rolkooi matter voor de 5?

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
rubie

ik heb me net een stuk rolkooi aangeschaft voor in me vijfje jammer genoeg is dit alleen het achterste gedeelte ,iemand een idee wat het voorste stuk kost als dit nog te krijgen is.......anders moet ik zelf aan het plooien gaan en daar heb ik niet zo veel zin in
Mrtn
Car: R5GTT

Ik heb ook Matter en net als jij een halve, alleen achter dus. Ik zou hem ook willen uitbreiden met een voorkant :)
Mrtn = Maarten
rubie

als hij echt niet te vinden is ga ik zelf wel aan het klussen,zal ik voor jou wel wat bij klussen
:p
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Rubie, zelf maken of laten maken is de beste optie, want er zijn al zo veel mensen opzoek of hebben al tijden gezocht maar nog niet gevonden.

conclusie: de kans dat je hem vind is zeer gering.

laten maken is (Y).

suc6
Matijs
Contacteer:

Ik ben inderdaad bang dat de voorste helften zeldzaam zijn, want ik heb ook alleen de achterste helft.
Matijs
Contacteer:

Bestaan die gasten nog? Ik kan geen website vinden. Is het trouwens Duits, Oostenrijks, of Zwitsers?
rubie

duits dacht ik,ik kan de voorste helften van limburgio zijn rolkooi wel nemen en die laten naplooien .......en ffe zien dat alles goed past,moest dit goed lukken dan laat ik het wel weten en probeer ik de rest ook wel te voorzien van een voorste stuk maar dit is wel nog niet voor volgende week,heb nog een hoop werk
Mrtn

Ik ga ook wel even met buizen spelen, maar ik laat 'm (als ik zelf wat maak) niet door het dashboard lopen :)
Mrtn = Maarten
Matijs
Contacteer:

Nee niet door het dash heen inderdaad. Maar voorlopig vind ik het wel goed zo, eerst maar eens de rest van de auto afmaken...
rubie

ik heb al een beetje navraag gedaan, de lokale rally shop hier heeft contact opgenomen met de leverancier van matter,begin volgende week zou ik weten of hij nog leverbaar is en wat ie zou kosten
ik hou jullie op de hoogte
Matijs
Contacteer:

(Y)
martin rs

waarom niet door het dash heen als ik vragen mag?
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

martin rs schreef:waarom niet door het dash heen als ik vragen mag?
ziet er niet uit.

Tenminste vind ik. er is niet echt een mooie aansluiting als ie door het dash heen gaat.

daarbij komt als je bv je kachel unit wil vervangen moet eerst je rolkooi er nog weer uit.

gr.Frits
clio_rally
Contacteer:

Frits schreef:
ziet er niet uit.

Tenminste vind ik. er is niet echt een mooie aansluiting als ie door het dash heen gaat.

daarbij komt als je bv je kachel unit wil vervangen moet eerst je rolkooi er nog weer uit.

gr.Frits
Beetje onzin, meeste kooien die door het dashboard heen lopen hoeven er niet uit voor dit soort zaken. Ik ken er eigenlijk niet een die er wel voor uit moet...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

clio_rally schreef:
Frits schreef:
ziet er niet uit.

gr.Frits
Beetje onzin, meeste kooien die door het dashboard heen lopen hoeven er niet uit voor dit soort zaken. Ik ken er eigenlijk niet een die er wel voor uit moet...

Gijs
Waarom lopen de meesten dan WEL door het dash volgens jou??
clio_rally
Contacteer:

Waarom? Daar hebben we het toch niet over? Maar goed, volgens mij omdat het ten eerste gewoon makkelijker is, zeker met instappen. Verder hebben veel kooien de mogelijkheid om ze door te laten trekken naar de voorste veerpoten (zodat ze echt een hoop torsie uit de kas halen) en dan is het makkelijker als ze door het dash heen lopen. onze ax heeft de kooi voor het dash, het is onhandig met instappen en het ziet er in mijn mening niet zo netjes uit. De RS heeft hem gewoon door het dash en ik vind het prima. Met wat klein werk zou ik hem zelf netjes kunnen afwerken, maar in dit geval boeite dat niet. Met de kooi erin (kan er moeilijk uit, is een op maat gelaste kooi) heb ik in een half uur het complete dashboard er weer uit en in dezelfde tijd er ook weer in. Ik begrijp het probleem nooit zo...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Matijs
Contacteer:

