Job-Turbo - Andere auto!!! Nu met filmpje!!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

de tering wat een bak zeg :p :worship:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

mooi zwart is niet lelijk ... (L)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Xedrah
Berichten: 1027
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Friesland

Ik klaag wel eens, maar tis toch altijd leuk om aan de auto te werken hoor Job-Turbo. :)
Het resultaat zal de inspanningen wel verantwoorden verwacht ik. :smoke:
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

8) (Y) vettt (Y)
Thierry
Berichten: 3365
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 11:35
Locatie: Zeeland

Stoer bakkie!!! 8)
Dr.Turbostein
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 1 sep 2003 17:07
Locatie: Belgenland

echt de max (Y)
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

ECHT heel dik hoor :p
Mrtn = Maarten
Rob_16V_Zwolle
Berichten: 520
Lid geworden op: za 1 jun 2002 22:27
Locatie: Zwolle auto:Clio 16v lidnummer: 469
Contacteer:

kan amper mooier :P

go on with tuning :P

volgend jaar dus op auto MAXXXXXX ? :P

met zo'n max tuned car mag je er vast wel staan :P

nogmaals TOP bakkie heb hem gezien in Gorredijk bij Freddy Cane en weet nu gelijk welk gezicht bij de auto hoort :P
ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle

Get used to it :) or else ......... :S
martin rs
Berichten: 2808
Lid geworden op: za 9 mar 2002 0:00
Locatie: Joure

wow he das niet goed..... echt top. hebbie meer foto's?
Floris
Berichten: 1184
Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

ai ai ai... wat een bak! :p

mag ik ook misschien vragen welke OZ-velgen dat zijn?

keep up the good work! (Y)
Rene (Mr. TX)
Berichten: 2312
Lid geworden op: wo 6 jun 2001 0:00
Locatie: Friesland
Contacteer:

Ziet er goed uit!
Nu nog een rode striping op de zijkant en een rood spoilertje? :smoke:
Dirk (CRX)
Berichten: 1954
Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
Locatie: Friesland

OZ Racing Supertourismo Corsa's..

mooie auto Jeroen..als ie EINDELIJK es klaar is..
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
Silvermegane
Berichten: 341
Lid geworden op: vr 6 sep 2002 21:31
Locatie: zoetermeer
Contacteer:

mooi man!!! (Y)
laguna2
Berichten: 328
Lid geworden op: do 13 jun 2002 9:22
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Schitterende auto!! :worship:

Weet je iets van de historie? Volgens mij is het een oud grijs kenteken die om is gebouwd naar geel.. (Mijn 2e GTT is ook op die manier aan een geel kenteken gekomen en dat was JH-GX-13!)

Geweldige bak!!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Super, ik moet maar eens eens een loterij winnen ofzo :)

BTW mijn PH-XH-71 is ook in 95 teruggekeurd naar geel, was verder wel originele hollander van origine.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ik vond hem al mooi toen ie daar op de brug stond maar zo is nog beter. (Y) (Y)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

:worship: Ieder bedankt voor alle lovende reakties :worship: (Y)
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Beetja laat, maar ja beter laat dan nooit!!! :wink:

Goed werk, en ziet er super uit (Y)
jeffrey
Berichten: 200
Lid geworden op: wo 16 mei 2001 0:00
Locatie: leidschendam
Contacteer:

respect maat!!! :worship:
van marwijk passion
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Gisteravond weer even bezig geweest met de auto. Stabelisatorstang zit er ook weer goed onder en de uitlaat is nu ook klaar voor gebruik :p Inlaat spruitstuk begint nu ook vorm te krijgen. Zal binnenkort wel weer even wat foto's plaatsen..
Xedrah
Berichten: 1027
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Friesland

Ja, het ziet er weer goed uit. De buitenkant is klaar, de onderkant is klaar, het interieur is klaar, nu alleen de laatste aanpassingen in de motorruimte en dan is het een kwestie van afstellen en programmeren op de rollenbank en dan de APK. En dan kun jij weer rijden! :p
Dan volgt er nog een lange periode van kleine aanpassingen en verfraaiingen.

En de Kadett GSi staat achter weer een cm of 2 a 3 lager, dus ik ook weer happy! :D
Daaf (Davy)
Berichten: 684
Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
Locatie: leiden

Job-turbo schreef:Gisteravond weer even bezig geweest met de auto. Stabelisatorstang zit er ook weer goed onder en de uitlaat is nu ook klaar voor gebruik :p Inlaat spruitstuk begint nu ook vorm te krijgen. Zal binnenkort wel weer even wat foto's plaatsen..
Wat ben je met je inlaatspruitstuk psies aan het doen? Toch geen injectie? :D

Goed bezig iig (Y) :D :bang:
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Daaf (Davy) schreef:
Job-turbo schreef:Gisteravond weer even bezig geweest met de auto. Stabelisatorstang zit er ook weer goed onder en de uitlaat is nu ook klaar voor gebruik :p Inlaat spruitstuk begint nu ook vorm te krijgen. Zal binnenkort wel weer even wat foto's plaatsen..
Wat ben je met je inlaatspruitstuk psies aan het doen? Toch geen injectie? :D

Goed bezig iig (Y) :D :bang:
8)
Xedrah
Berichten: 1027
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Friesland

Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Vandaag even de laatste dingen aan mijn spruitstuk gedaan. Zie hier het resultaat:

[img]http://www.luingemedia.nl/inlaat/1.JPG[/img]


[img]http://www.luingemedia.nl/inlaat/2.jpg[/img]

:smoke:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Whoooo dikke shit! :worship:

Heel erg netjes! Waar komen nu je injectoren? Gewoon in de aanvoerkanalen vlak voordat ze de kop ingaan?
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Steven schreef:Whoooo dikke shit! :worship:

Heel erg netjes! Waar komen nu je injectoren? Gewoon in de aanvoerkanalen vlak voordat ze de kop ingaan?
goed kijken harry; d'r komen 2 injectoren in, eentje voor cil 1 en 2, en eentje voor cilinder 3 en 4. Waarom, dat kan Job je wel vertellen.

