Soms als ik s'ochtends start, sind shet echt koud is geworden heb ik wel es een backfire bij het starten.
Klinkt echt als zo'n nies geluid, ik weet alleen niet of het nu in het inlaattraject of uitlaattraject is. (uitlaat sluit niet netjes op downpipe)
Iemand enig idee wat het kan zijn?
Verder heb ik ook een tikje wat meeloopt met de toeren, klinkt niet als ruime klepspeling maar iets harder. Komt wel uit die richting en je hoor het ook een beetje vanonder de motor.
En NEE tis geen lager, dat rotgeluid heb ik al regelmatig mogen horen en das het gelukkig niet.
Ik heb wel es wat gelezen dat het misschien een kromme stoterstang zou kunnen zijn? Is dat ook de controleren zonder ze allemaal eruit te trekken en alle kleppen weer te stellen?
Ojah tikje was er opeens en is ook niet erger geworden ofzo, heb ook wel es zitten denken aan die niet sluitende uitlaat, maar klinkt meer als iets mechanisch.
Iemand een idee?
[5GTT] Backfire + tikje
"backfire">Meestal je ontekking niet goed, maar kan ook een kleppen kwestie zijn. Beetje moellijk geval.Steven schreef:Weet iemand wat voor die backfire?
En hoe weet ik welke stoterstang het is, of kun je dat duidelijk zien als je door die gaten kijkt?
"stoterstang">Er uit halen en over een vlakke plaat rollen en dan zie/voel je het wel.
S

-
- Berichten: 290
- Lid geworden op: za 8 mar 2003 17:29
- Car: 5 GTT phase 1; R14
- Locatie: Bemmel
Hmm ik had ook een rare tik in mijn motor een tijdje geleden. Het klonk ook als klepspeling. Na een tijdje werd het geluid harder. Wat bleek; 1 van de moeren waarmee het uitlaatspruitstuk is vastgezet was losgelopen. Na het vastzetten van deze moer was alles weer topSteven schreef:Verder heb ik ook een tikje wat meeloopt met de toeren, klinkt niet als ruime klepspeling maar iets harder. Komt wel uit die richting en je hoor het ook een beetje vanonder de motor.
Ojah tikje was er opeens en is ook niet erger geworden ofzo, heb ook wel es zitten denken aan die niet sluitende uitlaat, maar klinkt meer als iets mechanisch.
Iemand een idee?

Misschien iets om te controleren?
Bah mag ik ze zeker alle 8 eruit draaien en de hele boel weer stellen, alsof ik dat nognie genoeg gedaan heb de laatste tijdSander schreef:"backfire">Meestal je ontekking niet goed, maar kan ook een kleppen kwestie zijn. Beetje moellijk geval.Steven schreef:Weet iemand wat voor die backfire?
En hoe weet ik welke stoterstang het is, of kun je dat duidelijk zien als je door die gaten kijkt?
"stoterstang">Er uit halen en over een vlakke plaat rollen en dan zie/voel je het wel.
Snder

Die moeren zal ik nog es nalopen, maar die zitten allemaal vast als het goed is. Meestal tikt dat niet alleen maar puft het ook, heb dat al es eerder gehad namenlijk. Maar ik zal ze nog es natrekken.
Zal es kijken of ik er nog tijd voor heb voor de Meern anders kunnen er vast nog wel wat mensen luisteren.
Net als vorig jaar, toen is zo rot liep

Ah thanks
Ik ga weer ff knutselen, en dat backfire zou een open klep kunnen zijn? Dan zou het dus bijv ook die stoterstang kunnen zijn die wat speling heeft omdat de klep open blijft?
Ik noem maar iets hoor...
Ik ga weer ff knutselen, en dat backfire zou een open klep kunnen zijn? Dan zou het dus bijv ook die stoterstang kunnen zijn die wat speling heeft omdat de klep open blijft?
Ik noem maar iets hoor...
klinkt erg onwaarschijnlijk.Steven schreef:Ah thanks
Ik ga weer ff knutselen, en dat backfire zou een open klep kunnen zijn? Dan zou het dus bijv ook die stoterstang kunnen zijn die wat speling heeft omdat de klep open blijft?
Ik noem maar iets hoor...
ik zou denken aan een slechte choke/co/stationair afstelling en/of een brakke ontsteking.
rev it like a rental
Dat klopt het is meestal een van die dingen, maar als er een klep verbrand is kan het zo zijn dat hij soms niet goed afsluit. Maar dat is moeilijk zo te zeggen.Menno schreef:klinkt erg onwaarschijnlijk.Steven schreef:Ah thanks
Ik ga weer ff knutselen, en dat backfire zou een open klep kunnen zijn? Dan zou het dus bijv ook die stoterstang kunnen zijn die wat speling heeft omdat de klep open blijft?
Ik noem maar iets hoor...
ik zou denken aan een slechte choke/co/stationair afstelling en/of een brakke ontsteking.
S
