1.8-->2.0 ombouwen??? ZUIGERS OP!!!

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Mrtn
Car: R5GTT

oja? onder de hoeveel horsepower moet je een schoen eten? :lol: of, hoeveel heb je gezegd te hebben ongeveer?

elke 2 pk's onder de grens is een xtra veter erbij?
Mrtn = Maarten
Steven
Car: M536

Naja zeg ook niet per direct, maar als ie dat erbij kan doen in de toekomst zal er echt wel een afzetmarkt voor zijn.
Zeker als ie kan regelen dat ie de kopjes laat flowen en leuke tarabushi zuigers kan krijgen.

Zeker gezien er bijna net zoveel GT's zijn als 16v's

Lijkt mij wel interxant.
jeroen.k

Mrtn schreef:oja? onder de hoeveel horsepower moet je een schoen eten? :lol: of, hoeveel heb je gezegd te hebben ongeveer?

elke 2 pk's onder de grens is een xtra veter erbij?

Laten we nog even in het midden! ;)
Steven
Car: M536

Woeps, mond voorbij gepraat :lol:
Haas
Car: Megane RS

Steven schreef:Naja zeg ook niet per direct, maar als ie dat erbij kan doen in de toekomst zal er echt wel een afzetmarkt voor zijn.Zeker als ie kan regelen dat ie de kopjes laat flowen en leuke tarabushi zuigers kan krijgen.

Zeker gezien er bijna net zoveel GT's zijn als 16v's

Lijkt mij wel interxant.
treu that!! :D
PtrGte
Contacteer:

oke ik lees hier iets over gtt-tjes...

ik denk (heb zelf nog NOOIT in een gtt gereden, laat staat dat ik de motor bekeken heb) dat er al redelijk wat mensen zijn die daar veel verstand van hebben en ook voor een goede prijs dingen kunnen maken...

wat volgens mij het probleem bij de 16v's was of is, is dat er eigenlijk wel spullen voor te krijgen zijn, maar omdat dat eigenlijk alleen gebeurt bij "grote" bedrijven, het voor ons "jonge honden" glad niet te betalen is...

ik zeg niet dat de motoren die ik maak te betalen zjin, maar probeer het maar bij een groter bedrijf om je 1800tje om te laten bouwen tot 2 liter, dan helpen ze je waarschijnlijk niet eens...

en ik dus wel... :)

(kijk een 2.0 16v Turbo vind ik dan WEL weer leuk...
maar daar zijn ook al mensen mee bezig, dus dat is ook niet aan mij om aan de man te brengen...

misschien dat iemand z'n GTX van 1,7 naar 2.0 liter wil ombouwen, dat ken ik nog wel regelen, aangezien dat ook nog niet veel gedaan is volgens mij...

Kort gezegd probeer ik hier niet een bedrijf te runnen, maar gewoon wat mensen blij te maken voor een lager budget dan bij bijvoorbeeld Achterberg :)

en geloof me als ik zeg dat het een hoop werk is om een 2 liter ombouw te realiseren als je:

1: Alles zo'n beetje zelf uit moet zoeken/vinden
2: geen machinale bewerkingen uit kan voeren
3: onderdelen bij de dealert moet kopen
4: juiste gereedschappen in huis moet hebben..
5: enz enz :)

ik heb gewoon een beetje mazzel dat ik de mogelijkheden heb en daar kunnen jullie ook van profiteren...

en vind je dat nog steeds niks--> even goeie vrienden :D
jeroen.k

Ik vindt dat niemand kan zeuren om de prijs en wat je ervoor terug krijgt! :D Alleen als je het zelf kan is het wel goedkoper te doen denk ik...maar voor de meesten van ons heb je amper een standaard revisie-motor voor dit geld! :D

Klein vraagje wat meer mensen zich misschien afvragen...hoe zit het met achteraf een turbo bouwen op de 2.0 blokjes? Is dat nog gewoon mogelijk? Lijkt me wel toch? (niet dat ik dit wil doen ofzo, maar vraag het me af :) )
PtrGte
Contacteer:

nope, niet op de motoren die ik nu bouw...

