Schaalverdeling R5GTT PH1 turbometer?
Weet iemand wat de schaalverdeling van de R5GTT PH1 is op het turbometertje? ik wil met een bleedvalve de turbo ietsie opschroeven (0,9 bar) maar ik weet niet tot hoe ver de meter dan uit mag slaan en of deze een beetje klopt. Hij staat nu op standaard (0,67 bar) en slaat uit tot iets voor de helft.
Die van mij zat bijna in het rode gedeelte en dat was 0.8 bar
tyberium schreef:Weet iemand wat de schaalverdeling van de R5GTT PH1 is op het turbometertje? ik wil met een bleedvalve de turbo ietsie opschroeven (0,9 bar) maar ik weet niet tot hoe ver de meter dan uit mag slaan en of deze een beetje klopt. Hij staat nu op standaard (0,67 bar) en slaat uit tot iets voor de helft.
bij mij was dat 0,9. Je kan dan beter even een nauwkeurig metertje halen ,die dingen kosten ook de wereld niet en je hebt er vrij veel plezier van. Koop meteen een bleedvalve zodat je je druk kan instellen. Je bent zeer zeker onder de 100 euro klaar en kun je in de auto aan een knopje draaien.
Komop. zijn ergere dingen. Dit went wel. hahahaIvo8hoven schreef:Vind het altijd een vervelend geluid als het wijzertje door het roode gebied heen slaat, op de onderkant van de tellerbak.................![]()
![]()
zou inderdaad wat riel zegt even een metertje kopen. De interne meter is van fabriek af niet echt een meetgerei, maar meer een indicatie meter.
En na 10 jaar moet je echt niet verwachten dat elke meter hetzelfde uitslaat. Maar tot aan de rode streepjes is normaal 0.9 bar. een streepje of 3 in het rode is een barretje. en tot aan het einde van de schaal is ongeveer 1.3~1.4
maar dat is heel verschillend. Dus kan er net zo goed bij jou een 0.2 bar naast zitten.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
gezien het drukverschil over mijn groep a carb zou het begin van het rode gebied 0.9 bar moeten zijn.
Immer wieder die verdammte Holländer
ook al zo'n lekker nauwkeurig ding........Steven schreef:Als je overdrukbegrenzing nog standaard is kun je het een beetje weten. Die staat als het goed is altijd afgesteld op 1.1 bar. Gewoon ff opschroeven en kijken wanneer ie erin knalt, das dan 1.1
rev it like a rental
Bij mij zit de standaard turbo druk meter er voor de sier in. Wel wijs zo`n wijzertje die wat op en neer gaat maar waar je geen flikker van af kunt lezen. In de gele gtt komt de wijzer niet eens omhoog de 1e tijd. Die slaat eerst helemaal naar beneden aan de linker kant. Komt door het motor vacuum
. Maar als ik wil weten hoeveel turbodruk ik heb hang ik wel ff de equus turbodruk meter er in. En dan kom ik op een verrassende 0,7 bar waarbij de wijzer op de originele turbodruk meter op de helft staat. Conclusie, de originele meter zit er gewoon voor de sier in 

There will be plenty of time to rest when your dead
Wel mooie sier meter

catrinus schreef:Bij mij zit de standaard turbo druk meter er voor de sier in. Wel wijs zo`n wijzertje die wat op en neer gaat maar waar je geen flikker van af kunt lezen. In de gele gtt komt de wijzer niet eens omhoog de 1e tijd. Die slaat eerst helemaal naar beneden aan de linker kant. Komt door het motor vacuum. Maar als ik wil weten hoeveel turbodruk ik heb hang ik wel ff de equus turbodruk meter er in. En dan kom ik op een verrassende 0,7 bar waarbij de wijzer op de originele turbodruk meter op de helft staat. Conclusie, de originele meter zit er gewoon voor de sier in
Dat klopt wel. Begin rode gebied= 0.9 bar.-Ray- schreef:gezien het drukverschil over mijn groep a carb zou het begin van het rode gebied 0.9 bar moeten zijn.
Dat houdt in dat 1 streepje van de schaal ongeveer 0.1 bar is.