Menno schreef:Als je gasklep erg groot is, wordt 't erg slecht doseerbaar. Als je dan een teentje gas geeft is 't al volgas, en verder intrappen voegt nix meer toe.
Maaruh, als ik dit zo zie lijkt 't me wel aan de grote kant, maar niet dramatisch. Als 't toch niet echt lekker is kan je altijd nog wat met het bedieningsmechanisme vogelen.
Is net wat Menno zegt. Ik moest er ook aan wennen toen ik mijn dubbele webber er op had, want ik heb nu twee gaskleppen dus een beetje gas geven valt niet mee. En een tegroote gasklep heeft geen zin en is moeilijk te doseren.
Job-turbo schreef:En waarom is het volgens jou te ruim dan. Wat is jouw mening hierover? Alle info is natuurlijk welkom.
Ik heb toen eens de oppervlaktes berekend van het inlaatspruitstuk en de kanalen in de kop en dan nog eens de doorlaat bij de klep met een bepaalde lift. Ik heb nu een ander inlaatspruitstuk (ben er nog mee bezig) wat beter gevormd is en ik heb hem pas gemaakt op de pakking. Ook heb ik de inlaatkanalen aan gepast op de pakking en d.m.v. een andere nokkenstok moet ik wat meer lift krijgen en zo ook bij de klem meer doorlaat te krijgen.
Kijk in de praktijk pakt het toch weer anders uit wat het is zo simpel allemaal niet. Ik heb ook weer geleerd van mijn eerste project en zo zal jij dat ook wel weer doen. Want als je niet kopieert van een ander maar iets zelf gaat "uitvinden" kom je toch wel weer wat dingen tegen.
Maar goed ik had in ieder geval niet het originele inlaatspruitstuk gepakt en een kleinere gasklep iets van 35 mm of zo. Maar hier moet je maar niets van aantrekken want ik weet het ook niet allemaal.
Dat is het mooiste wat er is iets zelf onder nemen en verbeteren. En dat zullen wel meer mensen vinden hier.
suc6 en hou ons op de hoogte,
S

nder
Oja:
Cilinder kop is ook volledig bewerkt.
Heb je hier ook foto's van en wat is er aangepast? (inlaat/uitlaat kanalen, verbrandings kamer)