Wie kan mij dit uit leggen. Dat als je gas geeft in zijn vrij dat je je turbo dan niet hoort en je dumpvalve dan.
Wie kan dit grote mystery voor mij oplossen.
weet niet hoe de turbo bij een supra werkt Al ben ik een grote fan. misschien is het een turbo met leidschoepen. die kunnen desnoods bij stationair druk leveren.
en het lukt wel als je plots volgas geeft. dan bouwt die wel druk op. Vraag maar aan Roy. Die kreeg het wel voor elkaar.
Derby schreef:weet niet hoe de turbo bij een supra werkt Al ben ik een grote fan. misschien is het een turbo met leidschoepen. die kunnen desnoods bij stationair druk leveren.
en het lukt wel als je plots volgas geeft. dan bouwt die wel druk op. Vraag maar aan Roy. Die kreeg het wel voor elkaar.
derby
Dat is toch het mooiste wat je kan hebben voor het stoplicht . WIe is Roy?
ik heb er in nederland 1 van het laatste type zien rijden. En een vriend van me heeft een mark3 zo'n vreselijk lange en zware maar dat gaat af. niet leuk meer.
Roy hete ooit Roy signaalkabel. (don't ask me why) Maar tegenwoordig is hij niet zo vaak meer online. Kwam vroeger nog wel eens naar bodegraven. Verder ken ik hem eigenlijk niet.
Als je stil staat belast je je motor minimaal, de hoeveelheid geproduceerd uitlaatgas is laag. Aangezien de turbo wordt "aangedreven" door het uitlaatgas, zal de turbo bij weinig uitlaatgas ook haast geen druk opbouwen
RENESI schreef:Wie kan mij dit uit leggen. Dat als je gas geeft in zijn vrij dat je je turbo dan niet hoort en je dumpvalve dan.
In zn vrij spint je motor sneller dan op de turbo kan bijhouden. De turbo doet het wel, alleen zo weinig dat je het nog niet merkt. Ik merk wel dattie het doet want bij weer gasdicht sist mn dumpvalve al.
RENESI schreef:Wie kan mij dit uit leggen. Dat als je gas geeft in zijn vrij dat je je turbo dan niet hoort en je dumpvalve dan.
In zn vrij spint je motor sneller dan op de turbo kan bijhouden. De turbo doet het wel, alleen zo weinig dat je het nog niet merkt. Ik merk wel dattie het doet want bij weer gasdicht sist mn dumpvalve al.
In de vrij revven is zo goed als geen arbeid. Want voordat je genoeg energie hebt geleverd dat je turbo eens flink begint op te spinnen, is je motor al in het rood.
Maar met een beetje goede turbo krijg je toch wel een 0,4 bar boost in de vrij. Moet je het wel durven uiteraard om hem door te stampen tot 6500 rpm
Maar is niet bevordelijk voor de motor.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Dus als je geen gas geeft sist je dumpvalve???
een DV begint altijd pas te sissen bij gas los, daarvoor moet ie namelijk niet sissen want dan zou het je druk kosten
Ik doe 't meestal de minder-koppeling-gunsige way als ik persé mijn dump wil laten blazen aan't stoplicht: handrem erop, in zijn 2, gas erop, koppeling laten komen en bij volle druk PSSSJJJJ. Dan wiebelt je auto ook zo leuk maar zoals gezegd, niet goed voor de koppeling.
Is inderdaad leuk vooral die bange gezichtjes van die schuine Golfrijders die ineens overeind veren en kijken als een konijn in de koplamp .
Beetje powerclutch moet dat kunnen hebben (ik heb er 1 van Sachs®) .
tyberium schreef:Is inderdaad leuk vooral die bange gezichtjes van die schuine Golfrijders die ineens overeind veren en kijken als een konijn in de koplamp . .