clio 4 x 4 turbo

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

http://www.dimma.com/reviews/topcarrenault.html

Het is wel Ford techniek, hij zal wel snel genoeg zijn. :)

Een paar jaar geleden stond er in de Max power ook zo'n project.

Ik vind het wel jammer dat het van de nederlandse wetgeving niet mag :evil: anders had ik het wel geweten. >-)
Anonymous

hoezo mag dat niet van de wetgeving dan???

omdat je twee merken door elkaar haalt???

swel minder dan, had je maar een 4x4 bak in het renault programma!!!
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

is wel vet hij heeft ook mooie body kit
*Stephan_RSI*
Berichten: 657
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Heerhugowaard

ZOOOOO die is GEIL!!!!!!!!! Die Engelse weten wel wat van tunen af hoor. Vaag dat het niet mag van de Nederlandse Wet.
da-goof
Berichten: 414
Lid geworden op: do 28 mar 2002 0:00
Locatie: 5^o 34' 26" OL 51^o 15' 2" NB
Contacteer:

natuurlijk mag dat wel ,alleen moet je de auto dan opnieuw RDW laten keuren. Dat kost een paar centen en je loopt de kans dat ie afgekeurd wordt. Maar als je hem fatsoenlijk ombouwd zal het geen probleem zijn verwacht ik....
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Hij is echt supergaaf vind hem meer uitstraling hebben als de V6! :)
Clio 16v.....
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

[img]http://www.dimma.com/reviews/topcarrena ... /dimma.jpg[/img]

Ik vind de sleuven alleen wat minder maar voor de rest is het een pracht bak. :)

Da-goof het is dus wel mogelijk, de rdw heeft mij toen verteld dat het niet mag omdat het niet hetzelfde merk is.
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Heiligschennis Ford techniek in een Franse auto... :wink: :D
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zo is er ook een 5 gewees, ongeveer hetzelfde opgebouwd: 4x4 en de Cossworth 2.0-16v-T op de achterbank.
Ook zeer vet ding, helaas een x uitgebrand.
Anonymous

die engelsen weten zeker wat styling is,gaaaaaf 8)
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

fabio schreef:die engelsen weten zeker wat styling is,gaaaaaf 8)
Komt Dimma niet uit Belgie????
cliomaniac
Berichten: 520
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: savage eb 64

het is bullshit dat dit in nederland niet zou kunne echt wel :wink: het enige wat niet mag in nederland zijn blauwe ruitewissersproeiers en terecht het is wel degelijk toegestaan om een ander merk motor in een renault te leggen ik heb het een keer gezien bij een kennis mazda mx5 met bmw v8
if it isn't possible it is not impossible
Anonymous

Volgens komt Dimma uit Frankrijk. Als je je auto om zou bouwen naar 4x4 zul je officieel gezien naar de RDW moeten, net zoals wanneer je een V6 motor erin lepelt. Of ze het goedkeuren, geen idee. Of ze er uberhaupt bij een APK bij stilstaan ok geen idee.
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

cliomaniac schreef:het is bullshit dat dit in nederland niet zou kunne echt wel :wink: het enige wat niet mag in nederland zijn blauwe ruitewissersproeiers en terecht het is wel degelijk toegestaan om een ander merk motor in een renault te leggen ik heb het een keer gezien bij een kennis mazda mx5 met bmw v8
Ik ben een keer wezen informeren om een V6 in mijn clio te plaatsen en dat mag niet, omdat de clio nooit met V6 is uitgevoerd toen hebben ze tegen mij ook gezegd dat een ander merk motor niet in de auto mag, of dat dus echt zo is weet ik niet heb ook niet de regelgeving erover na gelezen, ik weet wel dat ze soms bij de rdw uit hun nek lullen.

Nou dat ik erover na denk, ik heb dit jaar op het Duitse autosport festival een golf 1 met audi rs3 blok gezien gewoon op nederlands kenteken, dus misschien kan het toch.
Anonymous

Tis simpel, het kan heus wel, denk aan de vele Golf II met een VR6 motor op kenteken. JE moet WEL een rdw keuring doen. Je zult geen complete typegoedkeuring moeten laten uitvoeren maar het zal wel redelijk streng zijn. Om maar even het Golf vb aan te houden. VR6 blokje heeft 174/190 pk. Als je dit in een Golfje GTI 1800 mikt dan heeft ineens zomaar bijna 50% meer vermogen. Ze zullen dan ook eisen dat je je remmen enz aanpast. In ding is zeker, ze zijn er niet blij mee en doen daarom ook zeer vaag over dit soort zaken als je info opvraagt. Tip, informeer eens bij de VW boys.
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Dames geen ruzie maken! :D
Clio 16v.....
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Zeeuw schreef:Tis simpel, het kan heus wel, denk aan de vele Golf II met een VR6 motor op kenteken. JE moet WEL een rdw keuring doen. Je zult geen complete typegoedkeuring moeten laten uitvoeren maar het zal wel redelijk streng zijn. Om maar even het Golf vb aan te houden. VR6 blokje heeft 174/190 pk. Als je dit in een Golfje GTI 1800 mikt dan heeft ineens zomaar bijna 50% meer vermogen. Ze zullen dan ook eisen dat je je remmen enz aanpast. In ding is zeker, ze zijn er niet blij mee en doen daarom ook zeer vaag over dit soort zaken als je info opvraagt. Tip, informeer eens bij de VW boys.
Dat is volgens mij omdat er golfjes 2 met vr6 standaard geleverd zijn in Duitsland en dan heb je al een type goedkeuring die de rdw kan over nemen.

