Even een vraagje over de Clio van een kameraad van me. Als zn auto op temperatuur komt dan stinkt de lucht nogal die in de auto geblazen wordt. Beetje muffige geur (nee, geen aangereden beest in de bumper). Als ie warm is lijkt het probleem over te zijn. Auto komt wel normaal op temperatuur en er ligt verder geen koelvloeistof onder de stoel o.i.d. Koelvloeistof is ook onlangs vervangen maar het probleem was er daarvoor ook al. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Toch een lekke kachelradiateur heb ik wel eens gehoord?
Alvast bedankt!
Gr. Tim
(Clio 16V) Kachel stinkt tijdens warmworden auto
Zeker weten dat het geen dood dier is? Ik heb namelijk al 2 keer een dode muis uit mijn kachelventilator mogen halen (alweer serieus)Tim B. schreef:Even een vraagje over de Clio van een kameraad van me. Als zn auto op temperatuur komt dan stinkt de lucht nogal die in de auto geblazen wordt. Beetje muffige geur (nee, geen aangereden beest in de bumper). Als ie warm is lijkt het probleem over te zijn. Auto komt wel normaal op temperatuur en er ligt verder geen koelvloeistof onder de stoel o.i.d. Koelvloeistof is ook onlangs vervangen maar het probleem was er daarvoor ook al. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Toch een lekke kachelradiateur heb ik wel eens gehoord?
Alvast bedankt!
Gr. Tim
Bij mij rook het ook muf. Ik heb er 1 bij het schutbord vandaan gehaald. Die zat klem in de ventilator. De andere lag aan het begin van de middenconsole. Daar waar de warme lucht naar achteren wordt geblazen (bij een R19).
klinkt als een gat in de kachelradiateur (?).. is toch een gesloten circuit, radiateur+motor+kachel (?)Tim B. schreef:Even een vraagje over de Clio van een kameraad van me. Als zn auto op temperatuur komt dan stinkt de lucht nogal die in de auto geblazen wordt. Beetje muffige geur (nee, geen aangereden beest in de bumper). Als ie warm is lijkt het probleem over te zijn. Auto komt wel normaal op temperatuur en er ligt verder geen koelvloeistof onder de stoel o.i.d. Koelvloeistof is ook onlangs vervangen maar het probleem was er daarvoor ook al. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Toch een lekke kachelradiateur heb ik wel eens gehoord?
Alvast bedankt!
Gr. Tim
Ruikt het erg smerig? Beetje muffig?
Bij de oude Laguna(phase 1 tot en met '98 volgens mij), was er een leuk probleem met de climate control(o.a in de Alize van 96). Die begon te stinken naar rotte vis, en maakte rare schraapgeluiden
Was meteen een terugroepactie van Renault Nederland.

Was meteen een terugroepactie van Renault Nederland.
Nou, we hebben het gevonden. Kort nadat de Clio zo begon te stinken, deed de ventilator het helemaal niet meer! Dus ff naar de kachelweerstand gekeken, bleek deze helemaal verroest en gesmolten te zijn, en hij ruikt precies zoals het in de auto rook...kachelweerstand + stekker vervangen, en de stank is gelukkig weg!