Megane coupe 16V (remmerij vervangen)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Rob_16V_Zwolle
Contacteer:

enige nadeel vind ik het knopje vasthouden :)

is daar niet is op te vinden???
:lol: :D
ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle

Get used to it :) or else ......... :S
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Rob_16V_Zwolle schreef:enige nadeel vind ik het knopje vasthouden :)

is daar niet is op te vinden???
:lol: :D
andere schakelaar er tussen zetten
maar dan moet je 2x drukken
1 x aan en 1 x uit.
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

of een schakelaar met een druk en schakel stand
dus omhoog is schakelen door hem omhoog te houden,en omlaag schakeld die permanent in.

maar omdat de motor niet te ver mag stil vallen hou ik het ff bij inhouden van de knop,vind ik ook niet erg,dan ken je ok leuk spelen :p

een relai kan ook,daar zijn de fransen gek,dat viel maarten op bij reno,daar worden ze helemaal geil van blijkbaar,alles is relais geschakeld :)
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Het moet idd met 1 schakelaar kunnen, ik weet niet of de min van de bobine gewoon aan de min van de accu hangt, dan kan je beide minnen van beide bobines daar gewoon op aansluiten. De plus schakel je dan met het relais. Als het andersom is (de plus op de pluspool van de accu en de min geschakeld) dan moet dat andersom gebeuren. Ik denk echter dat het het eerste geval is.

Aansluiten moet dus niet zo moeilijk zijn, maar graag wel een foto van de bougie-aansluiting in de uitlaat, een draadje leggen naar achter en terug is niet moeilijk.

En dan te bedenken dat er bedrijven zijn die die dingen voor 100 euro of meer verkopen :)
Gilles
Contacteer:

hmmmz, ff niet vergeten dat zei ook rekening houden met je ecu enzo he...
maar voor ons is dit de makkelijkste oplossing :D en lekker goedkoop :p
Quadra 1992_____Willie 1996
R5GTT f1 1986Project info
jeroen.k

Zo ff de filmpjes en foto's bekeken...vet hoor Chris :D Dit vlamt tenminste echt...pas op de meeting wel op dat je niet de hele AC in de fik zet he ;)

Maaruh echt leuk zo :D :D

Hoop alleen dat het niet schadelijk is voor je motor :)
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Gilles schreef:hmmmz, ff niet vergeten dat zei ook rekening houden met je ecu enzo he...
Mwa je accu gaat er toch niet kapot van, hoe zou dat moeten gebeuren? Zekering ertussen (die er waarschijnlijk toch al zit), dus no problemo! Meer beschreming voor je accu is er niet echt, ook al gebruik je een relais, toch moet de main power ergens vandaan komen. Of bedoel je iets anders? Na ja vertel het maar, ik denk in ieder geval dat het geen probleem levert.
Alleycat
Contacteer:

ECU!!!!
Das niet je accu, maar je computer....
Alleycat
Contacteer:

:D :wink: (Y)
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Ow, wist ik niet... Ecuse me...
Waar zit die trouwens...
Alleycat
Contacteer:

sorry, toen ik het teruglas, zag ik dat het nogal heftig overkwam, vandaar de volgende post met de smileys! :wink:
Rob_16V_Zwolle
Contacteer:

Joost (DoubleYou) schreef:Ow, wist ik niet... Ecuse me...
Waar zit die trouwens...

die heb je zelf nog verstopt toen je een GTT motor in je express stopte :S

weet je wel allemaal waar je mee bezig bent double U... :lol:
ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle

Get used to it :) or else ......... :S
jeroen.k

Joost (DoubleYou) schreef:Ow, wist ik niet... Ecuse me...
Waar zit die trouwens...
Een Gtt motor heeft carburateur...en dus geen ecu...Chris zn motor heeft injectie en daarmee dus ook een ecu...tipje voor jou: Ga naar de bieb en huur Piet Olyslager's Auto ABC (Uitgeverij Kluwer). Als je dat boekje doorgelezen hebt heb je een idee hoe een motor werkt, wat er zo'n beetje opzit enzo :)
Maarten GTT

Gilles schreef:hmmmz, ff niet vergeten dat zei ook rekening houden met je ecu enzo he...
die gasten houden ook geen rekening met de ecu omdat deze helemaal los van de ontsteking staat darom kunnen ze zo,n univerzeel kastje maken

bij de wat oudere renault's word de ontsteking aan gestuurd door een plus , massa en toerental signaal van de krukas senzor dus verder geen motor elektronica

alleen dit systeem zal niet meer werken op de nieuwe modellen met allemaal aparte bobienes want die worden wel via de ecu aan gestuurd
----------------------------------------------------
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!

