zit er een verschil tussen een cilinderkop van een r5a en een r5at?
ik dacht zelf dat de kleppen een andere maat hadden maar weet niet zeker
cilinderkop r5at
AT: veel dikkere wand boven uitlaatkanaal,
grotere boringen voor koelwaterverbinding tussen blok en kop, dikkere verbrandingskamerwanden.
De vorm van verbrandingkamer is exact hetzelfde, dus daardoor geen verschil in cv. Dat komt door de zuiger.
Maar: we kennen een zeker iemand met met een r4at met a-kop en "voldoende" vermogen, en het gaat nog steeds goed.
Dus direct desastreus is het ook weer niet.
grotere boringen voor koelwaterverbinding tussen blok en kop, dikkere verbrandingskamerwanden.
De vorm van verbrandingkamer is exact hetzelfde, dus daardoor geen verschil in cv. Dat komt door de zuiger.
Maar: we kennen een zeker iemand met met een r4at met a-kop en "voldoende" vermogen, en het gaat nog steeds goed.

-
waarschijnlijk een kop gevonden voor 150 euro.leek me wel een schappelijke prijs.het is wel een alpine kop maar dat moet dan maar.
Was jij niet met andere dingen bezig????robert schreef:mooi: ik wil die gescheurde kop wel hebben!!
voor proefjes zoals kanalen en verbrandingkamer bewerken.

S

[sorry even offtopic]
-
- Contacteer:
hmm leuk om weer eens wat van robert te horen
het wordt weer eens tijd om aan de at te werken geloof ik
heb het een beetje druk met dingetjes die tussen doorkomen als redelijk gammele gezond heid en mensen die op mij rekenen terwijl ik daar niet op had gerekend dus gaat weer geweldig allemaal
het wordt weer eens tijd om aan de at te werken geloof ik
heb het een beetje druk met dingetjes die tussen doorkomen als redelijk gammele gezond heid en mensen die op mij rekenen terwijl ik daar niet op had gerekend dus gaat weer geweldig allemaal
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
vandaag koppie opgehaald voor 50 euro van een r5a.compleet met inlaatspuitstuk en kleppendeksel.
Dat is geen slechte deal denk ik zo.r5alpine-turbo schreef:vandaag koppie opgehaald voor 50 euro van een r5a.compleet met inlaatspuitstuk en kleppendeksel.
S

-
- Contacteer:
Je doelt dus op Folkert? Wist niet dat ie een Alpine kop had ipv AT.robert schreef:.......
Maar: we kennen een zeker iemand met met een r4at met a-kop en "voldoende" vermogen, en het gaat nog steeds goed.Dus direct desastreus is het ook weer niet.