Job-Turbo - Andere auto!!! Nu met filmpje!!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Job-turbo
Contacteer:

Sander schreef:Kijk dat zijn nu mooie project (Y) ziet er goed uit.
Maar even een paar vraagjes: Dat gasklephuis+injectoren railtjes heb je zo gekocht neem ik aan? Je hebt alleen "zelf" de flens gemaakt en op het inlaatspruitstuk verwerkt toch? En is de diameter van het gasklephuis berekend/beredeneert? Want als ik het zo zie heeft hij +/- een diameter van 70 mm en dat is 7 a 8 keer groter, qua doorlaat dan orgineel. Het lijkt mij een beetje aan de grote kant tenzij je je inlaatspruitstuk en je inlaatkanalen+kleppen van je cilinderkop qua diameter fors hebt vergroot.

Suc6 met je project ben zeer benieuwd wat het resultaat word.

S :D nder
Het gasklephuis is inderdaad gewoon gekocht. De diameter daarvan is 50mm net zo groot als je intercooler systeem. Cilinder kop is ook volledig bewerkt. Ben ook zekers benieuwd naar het resultaat dat steeds dichterbij komt >-) 8)
Sander
Contacteer:

Job-turbo schreef:
Sander schreef:Kijk dat zijn nu mooie project (Y) ziet er goed uit.
Maar even een paar vraagjes: Dat gasklephuis+injectoren railtjes heb je zo gekocht neem ik aan? Je hebt alleen "zelf" de flens gemaakt en op het inlaatspruitstuk verwerkt toch? En is de diameter van het gasklephuis berekend/beredeneert? Want als ik het zo zie heeft hij +/- een diameter van 70 mm en dat is 7 a 8 keer groter, qua doorlaat dan orgineel. Het lijkt mij een beetje aan de grote kant tenzij je je inlaatspruitstuk en je inlaatkanalen+kleppen van je cilinderkop qua diameter fors hebt vergroot.

Suc6 met je project ben zeer benieuwd wat het resultaat word.

Het gasklephuis is inderdaad gewoon gekocht. De diameter daarvan is 50mm net zo groot als je intercooler systeem. Cilinder kop is ook volledig bewerkt. Ben ook zekers benieuwd naar het resultaat dat steeds dichterbij komt >-) 8)
Aha je hebt het dus vanaf die kant beredeneerd. Dat is +/- 4 keer de originele doorlaat en 2,5 keer zo groot als je begin oppervlakte van je inlaatkanaal.
Ik denk dat hij aan de ruime kant is maar dat is mijn visie. Maar wanneer is het zo ver of moet er nog meer ontwikkelt worden. :wink:

Laatst gewijzigd door Sander op zo 12 okt 2003 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Job-turbo
Contacteer:

Het spruitstuk moet nog worden gemonteerd en de kabelboom van de Dta moet nog gemaakt worden. De bovenste dooie punt sensor moet nog worden gemonteerd. Ook de intercooler buizen moeten nog gemonteerd/gemaakt worden. Dan is het een kwestie van afstellen..
Job-turbo
Contacteer:

En waarom is het volgens jou te ruim dan. Wat is jouw mening hierover? Alle info is natuurlijk welkom.
Menno

Job-turbo schreef:En waarom is het volgens jou te ruim dan. Wat is jouw mening hierover? Alle info is natuurlijk welkom.
Als je gasklep erg groot is, wordt 't erg slecht doseerbaar. Als je dan een teentje gas geeft is 't al volgas, en verder intrappen voegt nix meer toe.

Maaruh, als ik dit zo zie lijkt 't me wel aan de grote kant, maar niet dramatisch. Als 't toch niet echt lekker is kan je altijd nog wat met het bedieningsmechanisme vogelen.
rev it like a rental
Sander
Contacteer:

Menno schreef:Als je gasklep erg groot is, wordt 't erg slecht doseerbaar. Als je dan een teentje gas geeft is 't al volgas, en verder intrappen voegt nix meer toe.

