project clio vr-6 biturbo x 2
-
ik ben hard bezig om deze golf te mollen zodat nemand hem meer herkend zoek alleen webspace voor sneak-foto's te plaatsen begint erg op een audi a4 avant te lijken 

if it isn't possible it is not impossible
dat is wel een gave koplamp
waar is tie van ??????
Leuk project trouwens, hoop dat het lukt

waar is tie van ??????
Leuk project trouwens, hoop dat het lukt

-
- Moderator
- Car: Megane
het word steeds vager maar we blijven afwachten 

Nou ja, als ik van plan ben 2 blokken erin te gooien begin ik ook met de koplamp ...
Ok. Heeft iemand daar spec's van?Derby wrote:
ohja?! de 740 turbo motoren hadden opzekers garrett er aan hangen. Bij t5 weet ik niet zit teveel ingebouwd. Misschien dat de site van garrett uitsluitsel geeft.
derby
Mitshubishi, iets in de buurt van de td05
@ clio-maniac: Mag ik vragen hoe je het dacht te doen met de koeling? het zal wel wat warmte opwekken 2 turbo's waarvan er 1 achter ligt te toeteren? Airco zou zonde zijn.
Derby
-
merijn laat zitten, peuters heb je overal
clio maniac je bent lekker bezig, suc6
Eerst samengegaan met Borg-Warner tot Borg-Warner-KKK, en nu wegens de politiek beladen naam alleen nog maar Borg-Warner.Mrtn schreef:KKK (??) turbo's
[img]http://members.home.nl/m.vandekamp/cliomaniac/img02.jpg[/img]
Dat plaatwerk wordt inderdaad al aardig verklioot.
Had je dat nou niet ff wat netter kunnen uitzagen? Nu heeft de plaatwerker een aardig jobje =$$ om dit weer strak te krijgen.
btw wel een heel mooie koplamp
Dat plaatwerk wordt inderdaad al aardig verklioot.
Had je dat nou niet ff wat netter kunnen uitzagen? Nu heeft de plaatwerker een aardig jobje =$$ om dit weer strak te krijgen.
btw wel een heel mooie koplamp

Ja als er nog meer domme foto's komen ga ik nogminder in 't project geloven. Een andere koplamp krijg ik er nog in, beetje erg domme foto al zeg ik het zelf. Zag liever een kaal frame of zoiets.PATRICK-CLIO schreef:merijn laat zitten, peuters heb je overal
hier een stukje van een amerikaanse site waaruit blijkt dat er meer 'mensen' dit idee hebben
Derby
Car - 97 Jetta GLX VR6
Engine - 2.8L VR6
The system on Brian's Jetta was originally an ATP VR6 Stage 2 Turbo System. ATP Stage 2 (stock block) is 15psi on 93octane and 357whp - 372lb/ft torque. Currently, the system has been augmented by a Garrett GT40R ball bearing turbo with a .95 A/R turbine housing. Schimmel Performance has added a tuned DTA stand a lone engine management as well as liquid/air intercooling. This setup on the stock block at 23psi netted 515 whp/495lb/ft torque. Brian has become more competitive and consistent, thanks to a quick spooling, powerful, and reliable turbo. This turbo has been the key to the success of Brian's Jetta in competition. Brian had previously ran an older T72 turbo with this setup. He found that even though the T72 flows more air, the GT40R made a much broader (more usable) power band that consistently made it easier to launch and net a better 60 ft. time and 1/4 mile ET. The stock block will be retired soon and a fully built and balanced block is ready and waiting to take the turbo and the car to the next level. All tuning and care preparation is done by Schimmel Performance and Brian's team, GTR Motorsports. To read more visit http://www.atpturbo.com.
Personal Best E/T's:
Old Setup:
11.43 @ 125mph - 18psi, C16 Race Gas, Weight w/driver 2580lbs M/T 24.5x9x13 Slicks (ATP stage 2 stock block)
Current Setup:
10.391 @ 134.56 - 23psi, C16 Race Gas, Weight w/driver 2304lbs Hoosier 26x9x15 Slicks (Garrett GT40R turbo, stock block)
Achievements: World's Quickest and Fastest Jetta - 10.391 @ 134.56 and 136.23mph; USA's Quickest VR6 on Street Tires - 12.07 @ 119.9mph.
2003: Import Survival Series 2 - Class D - Semi-Finalist; NHRA Import Spring Nationals - Bracket 3 - 12.99 and Faster - Winner; World Series of Imports - Atco Raceway - Class D - Winner; Import Survival Series 3 - Class D - Winner.