deze motoren draaien op een CR van 11,3:1 en als je daar een turbo op zet... :wink:

dan komt het dus niet goed :D

als je er "later" een turbo op wil hebben, dan moet je 'm weer uit elkaar halen en "alleen" andere zuigers erin duwen...

en die zuigers zijn niet goedkoop! 8)
jeroen.k

Okee dat dacht ik dus al :D
PtrGte
Contacteer:

ik heb contact gehad met BBPerformance maar die hadden de 2 liter turbo zuigers "nog" niet in de levering, aangezien dat spul nog getest wordt geloof ik(voor zover mijn engels het aankon :))

Ik geloof dat Menno er wel aan kon komen, maar wat die dingen ook al weer kosten weet ik niet meer...

misschien krijgen we dat nog te horen... :wink:
Robert dB.

Zuigers met lage compressie bestel ik via amerika (Menno's adresje). Kosten per 4 circa 900 euro. En er dienen nog meer onderdelen uit het blok aangepast te worden voor een turboconversie.
Ivo
Über-Spammer

Ehhh 2.0 16V Turbo.......zegt u.... :worship:

Is altijd leuker dan 1.4 >-)
canonballman

PtrGte schreef:wat betreft die mechanische stoters ook nog het volgende...

(misschien dat Speedline hier wat meer over weet???)

mij is ooit verteld dat mechanische stoters er ONDER ANDERE (!!!) voor zijn dat bij extreem hoge toerentallen ze geen last hebben van te weinig tijd voor "vulling" van olie, waardoor de juiste klepspeling TEN ALLE TIJDEN wordt gewaarborgd.

Wat hier van waar is weet ik niet, maar het klinkt wel logisch...

wat het belangrijkste is: de mechanische stoters zijn een keer zo licht als de hydraulische evenals de speciale klepschotels...

EDIT: waar het MIJ om gaat: originaliteit :)
aangezien extreem hoge toerentallen niet echt haalbaar zijn in een 2 liter renault motor...
Klopt wat je zegt: Hydraulische stoters zijn wel lekker onderhoudsvriendelijk, maar bij extreem hoge toerengtallen zijn ze schijnbaar toch iets samendrukbaar ofzo.

Weet in ieder geval wel dat Mercedes zon beetje alle 190 modellen uitrustte met hydraulische stoters, BHELAVE de (relatief hoogtoerige) 16v (2.3 en 2.5) modellen :p
PtrGte
Contacteer:

Eerst maar eens kijken wat we uit een atmos-blokkie kenne halen met "beperkte" middelen, daarna kenne we altijd nog aan een turbo gaan denken :)
PtrGte
Contacteer:

haha
Laatst gewijzigd door PtrGte op vr 7 nov 2003 11:30, 3 keer totaal gewijzigd.
canonballman

PtrGte schreef:
@cannonball: Die krukassen zijn op het oog exact hetzelfde maar ZE ZEGGEN (bij RENODEALERT) dat ze allemaal anders zijn. Nou, ik heb een williams krukas en een dieselkrukas naast elkaar gezet en er is echt niks verschillends aan te zien...

Dus een F3R krukas (2 liter 8 klepper) is ook hetzelfde?

En tja, bij welke Reno dealer zeggen ze dat ze allemaal anders zijn?
Kheb zelf bij de dealert gewerkt, maar daar moet je echt niet wezen met dat soort vragen m.i. Electronica en shit weten ze vaak wel veel/alles van, maar revisie is toch effe heel iets anders. Hooguit werden er ooit kleppen vervangen en opnieuw ingeslepen.

En hoeveel dealers zijn er niet waar niet eens iemand rondloopt die een versnellingsbakje kan fixen?? En dat is me toch easy!!! :wink:
canonballman

En zijn dat Tarabusi zuigers die je erin zet? kzie volgens mij een driehoekje erop staan...
canonballman

