powerflex clio 16v 1993
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
http://www.prins-techniek.nl/ophanging.php
heeft iemand hier ervaring mee of heeft het onder zijn/haar auto zitten.Hoe is de wegligging vergeleken met orginele .Is het moeilijke (lees langdurige)montage ,dit in verband met 2 linkerhanden wat betreft auto's.
gr antoine
heeft iemand hier ervaring mee of heeft het onder zijn/haar auto zitten.Hoe is de wegligging vergeleken met orginele .Is het moeilijke (lees langdurige)montage ,dit in verband met 2 linkerhanden wat betreft auto's.
gr antoine
Ik heb ze er inderdaad onder zitten sinds vandaag.
De montage zelf stelt op zich weinig voor, je bent alleen wel een tijd aan het klooien om je oude bussen eruit te krijgen, die kun je er namelijk niet uitpersen.
Wat betreft de wegligging merk ik er zelf vrij weinig van, maar dat kan ook komen omdat ik al bijna geen veerweg meer heb met m'n schokdempers.
De montage zelf stelt op zich weinig voor, je bent alleen wel een tijd aan het klooien om je oude bussen eruit te krijgen, die kun je er namelijk niet uitpersen.
Wat betreft de wegligging merk ik er zelf vrij weinig van, maar dat kan ook komen omdat ik al bijna geen veerweg meer heb met m'n schokdempers.
Ik heb de bussen er wel uit laten halen ja, daar heb ik hier het gereedschap niet voor.
Die bussen kun je er zelf zo induwen, met een beetje kruipolie en een rubberen hamer tik je ze er zo in.
Ik had die bussen bij Biesheuvel gehaald, die had ze zo liggen. Ze zijn alleen niet van Powerflex, maar het is allemaal hetzelfde materiaal, dus maakt weinig uit.
Die bussen kun je er zelf zo induwen, met een beetje kruipolie en een rubberen hamer tik je ze er zo in.
Ik had die bussen bij Biesheuvel gehaald, die had ze zo liggen. Ze zijn alleen niet van Powerflex, maar het is allemaal hetzelfde materiaal, dus maakt weinig uit.
Bussen zijn van polyurethaan. Zijn harder. Minder comfortabel want meer trillingen. Hogere stuurprecisie want sporing verloopt niet of nauwelijks onder wisselende belastingen. Meer "gevoel" via stuurwiel naar handen. Veel hogere duurzaamheid ! Veel beter bestand tegen zware (semi-competitie) inzet van auto.ant1 schreef:Hoe is de wegligging vergeleken met orginele. gr antoine
Montage is kwestie van goed gereedschap en voorzieningen. Mooi meegenomen is als je de bussen niet op hun originele stand perst maar met een modificatie hun positie wijzigt zodat het caster toeneemt. De draagarmen moeten verder naar voren gaan staan waardoor de wielbasis groter wordt.
Groeten,
Zzpeedie...
-
- Berichten: 1954
- Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
- Locatie: Friesland
Ik heb dus ook zo'n set liggen.. alleen dan een masterkit van 50 rubbers in totaal..
incl. schakelstang rubbers en de hele mikmak..
Ik heb ze gekocht, omdat de oude aan vervanging toe zijn en toch al wegligging geil ben
incl. schakelstang rubbers en de hele mikmak..
Ik heb ze gekocht, omdat de oude aan vervanging toe zijn en toch al wegligging geil ben

CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
Rob, wat heb je er eigenlijk voor betaald?
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Ik zag net dat ze er ook voor de 19 zijn,wat is de functie eigenlijk,heeft dit nut als je 6cm verlaagd bent?
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Berichten: 753
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Zeeland
Vergeet niet de stalen bussen die in de draagarm zitten vast te hechten anders komen ze er na verloop van tijd uit zetten.
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
@ Chris lezen.
@ Wouter, had ik nog niet van gehoord. Ik zal eerst moeten kijken hoe je die dingen monteert voordat ik hier zinnig op kan replyen.
@ Rob, heb je ze ook achter gemonteerd?
@ Wouter, had ik nog niet van gehoord. Ik zal eerst moeten kijken hoe je die dingen monteert voordat ik hier zinnig op kan replyen.
@ Rob, heb je ze ook achter gemonteerd?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
waar zou je ze achter kunnen monteren dan???? Je achteras zit direct tegen je chassis.Robert dB. schreef: heb je ze ook achter gemonteerd?
en je torsie zit aan je achteras.
schokbrekers direct op achteras en chassis.
dan heb je toch geen ruimte voor bussen?? of zie ik iets over het hoofd???
GR.Frits
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Ik heb nu een versterkt subframe gekocht met een cup stuurhuis, williams draagarmen, williams stabilisator, group A fusees en rondom alle powerflexbussen. Binnenkort gaat dit compleet onder mijn Clio. Zodra ik weer heb gereden in mijn Clio, laat ik het weten. Ik ben ook heel erg benieuwd hoe het zal gaan rijden. De bussen kosten bij Mabo-Tuning 100 euro voor de draagarmen en nog eens 100 euro voor de stabilisatorstang.
Hier nog een link met wat foto's van dat onderstel:
http://213.51.188.16/menno/mh/
Hier nog een link met wat foto's van dat onderstel:
http://213.51.188.16/menno/mh/
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Dat moet ook niet. Alleen wel de toegenomen precisie bij extreme belasting van de wielophanging.robclio16V schreef:Wat betreft de wegligging merk ik er zelf vrij weinig van
Zal lekker sturen dan...robclio16V schreef:maar dat kan ook komen omdat ik al bijna geen veerweg meer heb met m'n schokdempers.

Ze lijken me voor straatgebruik niet nodig, een set frisse bij de dealert zou genoeg zijn? Of zijn deze net zo prijzig?
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
In de prijslijst staat dat je voor de "front anti rollbar outer mount 2 per car" nodig hebt.Klopt dit wel of is dit een set bestaande uit 4 pu bussen?.Want op mijn auto zie http://www.renault-tuning.nl/viewtopic. ... 14#1376614 heb ik er 4 per kant zitten!http://www.biesheuvel.nl/shop/DOWNLOAD/ ... LIO&19.XLS
prijslijst volgens biesheuvel
prijslijst volgens prins zie eerste bericht
[img]http://www.biesheuvel.nl/shop/IMAGES/powerCliogr.jpg[/img]
prijslijst volgens biesheuvel
prijslijst volgens prins zie eerste bericht
[img]http://www.biesheuvel.nl/shop/IMAGES/powerCliogr.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door antoine op do 29 jan 2004 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.improve-tuning.nl levert ze toch ook?
nr1: kost 22 euro PS (4 nodig)Riël schreef:www.improve-tuning.nl levert ze toch ook?
nr2: kost 21 euro PS (2 nodig)
nr3: kost 21 euro PS (2 nodig)
Dus totaal voor een set: 172 euro
Dit zijn de prijzen van Inprove-tuning, de levertijd is vrij lang dus optijd bestellen.
gr s

