vraagje veerpootbrug

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
tom2turbo
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 21:07

hallo allemaal wat is het verschil tussen een "normale" veerpootbrug en een verstelbare veerpootbrug en wat is het nut ervan
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Verstelbaar is eigenlijk alleen voor auto's die schade hebben gehad. Verder moet je em gewoon spanningsloos monteren met de voorkant opgkrikt.

Als je em onder spanning zet krijg je geloof ik rare wegliggingsperikelen, dus doe dat maar niet :)
Anonymous

Steven schreef:Verstelbaar is eigenlijk alleen voor auto's die schade hebben gehad. Verder moet je em gewoon spanningsloos monteren met de voorkant opgkrikt.

Als je em onder spanning zet krijg je geloof ik rare wegliggingsperikelen, dus doe dat maar niet :)
Dat verhaal van die schade geloof ik nog steeds geen snars van :).... geen enkele carroserie is hetzelfde.... je kunt de veerpoten gewoon op spanning zetten naar mijn menig en dat kan met een normale niet :) Oftwel... je kunt er gewoon speling mee weg halen en daar hoeft een auto geen schade voor gehad te hebben :)
clio_rally
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

Matthijs schreef:
Steven schreef:Verstelbaar is eigenlijk alleen voor auto's die schade hebben gehad. Verder moet je em gewoon spanningsloos monteren met de voorkant opgkrikt.

Als je em onder spanning zet krijg je geloof ik rare wegliggingsperikelen, dus doe dat maar niet :)
Dat verhaal van die schade geloof ik nog steeds geen snars van :).... geen enkele carroserie is hetzelfde.... je kunt de veerpoten gewoon op spanning zetten naar mijn menig en dat kan met een normale niet :) Oftwel... je kunt er gewoon speling mee weg halen en daar hoeft een auto geen schade voor gehad te hebben :)
Exacto, daar is ie voor bedoeld...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl


" 'cause quitters never win and winners never quit..."
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

De montage wordt er ook wel wat makkelijker op :p
Cleaned Style
Projecttopic
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

Heb ik net op de meeting in de tent een omp veerpootbrug gekocht, kom ik thuis wil ik hem monteren, ok gelukt, kan de motorkap niet meer dicht....... :evil: !!!

Hoe kan dit nou?
some people are alive only because it's illegal to kill them
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

kan je er een foto van maken is misschien wel makkelijk

gr antoine
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

ant1 schreef:kan je er een foto van maken is misschien wel makkelijk

gr antoine
Hoe bedoel je foto, van de veerpootbrug? Het is gewoon zon omp ding met een knig in het midden, en door die knik past mn motorkap niet meer dicht, die knik komt er tegenaan zeg maar.
some people are alive only because it's illegal to kill them
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

ja snap ik,ik bedoel hoe dat je de veerpootbrug gemonteerd hebt
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

ehm dat kan toch maar op 1 manier?
some people are alive only because it's illegal to kill them
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

Jep die is m.

Probleem is opgelost, haha.
Had er nog wat gereedschap tussenliggen.

(hoe dom kun je zijn) :lol:
some people are alive only because it's illegal to kill them
-=Chuckie=-
Berichten: 268
Lid geworden op: vr 10 jan 2003 22:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Hahaha :lol: watbenjedan :wink: j/k :wink:

Dat heb ik is gehad met mijn oude auto (Honda) had mooi putje in de motorkap :(
Popov
Berichten: 82
Lid geworden op: ma 10 feb 2003 15:35
Locatie: Enschede
Contacteer:

Wat kostte deze veerpootbrug?
Ben namelijk ook opzoek naar eeen veerpootbrug voor een renault clio baccara 1.8 bouwjaar 1993.

Met vriendelijke groet,

Popov
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

Popov schreef:Wat kostte deze veerpootbrug?
Ben namelijk ook opzoek naar eeen veerpootbrug voor een renault clio baccara 1.8 bouwjaar 1993.

Met vriendelijke groet,

Popov
65 euro...
Best veel geld voor zon stangetje, maarja.

Wilde eigenlijke en bleedvalve aanschaffen maar die hadden ze niet liggen, en wilde niet met lege handen naar huis gaan :)
some people are alive only because it's illegal to kill them
Popov
Berichten: 82
Lid geworden op: ma 10 feb 2003 15:35
Locatie: Enschede
Contacteer:

Waar kun je deze bestellen, en past deze ook op mijn auto: Clio Baccara 1.8 1993

Of heeft iemand nog een veerpootbrug liggen die geschikt is voor mijn auto. :wink:
Anonymous

moet je chris ff vragen in het Friday Night Oldenzaal topic
Popov
Berichten: 82
Lid geworden op: ma 10 feb 2003 15:35
Locatie: Enschede
Contacteer:

Dat heb ik al gevraagt maar het model wie hij maakt past niet onder mijn motorkap helaas! :(
Zou hem graag willen kopen bij Chris maar goed als het niet past heeft het weinig zin.

Misschien iemand anders hier een veerpootbrug liggen die wel past onder mijn motorkap?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

even wat vraagjes voor een veerpootbrug voor een williams.

Wie weet er in welke kleuren ze van OMP leverbaar zijn? OMP kost 57.44 inclusief en Sparco 52.86 inclusief (beide staal). Wat is de betere keuze en heeft er iemand foto's van beide toevallig?