Robert dB. schreef: En er dienen nog meer onderdelen uit het blok aangepast te worden voor een turboconversie.
Vertel vertel!!
canonballman

jeroen.k schreef:Ik vindt dat niemand kan zeuren om de prijs en wat je ervoor terug krijgt! :D Alleen als je het zelf kan is het wel goedkoper te doen denk ik...maar voor de meesten van ons heb je amper een standaard revisie-motor voor dit geld! :D
Helemaal gelijk! Heb zelf ook bij een revisiebedrijf gewerkt, en tegenwoordig is het soms zo dat een NIEUWE cilinderkop uit Timboektoe GOEDKOPER is als een (in Nl) gereviseerd exemplaar.
Gewoon omdat het heel tijdrovend is, en de uren (HEEL) duur zijn.
Ik ben niet van het type die snel iemand anders zn handel gaat aanprijzen :wink: , maar tis ZEKER niet teveel geld in mijn ogen.
PtrGte
Contacteer:

canonballman schreef:
PtrGte schreef:
@cannonball: Die krukassen zijn op het oog exact hetzelfde maar ZE ZEGGEN (bij RENODEALERT) dat ze allemaal anders zijn. Nou, ik heb een williams krukas en een dieselkrukas naast elkaar gezet en er is echt niks verschillends aan te zien...

Dus een F3R krukas (2 liter 8 klepper) is ook hetzelfde?

En tja, bij welke Reno dealer zeggen ze dat ze allemaal anders zijn?
Kheb zelf bij de dealert gewerkt, maar daar moet je echt niet wezen met dat soort vragen m.i. Electronica en shit weten ze vaak wel veel/alles van, maar revisie is toch effe heel iets anders. Hooguit werden er ooit kleppen vervangen en opnieuw ingeslepen.

En hoeveel dealers zijn er niet waar niet eens iemand rondloopt die een versnellingsbakje kan fixen?? En dat is me toch easy!!! :wink:
de krukas is wederom "op het eerste gezicht" hetzelfde...

en die dealer zat in Rotterdam...maar die in Oosterhout (vlakbij m'n huis) weten er ook niet teveel van , ook niet qua moeilijke vragen over electronica/aansluitschema's/uitlezen enz enz...
PtrGte
Contacteer:

canonballman schreef:En zijn dat Tarabusi zuigers die je erin zet? kzie volgens mij een driehoekje erop staan...
dat Tarabusi, is dat Japanse rommel ofzo? 8)

nou ja, geintje, nee, er gaan nieuwe originele Williams zuigers in...

fotootje wordt als het goed is binnenkort gepost...
PtrGte
Contacteer:

canonballman schreef:
jeroen.k schreef:Ik vindt dat niemand kan zeuren om de prijs en wat je ervoor terug krijgt! :D Alleen als je het zelf kan is het wel goedkoper te doen denk ik...maar voor de meesten van ons heb je amper een standaard revisie-motor voor dit geld! :D
Helemaal gelijk! Heb zelf ook bij een revisiebedrijf gewerkt, en tegenwoordig is het soms zo dat een NIEUWE cilinderkop uit Timboektoe GOEDKOPER is als een (in Nl) gereviseerd exemplaar.
Ik ben niet van het type die snel iemand anders zn handel gaat aanprijzen :wink: , maar tis ZEKER niet teveel geld in mijn ogen.
Nou ja, mijn persoonlijke mening is dat je voor 2000 euro een "nieuwe" motor hebt die ook nog eens tussen 170-180 PK en 200 Nm "zou moeten hebben"

ik heb al prijzen gehoord van de dealer over een koppakking vervangen van 1400-zoveel euro, nou dan is het voor mij wel simpel... :wink:
canonballman

PtrGte schreef:
canonballman schreef:En zijn dat Tarabusi zuigers die je erin zet? kzie volgens mij een driehoekje erop staan...
dat Tarabusi, is dat Japanse rommel ofzo? 8)

nou ja, geintje, nee, er gaan nieuwe originele Williams zuigers in...

fotootje wordt als het goed is binnenkort gepost...

