Megane coupe 16V (remmerij vervangen)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Rob_16V_Zwolle
Contacteer:

Maarten GTT schreef:Er moet nog ff een duidelijk schema gemaakt worden maar deze komt zeker online te staan dus voor de mensen die het zelfde als chris willen vlammen heb nog even geduld

de benodicht heden van dit systeem zijn:

- 2x 5 polig relai (met wissel contackt 87 87a)prijs ps +- 5 euro
- 1x extra bobiene + kabel (een werkende van de sloop) prijs ongeveer 15 euro
- 1x drukknopje +- 3 euro
- 1x bougie ongeveer 5 euro

- 2 aderige draad +- auto lengte
- wat losse draden
- benodigde stekkertjes om alles aan te sluiten

totaal kosten +- 40 euro
ben ik het helemaal maal over eens :P

:lol: :lol:
ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle

Get used to it :) or else ......... :S
Anton (R1916V)

Chris tis echt vet geworden >-) . Neem aan dat je nu weet hoe je het moet doen, kan je het ook bij mij doen :wink: :lol: .

WMP pakt de filmpies wel , je moet alleen geduld hebben.
...::: RENO HEAVEN 'S OPEN :::...
....::: FOR 2004 TAX FREE :::....
Haas
Car: Megane RS

Tom schreef:
~Haas~ schreef:rouleren die handel!! Echt cool!
niets voor jou Martijn? Dit vind ik wel vette sjit voor jou eigenlijk :smoke:
hoezo dat?
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

Zoals maarten het aangaf,we ga een uitgebreid schema maken,mischien met foto's om allen voor iedereen duidelijk te maken,de werking is simpel,maar de uitleg op papier is minder simpel.

Dit systeem heeft 1 heel groot voortdeel,als de relais weigeren,kun je binnen 2min je auto weer laten rijden,tis echt een plug-and-play systeem.,aar meer info zie je in de aankomende schema's.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
peter5GTTurbo
Contacteer:

We wachten in spanning af :)
chris-mc
Contacteer:

komt goed :D

vandaag zag ik weer een duidelijk voorbeeld van voorzichtigheid.

In de stad reedt er een (s)opel achter me,ik gaf gas tot 5000 toeren,drukte het vlammen knoppie en,vent keek een beetje verschrikt,en hield vervolgens 10m afstand bij het eerst volgende stoplicht.

kijk als iederen bumperklever er staks ook zo over denk,is de wereld alweer een stukje beter geworden..... :D
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

chris-r19 schreef:komt goed :D

vandaag zag ik weer een duidelijk voorbeeld van voorzichtigheid.

In de stad reedt er een (s)opel achter me,ik gaf gas tot 5000 toeren,drukte het vlammen knoppie en,vent keek een beetje verschrikt,en hield vervolgens 10m afstand bij het eerst volgende stoplicht.

kijk als iederen bumperklever er staks ook zo over denk,is de wereld alweer een stukje beter geworden..... :D
:lol: :lol: :lol:

Ik moet dat ook maar op m'n auto hebben. :D
chris-mc
Contacteer:

Zo gedaan (denk ik),als ik me niet vergis heb je de zelfde onsteking en bobine als mijn r19,als dit zo is is het een kwestie van copieeren en vlammen maar :D

we kunnen copyright aanvragen denk ik :) :p

Copyright doe ik niet aan :p
chris-mc
Contacteer:

voor club leden gratis :wink: :p

chris-r19 schreef:voor club leden gratis :wink: :p
:D :D
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Erg gaaf geworden Chris!! Ik hoop hem zaterdag ff tegen te komen in Leiden!
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Ik zie in je lijstje niet een of andere benzinetoevoer ofzo, zitten er dan altijd genoeg gassen in je uitlaat om een vlam te geven?
Ook vertelde je dat de motor tijdelijk stil werd, heb je dat elke keer of was dat alleen de eerste keer?
Het "is het schadelijk" verhaal, was daar nou een echte conclusie?
2 uitlaten = 2 aansluitingen = 2 keer zo kleine vlammen?

