project clio vr-6 biturbo x 2

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Hier in Lelystad rijdt er ook een Golf 3 VR6 mét turbokit. Dat gaat schofterig hard :worship:
Mrtn = Maarten
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Bij de Corrado-Club heeft er iemand zelfs een 1.8 8v G60 met 320 PK! :s
cliomaniac
Berichten: 520
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: savage eb 64

ik ben hard bezig om deze golf te mollen zodat nemand hem meer herkend zoek alleen webspace voor sneak-foto's te plaatsen begint erg op een audi a4 avant te lijken :foto:
if it isn't possible it is not impossible
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Stuur de foto's maar naar mij, dan zal ik zel wel online zetten. Ik PM je mijn mailadres wel effe...
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

hm, das nog niet superveel, maar het begin is er, zullen we maar zeggen.
nog fotoŽs van wat je al wel af hebt ?
John B
Berichten: 494
Lid geworden op: do 3 jul 2003 17:59
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

dat is wel een gave koplamp :D
waar is tie van ??????
Leuk project trouwens, hoop dat het lukt :worship:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Die lamp is van een nieuw model Audi A4, volgens mij.
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

maar we gaan er toch geen audi van maken ?
moest toch een clio blijven ?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Tja, ik weet het niet... :) Ben wel benieuwd wat 'ie ervan gaat maken.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

het word steeds vager maar we blijven afwachten :D
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Nou ja, als ik van plan ben 2 blokken erin te gooien begin ik ook met de koplamp ...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
rasit..
Berichten: 2762
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Rotterdam

Riël schreef:Nou ja, als ik van plan ben 2 blokken erin te gooien begin ik ook met de koplamp ...
:lol:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Is het echt onmogelijk om een keer normaal te reageren in dit topic? :s
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Merijn schreef:Is het echt onmogelijk om een keer normaal te reageren in dit topic? :s

ehm...........Wat een leuke koplampen zeg :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Reageer dan niet, Tom... :evil: :wink:
Derby
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 10:46
Locatie: Rotterdam

Derby wrote:
ohja?! de 740 turbo motoren hadden opzekers garrett er aan hangen. Bij t5 weet ik niet zit teveel ingebouwd. Misschien dat de site van garrett uitsluitsel geeft.

derby

Mitshubishi, iets in de buurt van de td05
Ok. Heeft iemand daar spec's van?

@ clio-maniac: Mag ik vragen hoe je het dacht te doen met de koeling? het zal wel wat warmte opwekken 2 turbo's waarvan er 1 achter ligt te toeteren? Airco zou zonde zijn.

Derby
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

de nieuwe Volvo's hebben KKK (??) turbo's :)
Mrtn = Maarten
PATRICK-CLIO
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo 23 feb 2003 17:51
Locatie: amsterdam

merijn laat zitten, peuters heb je overal

clio maniac je bent lekker bezig, suc6
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Mrtn schreef:KKK (??) turbo's
Eerst samengegaan met Borg-Warner tot Borg-Warner-KKK, en nu wegens de politiek beladen naam alleen nog maar Borg-Warner.
Derby
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 10:46
Locatie: Rotterdam

maar is er dan al wat bekend over de turbo en de housings. En iets van flow charts. ik wil SPECS..

Derby
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

[img]http://members.home.nl/m.vandekamp/cliomaniac/img02.jpg[/img]

Dat plaatwerk wordt inderdaad al aardig verklioot.

Had je dat nou niet ff wat netter kunnen uitzagen? Nu heeft de plaatwerker een aardig jobje =$$ om dit weer strak te krijgen.

btw wel een heel mooie koplamp :p
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

PATRICK-CLIO schreef:merijn laat zitten, peuters heb je overal

clio maniac je bent lekker bezig, suc6
Ja als er nog meer domme foto's komen ga ik nogminder in 't project geloven. Een andere koplamp krijg ik er nog in, beetje erg domme foto al zeg ik het zelf. Zag liever een kaal frame of zoiets.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Derby
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 10:46
Locatie: Rotterdam

hier een stukje van een amerikaanse site waaruit blijkt dat er meer 'mensen' dit idee hebben :)

Derby
Car - 97 Jetta GLX VR6
Engine - 2.8L VR6

The system on Brian's Jetta was originally an ATP VR6 Stage 2 Turbo System. ATP Stage 2 (stock block) is 15psi on 93octane and 357whp - 372lb/ft torque. Currently, the system has been augmented by a Garrett GT40R ball bearing turbo with a .95 A/R turbine housing. Schimmel Performance has added a tuned DTA stand a lone engine management as well as liquid/air intercooling. This setup on the stock block at 23psi netted 515 whp/495lb/ft torque. Brian has become more competitive and consistent, thanks to a quick spooling, powerful, and reliable turbo. This turbo has been the key to the success of Brian's Jetta in competition. Brian had previously ran an older T72 turbo with this setup. He found that even though the T72 flows more air, the GT40R made a much broader (more usable) power band that consistently made it easier to launch and net a better 60 ft. time and 1/4 mile ET. The stock block will be retired soon and a fully built and balanced block is ready and waiting to take the turbo and the car to the next level. All tuning and care preparation is done by Schimmel Performance and Brian's team, GTR Motorsports. To read more visit http://www.atpturbo.com.

