Megane coupe 16V (remmerij vervangen)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Mocht je meer info willen, 't is een Honda Civic 1.3 16V uit 1989

En als het te moeilijk wordt doe ik het niet, de Honda moet eigenlijk een demontage-auto zijn :) Dan kom ik wel eens langs om jou auto te bewonderen of ik het ook daadwerkelijk op mijn gtt wil hebben. Ik vind gaatjes maken namelijk een beetje zonde in wat nu juist allemaal goed is...
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

zal het zeker ff vragen,zoiezo ben ik er 2 nov in de meern :)

Ik had ook ff de kriebels over gaten boren in mn peco,maar je ziet er nouwelijk wat van.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
peter5GTTurbo
Contacteer:

Waar zit die bougie ergens in je uitlaat?
Hoeveel centimeter voor het einde?
chris-mc
Contacteer:

mn sierstuk is 20 cm,de bougie zit 1 a 2 cm vanaf de demper,als je echt gaat turen zie je hem wel,ook als je bukt,maar als je achter me staat of rijdt zie je het niet.
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Tom
Moderator
Car: MB

een reno krijgt vanzelf gaatjes Joost :) Sinds wanneer heb jij eigenlijk een GTT :smoke:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Maarten GTT

het is dalijk ook de bedoeling dat het op mijn 5 gtt komt maar dat duurt nog wel ff moet de 5 eerst nog mooi strak maken en tunen :p :p
----------------------------------------------------
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!

2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Tom schreef:een reno krijgt vanzelf gaatjes Joost :) Sinds wanneer heb jij eigenlijk een GTT :smoke:
Uhm, tja ik bedoel natuurlijk de Express GTT, maar ik ben zo onderhand gewend om GTT te zeggen... I know it's wrong but I can't help it ;)

En een reno krijgt dan wel gaatjes, maar niet in mijn nieuwe einddemper en nieuwe uitlaat...

Zou het wel bij de LPG-express kunnen? Lijkt me een beetje gevaarlijk eigenlijk...
Maarten GTT

geen idee of dat het met lpg ook werkt ik heb het niet getest om eerlijk te zijn :lol:

Joost (DoubleYou)
Contacteer:

M'n uitlaat is ook moeilijk demontabel geworden nu, d'r zit gungum tussen de aansluiting omdat hij niet luchtdicht is... Ik denk dat ik het dan toch maar bij de Honda laat, misschien een een iets verdere toekomst of als ik een idee heb gevonden.

20 cm voor het einde van je uitlaat dus, dat betekent midden in de einddemper in mijn geval. Moet dus een andere eindpijp zijn. Dan moet de eindpijp demontabel zijn. Als ik het ergens in het rechte stuk doorzaag, kan ik wel daar een aansluiting maken, maar is die dan ook luchtdicht is de vraag. Als ik daar ook met gungum moet werken, is het niet echt uitwisselbaar meer... :s I don't know... (N)

Ik zit echt met een dilemma want ik vind dit ook te gek!
Maarten GTT

het is de bedoeling om de bougie net na de einddemper te monteren dus in het sierstuk dus hoef je geen gaten in de demper zelf te maken

martin rs

supervet!!!! geen bumperklevers meer bij jou :p
Donleben
Contacteer:

Ik was ff aan het surfen op een andere site en kwam deze foto tegen. Ziet er ook wel geinig uit!

http://www.extreme-machines.nl/images/0 ... nd/020.jpg

Als je een gaatje moet maken in de einddemper, is dat toch niet zo erg voor de APK. Het gat zit namelijk na de demper zelf. Voor de APK moet het uitlaatsysteem geheel gasdicht zijn. Waar de gassen eruit komen, kan je zelf bepalen.

Foto is gewijzigd in een link ivm grote!
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Jasper16v

is wel lange sluitertijd genomen bij die pic, das wel jammer
Larshil
Contacteer:

Dit idee heb ik al eens eerder gezien op een ander forum (http://www.fordworld.nl ), hieronder staan de foto's en filmpjes.

De foto's:
[img]http://www.fordworld.nl/upload/forums/u ... /13640.jpg[/img]

[img]http://www.fordworld.nl/upload/forums/u ... /13639.jpg[/img]

De filmpjes: (Rechtermuisknop, Save as)
Filmpje 1
Filmpje 2

Bron
Donleben
Contacteer:

[img]http://www.icon5.com/scc_performance/up ... ige2_s.jpg[/img]

Ik vraag me echt af of zoiets nu echt bevordelijk is voor je achterbumper. Na elke keer, welk goed de achterkant in de gaten houden dus. (Y) Chris zal wel heel wat aandacht krijgen bij De Meern. :foto:
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Jasper16v

bovenstaande lijkt me zeker niet goed
Alleycat
Contacteer:

ja, ik weet nu zeker dat ik ook wel zo'n 'afterburner'wil! :worship:
Ben

ik vind het maar nep (N)
Florus

Heb 'm gisteravond in leiden gezien,ziet er toppie uit,mooie strakke vlam (Y)
:D
catrinus

Heb de filmpjes gezien chris en het ziet er super uit (Y) . Wat is de volgende stap? benzine in de uitlaat spuiten? krijg je een nog grotere vlam :p (Y)
There will be plenty of time to rest when your dead
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Chris schreef:Erg gaaf geworden Chris!! Ik hoop hem zaterdag ff tegen te komen in Leiden!
In het echt was het nog veel gaver, en lekker warm!! Het stinkt wel moet ik zeggen...:)

Er was ook nog een mooie oude(blauwe nummerplaten) BMW 528 aan het vlammen in Leiden, dat zag er ook niet verkeerd uit moet ik zeggen..
chris-mc
Contacteer:

In leiden was het wel een geslaagde avond,jammer dat we weer de winter in gaan,maar zal zeker niet de laatste keer zijn dat ik wat warmte kom brengen die avond,stond er van te kijken dat er toch vrij veel mensen komen kijken naar het schouwspel.

