Schaalverdeling R5GTT PH1 turbometer?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
tyberium
Berichten: 389
Lid geworden op: za 1 sep 2001 0:00
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Weet iemand wat de schaalverdeling van de R5GTT PH1 is op het turbometertje? ik wil met een bleedvalve de turbo ietsie opschroeven (0,9 bar) maar ik weet niet tot hoe ver de meter dan uit mag slaan en of deze een beetje klopt. Hij staat nu op standaard (0,67 bar) en slaat uit tot iets voor de helft.
Marko
Berichten: 256
Lid geworden op: do 16 jan 2003 14:39
Locatie: Huizen

Die van mij zat bijna in het rode gedeelte en dat was 0.8 bar
tyberium schreef:Weet iemand wat de schaalverdeling van de R5GTT PH1 is op het turbometertje? ik wil met een bleedvalve de turbo ietsie opschroeven (0,9 bar) maar ik weet niet tot hoe ver de meter dan uit mag slaan en of deze een beetje klopt. Hij staat nu op standaard (0,67 bar) en slaat uit tot iets voor de helft.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

bij mij was dat 0,9. Je kan dan beter even een nauwkeurig metertje halen ,die dingen kosten ook de wereld niet en je hebt er vrij veel plezier van. Koop meteen een bleedvalve zodat je je druk kan instellen. Je bent zeer zeker onder de 100 euro klaar en kun je in de auto aan een knopje draaien.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Vind het altijd een vervelend geluid als het wijzertje door het roode gebied heen slaat, op de onderkant van de tellerbak................. :lol: :lol: :lol:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

inkorten dan, dan kan ie ronddraaien :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Tom schreef:inkorten dan, dan kan ie ronddraaien :wink:
Wehe.... :lol:
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Ivo8hoven schreef:Vind het altijd een vervelend geluid als het wijzertje door het roode gebied heen slaat, op de onderkant van de tellerbak................. :lol: :lol: :lol:
Komop. zijn ergere dingen. Dit went wel. hahaha

zou inderdaad wat riel zegt even een metertje kopen. De interne meter is van fabriek af niet echt een meetgerei, maar meer een indicatie meter.
En na 10 jaar moet je echt niet verwachten dat elke meter hetzelfde uitslaat. Maar tot aan de rode streepjes is normaal 0.9 bar. een streepje of 3 in het rode is een barretje. en tot aan het einde van de schaal is ongeveer 1.3~1.4
maar dat is heel verschillend. Dus kan er net zo goed bij jou een 0.2 bar naast zitten.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

gister m'n toerenteller vervangen, en dus ook de drukmeter. Scheelt gewoon 2 streepjes voor dezelfde druk. Als je een getal wilt weten moet je dus gewoon een knappe meter kopen.
rev it like a rental
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Als je overdrukbegrenzing nog standaard is kun je het een beetje weten. Die staat als het goed is altijd afgesteld op 1.1 bar. Gewoon ff opschroeven en kijken wanneer ie erin knalt, das dan 1.1 :)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

gezien het drukverschil over mijn groep a carb zou het begin van het rode gebied 0.9 bar moeten zijn.
Immer wieder die verdammte Holländer
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Steven schreef:Als je overdrukbegrenzing nog standaard is kun je het een beetje weten. Die staat als het goed is altijd afgesteld op 1.1 bar. Gewoon ff opschroeven en kijken wanneer ie erin knalt, das dan 1.1 :)
ook al zo'n lekker nauwkeurig ding........
rev it like a rental
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Bij mij zit de standaard turbo druk meter er voor de sier in. Wel wijs zo`n wijzertje die wat op en neer gaat maar waar je geen flikker van af kunt lezen. In de gele gtt komt de wijzer niet eens omhoog de 1e tijd. Die slaat eerst helemaal naar beneden aan de linker kant. Komt door het motor vacuum :lol: . Maar als ik wil weten hoeveel turbodruk ik heb hang ik wel ff de equus turbodruk meter er in. En dan kom ik op een verrassende 0,7 bar waarbij de wijzer op de originele turbodruk meter op de helft staat. Conclusie, de originele meter zit er gewoon voor de sier in :lol:
There will be plenty of time to rest when your dead
Marko
Berichten: 256
Lid geworden op: do 16 jan 2003 14:39
Locatie: Huizen

Wel mooie sier meter :lol: :lol:
catrinus schreef:Bij mij zit de standaard turbo druk meter er voor de sier in. Wel wijs zo`n wijzertje die wat op en neer gaat maar waar je geen flikker van af kunt lezen. In de gele gtt komt de wijzer niet eens omhoog de 1e tijd. Die slaat eerst helemaal naar beneden aan de linker kant. Komt door het motor vacuum :lol: . Maar als ik wil weten hoeveel turbodruk ik heb hang ik wel ff de equus turbodruk meter er in. En dan kom ik op een verrassende 0,7 bar waarbij de wijzer op de originele turbodruk meter op de helft staat. Conclusie, de originele meter zit er gewoon voor de sier in :lol:
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

-Ray- schreef:gezien het drukverschil over mijn groep a carb zou het begin van het rode gebied 0.9 bar moeten zijn.
Dat klopt wel. Begin rode gebied= 0.9 bar.
Dat houdt in dat 1 streepje van de schaal ongeveer 0.1 bar is.
Plaats reactie