Derby
Car - 97 Jetta GLX VR6
Engine - 2.8L VR6
The system on Brian's Jetta was originally an ATP VR6 Stage 2 Turbo System. ATP Stage 2 (stock block) is 15psi on 93octane and 357whp - 372lb/ft torque. Currently, the system has been augmented by a Garrett GT40R ball bearing turbo with a .95 A/R turbine housing. Schimmel Performance has added a tuned DTA stand a lone engine management as well as liquid/air intercooling. This setup on the stock block at 23psi netted 515 whp/495lb/ft torque. Brian has become more competitive and consistent, thanks to a quick spooling, powerful, and reliable turbo. This turbo has been the key to the success of Brian's Jetta in competition. Brian had previously ran an older T72 turbo with this setup. He found that even though the T72 flows more air, the GT40R made a much broader (more usable) power band that consistently made it easier to launch and net a better 60 ft. time and 1/4 mile ET. The stock block will be retired soon and a fully built and balanced block is ready and waiting to take the turbo and the car to the next level. All tuning and care preparation is done by Schimmel Performance and Brian's team, GTR Motorsports. To read more visit http://www.atpturbo.com.
Personal Best E/T's:
Old Setup:
11.43 @ 125mph - 18psi, C16 Race Gas, Weight w/driver 2580lbs M/T 24.5x9x13 Slicks (ATP stage 2 stock block)
Current Setup:
10.391 @ 134.56 - 23psi, C16 Race Gas, Weight w/driver 2304lbs Hoosier 26x9x15 Slicks (Garrett GT40R turbo, stock block)
Achievements: World's Quickest and Fastest Jetta - 10.391 @ 134.56 and 136.23mph; USA's Quickest VR6 on Street Tires - 12.07 @ 119.9mph.
2003: Import Survival Series 2 - Class D - Semi-Finalist; NHRA Import Spring Nationals - Bracket 3 - 12.99 and Faster - Winner; World Series of Imports - Atco Raceway - Class D - Winner; Import Survival Series 3 - Class D - Winner.
-
het is allemaal niet nodig om zo te reageren. Er zijn zat projekten die zonde zijn, maarja iedereen zijn ding. De jongen is lekker aan het knutselen laat um ze gang gaan. Hij staat niet bij jou op de oprit te sleutelen. Of het projekt haalbaar is of niet maakt niet uit, het gaan om het bezig zijn. Dat je gewoon aan het eind van de dag kan zeggen, heej dat was wel leuk om te doen
Mocht het lukken, heb daar zelf geen idee van dan is het toppie.
Ben zelf helemaal niet handig, dus dingen die ik doe zal voor andere pinuts zijn, maar als het mij is gelukt ben ik blij.
Groetjes
patrick