2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
Donleben
Contacteer:

Donleben schreef:Het ziet er op de foto's echtwel flammend uit! Ik kan allen de filmpjes nog niet afspelen op mijn WMP 9.0 :(

Waaschijlijk moet ik wat veranderen in mij settings dat ik ook de .avi goed kan bekijken. Iemand...?
GAAAFFFFFFFFFFF!!!!!

Ik heb nu eindelijk de filmpjes kunnen bekijken op een andere PC. Het ziet er echt vet uit! De vlammen hadden voor het mooie wel iets minder groot mogen zijn. Ik denk toch dat een goede steekvlam de anderhalve meter zeker haalt. Is het dan ook zo dat, hoe meer toeren je maakt, des te groter het uitschot is?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Maarten GTT

Donleben schreef:
Donleben schreef:Het ziet er op de foto's echtwel flammend uit! Ik kan allen de filmpjes nog niet afspelen op mijn WMP 9.0 :(

Waaschijlijk moet ik wat veranderen in mij settings dat ik ook de .avi goed kan bekijken. Iemand...?
GAAAFFFFFFFFFFF!!!!!

Ik heb nu eindelijk de filmpjes kunnen bekijken op een andere PC. Het ziet er echt vet uit! De vlammen hadden voor het mooie wel iets minder groot mogen zijn. Ik denk toch dat een goede steekvlam de anderhalve meter zeker haalt. Is het dan ook zo dat, hoe meer toeren je maakt, des te groter het uitschot is?
dat hadden wij in leiden dus ook darom het idee om het op een renault te maken terwijl die gasten het niet eens wisten dat het ook op een renault zou werken om dat dit systeem eigenlijk voor de vw golf was ontwikeld

peter5GTTurbo
Contacteer:

Ik heb zelf ook maar een schema gemaakt.
Met 1 relais maar 2 wisselkontakten.
Het moet zo werken volgens mij.

[img]http://home.planet.nl/~duijn568/images/ ... roject.jpg[/img]
chris-mc
Contacteer:

dat is hem,was je zo ongeduldig :) :p

Dat is de goeie tekening,of het nou 1 of 2 relais zijn maakt niet uit,we moesten roeien met de riemen die we hadden. :)
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
chris-mc
Contacteer:

Maarten GTT schreef:
Donleben schreef:

GAAAFFFFFFFFFFF!!!!!

dat hadden wij in leiden dus ook darom het idee om het op een renault te maken terwijl die gasten het niet eens wisten dat het ook op een renault zou werken om dat dit systeem eigenlijk voor de vw golf was ontwikeld
Was wel leuk hoe we merkte dat hoe meer problemen we kregen,hoe meer info we kregen over hoe het kastje werkte,volgens hun zit er een aparte elektronica regeling in om de extra bobine extra pulzen te geven.
Dus we hebben wat te vermelden,kijken of we een refund krijgen :)

@Donleben het klopt als een bus,als de motor in toeren daalt wordt de vlam ook minder,en rond de 3000 toeren gaat die ook uit soms.
Wat betreft de grote,geldt voor dit fenomeen:hoe groter de vlam,hoe groter de afstand is tussen jouw en de auto achter je :D
peter5GTTurbo
Contacteer:

chris-r19 schreef:dat is hem,was je zo ongeduldig :) :p

Dat is de goeie tekening,of het nou 1 of 2 relais zijn maakt niet uit,we moesten roeien met de riemen die we hadden. :)
Nee was niet ongeduldig, maar ik moest iets te doen hebben.
chris-mc
Contacteer:

peter5GTTurbo schreef:
chris-r19 schreef:dat is hem,was je zo ongeduldig :) :p

Nee was niet ongeduldig, maar ik moest iets te doen hebben.
:lol: :lol:

was je vrij?of niks te doen op het werk :)

wel goeie tekening,ook duidelijk.
peter5GTTurbo
Contacteer:

chris-r19 schreef:
:lol: :lol:

was je vrij?of niks te doen op het werk :)

wel goeie tekening,ook duidelijk.
Nee ben ziekies, en dat is ook niet alles.
chris-mc
Contacteer:

hmmm das minder leuk

Dan verveel je je inderdaad te pletter,vorige week heb ik ff zonder werk gezeten (wel doorbetaald)maar met dat gore weer was het ook geen pretje,ik kon niet veel doen.
peter5GTTurbo
Contacteer:

Nee precies

En nu kan ik ook nog eens niet verder met m`n 5.
Is weer lekker balen :@ .
chris-mc
Contacteer:

peter5GTTurbo schreef:Nee precies

En nu kan ik ook nog eens niet verder met m`n 5.
Is weer lekker balen :@ .
ik was dan wel niet ziek,maar kon ook niks aan mn r19 doen,terwijl er wel dingen moeten gebeuren.

