Joost (DoubleYou) schreef:Ik zie in je lijstje niet een of andere benzinetoevoer ofzo, zitten er dan altijd genoeg gassen in je uitlaat om een vlam te geven?
Ook vertelde je dat de motor tijdelijk stil werd, heb je dat elke keer of was dat alleen de eerste keer?
Het "is het schadelijk" verhaal, was daar nou een echte conclusie?
2 uitlaten = 2 aansluitingen = 2 keer zo kleine vlammen?
Als het zo heerlijk plug and play is, wil ik het wel op de Honda zetten die hier toch maar staat te niksen. Kan het wel met originele kat en dempers eigenlijk...?
hehe hier dan de uitleg over de werking,zal flinke tekst worden
Ik vertel dit nu hoe ik het doe,mischien dat andere zijn die het anders doen
Als de motor warm is (wat nodig is voor de werking) trap ik het gaspedaal op de plank,ik wacht (niet te lang)tot de naald van de toerenteller de 4000 of 4500 toeren bereikt,dan druk ik op een knop (met het gas pedaal nog in getrapt)dan wordt de orginele bobine uitgeschakeld,maar blijft de motor wel doorgaan met aanvoeren van benzine,die dus dan direct de uitlaatpijp in verdwijnt,de voeding wordt dan doorgegeven aan de bobine bij de uitlaat.De benzine gaat dan onverbrand de uitlaat pijp in,het is dus wel een aanrader om (net als ik) geen kat meer te hebben en geen middendemper meer,maar volgens een golf eingenaar zou het ook werken met de orginele dempers,alleen vlamt die dan minder,als de benzine bij de uitlaat komt zorgt de extra gemonteerde bougie er voor dat die benzine verbrand,en voila,zie het resultaat op de films.
Aangezien de bougie niet voor de demper maar er na is(in het mondstuk) kan de vlam niet terug de motor in,wat wel zo is is dat je uitlaat verkleurd door de warmte,maar als je het een beetje beperkt met vlammenv alt het wel mee,de bumper smelt overgens niet weg,die blijft vrij koel.
Het enigste waar ik op aan het letten ben is dat als ik tijdens het rijden mn knop in druk,dat ik eerst het gas los moet doen voor ik de knop los lat,anders krijgt de motor een opdonder,en dat lijkt me niet goed,zoker niet voor de distributieriem.