Ben benieuwd of die DTA d'r mee uit de voeten kan.
rev it like a rental
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ojah, Harry heeft weekend en kijkt een beetje scheel.

Dacht ff dat 2 gaten erin hoorden, maar u heeft weer eens gelijk...

Nou 2 Omdat als cil 4 aanzuigt cil 3 toch niets nodig heeft? Net als bij cil 1 en 2?
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

DTA kan hier sowieso wel mee uit de voeten. Dat hebben we al gezien bij diverse andere auto's. Zou me geen reden kunnen bedenken waarom het niet zou lukken. Aan wat voor probleem ivm DTA denk jij dan Menno?
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

ik ben niet echt bekend met DTA hoor, maar ben benieuwd of 't bereik van accelleratie verrijking groot genoeg is, je zal hier fors veel van nodig hebben bij deze constructie.

Verders vraagt 't nogal om forse injectoren, is meestal een nadeel voor de nauwkeurigheid bij lage belastingen, je bent dan een beetje afhankelijk van hoe de computer 't aanpakt.

Weet je zo wat voor injectiestrategie er toegepast wordt?


Verders erg mooi gemaakt, vooral die railtjes zijn echt helemaal top!
rev it like a rental
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

We zien wel op de testbank hoe we het hele zooitje afstellen. Eerlijk gezegd hou ik me daar niet echt mee bezig. Dat soort dingen laat ik wel aan Freddy over. Gelukkig heb ik meer verstand van verzekeren :D
chendy
Berichten: 207
Lid geworden op: za 13 sep 2003 20:53
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Erg kool wat je allemaal aan het doen bent. 8)

Ik heb wat vraagjes:
-wat is je bandenmaat?
-welke verlagingsset heb je eronder en hoeveel lager staat de 5?
-welke intercooler is gemonteerd?
-hoeveel bar druk je nu?
-moet de reservewiel-bak eruit met de K-Tec in-het-middendemper?
-wat is je kostenplaatje tot nu toe? :p

Mvg, Chendy.
Zj*rZ
Berichten: 1067
Lid geworden op: do 24 mei 2001 0:00
Locatie: Drachten

chendy schreef:Erg kool wat je allemaal aan het doen bent. 8)

Ik heb wat vraagjes:
-wat is je bandenmaat? 195-45-15
-welke verlagingsset heb je eronder en hoeveel lager staat de 5? gaz coilover dingen / niet gemeten maar +/- 6.5 cm
-welke intercooler is gemonteerd? universele ic
-hoeveel bar druk je nu? nog helemaal niets :) moet nog op de rollerbank worden afgestelt
-moet de reservewiel-bak eruit met de K-Tec in-het-middendemper? nee
-wat is je kostenplaatje tot nu toe? :p sja

Mvg, Chendy.
geen dank :)
clio_rally
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

Menno schreef:ik ben niet echt bekend met DTA hoor, maar ben benieuwd of 't bereik van accelleratie verrijking groot genoeg is, je zal hier fors veel van nodig hebben bij deze constructie.

Verders vraagt 't nogal om forse injectoren, is meestal een nadeel voor de nauwkeurigheid bij lage belastingen, je bent dan een beetje afhankelijk van hoe de computer 't aanpakt.

Weet je zo wat voor injectiestrategie er toegepast wordt?


Verders erg mooi gemaakt, vooral die railtjes zijn echt helemaal top!
Dta moet het zonder problemen aankunnen. Verder heb je inderdaad het problemen dat bij grotere injectoren het verband tussen de opbrengst van de injector en zijn pulsbreedte niet meer lineair is, maar dit is met wat goed afstelwerk natuurlijk op te vangen door het dta. Dat is juist het mooie, je kunt de pulsbreedtes bij lage belasting gewoon verbreden, zodat de brandstof opbrengst voldoende is! :worship: Persoonlijk ben ik echter wel meer een fan van motec, maar dta is ook niet verkeerd!

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl


" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Kijk dat zijn nu mooie project (Y) ziet er goed uit.
Maar even een paar vraagjes: Dat gasklephuis+injectoren railtjes heb je zo gekocht neem ik aan? Je hebt alleen "zelf" de flens gemaakt en op het inlaatspruitstuk verwerkt toch? En is de diameter van het gasklephuis berekend/beredeneert? Want als ik het zo zie heeft hij +/- een diameter van 70 mm en dat is 7 a 8 keer groter, qua doorlaat dan orgineel. Het lijkt mij een beetje aan de grote kant tenzij je je inlaatspruitstuk en je inlaatkanalen+kleppen van je cilinderkop qua diameter fors hebt vergroot.

Suc6 met je project ben zeer benieuwd wat het resultaat word.

S :D nder
Plaats reactie