Als het zo heerlijk plug and play is, wil ik het wel op de Honda zetten die hier toch maar staat te niksen. Kan het wel met originele kat en dempers eigenlijk...?
Alleycat
Contacteer:

volgens mij moet je sowieso een open pijp naar achteren hebben....
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Mwa dan maak ik die kosten wel eventjes, ik ken een lasser die errug goed is en superweinig vraagt, dan laat ik hem wel die kat en demper er uit halen. Klinkt de auto nog beter ook.
Alleycat
Contacteer:

dan mag je voor mij ook wel informeren :p ...
Effe serieus, misschien kan die gozer voor mij net zo'n systeempje bouwen als die belgische jongen die een 1.1 naar gtt heeft omgebouwd?
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Alleycat schreef:dan mag je voor mij ook wel informeren :p ...
Effe serieus, misschien kan die gozer voor mij net zo'n systeempje bouwen als die belgische jongen die een 1.1 naar gtt heeft omgebouwd?
Wie bedoel je?? Tom (hitman) die woont hier in de buurt dat weet je toch.
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Frits, hij had het over iemand uit belgië met een dubbele uitlaat, en dan mocht ik informeren bij de laspersoon of dat mogelijk was om dat bij hem er ook onder te zetten.
chris-mc
Contacteer:

Joost (DoubleYou) schreef:Ik zie in je lijstje niet een of andere benzinetoevoer ofzo, zitten er dan altijd genoeg gassen in je uitlaat om een vlam te geven?
Ook vertelde je dat de motor tijdelijk stil werd, heb je dat elke keer of was dat alleen de eerste keer?
Het "is het schadelijk" verhaal, was daar nou een echte conclusie?
2 uitlaten = 2 aansluitingen = 2 keer zo kleine vlammen?

Als het zo heerlijk plug and play is, wil ik het wel op de Honda zetten die hier toch maar staat te niksen. Kan het wel met originele kat en dempers eigenlijk...?
hehe hier dan de uitleg over de werking,zal flinke tekst worden :D

Ik vertel dit nu hoe ik het doe,mischien dat andere zijn die het anders doen :D

Als de motor warm is (wat nodig is voor de werking) trap ik het gaspedaal op de plank,ik wacht (niet te lang)tot de naald van de toerenteller de 4000 of 4500 toeren bereikt,dan druk ik op een knop (met het gas pedaal nog in getrapt)dan wordt de orginele bobine uitgeschakeld,maar blijft de motor wel doorgaan met aanvoeren van benzine,die dus dan direct de uitlaatpijp in verdwijnt,de voeding wordt dan doorgegeven aan de bobine bij de uitlaat.De benzine gaat dan onverbrand de uitlaat pijp in,het is dus wel een aanrader om (net als ik) geen kat meer te hebben en geen middendemper meer,maar volgens een golf eingenaar zou het ook werken met de orginele dempers,alleen vlamt die dan minder,als de benzine bij de uitlaat komt zorgt de extra gemonteerde bougie er voor dat die benzine verbrand,en voila,zie het resultaat op de films.

Aangezien de bougie niet voor de demper maar er na is(in het mondstuk) kan de vlam niet terug de motor in,wat wel zo is is dat je uitlaat verkleurd door de warmte,maar als je het een beetje beperkt met vlammenv alt het wel mee,de bumper smelt overgens niet weg,die blijft vrij koel.

Het enigste waar ik op aan het letten ben is dat als ik tijdens het rijden mn knop in druk,dat ik eerst het gas los moet doen voor ik de knop los lat,anders krijgt de motor een opdonder,en dat lijkt me niet goed,zoker niet voor de distributieriem.
Laatst gewijzigd door chris-mc op wo 15 okt 2003 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
chris-mc
Contacteer:

Alleycat schreef:dan mag je voor mij ook wel informeren :p ...
gtt heeft de zelfde bobine dan de r19,maar iets andere ontsteking,maar dat maakt niet uit,bij de gtt kan je het zelfde doen,als ik met mn r19 gedaan heb.
chris-mc
Contacteer:

Joost (DoubleYou) schreef:Frits, hij had het over iemand uit belgië met een dubbele uitlaat, en dan mocht ik informeren bij de laspersoon of dat mogelijk was om dat bij hem er ook onder te zetten.
Nou je het toch hebt over dubbele pijpen,ik heb meerdere mensen gehad die vroegen hoe het zit als je een dubbelde pijp hebt.