Als de rdw een type goedkeuring moet maken voor een auto die nog niet bestaat loopt het volgen mij behoorlijk in de centen.
da-goof
Berichten: 414
Lid geworden op: do 28 mar 2002 0:00
Locatie: 5^o 34' 26" OL 51^o 15' 2" NB
Contacteer:

nee, dat wordt geen typegoedkeuring, maar iets anders. Je maakt gewoon een auto en die keuren ze volgens de regels.
Net zoiets als bv. een lomax kit op een eend. Elke omgebouwde eend moet apart gekeurd worden als een eenmalig bouwsel.
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

hier dezelfde bodykit als die 4x4 alleen dan mooiere velgen:
[img]http://www.renault-tuning.nl/~rtc240/028.jpg[/img]
turboman
Berichten: 1413
Lid geworden op: zo 29 jul 2001 0:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Ik ben op zoek naar goede foto's :foto: van Clio Dimma's !
Iemand?
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

Dat ziet er gaaf uit :p
Cleaned Style
Projecttopic
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Die 'Testarossa'-sleuven zijn echt afschuwelijk, vind ik. De rest vind ik ook niet echt mooi. Doe mij mij een Maxi kit! (Y)
StevenK
Berichten: 544
Lid geworden op: wo 2 apr 2003 19:36
Contacteer:

RO 16v schreef:
Zeeuw schreef:Tis simpel, het kan heus wel, denk aan de vele Golf II met een VR6 motor op kenteken. JE moet WEL een rdw keuring doen. Je zult geen complete typegoedkeuring moeten laten uitvoeren maar het zal wel redelijk streng zijn. Om maar even het Golf vb aan te houden. VR6 blokje heeft 174/190 pk. Als je dit in een Golfje GTI 1800 mikt dan heeft ineens zomaar bijna 50% meer vermogen. Ze zullen dan ook eisen dat je je remmen enz aanpast. In ding is zeker, ze zijn er niet blij mee en doen daarom ook zeer vaag over dit soort zaken als je info opvraagt. Tip, informeer eens bij de VW boys.
Dat is volgens mij omdat er golfjes 2 met vr6 standaard geleverd zijn in Duitsland en dan heb je al een type goedkeuring die de rdw kan over nemen.

Als de rdw een type goedkeuring moet maken voor een auto die nog niet bestaat loopt het volgen mij behoorlijk in de centen.
Een originele golf II VR6 bestaat niet; echter waren de keuringsregels voorheen niet zo streng; sinds anderhalf jaar krijg je zo'n auto niet meer op kenteken, vanwege nieuwe regels, eisen of wat voor onzin ook.
turboman
Berichten: 1413
Lid geworden op: zo 29 jul 2001 0:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

turboman schreef:Ik ben op zoek naar goede foto's :foto: van Clio Dimma's !
Iemand?
iemand ?
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Wat een dikke kit zeg!
Don't walk the grass... smoke it
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

van achter is wel vet!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jeroen
Berichten: 2410
Lid geworden op: za 21 jul 2001 0:00
Locatie: Hoeven (Brabant)
Contacteer:

Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Je moet zeker wel een andere achteras met deze kit, want als je je wielen zover naar buiten wil krijgen met spoorverbreders, leeft de boel volgens mij niet lang :)
Don't walk the grass... smoke it
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

die spoiler... :worship:
Derby
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 10:46
Locatie: Rotterdam

lijkt toch spoorverbreders kik naar de plaats van de remschijf die is heel ver in het wiel.

Derby
Anonymous

vind die velgen maar matig in verhouding tot die bodykit
turboman
Berichten: 1413
Lid geworden op: zo 29 jul 2001 0:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Jasper16v schreef:Beetje kalm aan met kicken aub ?
Als ik iets wil laat ik het merken :D en ziedaar, resultaat (bedankt overigens)
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Marcel B. schreef:Je moet zeker wel een andere achteras met deze kit, want als je je wielen zover naar buiten wil krijgen met spoorverbreders, leeft de boel volgens mij niet lang :)
Dat is inderdaad de bedoeling bij dit soort brede kit's. Ik meende ooit gehoord te hebben dat de achteras van een Laguna geschikt is hiervoor.
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Jaja, ff een domme vraag stellen :p

Hoe moet ik me de montage van zo'n kit voorstellen?
Plaats reactie