OP het gebied van grotere vlammen hou ik het bij de vlammen die ik nu heb,het enigste wat er een klein beetje gaat veranderen is dat de leeg gehaalde kat. opengehaalt gaat worden en er een pijp tussen komt zodat de uitlaat gassen,of in dit geval benzinedamp,er beter door kan stromen,dit zal wel zeker tot een verandering leiden in het vlammen.
_Martijn_
Contacteer:

ik vind het alleen jammer, dat er op zo'm avond al aardig veel auto's staan te vlammen.

maar ik vind dit wel een stuk leuker dan die knallen, das echt vervelend.

ik vond die oude bmw 5 serie ook erg gaaf vlammen.
He! nu is die weer rood.
chris-mc
Contacteer:

Na dat ik gevlamt had kwam mening auto eigenaar naar me toe of ik dat bij hun in kon bouwen,kortom,straks rijdt half tunnend nederland met een vlammen uit de uitlaat,but who cares

Voolopig ben ik wel de enigste in vlissingen :D

zoiezo ben ik het enigste rtc lid die daar rond rijdt.
_Martijn_
Contacteer:

ja idd. het blijft er wel grappig uitzien.

toen ik TFTF2 had gezien, zei ik al dat dat vlammen een rage zou worden. en dat is dus ook. was ook met die neon. kijken wat ze bij tftf3 weer gaan uitvinden. :)
He! nu is die weer rood.
chris-mc
Contacteer:

dan kan ik denk ik een 2f2f voorspelling doen.

in het begin komtie aagereden met die skyline,dan laat die gas opsuiten aan de zijkant van de neus,zag er leuk uit dus denk dat daar ook wel wat voor gaat komen.

Zelf ben ik nog wel van plan om er groene neon onder te doen,2nov gaat dit ook gebeuren,maar om nou te zeggen dat ik de film wil nadoen......nee
Ik doe het omdag ik vind dat het mooi staat,zeker incombinatie met groene statsverlichting
Marcel B.

dat was echt lomp! :)
ik had echt zoiets van wtf is dat nou weer, het zijn toch geen stoommachines!
Don't walk the grass... smoke it
chris-mc
Contacteer:

ik had zoiets
weer wat nieuws,eerst de nos,en nu dit...
Rob_16V_Zwolle
Contacteer:

chris-r19 schreef:dan kan ik denk ik een 2f2f voorspelling doen.

in het begin komtie aagereden met die skyline,dan laat die gas opsuiten aan de zijkant van de neus,zag er leuk uit dus denk dat daar ook wel wat voor gaat komen.

Zelf ben ik nog wel van plan om er groene neon onder te doen,2nov gaat dit ook gebeuren,maar om nou te zeggen dat ik de film wil nadoen......nee
Ik doe het omdag ik vind dat het mooi staat,zeker incombinatie met groene statsverlichting
met die gas bedoel jij denk ik rook of nie?
kan me zo snel 2f2f niet voor de geest halen maar rook is ook geen probleem :) gewoon een 12volt rookmachine weg bouwen :P

en neon en vlammen zijn gaaf :)
:p :smoke:
ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle

Get used to it :) or else ......... :S
_Martijn_
Contacteer:

dat rook afblazen schijnt nos te zijn.

das is het afblazen van de overtollige nos in het system. dus ja dat doet niet iedereen zomaar na. isj beetje doer.
He! nu is die weer rood.
Steven
Car: M536

Nou volgens mij is het zo fake als de pest, nog gaat via een injector dus 'overtollig nos' zul je niet zo snel hebben lijk mij.

Ik vind het iig nergens op slaan en het heeft volgens mij totaal geen nut behalve aandacht trekken.
peter5GTTurbo
Contacteer:

Het is gewoon een afblaasklep voor je Nos.
Totaal geen functie puur en alleen om aandacht te trekken. Die dingen kun je gewoon kopen bij de Nos boer. Wel een geld verspilling als je ziet wat het vullen van een fles kost.
clio_rally
Contacteer:

Nou ja, zo'n nep afblaasklep voor je NOS is eigenlijk natuurlijk net zo nep als deze vlammenwerper, toch? Niks tegen je project hoor! :wink: Maar het blijft natuurlijk iets nabootsen, toch? Als de delta vorm gaat krijgen, gaat het motec waarschijnlijk ook de ALS aansturen, voor de echte leuke ritjes, kijken hoeveel aandacht je dan trekt?

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
chris-mc
Contacteer:

NOS Afblazen??

blijkbaar heb je dan geld te veel ofzo,beetje zonde,kan kan je net zo goed stikstof nemen,kost ietsje minder,zelde effect.

@rob_16v_zwolle ik ga idd neon onder de 19 monteren,hopelijk dat ik de buizen mooi kan weg werken,kan ik toch leuk mee doen op het 2f2f event in zandvoort. :)
Alleycat
Contacteer:

_Martijn_ schreef:ja idd. het blijft er wel grappig uitzien.

toen ik TFTF2 had gezien, zei ik al dat dat vlammen een rage zou worden. en dat is dus ook. was ook met die neon. kijken wat ze bij tftf3 weer gaan uitvinden. :)
Dat van die neon was er al voor ze uberhaupt fast or furious waren....
Plaats reactie