Maaruh, als ik dit zo zie lijkt 't me wel aan de grote kant, maar niet dramatisch. Als 't toch niet echt lekker is kan je altijd nog wat met het bedieningsmechanisme vogelen.
Is net wat Menno zegt. Ik moest er ook aan wennen toen ik mijn dubbele webber er op had, want ik heb nu twee gaskleppen dus een beetje gas geven valt niet mee. En een tegroote gasklep heeft geen zin en is moeilijk te doseren.
Job-turbo schreef:En waarom is het volgens jou te ruim dan. Wat is jouw mening hierover? Alle info is natuurlijk welkom.
Ik heb toen eens de oppervlaktes berekend van het inlaatspruitstuk en de kanalen in de kop en dan nog eens de doorlaat bij de klep met een bepaalde lift. Ik heb nu een ander inlaatspruitstuk (ben er nog mee bezig) wat beter gevormd is en ik heb hem pas gemaakt op de pakking. Ook heb ik de inlaatkanalen aan gepast op de pakking en d.m.v. een andere nokkenstok moet ik wat meer lift krijgen en zo ook bij de klem meer doorlaat te krijgen.

Kijk in de praktijk pakt het toch weer anders uit wat het is zo simpel allemaal niet. Ik heb ook weer geleerd van mijn eerste project en zo zal jij dat ook wel weer doen. Want als je niet kopieert van een ander maar iets zelf gaat "uitvinden" kom je toch wel weer wat dingen tegen.

Maar goed ik had in ieder geval niet het originele inlaatspruitstuk gepakt en een kleinere gasklep iets van 35 mm of zo. Maar hier moet je maar niets van aantrekken want ik weet het ook niet allemaal.

Dat is het mooiste wat er is iets zelf onder nemen en verbeteren. En dat zullen wel meer mensen vinden hier.

suc6 en hou ons op de hoogte,

Oja:
Cilinder kop is ook volledig bewerkt.
Heb je hier ook foto's van en wat is er aangepast? (inlaat/uitlaat kanalen, verbrandings kamer)
Job-turbo
Contacteer:

We zien wel hoe het gas er op reageerd. Zal het vanavond ook es met Freddy bespreken even kijken wat hij er van zegt. Het is toch helemaal uitwachten hoe het uitpakt. Van de kop heb ik geen foto's helaas. Hij zit ook al weer op het blok dus dan kan ik ook niet meer regelen :(.
Xedrah

Ziet er heel goed uit Jeroen! 8)

Dit gaat straks dikke pret worden en ik denk dat het met het gasgeven allemaal wel goed gaat komen. Anders zet je gewoon bij elk stoplicht de launchcontrol aan :lol: :wink:
Job-turbo
Contacteer:

Hoop inderdaad dat het dikke pret word :D
Launchcontrol de oplossing voor al uw problemen :D :p
Job-turbo
Contacteer:

Ben gisteren even naar Freddy geweest. Als het gas inderdaad moeilijk te doseren is is daar ook wel weer een oplossing voor. Maar hij verwacht geen problemen. Dus ik moet hem maar vertrouwen :s
Vos

Vraagje: Hoe heb je dat gedaan met die motorkapbevestiging?? en als je de motorkap erop legt beschadig je dan nix of heb je de motorkap aangepast met rubbers????
Clio 16v.....
Job-turbo
Contacteer:

Vosje schreef:Vraagje: Hoe heb je dat gedaan met die motorkapbevestiging?? en als je de motorkap erop legt beschadig je dan nix of heb je de motorkap aangepast met rubbers????
Dit is aangepast met rubbers :D
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Waar komt die ruitenwisser vanaf? Die je doorgaans ziet zijn nogal iel en zien er niet uit, maar dit is vet! :D
Job-turbo
Contacteer:

Komt van een Lancia Ypsilon geloof ik. Kost iets van 35 euro.
Vos

Job-turbo schreef:
Vosje schreef:Vraagje: Hoe heb je dat gedaan met die motorkapbevestiging?? en als je de motorkap erop legt beschadig je dan nix of heb je de motorkap aangepast met rubbers????
Dit is aangepast met rubbers :D
More details please?? :D
Clio 16v.....
Job-turbo
Contacteer:

Tsja details.... Heb gewoon die bonnet pins gemonteerd en er rubbertjes tussen gedaan. Weinig over te vertellen eigenlijk. Zal als ik tuis ben even kijken of ik nog foto's heb :P
Xedrah

