elke 2 pk's onder de grens is een xtra veter erbij?
treu that!!Steven schreef:Naja zeg ook niet per direct, maar als ie dat erbij kan doen in de toekomst zal er echt wel een afzetmarkt voor zijn.Zeker als ie kan regelen dat ie de kopjes laat flowen en leuke tarabushi zuigers kan krijgen.
Zeker gezien er bijna net zoveel GT's zijn als 16v's
Lijkt mij wel interxant.
Klopt wat je zegt: Hydraulische stoters zijn wel lekker onderhoudsvriendelijk, maar bij extreem hoge toerengtallen zijn ze schijnbaar toch iets samendrukbaar ofzo.PtrGte schreef:wat betreft die mechanische stoters ook nog het volgende...
(misschien dat Speedline hier wat meer over weet???)
mij is ooit verteld dat mechanische stoters er ONDER ANDERE (!!!) voor zijn dat bij extreem hoge toerentallen ze geen last hebben van te weinig tijd voor "vulling" van olie, waardoor de juiste klepspeling TEN ALLE TIJDEN wordt gewaarborgd.
Wat hier van waar is weet ik niet, maar het klinkt wel logisch...
wat het belangrijkste is: de mechanische stoters zijn een keer zo licht als de hydraulische evenals de speciale klepschotels...
EDIT: waar het MIJ om gaat: originaliteit![]()
aangezien extreem hoge toerentallen niet echt haalbaar zijn in een 2 liter renault motor...
PtrGte schreef:
@cannonball: Die krukassen zijn op het oog exact hetzelfde maar ZE ZEGGEN (bij RENODEALERT) dat ze allemaal anders zijn. Nou, ik heb een williams krukas en een dieselkrukas naast elkaar gezet en er is echt niks verschillends aan te zien...
Vertel vertel!!Robert dB. schreef: En er dienen nog meer onderdelen uit het blok aangepast te worden voor een turboconversie.
Helemaal gelijk! Heb zelf ook bij een revisiebedrijf gewerkt, en tegenwoordig is het soms zo dat een NIEUWE cilinderkop uit Timboektoe GOEDKOPER is als een (in Nl) gereviseerd exemplaar.jeroen.k schreef:Ik vindt dat niemand kan zeuren om de prijs en wat je ervoor terug krijgt!Alleen als je het zelf kan is het wel goedkoper te doen denk ik...maar voor de meesten van ons heb je amper een standaard revisie-motor voor dit geld!
![]()
de krukas is wederom "op het eerste gezicht" hetzelfde...canonballman schreef:PtrGte schreef:
@cannonball: Die krukassen zijn op het oog exact hetzelfde maar ZE ZEGGEN (bij RENODEALERT) dat ze allemaal anders zijn. Nou, ik heb een williams krukas en een dieselkrukas naast elkaar gezet en er is echt niks verschillends aan te zien...
Dus een F3R krukas (2 liter 8 klepper) is ook hetzelfde?
En tja, bij welke Reno dealer zeggen ze dat ze allemaal anders zijn?
Kheb zelf bij de dealert gewerkt, maar daar moet je echt niet wezen met dat soort vragen m.i. Electronica en shit weten ze vaak wel veel/alles van, maar revisie is toch effe heel iets anders. Hooguit werden er ooit kleppen vervangen en opnieuw ingeslepen.
En hoeveel dealers zijn er niet waar niet eens iemand rondloopt die een versnellingsbakje kan fixen?? En dat is me toch easy!!!
dat Tarabusi, is dat Japanse rommel ofzo?canonballman schreef:En zijn dat Tarabusi zuigers die je erin zet? kzie volgens mij een driehoekje erop staan...
Nou ja, mijn persoonlijke mening is dat je voor 2000 euro een "nieuwe" motor hebt die ook nog eens tussen 170-180 PK en 200 Nm "zou moeten hebben"canonballman schreef:Helemaal gelijk! Heb zelf ook bij een revisiebedrijf gewerkt, en tegenwoordig is het soms zo dat een NIEUWE cilinderkop uit Timboektoe GOEDKOPER is als een (in Nl) gereviseerd exemplaar.jeroen.k schreef:Ik vindt dat niemand kan zeuren om de prijs en wat je ervoor terug krijgt!Alleen als je het zelf kan is het wel goedkoper te doen denk ik...maar voor de meesten van ons heb je amper een standaard revisie-motor voor dit geld!
![]()
Gewoon omdat het heel tijdrovend is, en de uren (HEEL) duur zijn.
Ik ben niet van het type die snel iemand anders zn handel gaat aanprijzen, maar tis ZEKER niet teveel geld in mijn ogen.
PtrGte schreef:dat Tarabusi, is dat Japanse rommel ofzo?canonballman schreef:En zijn dat Tarabusi zuigers die je erin zet? kzie volgens mij een driehoekje erop staan...![]()
nou ja, geintje, nee, er gaan nieuwe originele Williams zuigers in...
fotootje wordt als het goed is binnenkort gepost...
PtrGte schreef:Nou ja, mijn persoonlijke mening is dat je voor 2000 euro een "nieuwe" motor hebt die ook nog eens tussen 170-180 PK en 200 Nm "zou moeten hebben"canonballman schreef:Helemaal gelijk! Heb zelf ook bij een revisiebedrijf gewerkt, en tegenwoordig is het soms zo dat een NIEUWE cilinderkop uit Timboektoe GOEDKOPER is als een (in Nl) gereviseerd exemplaar.jeroen.k schreef:Ik vindt dat niemand kan zeuren om de prijs en wat je ervoor terug krijgt!Alleen als je het zelf kan is het wel goedkoper te doen denk ik...maar voor de meesten van ons heb je amper een standaard revisie-motor voor dit geld!
![]()
Gewoon omdat het heel tijdrovend is, en de uren (HEEL) duur zijn.
Ik ben niet van het type die snel iemand anders zn handel gaat aanprijzen, maar tis ZEKER niet teveel geld in mijn ogen.
ik heb al prijzen gehoord van de dealer over een koppakking vervangen van 1400-zoveel euro, nou dan is het voor mij wel simpel...
AE?? Nooit van gehoord? Waar komt dat vandaan? Of waar staat dat voor?PtrGte schreef:Mahle, KS, AE, zijn wel de bekendste, en van de laatste komen ze...
maar probeer ze niet bij de dealer te halen, want dan duurt het een half jaar en kosten ze 1500 euro ofzoiets...
Tsss..... SOMMIGE MENSEN.............PtrGte schreef:
gisteren had ik iemand aan de lijn die een nieuwe opgevoerde 2.0 16v zocht voor in z'n clio en wilde "in iedere geval ZEKER GEEN 2000 euro uitgeven"
of ik het voor minder wilde doen...
"NOPE"![]()
Heb je een relatie met een olifant ofzo dan?canonballman schreef:Tsss..... SOMMIGE MENSEN.............PtrGte schreef:
gisteren had ik iemand aan de lijn die een nieuwe opgevoerde 2.0 16v zocht voor in z'n clio en wilde "in iedere geval ZEKER GEEN 2000 euro uitgeven"
of ik het voor minder wilde doen...
"NOPE"![]()
Als ik een keer uit eten ga met mn meisje ben ik dat al bijna kwijt......
Nou is het wel genoeg geweest he Jeroen!!!!!!jeroen.k schreef:Oe das wel vet!