Clio 2005??

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
edwinvr
Berichten: 758
Lid geworden op: di 26 mar 2002 0:00
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

turboman schreef:
edwinvr schreef:
Peter @ Malta schreef:Hier had ik overheen gelezen:
Rik Hamberg schreef:... ook een 1.9 dCi met 140 pk en 'overboost-functie' en een atmosferische 2.0 16v RS met zo'n 200 pk. :p
Da's wel vrij asociaal veel, ja, voor een Clio. :)

- Peter
sja, ze moeten wel, gezien het feit dat peugeot ze op de hielen zit... (206 RC met 180 pk)...

vind hem er overigens ook niet echt mooier op geworden, maarja, zal wel weer wennen worden net als met de megane...
177 pk 8)
jij je zin :wink:

iig meer dan de clio RS
lenny_R
Berichten: 322
Lid geworden op: do 14 aug 2003 14:31
Locatie: assen

hij lijkt ook verdacht veel op de nieuwe citroen c2..
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Hier een spyshot van de Clio 3!!! :foto:

[img]http://www.channel4.com/4car/spyshots/03clio01.jpg[/img]

De tekst van channel4.com/4car:

The next-generation Clio is planned for launch next summer. Sharing its underpinnings with the latest Nissan Micra, it will be slightly longer than the current car, but width and height will remain unchanged. It will have a rear end similar to that of the latest Megane, with a reverse-sloped rear screen and bustle-like bottom, and the front end will also resemble the Megane's very strongly. The engine line-up will be similar to that of the Micra, including the two dCi diesel units (62bhp and 82bhp), and a Renaultsport 2.0-litre turbo engine (200bhp) is also on the cards.

The Clio hatchback will follow the 'Cliospace' mini-MPV, which goes into production next spring to rival models such as the Fiat Idea, Opel Meriva, Toyota Yaris Verso and so on. This will be a five-seater, with, of course, a clever folding, sliding and versatile seat layout. Pre-production models are already on the lines at one of Renault's factories in Spain, and this car will pioneer a new method of body manufacture, also to be used for the new Clio hatch. Industrial-strength glue will replace welding on some underbody parts, including the engine compartment and rear frame. Ultimately, this process will be adopted for all Renault and Nissan models. It marks a big change in Renault's manufacturing methods, and is a new procedure likely to be adopted by all the major companies in the future. Similar processes have already been used in low-volume production, in models such as the Aston Martin Vanquish and Jaguar XJ, but it will become widespread for the making of mainstream models within the decade.

Renault is also to use more laser-welding, and plans to cut its manufacturing costs at many plants by rebuilding older equipment rather than buying new tooling. It is to reduce the number of quality inspection points in its factories, as more precise welding techniques and the stalling of imperfect vehicles before they go onto the final assembly lines, has meant that the usual 500 inspection points can be reduced to just 80. This is in line with procedures already in force at the factories of its partner company, Nissan. The Clio MPV is not just a new model, but the first example of new working practices.





Groeten,

Rik


P.S. Dat zijn wel hele oude Renault-velgen, of niet, Safrane dacht ik??
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
da-goof
Berichten: 414
Lid geworden op: do 28 mar 2002 0:00
Locatie: 5^o 34' 26" OL 51^o 15' 2" NB
Contacteer:

Over directe benzine injectie gepraat, lijkt me ideaal. Volgens mij moet dat zo te maken zijn dat een wagen nooit meer pingelt. Dus dan kunnen er veel hogere toerentallen en compressiegraden/vullingsgraden gehaald worden en daarmee veel hogere vermogens. Misschien kunnen ze er zelfs wel een zelfontbrander van maken.
En wat te bedenken van de efficiency van een dergelijke motor. Die moet toch veel hoger komen liggen door een betere lucht/benzine menging of zie ik dat verkeerd. In de autokampioen stond een leuk verhaaltje over het principe. Als ik het goed begreep wordt ook de warmte-ontwikkeling dan minder.
Kortom, een leuke techniek waar nog wel eens heel verrassende resultaten mee geboekt kunnen worden.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

het voordeel is als die clio uit komt dat de clio II phase II (model rasit) dan goedkoper word :worship: :p (Y)
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

P@TB@D schreef:het voordeel is als die clio uit komt dat de clio II phase II (model rasit) dan goedkoper word :worship: :p (Y)
Dag inruilwaarde :evil:
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

ach voor mij is het weer iets om naar uit te kijken :wink:
Bas Blue Sport
Berichten: 406
Lid geworden op: za 13 okt 2001 0:00
Locatie: Bij het slootje rechts......

"Getunde" foto`s zien er goed uit en het motoren programma ook, maar waar zijn die eerste foto`s gebleven dan...................
Plaats reactie