Je moet ze ook alles voorkauwen he? :p
Job-turbo
Contacteer:

Achja het zijn net kinderen he :p hahaha :wink:
Vos

Ja kwil graag weten waar je die rubbers hebt geplakt!! mijn schanieren van de motorkap zijn verrot dus dit zou wel de uitkomst zijn! :D
Clio 16v.....
Job-turbo
Contacteer:

Vosje schreef:Ja kwil graag weten waar je die rubbers hebt geplakt!! mijn schanieren van de motorkap zijn verrot dus dit zou wel de uitkomst zijn! :D
Zoek wel even een foto op. Is wat makkelijker :D
Job-turbo
Contacteer:

Ben thuis heb geen foto er van. Als ik weer ga sleutelen en als ik het niet vergeet zal ik er ff een pica van maken :p.
Sander
Contacteer:

Job-turbo schreef:Dus ik moet hem maar vertrouwen :s
Komt allemaal goed en je leert er ook een hoop van.
En misschien wil je na een tijdje toch nog wat dingen aanpassen of veranderen. Door ontwikkelen :p

Job-turbo
Contacteer:

Sander schreef:
Job-turbo schreef:Dus ik moet hem maar vertrouwen :s
Komt allemaal goed en je leert er ook een hoop van.
En misschien wil je na een tijdje toch nog wat dingen aanpassen of veranderen. Door ontwikkelen :p

Ja ik het volste vertrouwen als je ziet wat Freddy Cane in het verleden allemaal heeft gepresteerd moet dit ook wel goed komen :D Sta echt te trappelen van ongeduld.
Xedrah

Ja, tis echt een meester in zijn vak. Das een feit.
Als iemand trouwens nog een 2.0 of 2.5 blok en veel geld overheeft... er komt binnenkort de mogelijkheid om een zeeeer vet project te starten. Check de website over een paar dagen maar es. :smoke:

PS Het is Freddycane aan elkaar. Afgeleid van Hurricane (tuning) ! :beer:
clio_rally
Contacteer:

Doet Freddycane eigenlijk alleen dta afstelling of ook motec bijvoorbeeld? En dan dus 4wd...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Chrisv

Supervette bak! Wat voor kooi is da?

leuke velgen ook btw :p
some people are alive only because it's illegal to kill them
Job-turbo
Contacteer:

clio_rally schreef:Doet Freddycane eigenlijk alleen dta afstelling of ook motec bijvoorbeeld? En dan dus 4wd...

Gijs
Freddycane doet naar mijn weten niet iets met Motec.
Job-turbo
Contacteer:

Chrisv schreef:Supervette bak! Wat voor kooi is da?

leuke velgen ook btw :p

ThanX, Die kooi is gelast door een bekende. Achteraf had ik een wat andere kooi willen hebben maar dat komt later misschien nog wel. :p
Floris
Contacteer:

die bak is echt F*cking mooi! :p :worship:
Job-turbo
Contacteer:

Dat zijn altijd leuke reakties :)
Xedrah

Job-turbo schreef:
clio_rally schreef:Doet Freddycane eigenlijk alleen dta afstelling of ook motec bijvoorbeeld? En dan dus 4wd...

Gijs
Freddycane doet naar mijn weten niet iets met Motec.
Lijkt me ook niet echt een probleem, maar hij heeft geen 4wd bank. Daar zijn simpelweg te weinig klanten voor om dat rendabel te maken. Zo'n bank stervensduur! (zoals je natuurlijk weet).
clio_rally
Contacteer:

Weet hij toevallig een collega die wel motec doet? Ik heb echt liever motec dan dta...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Xedrah

Dat weet ik niet, zou je even moeten bellen. :beer:
RO 16v

clio_rally schreef:Weet hij toevallig een collega die wel motec doet? Ik heb echt liever motec dan dta...

Gijs
Rica in Wateringen/ Wageningen en Kronenburg motorsport zijn beide op het net te vinden.
Robert dB.

Misschien dat Beek Tuning dit ook doet.

Hebben iig wel een 4x4 testbank

http://www.beekautoracing.com/
Plaats reactie