Personal Best E/T's:
Old Setup:
11.43 @ 125mph - 18psi, C16 Race Gas, Weight w/driver 2580lbs M/T 24.5x9x13 Slicks (ATP stage 2 stock block)
Current Setup:
10.391 @ 134.56 - 23psi, C16 Race Gas, Weight w/driver 2304lbs Hoosier 26x9x15 Slicks (Garrett GT40R turbo, stock block)

Achievements: World's Quickest and Fastest Jetta - 10.391 @ 134.56 and 136.23mph; USA's Quickest VR6 on Street Tires - 12.07 @ 119.9mph.
2003: Import Survival Series 2 - Class D - Semi-Finalist; NHRA Import Spring Nationals - Bracket 3 - 12.99 and Faster - Winner; World Series of Imports - Atco Raceway - Class D - Winner; Import Survival Series 3 - Class D - Winner.
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

En toch zal ik het wel wijs vinden als er op een openingsmeeting ergens in 2007 een clio vr12 bi turbo staat....... :p
PATRICK-CLIO
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo 23 feb 2003 17:51
Locatie: amsterdam

het is allemaal niet nodig om zo te reageren. Er zijn zat projekten die zonde zijn, maarja iedereen zijn ding. De jongen is lekker aan het knutselen laat um ze gang gaan. Hij staat niet bij jou op de oprit te sleutelen. Of het projekt haalbaar is of niet maakt niet uit, het gaan om het bezig zijn. Dat je gewoon aan het eind van de dag kan zeggen, heej dat was wel leuk om te doen :) Mocht het lukken, heb daar zelf geen idee van dan is het toppie.

Ben zelf helemaal niet handig, dus dingen die ik doe zal voor andere pinuts zijn, maar als het mij is gelukt ben ik blij.

Groetjes

patrick
Derby
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 10:46
Locatie: Rotterdam

ik wacht ook met smart tot het project af is. En ik zal de eerste zijn om het te feliciteren met het slagen van het project. Maar ik sta tegenover sommige beslissingen een beetje sceptisch. Goed van hem dat hij er aan begonnen is. Maar ik vraag me dan af wat het nut is van het vervangen van de lampen. en als ik dan geinterseerd ben naar de koeling en hoe hij het wil aanpakken hoor ik niks terug. Volgens mij staat hij elke dag op met een ander idee.

Prima, en ik wens hem veel succes. en ik wil ook best een ergens mijn gedachte over laten gaan. Maar verwacht nou niet dat ik alles wat die doet toejuich.

Derby
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Volgens mij is het zaak om eerst de eerste motor aan de praat te krijgen, een leuk uiterlijk te verzorgen en daarna wel verder te zien.

Ik weet niet of iemand zijn oude Clio ooit gezien heeft, maar dat was gewoon vakwerk! Superstrak maatwerk, wat ik nog niemand heb zien doen. Wat dat betreft heb ik er wel vertrouwen in.

Dat je technische vragen stelt en eventuele problemen aan het licht brengt is toch geen probleem, maar de helft van dit topic is toch meer lacherig gedoe waar niemand, en zeker Cliomaniac niets aan heeft.
Derby
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 10:46
Locatie: Rotterdam

helemaal mee eens. Maar zeg nou eerlijk iedereen had in het begin het idee dat hij een grap maakte. Maar nu blijkt dat hij het serieus wil doorzetten blijf ik gewoon geinterseerd in zijn denkpatronen en zijn visies.

Derby
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Volgens mij is het nog een grote grap. Ik kan het (nog) niet serieus nemen met een uitgezaagde lamp hoor en zonder fatsoendelijk plan.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ja, tuurlijk... Hij gaat voor zijn lol een Golf VR6 kopen! :lol: ;)
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

nee man die is ge-fotoshopt :lol:
cliomaniac
Berichten: 520
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: savage eb 64

Oke zal ff uitleggen waarom ik met die lamp bezig ben: ik heb een vr-6 gekocht die dadelijk vreselijk getuned gaat worden: dus wil ik weten hoe een vr-6 loopt standaard en ff geen gelul dat weet je niet in een dag dus rijd ik er even een maandje in. Daarna gaat het blok eruit en wordt de tunnel er in gelast.

Er is alleen een ding en dat moet je niet hebben in brabant(ivm diefstal): en dat is een golf 3. Dus probeer ik deze golf een beetje te camoufleren/ lees lomp verbouwen, en koeling daar is inderdaad over nagedacht daarom het audi front meer plaats voor twee radiatoren of intercoolers.

p.s. ik was laatst inderdaad bijna van mijn plan afgeweken: ik kreeg een rs4 blok aangeboden voor 9800 euro compleet met bak blok snel spul en regelbare computer, getuned door quattro 550 pk zonder extra slijttolerantie. maar twee blokken hebben misschien minder effect maar het is wel specialer
if it isn't possible it is not impossible
cliomaniac
Berichten: 520
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: savage eb 64

ik wilde nog even een opmerking plaatsen waardoor je misschien iets beter begrijpt: ik ontwerp mijn auto om de motor én om de wielen heen daarom kunnen sommige mensen me misschien niet volgen maar het gaat mij toch vooral om de specialiteit en de schoonheid en niet echt om de effectiviteit etc. 8)
if it isn't possible it is not impossible
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

Quattro is toch geen tuner ?
Gesloten