Opgevoerde Renault motor in Volvo340 Het turbo virus broeit.
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
- Locatie: Assen
Hallo
Ik loop al een tijdje met het idee om een GTT F1 motor in mijn 340 te bouwen.
Nu moet ik aleen nog 3 dingen weten.
- Past het koppelings huis?
- Komt de turbo wel op de goede plek?
Want er zit een grote kachelunit tegen het schutbord.
En het blok komt er in de lengte in.
- Past het CVT vliegwiel?(De krukasstandsensor is hetzelfde)
Dit zal ik deze week proberen uit te zoeken.
Maar wat kost gemiddeld een tweedehands GTT F1 blok met alle slangen en alles erop en er aan tegenwoordig?
met een beetje een Km stand van rond een +-100.000
Ik zal ook kijken bij Holtrop in Oude Haske natuurlijk.
Maar deze lui zijn meestal scheeuwend duur.
Alvast bedankt
Andries Hofstra
Ik loop al een tijdje met het idee om een GTT F1 motor in mijn 340 te bouwen.
Nu moet ik aleen nog 3 dingen weten.
- Past het koppelings huis?
- Komt de turbo wel op de goede plek?
Want er zit een grote kachelunit tegen het schutbord.
En het blok komt er in de lengte in.
- Past het CVT vliegwiel?(De krukasstandsensor is hetzelfde)
Dit zal ik deze week proberen uit te zoeken.
Maar wat kost gemiddeld een tweedehands GTT F1 blok met alle slangen en alles erop en er aan tegenwoordig?
met een beetje een Km stand van rond een +-100.000
Ik zal ook kijken bij Holtrop in Oude Haske natuurlijk.
Maar deze lui zijn meestal scheeuwend duur.
Alvast bedankt
Andries Hofstra
Laatst gewijzigd door GTTprutser op di 26 apr 2005 21:32, 31 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
- Locatie: Assen
Aha! :)Thanks!
Is die Jeroen Lubking ook ergens te bereiken of staat ie ergens op dit forum?
Ik ga vanmiddag denk ik even naar de plaatselijke sloop en naar oude haske even passen en meten.
Het moet allemaal even voor de winter dus ik moet er nu echt vaart achter zetten.
Volgende week word de volvo helemaal weer opgeknapt en krijgt een wasbehandeling en tektyl behandeling.
In die tijd kan ik mooi een blokje opbouwen.
Keeringen pakkingen verfje enz.
340 carter pan aanpassen en overzetten
Univerele Uitlaat stukken kopen + cat vervanger.

Is die Jeroen Lubking ook ergens te bereiken of staat ie ergens op dit forum?
Ik ga vanmiddag denk ik even naar de plaatselijke sloop en naar oude haske even passen en meten.

Het moet allemaal even voor de winter dus ik moet er nu echt vaart achter zetten.
Volgende week word de volvo helemaal weer opgeknapt en krijgt een wasbehandeling en tektyl behandeling.
In die tijd kan ik mooi een blokje opbouwen.
Keeringen pakkingen verfje enz.
340 carter pan aanpassen en overzetten
Univerele Uitlaat stukken kopen + cat vervanger.
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
je moet natuurlijk even kijken wat voor motor er nu in staat
is het een van de laatste met een nieuwer type renault blok kan je geloof ik wel voor de gt gaan
anders kan het wel kloppen dat je beter naar een at blok gaan kijken
is het een van de laatste met een nieuwer type renault blok kan je geloof ik wel voor de gt gaan
anders kan het wel kloppen dat je beter naar een at blok gaan kijken
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Tof dat je verder gaat met je project andries. En je zocht een gtt blok. Is een ikm stand van 145.000 ook goed. Dan heb ik namelijk wel 1tje. Eventueel ook met versnellingsbak. Alleen moet de gereviseerde carb ff weer ganbaar gemaakt worden. Mag je voor een leuke prijs hebben
There will be plenty of time to rest when your dead
Het is toch een c-motortje? Ik verwacht dat het vliegwiel en koppelingshuis prima past op de gtt-motor. Of je genoeg ruimte hebt voor de turbo weet ik neit, weet niet precies hoe dat zit bij een 340.
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
- Locatie: Assen
Hallo renault fanaten
Ik ben vandaag aan het passen en meten geweest.
En het gaat helaas niet passen.
De motor ligt er in de lengte in.
En de turbo komt verkeerd uit.
De kachelunit tegen het schutbord zit zwaar in de weg.
Ik weet niet of een alpine blokje wel past.
Mijn 340 is uit 1990 en heeft een "moderne" renault C motor met een andere cil kop.
Maare zit bij een Alpineturbo de turbo aan de zijkant van het blok?
En wat kost een mooi Alpine turbo blokje tegenwoordig?
Zal denk ik wel erg prijzig zijn.
Dus ik ben nu even uit pure wanhoop terug gevallen op mijn st. 1400 tje
Dus heb ik ook een offerte laten maken bij Eggens motoren revisie in Assen.
Daar kost het complete revisie en tunen van st. B14 4e blok wel 1700 Euro.(das errug veel geld.)
Daar doen ze dan voor:
- cilinderkop word geflowd en iets gevlakt
- Complete motor revisie cilinders worden gehoond, overmaat zuigers.
- Snelle nokkenas.(dubb web. specs)
Ze denken dat het blok dan op zo,n +-90 pk's zit.
En met 2 dubb.dcoe 30 webers nog meer.
Dan heb ik een gloednieuwe racemotor onder de kap.
Maar is dit te duur?
Hebben jullie mischien een beter adres?
Of zou ik bij dit bedrijf mijn spaarvarken moeten slachten?
O ja ik heb komende vrijdag mijn motortakel ook binnen.
Ik had dat ding een maand geleden besteld bij Brezan.
Hij is op zich niet duur.
Een opklapbare motortakel 500kg 270 euro.(Dat lompe ding bij Boels hoef ik dan ook niet meer te huren.)
Tot postens!