Ben zelf helemaal niet handig, dus dingen die ik doe zal voor andere pinuts zijn, maar als het mij is gelukt ben ik blij.
Groetjes
patrick
ik wacht ook met smart tot het project af is. En ik zal de eerste zijn om het te feliciteren met het slagen van het project. Maar ik sta tegenover sommige beslissingen een beetje sceptisch. Goed van hem dat hij er aan begonnen is. Maar ik vraag me dan af wat het nut is van het vervangen van de lampen. en als ik dan geinterseerd ben naar de koeling en hoe hij het wil aanpakken hoor ik niks terug. Volgens mij staat hij elke dag op met een ander idee.
Prima, en ik wens hem veel succes. en ik wil ook best een ergens mijn gedachte over laten gaan. Maar verwacht nou niet dat ik alles wat die doet toejuich.
Derby
Prima, en ik wens hem veel succes. en ik wil ook best een ergens mijn gedachte over laten gaan. Maar verwacht nou niet dat ik alles wat die doet toejuich.
Derby
Volgens mij is het zaak om eerst de eerste motor aan de praat te krijgen, een leuk uiterlijk te verzorgen en daarna wel verder te zien.
Ik weet niet of iemand zijn oude Clio ooit gezien heeft, maar dat was gewoon vakwerk! Superstrak maatwerk, wat ik nog niemand heb zien doen. Wat dat betreft heb ik er wel vertrouwen in.
Dat je technische vragen stelt en eventuele problemen aan het licht brengt is toch geen probleem, maar de helft van dit topic is toch meer lacherig gedoe waar niemand, en zeker Cliomaniac niets aan heeft.
Ik weet niet of iemand zijn oude Clio ooit gezien heeft, maar dat was gewoon vakwerk! Superstrak maatwerk, wat ik nog niemand heb zien doen. Wat dat betreft heb ik er wel vertrouwen in.
Dat je technische vragen stelt en eventuele problemen aan het licht brengt is toch geen probleem, maar de helft van dit topic is toch meer lacherig gedoe waar niemand, en zeker Cliomaniac niets aan heeft.
helemaal mee eens. Maar zeg nou eerlijk iedereen had in het begin het idee dat hij een grap maakte. Maar nu blijkt dat hij het serieus wil doorzetten blijf ik gewoon geinterseerd in zijn denkpatronen en zijn visies.
Derby
Derby
Volgens mij is het nog een grote grap. Ik kan het (nog) niet serieus nemen met een uitgezaagde lamp hoor en zonder fatsoendelijk plan.
-
nee man die is ge-fotoshopt 

-
Oke zal ff uitleggen waarom ik met die lamp bezig ben: ik heb een vr-6 gekocht die dadelijk vreselijk getuned gaat worden: dus wil ik weten hoe een vr-6 loopt standaard en ff geen gelul dat weet je niet in een dag dus rijd ik er even een maandje in. Daarna gaat het blok eruit en wordt de tunnel er in gelast.
Er is alleen een ding en dat moet je niet hebben in brabant(ivm diefstal): en dat is een golf 3. Dus probeer ik deze golf een beetje te camoufleren/ lees lomp verbouwen, en koeling daar is inderdaad over nagedacht daarom het audi front meer plaats voor twee radiatoren of intercoolers.
p.s. ik was laatst inderdaad bijna van mijn plan afgeweken: ik kreeg een rs4 blok aangeboden voor 9800 euro compleet met bak blok snel spul en regelbare computer, getuned door quattro 550 pk zonder extra slijttolerantie. maar twee blokken hebben misschien minder effect maar het is wel specialer
Er is alleen een ding en dat moet je niet hebben in brabant(ivm diefstal): en dat is een golf 3. Dus probeer ik deze golf een beetje te camoufleren/ lees lomp verbouwen, en koeling daar is inderdaad over nagedacht daarom het audi front meer plaats voor twee radiatoren of intercoolers.
p.s. ik was laatst inderdaad bijna van mijn plan afgeweken: ik kreeg een rs4 blok aangeboden voor 9800 euro compleet met bak blok snel spul en regelbare computer, getuned door quattro 550 pk zonder extra slijttolerantie. maar twee blokken hebben misschien minder effect maar het is wel specialer
-
ik wilde nog even een opmerking plaatsen waardoor je misschien iets beter begrijpt: ik ontwerp mijn auto om de motor én om de wielen heen daarom kunnen sommige mensen me misschien niet volgen maar het gaat mij toch vooral om de specialiteit en de schoonheid en niet echt om de effectiviteit etc.