En waar zit een "veerpoot"brug aan de achterzijde bij een clio16v/williams?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Tom schreef:En waar zit een "veerpoot"brug aan de achterzijde bij een clio16v/williams?
Midden tussen de wielkuipen. Dus dan heb je niks meer aan je omklapbare achterbank. :lol:
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Die verpootbrug voor de achterzijde zit aan de onderkant van de auto staat in de beschrijving.
Dan zit hij dus niet in de kofferbak, maar weer ergens anders neem ik aan....
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Martijn *Baccara* schreef:
Tom schreef:En waar zit een "veerpoot"brug aan de achterzijde bij een clio16v/williams?
Midden tussen de wielkuipen. Dus dan heb je niks meer aan je omklapbare achterbank. :lol:
heb jij wel eens gekeken welke kant je bank op klapt? De andere dus.......
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Martijn bedoelt dat je een 'zwevende' achterveerpootbrug (leuk voor scrabble :lol: ) tussen je wielkasten hebt, stukkie van de bodem dus waardoor je geen langere dingen meer kan plaatsen :)
Mrtn = Maarten
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

dat snapte ik al, al is het in de werkelijke zin van het woord een wielkastbrug bij een clio en geen veerpootbrug. Er staat alleen duidelijk bij voor de onderkant dus lijkt me plaatsing in de auto geen optie. Ik vraag me dus nog steeds af waar die dan wel zou zitten
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Tom schreef:even wat vraagjes voor een veerpootbrug voor een williams.

Wie weet er in welke kleuren ze van OMP leverbaar zijn? OMP kost 57.44 inclusief en Sparco 52.86 inclusief (beide staal). Wat is de betere keuze en heeft er iemand foto's van beide toevallig?
de kleur is rood of geel de meeste zijn geel

[img]http://www.superkitcar.nl/verwijderen/11.jpg[/img]
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

dank je. Hmm, dat geel is niet zo heel fraai vind ik eigenlijk. Die van sparco zijn er ook in het blauw zag ik. Weet iemand toevallig ook wat voor blauw? Is dat van dat M&M (audi RS) blauw? of donkerder?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Over OMP veerppotbruggen: De lakhechting is k@t.

Die eikels zijn nog te beroerd om die dingen fatsoenlijk in de lak te zetten. Heb een paar jjaar geleden 1 aangeschaft (geel) en voorzichtig gemonteerd. Nu een paar jaar later begint overal de verf af te bladeren.

Oftwel: deze jongen brengt geen dubbeltje meer naar Jan OMP, maar last er zelf wel eentje in elkaar. (die ook nog eens meer stijfheid biedt, waar heb je dat ding anders voor, voor de show??)
Want laten we wel wezen: Ze steunen bij de GTT af op 2 M8 boutjes. Bij de clio is het vaak niet veel anders.
Sommige merken modellen steunen met plaatstaal volledig af tegen de schokdempertoren, en dat wil je, tenzij dat ie voor de looks is.........
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

En de OMP uitlaten schijnen ook niet alles te zijn............


Italiaanse rommel of Italiaans design??????? |:
Michiel
Berichten: 481
Lid geworden op: za 13 okt 2001 0:00
Locatie: Roosendaal

De deksel van een schoendoos is op zich ook heel slap; en zit ook heel slap op de doos; Kijk toch maar eens voor de grap wat deze deksel voor een stijfheid zorgt! Veerpootbrug werkt volgens zelfde principe; Deze sluit de (schoenen) doos af!
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

canonballman schreef:Over OMP veerppotbruggen: De lakhechting is k@t.
je kunt em ook nog zelf willie blauw spuiten. (I)
marcel16v
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 7 mar 2003 21:27
Locatie: Deutschland

canonballman schreef:En de OMP uitlaten schijnen ook niet alles te zijn............
Ik hoop toch van wel, heb er sinds kort één onder zitten. Werd trouwens verkocht onder de naam powersprint.



Maar wat betreft die twee boutjes, standaard zit bij een 19 16v de veerpootbrug ook vast met twee boutjes.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

sparco levert ze iig ook. Daar betere ervaringen mee dan?

Ik ga hem iig ook vast zetten met bouten en borg moeren. Zeker niet lopen kloten met draad tappen en dergelijken. Lijkt me niet echt sterk
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

nou ik heb een zelf gemaakte maar doet het perfect

en wat betreft zoa ls tom zegt met een zelf borgende moer er onder zie jij er maar eens onder te komen met je hand

ik had bij mij een iets telang boutje gebruikt kwam al gelijk tegen de veer aan dus zo moeitlijk is er om er bij te komen :)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

ik HAD een OMP uitlaat onder me GT, klonk echt wel peppie, mooi donker en gave ploffen :p

heb ook een OMP veerpootbrug, verstelbaar, past prima, lakhechting is idd kut, en heb er een deuk in moeten slaan vanwege de dikkere chromen lobster die anders er tegen aan liep te fleppen.

foto ken je wel vinden op me website :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Johan schreef:
canonballman schreef:Over OMP veerppotbruggen: De lakhechting is k@t.
je kunt em ook nog zelf willie blauw spuiten. (I)
poedercoaten :wink:
Plaats reactie