Ik ben vandaag aan het passen en meten geweest.
En het gaat helaas niet passen.

De motor ligt er in de lengte in.
En de turbo komt verkeerd uit.

De kachelunit tegen het schutbord zit zwaar in de weg.
Ik weet niet of een alpine blokje wel past.
Mijn 340 is uit 1990 en heeft een "moderne" renault C motor met een andere cil kop.
Maare zit bij een Alpineturbo de turbo aan de zijkant van het blok?
En wat kost een mooi Alpine turbo blokje tegenwoordig?
Zal denk ik wel erg prijzig zijn.
Dus ik ben nu even uit pure wanhoop terug gevallen op mijn st. 1400 tje
Dus heb ik ook een offerte laten maken bij Eggens motoren revisie in Assen.
Daar kost het complete revisie en tunen van st. B14 4e blok wel 1700 Euro.(das errug veel geld.)
Daar doen ze dan voor:
- cilinderkop word geflowd en iets gevlakt
- Complete motor revisie cilinders worden gehoond, overmaat zuigers.
- Snelle nokkenas.(dubb web. specs)
Ze denken dat het blok dan op zo,n +-90 pk's zit.
En met 2 dubb.dcoe 30 webers nog meer.
Dan heb ik een gloednieuwe racemotor onder de kap.
Maar is dit te duur?
Hebben jullie mischien een beter adres?
Of zou ik bij dit bedrijf mijn spaarvarken moeten slachten?

O ja ik heb komende vrijdag mijn motortakel ook binnen.

Ik had dat ding een maand geleden besteld bij Brezan.
Hij is op zich niet duur.
Een opklapbare motortakel 500kg 270 euro.(Dat lompe ding bij Boels hoef ik dan ook niet meer te huren.)
Tot postens!

Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
-
- Berichten: 306
- Lid geworden op: zo 23 mar 2003 22:21
- Locatie: Arnhem
Blok van een gtt moet passend te maken zijn ,laats had iemand van mij een gtt blok gekocht om hem in een daf 66 te maken en dat gaat lukken 

De kachelunit tegen het schutbord zit zwaar in de weg.
WEG ERMEE!!! Ga dat gtt blok erin maken, toch geen 1700 euro voor een 90pk? Dan huil je elke dag man.
WEG ERMEE!!! Ga dat gtt blok erin maken, toch geen 1700 euro voor een 90pk? Dan huil je elke dag man.
Ik zou ook dat kachelhuis weghalen
als het blok erin zit ken je misschien kijken wat ervoor in de plaats kan komen.
Heb je al wel gekeken of het blok past wanneer het kachelhuis verwijderd is?
oja... past het blok er niet in de lengte richting in? als het kachelhuis weg is ook

Heb je al wel gekeken of het blok past wanneer het kachelhuis verwijderd is?
oja... past het blok er niet in de lengte richting in? als het kachelhuis weg is ook
Mrtn = Maarten
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
- Locatie: Assen
Zo'n alpine met 2x DCOE carbs is niet aleen prachtig om te zien.
maar het loopt ook verschikkelijk mooi.
Mooi dat ie past op het kopp.huis.
Dan zou dat mischien ook nog een optie zijn.
Maar zat je nie met de rempomp in de weg?
En ik geloof dat je dan een uitl.spruitst. van een R8 gordini moet gebruiken toch?
hoeveel was je kwijt voor zo'n ongeblazen Apine blokje?
tot postens

maar het loopt ook verschikkelijk mooi.

