Opgevoerde Renault motor in Volvo340 Het turbo virus broeit.

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Hallo

Ik loop al een tijdje met het idee om een GTT F1 motor in mijn 340 te bouwen.
Nu moet ik aleen nog 3 dingen weten.
- Past het koppelings huis?

- Komt de turbo wel op de goede plek?
Want er zit een grote kachelunit tegen het schutbord.
En het blok komt er in de lengte in.

- Past het CVT vliegwiel?(De krukasstandsensor is hetzelfde)


Dit zal ik deze week proberen uit te zoeken.
Maar wat kost gemiddeld een tweedehands GTT F1 blok met alle slangen en alles erop en er aan tegenwoordig?
met een beetje een Km stand van rond een +-100.000

Ik zal ook kijken bij Holtrop in Oude Haske natuurlijk.
Maar deze lui zijn meestal scheeuwend duur.

Alvast bedankt
Andries Hofstra
Laatst gewijzigd door GTTprutser op di 26 apr 2005 21:32, 31 keer totaal gewijzigd.
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Jeroen Lubking heeft zowieso GTT blokken op voorrad liggen, kan je altijd eff wat info navragen.... :wink:
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Aha! :)Thanks! :smoke:

Is die Jeroen Lubking ook ergens te bereiken of staat ie ergens op dit forum?
Ik ga vanmiddag denk ik even naar de plaatselijke sloop en naar oude haske even passen en meten. :p

Het moet allemaal even voor de winter dus ik moet er nu echt vaart achter zetten.
Volgende week word de volvo helemaal weer opgeknapt en krijgt een wasbehandeling en tektyl behandeling.
In die tijd kan ik mooi een blokje opbouwen.

Keeringen pakkingen verfje enz.
340 carter pan aanpassen en overzetten
Univerele Uitlaat stukken kopen + cat vervanger.
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

pm
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Misschien is een alpineturbo-blok ook wel een idee, gezien die voor de lengte is geconstrueerd.

Verder koel idee, suc6 Andries! :)
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

je moet natuurlijk even kijken wat voor motor er nu in staat
is het een van de laatste met een nieuwer type renault blok kan je geloof ik wel voor de gt gaan
anders kan het wel kloppen dat je beter naar een at blok gaan kijken
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Tof dat je verder gaat met je project andries. En je zocht een gtt blok. Is een ikm stand van 145.000 ook goed. Dan heb ik namelijk wel 1tje. Eventueel ook met versnellingsbak. Alleen moet de gereviseerde carb ff weer ganbaar gemaakt worden. Mag je voor een leuke prijs hebben
There will be plenty of time to rest when your dead
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Het is toch een c-motortje? Ik verwacht dat het vliegwiel en koppelingshuis prima past op de gtt-motor. Of je genoeg ruimte hebt voor de turbo weet ik neit, weet niet precies hoe dat zit bij een 340.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Hallo renault fanaten :D

Ik ben vandaag aan het passen en meten geweest.
En het gaat helaas niet passen. :(
De motor ligt er in de lengte in.
En de turbo komt verkeerd uit. :(
De kachelunit tegen het schutbord zit zwaar in de weg.

Ik weet niet of een alpine blokje wel past.
Mijn 340 is uit 1990 en heeft een "moderne" renault C motor met een andere cil kop.
Maare zit bij een Alpineturbo de turbo aan de zijkant van het blok?
En wat kost een mooi Alpine turbo blokje tegenwoordig?
Zal denk ik wel erg prijzig zijn.

Dus ik ben nu even uit pure wanhoop terug gevallen op mijn st. 1400 tje

Dus heb ik ook een offerte laten maken bij Eggens motoren revisie in Assen.
Daar kost het complete revisie en tunen van st. B14 4e blok wel 1700 Euro.(das errug veel geld.)