beetje films kijken pc's is dat het enige wat je kan doen. :(
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

chris-r19 schreef:Was wel leuk hoe we merkte dat hoe meer problemen we kregen,hoe meer info we kregen over hoe het kastje werkte,volgens hun zit er een aparte elektronica regeling in om de extra bobine extra pulzen te geven.
Dus we hebben wat te vermelden,kijken of we een refund krijgen :)
Nu wijs ik (alweer) naar je lijstje: staat geen zwart kastje op. Waar koop je die, want dan is het wel duurder dan 40 euro denk ik. Toch? Of kan het ook gewoon zonder kastje?
peter5GTTurbo
Contacteer:

hij heeft toch alles gewoon netjes opgeschreven wat je nodig hebt??
Dat zwarte kastje is dat ding wat die golfjes gebruiken.
Heb jij dus niet nodig.

Gewoon een Relais, drukknopje, bobine , bobinekabel en een bougie kopen.
Maarten GTT

peter5GTTurbo schreef:hij heeft toch alles gewoon netjes opgeschreven wat je nodig hebt??
Dat zwarte kastje is dat ding wat die golfjes gebruiken.
Heb jij dus niet nodig.

Gewoon een Relais, drukknopje, bobine , bobinekabel en een bougie kopen.
idd zo simpel is het :smoke:

Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Ow dan denk ik dat ik door al die posts wat gemist heb... excuses (nogmaals).
peter5GTTurbo
Contacteer:

Joost (DoubleYou) schreef:Ow dan denk ik dat ik door al die posts wat gemist heb... excuses (nogmaals).
Als je de spullen ervoor aanschaft wil ik je wel komen helpen met inbouwen, maar ik denk dat je het zelf net zo goed kunt.
chris-mc
Contacteer:

Joost (DoubleYou) schreef:Ow dan denk ik dat ik door al die posts wat gemist heb... excuses (nogmaals).
geeft niet,heb ik ook wel eens :)

anders na goedkeuring van maarten en gilles ff naar zwijndrecht komen,dan kan je naar het inbouw station komen en voor een rtc prijsje bouwen we het in :D

of ligt katwijk dichterbij :)
peter5GTTurbo
Contacteer:

Misschien dat Katwijk iets dichterbij is.
Maar ik beschik niet over een Inbouw station :D .
Ik heb alleen een simpele garage met een krik en assteunen.
chris-mc
Contacteer:

hebben wij ook gedaan :wink:

je moet echt onder de hele auto kruipen dus een steun is wel zo veilig
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Ik denk dat alles behalve katwijk dichterbij ligt: ik woon in Enschede :)

Maar uhm ik wilde het zelf wel proberen, stop ik het in de honda om daar te kijken hoe het er uit ziet. Die honda is toch een weggooibak. Als het me niet bevalt is het altijd nog te verkopen, is aardig wat animo zo te merken. :) Alleen vrag ik me af hoe je die bougie er in hebt gezet, en als je naar de apk gaat, hoe je dan je uitlaat luchtdicht maakt: alles er uit halen en gaatje opvullen? Of gewoon een hele uitlaat omdat je toch geen kat en einddemper hebt? ;)

Lukt het wel met einddemper er onder? Als ik het odner de gtt wil doen, moet ik die dan weghalen? Die middendemper plus buis is namelijk splinternieuw...

Maar eh, thanx voor het aanbod, als het niet mocht lukken weet ik bij wie ik kan aankloppen :p

edit even toegevoegd om een extra post te besparen ;)
chris-r19 schreef:hebben wij ook gedaan :wink:

je moet echt onder de hele auto kruipen dus een steun is wel zo veilig
Dan sluit je toch eerst de ene kant aan (op den assteunen) en daarna de andere kant? Alles moet lukken, een beetje liggen onder de auto moet wel lukken toch?

tweede edit:
nou bedenk ik me net, een honda is natuurlijk anders dan een renault (duh). Ik zoek zodalijk even terug in de thread wat de reden was dat dat kastje er bij de golf onder lag, maar nou ken ik de honda dus motorisch echt niet. 't is zo'n fijne 16V met een heerlijke kap bovenop de motor zodat je nergens bij kan... ben nu bang dat het stukken lastiger gaat worden daar! En om nou meteen mijn gtt als probeerwagen te nemen en gaatjes in mijn uitlaat te maken...
chris-mc
Contacteer:

Ik bedenk me net dat die uitvinder ook bezig waren met een honda,ik zal morgen eens vragen.

voor apk eisen moet je eerder ff bij maarten zijn.
Plaats reactie