Mooi dat ie past op het kopp.huis.
Dan zou dat mischien ook nog een optie zijn.
Maar zat je nie met de rempomp in de weg?
En ik geloof dat je dan een uitl.spruitst. van een R8 gordini moet gebruiken toch?
hoeveel was je kwijt voor zo'n ongeblazen Apine blokje?
tot postens

Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
- Locatie: Assen
Ohja
het blok past er zelf wel in.
Kheb aleen nog niet mijn kopp.huis en vliegwiel kunnen passen.
ik zit aleen met de turbo.

het blok past er zelf wel in.
Kheb aleen nog niet mijn kopp.huis en vliegwiel kunnen passen.
ik zit aleen met de turbo.
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
in die 340 passen er ook nog wel twee turbo's 
[img]http://sysia78.citg.tudelft.nl/~vaaip/Luuk/Bild-015.jpg[/img]
[img]http://sysia78.citg.tudelft.nl/~vaaip/Luuk/Bild-022.jpg[/img]

[img]http://sysia78.citg.tudelft.nl/~vaaip/Luuk/Bild-015.jpg[/img]
[img]http://sysia78.citg.tudelft.nl/~vaaip/Luuk/Bild-022.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door RdamRobin op vr 7 nov 2003 8:34, 1 keer totaal gewijzigd.
De dingen die ik in mijn dafje heb moeten wijzigen:
Hoofremcilider heb ik nu een onbekrachtigde versie
Uitlaatspruitstuk laten maken, is ook te koop bij mecaparts in frankrijk.
zal ff een plaatje posten van een alpine blok in een daf
[img]http://sysia78.citg.tudelft.nl/~vaaip/L ... view55.jpg[/img]
[img]http://sysia78.citg.tudelft.nl/~vaaip/Luuk/aaj.jpg[/img][/img]
Hoofremcilider heb ik nu een onbekrachtigde versie
Uitlaatspruitstuk laten maken, is ook te koop bij mecaparts in frankrijk.
zal ff een plaatje posten van een alpine blok in een daf
[img]http://sysia78.citg.tudelft.nl/~vaaip/L ... view55.jpg[/img]
[img]http://sysia78.citg.tudelft.nl/~vaaip/Luuk/aaj.jpg[/img][/img]
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Indeed, kwil er ook 1!!
Zon twinturbo geval lijkt me wel iets!!

Zon twinturbo geval lijkt me wel iets!!


-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
En wat dat kachelhuis in die 340 betreft: gewoon eruit schuppen. Desnoods de hulp van Mr. Black en Decker inroepen.......
-
- Berichten: 664
- Lid geworden op: do 5 sep 2002 14:33
Ook leuk in het kader van "hoe leg ik thuis uit dat ik ben schijtgereden door een daf 

-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
- Locatie: Assen
Ik denk dat de twinturbo een volvo360 is met een
2.3.8V
Dan krijg je toestanden zoals.
Moeder zegt:"Zoon de buurt klaagt over je auto."
Jongen zegt:Hoezo maakt de uitlaat te veel herrie dan?"
moeder zegt:"nee jongen maar de stratemakers zijn al drie keer langsgekomen deze week"


Dan krijg je toestanden zoals.
Moeder zegt:"Zoon de buurt klaagt over je auto."
Jongen zegt:Hoezo maakt de uitlaat te veel herrie dan?"
moeder zegt:"nee jongen maar de stratemakers zijn al drie keer langsgekomen deze week"



Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
- Locatie: Assen
Er zit wel wat werk in dan.
Maar heb je dan het complete onderblok van de Alpine ook gebruikt of heb je het onderblok van een B14 gebruikt.
ook heb je denk ik ook de Cil.kop moeten wijzigen IVBM de waterpomp.
maare ik kreeg net een telefoontje van Freddy Cane binnen en die opperde dat ik ook een 1400 Energy met bovenliggende nokkenas kon gebruiken met een Dubb. 40 Weber dan net over de 100pk zit.
dan moet ik morgen naar oude Haske kijken of de motor steunen overeen komen.
En ik em voor redelijk geld kan kopen.
Keep you Posted!
Maar heb je dan het complete onderblok van de Alpine ook gebruikt of heb je het onderblok van een B14 gebruikt.
ook heb je denk ik ook de Cil.kop moeten wijzigen IVBM de waterpomp.
maare ik kreeg net een telefoontje van Freddy Cane binnen en die opperde dat ik ook een 1400 Energy met bovenliggende nokkenas kon gebruiken met een Dubb. 40 Weber dan net over de 100pk zit.
dan moet ik morgen naar oude Haske kijken of de motor steunen overeen komen.
En ik em voor redelijk geld kan kopen.
Keep you Posted!

Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
Jep inderdaad, de volvo is een 360 met een B230FT blok (2.3 turbo) uit een volvo 760. Dit blok is opgeboord naar 2.5 liter en levert nu zo'n 260 PK. en dat in een volvootje 3 serie, echt cool!
In mijn dafje zit een B14 blok met zuigers van een alpine, de crossflowkop en de hele nokkenaszooi. Waterpomp is inderdaad omgelegd, stukje alu knippen en plakken.
Mijn Daf Alpine blok levert standaard (fabrieksopgave) 93Pk. Met spagettiuitlaat rechte 54 mm pijp onderlangs en een ZXR600 einddemper en twee DCOE 40's hoop ik op de 120 Pekaatjes te komen. Nu kachel ik rond met de orginele carb met K&N RC-9000 luchtfilter.
In mijn dafje zit een B14 blok met zuigers van een alpine, de crossflowkop en de hele nokkenaszooi. Waterpomp is inderdaad omgelegd, stukje alu knippen en plakken.
Mijn Daf Alpine blok levert standaard (fabrieksopgave) 93Pk. Met spagettiuitlaat rechte 54 mm pijp onderlangs en een ZXR600 einddemper en twee DCOE 40's hoop ik op de 120 Pekaatjes te komen. Nu kachel ik rond met de orginele carb met K&N RC-9000 luchtfilter.
Laatst gewijzigd door RdamRobin op do 6 nov 2003 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
- Locatie: Assen
Machtig mooi plaatje!
die 360 is echt voor de sprints gebouwt toch?
Met die twee haardrogers heb je geloof ik net wat minder turbo gat.
En waar ga je jouw carbs vandaan halen?
Hoe hard gaat jou dafje nu naar de 100?
In 8.5 seconde?
Ik weet dat een Daf555 (1600?)het in 7.4 sec doet.
Weet iemand trouwens de link naar BCCC(nogwat) Fuel systems.
Want ik zoek ook de prijzen op voor DCOE carbs met inl.spruitstukken.
Ik mial en bel me helemaal suf
.
Ik heb al 4 A4 tje volgekrast met info
.
Tot postens

die 360 is echt voor de sprints gebouwt toch?
Met die twee haardrogers heb je geloof ik net wat minder turbo gat.
En waar ga je jouw carbs vandaan halen?
Hoe hard gaat jou dafje nu naar de 100?
In 8.5 seconde?
Ik weet dat een Daf555 (1600?)het in 7.4 sec doet.
Weet iemand trouwens de link naar BCCC(nogwat) Fuel systems.
Want ik zoek ook de prijzen op voor DCOE carbs met inl.spruitstukken.
Ik mial en bel me helemaal suf

Ik heb al 4 A4 tje volgekrast met info

Tot postens

Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
- Locatie: Assen
ThX! 

Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
Je moet opzoek naar een volvo 66, dat is het makkelijkste om te bouwen, en ze worden regelmatig voor erg weinig weggedaan. check anders http://www.dafclub.nl
toch erg leuk dat ons oerhollandse karretje een tweede jeugd door aan het gaan is.
Zouden ze na de nieuwe mini, new beetle ook eens met een nieuwe daf komen?
toch erg leuk dat ons oerhollandse karretje een tweede jeugd door aan het gaan is.
Zouden ze na de nieuwe mini, new beetle ook eens met een nieuwe daf komen?
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
- Locatie: Assen
Tussen door vraag.
Zijn die 1400 energy blokken er ook geweest als 1600 met hetzelfde onderblok?
Zijn die 1400 energy blokken er ook geweest als 1600 met hetzelfde onderblok?

Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
- Locatie: Assen
Maare ik heb al een hele nette roest vrije volvo 340.
En dat is eigenlijk ook nog een Daf ontwerp.
Dus een DAF 77
.
En kwa motor inbouw verschild het eigenlijk niet.
Aleen de waterpomp is anders.
De 340 is alleen iets moderner kwa isolatie.
Hij is een dikke 100kg zwaarder dan een 66.
En roest "iets" minder hard.

En dat is eigenlijk ook nog een Daf ontwerp.
Dus een DAF 77

En kwa motor inbouw verschild het eigenlijk niet.
Aleen de waterpomp is anders.
De 340 is alleen iets moderner kwa isolatie.
Hij is een dikke 100kg zwaarder dan een 66.
En roest "iets" minder hard.

Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
kijk eens stoer
[img]http://sysia78.citg.tudelft.nl/~vaaip/Luuk/white360.jpg[/img]
[img]http://sysia78.citg.tudelft.nl/~vaaip/Luuk/white360.jpg[/img]