(Clio 16V) Kachel stinkt tijdens warmworden auto

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Tim B.

Even een vraagje over de Clio van een kameraad van me. Als zn auto op temperatuur komt dan stinkt de lucht nogal die in de auto geblazen wordt. Beetje muffige geur (nee, geen aangereden beest in de bumper). Als ie warm is lijkt het probleem over te zijn. Auto komt wel normaal op temperatuur en er ligt verder geen koelvloeistof onder de stoel o.i.d. Koelvloeistof is ook onlangs vervangen maar het probleem was er daarvoor ook al. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Toch een lekke kachelradiateur heb ik wel eens gehoord?

Alvast bedankt!

Gr. Tim
Arjen

Een lekke kachel ruikt naar "groentesoep" (serieus).
Tim B.

:lol: Ik kon het geurtje niet echt goed thuisbrengen...zal nog es beter ruiken...
Arjen

Tim B. schreef:Even een vraagje over de Clio van een kameraad van me. Als zn auto op temperatuur komt dan stinkt de lucht nogal die in de auto geblazen wordt. Beetje muffige geur (nee, geen aangereden beest in de bumper). Als ie warm is lijkt het probleem over te zijn. Auto komt wel normaal op temperatuur en er ligt verder geen koelvloeistof onder de stoel o.i.d. Koelvloeistof is ook onlangs vervangen maar het probleem was er daarvoor ook al. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Toch een lekke kachelradiateur heb ik wel eens gehoord?

Alvast bedankt!

Gr. Tim
Zeker weten dat het geen dood dier is? Ik heb namelijk al 2 keer een dode muis uit mijn kachelventilator mogen halen (alweer serieus)
Tim B.

Hmmz...het ruikt in ieder geval (nog niet) naar verotting...maar gewoon muf..Op welke plekken verstoppen die dingen het snelst?
Arjen

Bij mij rook het ook muf. Ik heb er 1 bij het schutbord vandaan gehaald. Die zat klem in de ventilator. De andere lag aan het begin van de middenconsole. Daar waar de warme lucht naar achteren wordt geblazen (bij een R19).
turboman
Contacteer:

Tim B. schreef:Even een vraagje over de Clio van een kameraad van me. Als zn auto op temperatuur komt dan stinkt de lucht nogal die in de auto geblazen wordt. Beetje muffige geur (nee, geen aangereden beest in de bumper). Als ie warm is lijkt het probleem over te zijn. Auto komt wel normaal op temperatuur en er ligt verder geen koelvloeistof onder de stoel o.i.d. Koelvloeistof is ook onlangs vervangen maar het probleem was er daarvoor ook al. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Toch een lekke kachelradiateur heb ik wel eens gehoord?

Alvast bedankt!

Gr. Tim
klinkt als een gat in de kachelradiateur (?).. is toch een gesloten circuit, radiateur+motor+kachel (?)
Ruikt het erg smerig? Beetje muffig?
Mrtn
Car: R5GTT

hang je neus boven je expansievat met een warme motor en snuif diep in via je neus.

Ruik je dit in de auto?
Mrtn = Maarten
Marcel B.

et kan natuurlijk ook je accu zijn die zo stinkt, want die dingen kunnen er wat van als ze gaar zijn!
Don't walk the grass... smoke it
catrinus

Ik denk gewoon dat het zijn zweetvoeten zijn die hij ruikt. Hij heeft zeker zijn kachelstand op de voeten staan? :lol: :lol:
There will be plenty of time to rest when your dead
Tim B.

Geen idee :lol: Zal dit weekend eens langsgaan en checken!!

Edit: Dat van dat expansievat en de accu dan.. :wink:
Priyantha
Contacteer:

Bij de oude Laguna(phase 1 tot en met '98 volgens mij), was er een leuk probleem met de climate control(o.a in de Alize van 96). Die begon te stinken naar rotte vis, en maakte rare schraapgeluiden :lol:

Was meteen een terugroepactie van Renault Nederland.
Tim B.

Nou, we hebben het gevonden. Kort nadat de Clio zo begon te stinken, deed de ventilator het helemaal niet meer! Dus ff naar de kachelweerstand gekeken, bleek deze helemaal verroest en gesmolten te zijn, en hij ruikt precies zoals het in de auto rook...kachelweerstand + stekker vervangen, en de stank is gelukkig weg! (Y)
Plaats reactie