Ik vind het gewoon zonde van het dashboard, simpel. Bovendien zit er een gloedjenieuwe kachelradiateur in, en was ik toch niet van plan elke week het dashboard eruit te halen...
Laatst gewijzigd door Matijs op ma 13 okt 2003 9:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Mrtn

toevallig heb ik vandaag mn dash eruit getrokken, omdat mn kachelrad lek was, na 2 jaar al :(

maar ik vind het een kl*tewerkje |:

Normaal ken je je kacheltje vervangen door je dash vanonder iets te liften en dat gaat dus ECHT NIET lukken als je stalenpijpen erdoorheen hebt lopen :wink:

oja.... mn dash ligt eruit omdat er een blauwe in komt :)
Mrtn = Maarten
Matijs
Contacteer:

euhm, al nieuws?
rubie

ik heb vrijdag even gebeld en toen had ie nog niks gehoord ,hij heeft me beloofd om terug een fax te sturen maybe morgen wat meer nieuws

greets
Matijs
Contacteer:

(Y)
rubie

:( slecht nieuws,het voorste stuk is dus niet meer te verkrijgen

volgens mij moet het voorste stuk van sparco wel passen...................of toch ongeveer,da's het volgende wat ik is ffe ga uitzoeken,word dit te moeilijk dan ga ik zelf aan het plooien
Matijs
Contacteer:

En wat kost dat stuk van Sparco dan. weet je dat?
rubie

dat weet ik donderdag,heb gezien bij een kameraad dat het systeem op hetzelfde neerkomt ,als de dikte van de buizen nu nog zou uitkomen dan is er veel kans dat dit lukt mits wat kleine aanpassingen
Matijs
Contacteer:

interessant. Keep us informed :)
rubie

is niet los te verkrijgen :(
omdat ze niet zouden willen dat als je een accident hebt gehad met je oude je een deel van je oude zou kunnen terug plaatsen zogezegd voor je eigen veiligheid!
dus zal niks anders opzitten dan zelf te klussen
StevenK
Contacteer:

Matijs schreef:Bestaan die gasten nog? Ik kan geen website vinden. Is het trouwens Duits, Oostenrijks, of Zwitsers?
Ja, volgens mij is het een Frans bedrijf.
antoine
Car: Renault Clio III RS

rubie schreef:is niet los te verkrijgen :(
omdat ze niet zouden willen dat als je een accident hebt gehad met je oude je een deel van je oude zou kunnen terug plaatsen zogezegd voor je eigen veiligheid!
dus zal niks anders opzitten dan zelf te klussen

en mocht het je zelf niet lukt kan je nog altijd naar remola autosport bellen/e-mailen .
rubie

8) aangezien er geen voorkant meer te verkrijgen was ben ik zelf ffe aan het klussen gegaan,heb de voorkant volledig zelf gemaakt en heb me dan is goed laten gaan ,hier en daar een buisje bij tussen gezet in totaal nog is bijna 30 meter buis gebruikt :wink: de overschotjes wel meegerekent dan
speedline

Matter = een Duits bedrijf...
drgman

I have seen that you can get complete ones from Demon Tweeks in the UK. The cost (complete front and back) around 250 pounds and weigh in the region of 20-30kgrs.
rubie

de mijne heeft nu haast niks gekocht 8)
zatedag doe ik ze binnen om te laten poederlakken als ze dan terug is zal ik wel is een foto posten
oldskool

je kan ook eens gt autoparts in Bergyk eens proberen of biesheuvel
marcel
iwi

Bij Biesheuvel kun je OMP en Sparco kooien kopen (niet gelast). Verder hebben ze nog wel kooien die er in gelast dienen te worden, maar daar heb ik niet verder naar gevraagd.

Bij Biesheuvel kunnen ze ook zelf op maaat gemaakte kooien in je auto lassen. Zij hebben hier een FIA licentie voor of zoiets.
bart gt turbo
Contacteer:

iwi weet je ook iets van prijzen van de rolkooien
Plaats reactie