Ik denk zelf dat dat minder makkelijk gaat,het systeem wat ik nu heb is bedacht op 1 bobine,als je er 2 op aansluit wordt de ontstekingsmodule dubbel belast,ik verwacht dan ook als men dit zou doen dat de ontsteking door brand.

Ik zal niet zeggen dat het niet kan,maar met dit systeem waarschijnlijk niet,dan moet er iets ander verzonnen worden.Ik zal er dit weekend eens over hebben met de 2 bedenkers (gilles en maarten-gtt)van dit systeem of dit mogelijk is.
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Thanx voor de info! Nu nog wachten op het aansluitschema natuurlijk :p
chris-mc
Contacteer:

ben je bekent op het gebied van elektro?
Rob_16V_Zwolle
Contacteer:

chris-r19 schreef:ben je bekent op het gebied van elektro?
heheh als ik nou zeg ja? krijg ik hem dan? :) eventueel per PM of mail maak me niets uit :)

zo iets super vets wil ik ook wel :lol: :p
ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle

Get used to it :) or else ......... :S
chris-mc
Contacteer:

Als je verstand heb van elekto kan ik het hier wel uitleggen.

je moet 2 relais hebben met een wisselcontact,als je je bobine verwijdert (2 schroefjes los) moet je op de 2 contacten een draad aansluiten (met amp stekkertjes)dan voer je de massa apart naar de 1e relai en de plus naar de 2e relai,op het relai (bij alle 2 het zelfde)sluit je de draad van de ontsteking aan op de wisselcontact (meestal code 30 op het relai)dan sluit je de orginele bobine (voor de motor) aan het het verbreek contact,en op het maak contact sluit je de extra bobine aan,achter bij de uitlaat.

kortom,ieder relai is er apart voor om de plus om te schakelen van bobine en de min idem.

ik hoop dat het voor de elektro techneuten beetje duidelijk is :D

zo niet......just ask :wink:
peter5GTTurbo
Contacteer:

Ik ben wel bekend op het gebeid van elektronica.
En ik denk zelfs dat het met 1 relais op een gtt moet werken.
Je hebt toch maar 1 wisselkontakt nodig?

Je hoeft immers alleen te schakelen tussen de 2 bobines.
chris-mc
Contacteer:

klopt

we weten alleen niet of nou de plus de pulserende werking heeft,of de massa,bij de golf geeft de massa de puls aan,we wouden het snel laten werken,dus doen we het nu ff met 2 relais.

dit weekend proberen we er 1 relai van de maken.
peter5GTTurbo
Contacteer:

Aha ok
Wilde ik nog ff weten, vond het al vreemd waarom jullie niet gewoon 1 relais hadden gebruikt.
Scheelt toch weer een paar euro`s :D .

Het schema laat zeker nog wel even op zich wachten?
chris-mc
Contacteer:

Dat wil ik binnen afzienbare tijd inelkaar geflanst hebben,met foto's en uitleg,zodat elk lid met enig technisch inzicht het ook voor mekaar kan krijgen.
peter5GTTurbo
Contacteer:

Dan zie ik het vanzelf wel.
Ik kom vrijdag in ieder geval wel ff kijken in Leiden.
jammer genoeg nog steeds niet met m`n eigen autootje,
vliegwielen afdraaien duurt tegenwoordig 5 weken :( .

Dan kan binnekort de hele Renault club naast elkaar gaan staan vlammen.

ps een 5gtt moet dan helemaal gigantische vlammen kunnen creëren als je hem een beetje rijk afsteld.
chris-mc
Contacteer:

Ja tuurlijk altijd baas boven baas :p :D

Kleiner vliegwiel,zal wel lekker hard gaan,alleen stationair draaien blijkt dan lastiger te zijn toch?
Jasper16v

Benieuwd hoe de bumper dit vind ?
chris-mc
Contacteer:

met het vlammen?

Na wat vlammenwerk heb ik eens gevoeld,maar de bumper wordt nouwelijk warm(er),ik doe wel in de toekomst er een beschermplaatje over de opening van de bumper.
chris-mc
Contacteer:

Ik heb nog een kleine mededeling voor de gene die het willen proberen.

Gebruik 4mm (doorsnee) kabel voor het aansluiten,ik heb gemerkt dat de bedrading warm kan worden,dit weekend gaan we het aanpassen.
Jasper16v

Ok :)
Plaats reactie