuke prijs, kan je zo in je 5 leggen.Steven schreef:Zou bijna een 16v met rot blok gaan aanschaffen .
Drijfstangen zijn identiek en zijn standaard shot peened. Gestraald met kogellagers.
Injectoren zijn identiek.
Computer en kabelboom zijn anders.
Injectoren zijn identiek.
Computer en kabelboom zijn anders.
Laatst gewijzigd door speedline op ma 10 nov 2003 20:02, 3 keer totaal gewijzigd.
hoppa weer een onduidelijkheid uit de wereld...
nu die drijfstangen nog...
nu die drijfstangen nog...
quote (speedline geloof ik?!) :
"Ik kan wel melden dat de Williams zuigers en drijfstangen origineel af fabriek keurig zijn qua gewichtstolerantie en dat de drijfstangen standaard shot-peened zijn. Dit is met kogellagers "stralen" om de mechanische eigenschappen van de drijfstang te verbeteren. Ze worden sterker zogezegd."
Hoe zit dit dan???
"Ik kan wel melden dat de Williams zuigers en drijfstangen origineel af fabriek keurig zijn qua gewichtstolerantie en dat de drijfstangen standaard shot-peened zijn. Dit is met kogellagers "stralen" om de mechanische eigenschappen van de drijfstang te verbeteren. Ze worden sterker zogezegd."
Hoe zit dit dan???
Oh ja en ter verduidelijking...
dankzij onze grote vriend Menno heb ik m'n berekening van de compressieverhouding van een 2 liter ombouwblok even herzien, deze is niet 11,3 : 1,
maar 10,5 : 1...
sorry jongens voor de berekening, maar ik haal m'n HTS maar met 5,5 en 6-jes, ben geen uitblinker, zeker niet op wiskunde/natuurkunde niveau!
maar een voordeel is, dat er met weinig middelen toch nog wat extra klappen uit deze motoren kennen komen...
gewoon ff een mm-tje van de kop af halen...
dankzij onze grote vriend Menno heb ik m'n berekening van de compressieverhouding van een 2 liter ombouwblok even herzien, deze is niet 11,3 : 1,
maar 10,5 : 1...
sorry jongens voor de berekening, maar ik haal m'n HTS maar met 5,5 en 6-jes, ben geen uitblinker, zeker niet op wiskunde/natuurkunde niveau!
maar een voordeel is, dat er met weinig middelen toch nog wat extra klappen uit deze motoren kennen komen...
gewoon ff een mm-tje van de kop af halen...

Een 10de mm bedoel je dan ga je al snel naar de 11,..:1, een mm zal teveel worden op een standaard motor.PtrGte schreef:maar een voordeel is, dat er met weinig middelen toch nog wat extra klappen uit deze motoren kennen komen...
gewoon ff een mm-tje van de kop af halen...
edit: ik was uit gegaan van een 2.0 kop en geen 1.8
Laatst gewijzigd door RO 16v op di 11 nov 2003 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.