Daar doen ze dan voor:
- cilinderkop word geflowd en iets gevlakt
- Complete motor revisie cilinders worden gehoond, overmaat zuigers.
- Snelle nokkenas.(dubb web. specs)
Ze denken dat het blok dan op zo,n +-90 pk's zit.
En met 2 dubb.dcoe 30 webers nog meer.
Dan heb ik een gloednieuwe racemotor onder de kap.

Maar is dit te duur?
Hebben jullie mischien een beter adres?
Of zou ik bij dit bedrijf mijn spaarvarken moeten slachten? >-)

O ja ik heb komende vrijdag mijn motortakel ook binnen. :)
Ik had dat ding een maand geleden besteld bij Brezan.
Hij is op zich niet duur.
Een opklapbare motortakel 500kg 270 euro.(Dat lompe ding bij Boels hoef ik dan ook niet meer te huren.)

Tot postens! (Y)
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
Turbo Marco
Berichten: 306
Lid geworden op: zo 23 mar 2003 22:21
Locatie: Arnhem

Blok van een gtt moet passend te maken zijn ,laats had iemand van mij een gtt blok gekocht om hem in een daf 66 te maken en dat gaat lukken :D
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

De kachelunit tegen het schutbord zit zwaar in de weg.


WEG ERMEE!!! Ga dat gtt blok erin maken, toch geen 1700 euro voor een 90pk? Dan huil je elke dag man.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Ik zou ook dat kachelhuis weghalen :) als het blok erin zit ken je misschien kijken wat ervoor in de plaats kan komen.

Heb je al wel gekeken of het blok past wanneer het kachelhuis verwijderd is?

oja... past het blok er niet in de lengte richting in? als het kachelhuis weg is ook
Mrtn = Maarten
RdamRobin
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 27 jan 2003 16:18

GOED!!
mooi plan zo'n blokje in een 340. De 340 rulez!
Ik heb een Renault Alpine met 2 x DCOE 40 in mijn volvo 66 gehangen, koppelingshuis is geen probleem.
Die CVT's zijn echt te gek.
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Zo'n alpine met 2x DCOE carbs is niet aleen prachtig om te zien. :worship:
maar het loopt ook verschikkelijk mooi. :p

Mooi dat ie past op het kopp.huis.
Dan zou dat mischien ook nog een optie zijn.
Maar zat je nie met de rempomp in de weg?
En ik geloof dat je dan een uitl.spruitst. van een R8 gordini moet gebruiken toch?
hoeveel was je kwijt voor zo'n ongeblazen Apine blokje?

tot postens (Y)
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Ohja :D

het blok past er zelf wel in.
Kheb aleen nog niet mijn kopp.huis en vliegwiel kunnen passen.
ik zit aleen met de turbo.
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
RdamRobin
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 27 jan 2003 16:18

Laatst gewijzigd door RdamRobin op vr 7 nov 2003 8:34, 1 keer totaal gewijzigd.
RdamRobin
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 27 jan 2003 16:18

De dingen die ik in mijn dafje heb moeten wijzigen:

Hoofremcilider heb ik nu een onbekrachtigde versie
Uitlaatspruitstuk laten maken, is ook te koop bij mecaparts in frankrijk.

zal ff een plaatje posten van een alpine blok in een daf

[img]http://sysia78.citg.tudelft.nl/~vaaip/L ... view55.jpg[/img]

[img]http://sysia78.citg.tudelft.nl/~vaaip/Luuk/aaj.jpg[/img][/img]
RdamRobin
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 27 jan 2003 16:18

Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Tering, dis echt vet!

Ik wil ook een daf :)
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Indeed, kwil er ook 1!!
Zon twinturbo geval lijkt me wel iets!! :foto: :p
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

En wat dat kachelhuis in die 340 betreft: gewoon eruit schuppen. Desnoods de hulp van Mr. Black en Decker inroepen.......
[rsi]peerke
Berichten: 664
Lid geworden op: do 5 sep 2002 14:33

Ook leuk in het kader van "hoe leg ik thuis uit dat ik ben schijtgereden door een daf :lol:
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Ik denk dat de twinturbo een volvo360 is met een :worship: 2.3.8V
Dan krijg je toestanden zoals.