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Had maarten Hendirx (mabo tuning) die dingen niet op voorraad liggen?? zoiets kan ik me herinneren. Prijzen zullen wel niet gek veel hoger dan bij improve.Sander schreef:nr1: kost 22 euro PS (4 nodig)Riël schreef:www.improve-tuning.nl levert ze toch ook?
nr2: kost 21 euro PS (2 nodig)
nr3: kost 21 euro PS (2 nodig)
Dus totaal voor een set: 172 euro
Dit zijn de prijzen van Inprove-tuning, de levertijd is vrij lang dus optijd bestellen.
gr snder
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 753
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Zeeland
Ja Maarten heeft ze idd op voorraad liggen.Frits schreef:Had maarten Hendirx (mabo tuning) die dingen niet op voorraad liggen?? zoiets kan ik me herinneren. Prijzen zullen wel niet gek veel hoger dan bij improve.Sander schreef:nr1: kost 22 euro PS (4 nodig)Riël schreef:www.improve-tuning.nl levert ze toch ook?
nr2: kost 21 euro PS (2 nodig)
nr3: kost 21 euro PS (2 nodig)
Dus totaal voor een set: 172 euro
Dit zijn de prijzen van Inprove-tuning, de levertijd is vrij lang dus optijd bestellen.
gr snder
Met pu bussen blijft de handelbaarheid van de auto altijd op hetzelfde niveau. Met de originele "rubbers" van de fabrikant gaat het "strakke" er snel af.Riël schreef:Ze lijken me voor straatgebruik niet nodig, een set frisse bij de dealert zou genoeg zijn?
Al zal het een paar tientjes meer kosten is dit een makkelijke upgrade die iedereen die serieus is over zijn onderstel zou moeten uitvoeren indien mogelijk.Riël schreef:Of zijn deze net zo prijzig?
Quote uit mail van Improve:
Klinkt als een interessante optie om je wegligging te verbeteren.
Weet natuurlijk niet hoelang men normaal gemiddeld met de originele onderdelen doet.
Totaalprijs 169 euro...De Powerflex Urethaan ophangrubbers zorgt ervoor dat de auto een stuk strakker gaat sturen/reageren. De rubberen versies geven meer mee, zeer zeker als deze al wat jaren ouder zijn. Ik zal u een paar prijzen en opties geven.
- bussen/rubbers voor de draagarmen. Prijs: 24,30 euro per stuk (je hebt er 4 nodig)
- rubbers voor de stabilisatorstang, binnenzijde. Prijs: 17,95 euro per stuk (2 nodig)
- rubbers voor de stabilisatorstang, buitenzijde. Prijs 17,95 euro per stuk (2 nodig)
Na installatie zal het een dag en nacht verschil zijn qua gevoel en reaktie.
Klinkt als een interessante optie om je wegligging te verbeteren.
Weet natuurlijk niet hoelang men normaal gemiddeld met de originele onderdelen doet.
Ik heb binnenkort nieuwe org. renault draagarm bussen over(nr1), dus als je ze dan nog zoekt mail maar. Want ik heb nieuwe draagarmen gekocht en daar zitten ze al in maar daar gaat powerflex in, dus heb ik ze over.
gr s
nder
gr s

Heb sinds vrijdag een complete set (stabi stang en draagarm set) thuis. 145 euro bij K-tec. Maar bij JL-tuning zouden ze hetzelfde kosten, kan je alleen niet met creditcard betalen.
Je moet echt je draagarmen volledig eronderuit halen wil je die meuk daarin krijgen?
@Speedie, hoe krijg ik die bussen dan op een verantwoorde manier meer naar eh (waar ze naartoe moeten) om het caster te vergroten?
Je moet echt je draagarmen volledig eronderuit halen wil je die meuk daarin krijgen?
@Speedie, hoe krijg ik die bussen dan op een verantwoorde manier meer naar eh (waar ze naartoe moeten) om het caster te vergroten?
Nou, goed nieuws dus. Wordt echt tijd voor een 2e auto...GTT misschien? 

Het valt best wel mee om ze eraf te halen. Meestal zijn de bouten een beetje rot. Ff goed inspuiten met wd 40 en het gaat een stuk makkelijker
En een R5 GTT voor erbij is nooit verkeerd natuurlijk

En een R5 GTT voor erbij is nooit verkeerd natuurlijk
5 GT Turbo '88 GT5
Ik begin es met de stabi stang...aan het einde van de straat staat een werkplaats leeg. Misschien mag ik die in het weekend ehh...lenen. Staat een prachtige brug!