Nee, das Italiaanse rommel :wink: . Japanners maken zelden troep! :wink:

Maar wat bedoel je met originele Willie zuigers? Die zijn toch ook door 'iemand' gemaakt? Iemand anders als Monsieur Reno?
Mahle, KS...welke smaken heb je nog meer?
canonballman

PtrGte schreef:
canonballman schreef:
Nou ja, mijn persoonlijke mening is dat je voor 2000 euro een "nieuwe" motor hebt die ook nog eens tussen 170-180 PK en 200 Nm "zou moeten hebben"

ik heb al prijzen gehoord van de dealer over een koppakking vervangen van 1400-zoveel euro, nou dan is het voor mij wel simpel... :wink:

Ja, dat bedoel ik. Het is geen cilinderkop van een peugeot 1.9 diesel, die je 3 miljoen stuks kunt verkopen over de hele wereld. Van 'serieproductie' is (nog, naar ik begrijp) geen sprake.
PtrGte
Contacteer:

Mahle, KS, AE, zijn wel de bekendste, en van de laatste komen ze...

maar probeer ze niet bij de dealer te halen, want dan duurt het een half jaar en kosten ze 1500 euro ofzoiets... :wink:
PtrGte
Contacteer:

ik merk dat er heel wat begrip is onder de leden al hier...

dat ben ik niet gewend..

gisteren had ik iemand aan de lijn die een nieuwe opgevoerde 2.0 16v zocht voor in z'n clio en wilde "in iedere geval ZEKER GEEN 2000 euro uitgeven"

of ik het voor minder wilde doen...

"NOPE" :)

tenzij ik er binnenkort in één kker 4 of 5 kan maken, dan kan het wel wat goed koper, omdat dan alle machines ingesteld staan en iedereen weet dat "seriewerk" gewoon sneller/goedkoper is...
canonballman

PtrGte schreef:Mahle, KS, AE, zijn wel de bekendste, en van de laatste komen ze...

maar probeer ze niet bij de dealer te halen, want dan duurt het een half jaar en kosten ze 1500 euro ofzoiets... :wink:
AE?? Nooit van gehoord? Waar komt dat vandaan? Of waar staat dat voor?

En spullen bij de dealer doe ik alleen in hoge nood :lol:
canonballman

PtrGte schreef:
gisteren had ik iemand aan de lijn die een nieuwe opgevoerde 2.0 16v zocht voor in z'n clio en wilde "in iedere geval ZEKER GEEN 2000 euro uitgeven"

Tsss..... SOMMIGE MENSEN.............
Als ik een keer uit eten ga met mn meisje ben ik dat al bijna kwijt...... :wink:
jeroen.k

Een nieuwe getunede 2.0 voor minder dan 2000? :lol: Hahaha....die leeft ff in een droomwereld...

Ik wil graag een 2.0 16v met 300 pk...maaruh hij mag niet meer dan 1500 euro kosten...kan dat? :lol: (o ja...en dan wil ik natuurlijk wel een jaar vol garantie! :D )
jeroen.k

canonballman schreef:
PtrGte schreef:

Tsss..... SOMMIGE MENSEN.............
Als ik een keer uit eten ga met mn meisje ben ik dat al bijna kwijt...... :wink:
Heb je een relatie met een olifant ofzo dan? :lol:
canonballman

:evil: :evil: We gaan hier niet liggen insulten he!!!!

:lol: :wink:

Mn meisje heeft de laatste tijd nou eenmaal wat meer trek......
Ze verwacht iets.... :foto:
jeroen.k

Oe das wel vet! :D

EN ik verwacht ook iets...maar krijg dr niet meer honger van :p
PtrGte
Contacteer:

oh ja misschien vragen mensen zich af:
(doen ze ALTIJD!!!)

hoe zit dat met garantie...???

Aan garantie doe ik niet...hooguit een vorm van "service" ...

mocht er na in bouw iets niet goed zijn (ik kijk HobbyRobby ff aan :) ) dan wordt dat eventuele probleem verholpen, tenzij het aan de inbouwer ligt natuurlijk... :)

iedereen begrijpt wel dat je op zo'n motor geen garantie gaat geven...mocht iemand dat niet begrijpen, begin dan weer bovenaan te lezen! :D
jeroen.k

Ik vroeg me dat niet af! ;) Ennuh...daarom zei ik er ook ff wat over...je was het ff vergeten te zeggen namelijk ;)

Maar ja...je kunt ook geen garantie geven hierop volgens mij...dan loop je er zelf op leeg als mensen hun blok fout inbouwen/afraggen...
canonballman

jeroen.k schreef:Oe das wel vet! :D
Nou is het wel genoeg geweest he Jeroen!!!!!! :evil: :evil:

:wink:
Plaats reactie