Moeder zegt:"Zoon de buurt klaagt over je auto."
Jongen zegt:Hoezo maakt de uitlaat te veel herrie dan?"
moeder zegt:"nee jongen maar de stratemakers zijn al drie keer langsgekomen deze week"

:D :D (Y)
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Er zit wel wat werk in dan.
Maar heb je dan het complete onderblok van de Alpine ook gebruikt of heb je het onderblok van een B14 gebruikt.
ook heb je denk ik ook de Cil.kop moeten wijzigen IVBM de waterpomp.

maare ik kreeg net een telefoontje van Freddy Cane binnen en die opperde dat ik ook een 1400 Energy met bovenliggende nokkenas kon gebruiken met een Dubb. 40 Weber dan net over de 100pk zit.
dan moet ik morgen naar oude Haske kijken of de motor steunen overeen komen.
En ik em voor redelijk geld kan kopen.

Keep you Posted! (Y)
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
RdamRobin
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 27 jan 2003 16:18

Jep inderdaad, de volvo is een 360 met een B230FT blok (2.3 turbo) uit een volvo 760. Dit blok is opgeboord naar 2.5 liter en levert nu zo'n 260 PK. en dat in een volvootje 3 serie, echt cool!

In mijn dafje zit een B14 blok met zuigers van een alpine, de crossflowkop en de hele nokkenaszooi. Waterpomp is inderdaad omgelegd, stukje alu knippen en plakken.

Mijn Daf Alpine blok levert standaard (fabrieksopgave) 93Pk. Met spagettiuitlaat rechte 54 mm pijp onderlangs en een ZXR600 einddemper en twee DCOE 40's hoop ik op de 120 Pekaatjes te komen. Nu kachel ik rond met de orginele carb met K&N RC-9000 luchtfilter.
Laatst gewijzigd door RdamRobin op do 6 nov 2003 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Machtig mooi plaatje! :D
die 360 is echt voor de sprints gebouwt toch?
Met die twee haardrogers heb je geloof ik net wat minder turbo gat.
En waar ga je jouw carbs vandaan halen?
Hoe hard gaat jou dafje nu naar de 100?
In 8.5 seconde?
Ik weet dat een Daf555 (1600?)het in 7.4 sec doet.




Weet iemand trouwens de link naar BCCC(nogwat) Fuel systems.
Want ik zoek ook de prijzen op voor DCOE carbs met inl.spruitstukken.

Ik mial en bel me helemaal suf :smoke: .
Ik heb al 4 A4 tje volgekrast met info :p .

Tot postens :beer:
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
RdamRobin
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 27 jan 2003 16:18

GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

ThX! (Y)
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hmm een roestige Daf33 op marktplaats voor 500 :)
RdamRobin
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 27 jan 2003 16:18

Je moet opzoek naar een volvo 66, dat is het makkelijkste om te bouwen, en ze worden regelmatig voor erg weinig weggedaan. check anders http://www.dafclub.nl

toch erg leuk dat ons oerhollandse karretje een tweede jeugd door aan het gaan is.

Zouden ze na de nieuwe mini, new beetle ook eens met een nieuwe daf komen?
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Tussen door vraag.
Zijn die 1400 energy blokken er ook geweest als 1600 met hetzelfde onderblok? :p
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
GTTprutser
Berichten: 331
Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
Locatie: Assen

Maare ik heb al een hele nette roest vrije volvo 340. 8)
En dat is eigenlijk ook nog een Daf ontwerp.
Dus een DAF 77 :p .
En kwa motor inbouw verschild het eigenlijk niet.
Aleen de waterpomp is anders.
De 340 is alleen iets moderner kwa isolatie.
Hij is een dikke 100kg zwaarder dan een 66.
En roest "iets" minder hard. :lol:
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
RdamRobin
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 27 jan 2003 16:18

RdamRobin
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 27 jan 2003 16:18

RdamRobin
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 27 jan 2003 16:18

Plaats reactie