cilinderkop r5at

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
r5alpine-turbo
Berichten: 278
Lid geworden op: di 25 feb 2003 15:13
Locatie: bergen op zoom

zit er een verschil tussen een cilinderkop van een r5a en een r5at?

ik dacht zelf dat de kleppen een andere maat hadden maar weet niet zeker
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

klepmaten zijn gelijk, maar de koppen hebben wel een aantal verschillen.
Ze worden wel eens omgewisseld, en dat gaat opzich wel goed. On the other hand: die verschillen zijn er niet voor nix.
rev it like a rental
da-goof
Berichten: 414
Lid geworden op: do 28 mar 2002 0:00
Locatie: 5^o 34' 26" OL 51^o 15' 2" NB
Contacteer:

Wat zijn de verschillen precies? A heeft hogere compressie? In dat geval dikkere koppakking ertussen, toch?
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

AT: veel dikkere wand boven uitlaatkanaal,
grotere boringen voor koelwaterverbinding tussen blok en kop, dikkere verbrandingskamerwanden.
De vorm van verbrandingkamer is exact hetzelfde, dus daardoor geen verschil in cv. Dat komt door de zuiger.

Maar: we kennen een zeker iemand met met een r4at met a-kop en "voldoende" vermogen, en het gaat nog steeds goed. :) Dus direct desastreus is het ook weer niet.
r5alpine-turbo
Berichten: 278
Lid geworden op: di 25 feb 2003 15:13
Locatie: bergen op zoom

waarschijnlijk een kop gevonden voor 150 euro.leek me wel een schappelijke prijs.het is wel een alpine kop maar dat moet dan maar.
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

mooi: ik wil die gescheurde kop wel hebben!! :p
voor proefjes zoals kanalen en verbrandingkamer bewerken.
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

robert schreef:mooi: ik wil die gescheurde kop wel hebben!! :p
voor proefjes zoals kanalen en verbrandingkamer bewerken.
Was jij niet met andere dingen bezig???? :p :p

S :D nder

[sorry even offtopic]
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

aij -betrapt. :D

beetje ehm voorbereiden mag toch wel?
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

hmm leuk om weer eens wat van robert te horen

het wordt weer eens tijd om aan de at te werken geloof ik
heb het een beetje druk met dingetjes die tussen doorkomen als redelijk gammele gezond heid en mensen die op mij rekenen terwijl ik daar niet op had gerekend dus gaat weer geweldig allemaal
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
r5alpine-turbo
Berichten: 278
Lid geworden op: di 25 feb 2003 15:13
Locatie: bergen op zoom

vandaag koppie opgehaald voor 50 euro van een r5a.compleet met inlaatspuitstuk en kleppendeksel.
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

r5alpine-turbo schreef:vandaag koppie opgehaald voor 50 euro van een r5a.compleet met inlaatspuitstuk en kleppendeksel.
Dat is geen slechte deal denk ik zo. :wink:

S :D nder
da-goof
Berichten: 414
Lid geworden op: do 28 mar 2002 0:00
Locatie: 5^o 34' 26" OL 51^o 15' 2" NB
Contacteer:

robert schreef:.......
Maar: we kennen een zeker iemand met met een r4at met a-kop en "voldoende" vermogen, en het gaat nog steeds goed. :) Dus direct desastreus is het ook weer niet.
Je doelt dus op Folkert? Wist niet dat ie een Alpine kop had ipv AT.
Plaats reactie