Luchtfilter 16V vraagje
hoi,
Ik heb een vraagje.
In mijn clio zijn een paar langwerpige gaten gemaakt in het luchtfilterhuis, en is er een K&N vervangingsfilter geplaatst. Het geluid etc. is super, maar aangezien ik hier veel las over het aanzuigen van warme lucht vroeg ik met af of dit een goede constructie is of dat het beter is dit te veranderen.
Groetjes ED
p.s. moet je om het luchtfilterhuis te demonteren de accu verwijderen ?
Ik heb een vraagje.
In mijn clio zijn een paar langwerpige gaten gemaakt in het luchtfilterhuis, en is er een K&N vervangingsfilter geplaatst. Het geluid etc. is super, maar aangezien ik hier veel las over het aanzuigen van warme lucht vroeg ik met af of dit een goede constructie is of dat het beter is dit te veranderen.
Groetjes ED
wil je hebben datie koude lucht aanzuigt, moet je dat 'vakje' naast je mistlamp openmaken, en een aanzuigbuis plaatsen die naar je filterhuis gaat.
maar zitten er gaten in je filterhuis?
dan zou ik een andere halen, je knn inlegfilter kan je laten zitten.
maar zitten er gaten in je filterhuis?
dan zou ik een andere halen, je knn inlegfilter kan je laten zitten.
Waarschijnlijk zijn er inderdaad wat modificaties gedaan aan je luchtfilterhuis om het geluid wat harder te krijgen, maar inderdaad zal ie dan ook lucht van in je motorruimte aan gaan zuigen, wat flink warmer zal zijn. Dus niet echt goed te noemen.EddiE_16V schreef:hoi,
Ik heb een vraagje.
Groetjes ED
En ja, de accu moet eruit om je luchtfilterhuis open te maken
Don't walk the grass... smoke it
Bij mijn weten kan het luchtfilter-huis eraf zonder dat daar de accu voor verwijderd wordt.Marcel B. schreef:EddiE_16V schreef: En ja, de accu moet eruit om je luchtfilterhuis open te maken
Clio Grand Prix 16V (404)
Ja, maar alleen niet meer erop, of je moet kaboutertjes hebben die voor jou het onderste clipje weer vastmakenMarco16V schreef:Bij mijn weten kan het luchtfilter-huis eraf zonder dat daar de accu voor verwijderd wordt.Marcel B. schreef: En ja, de accu moet eruit om je luchtfilterhuis open te maken

Don't walk the grass... smoke it
veban lelystad verkoopt zulke dingen.ClioPower schreef:Is zo'n aanzuigbuis (inlc.opzetstukje aan de bumper) ook los verkrijgbaar dat iemand weet??SMILLIAW schreef:en een aanzuigbuis plaatsen die naar je filterhuis gaat.
-
- Car: Renault Clio III RS
bestaat er wel iets om die slang aan je bumper te monteren of moet je zelf iets gaan maken ? Die air intake die ro heeft kan je misschien wel gebruiken maar dan heb je geen mistlichten meer.ClioPower schreef:Is zo'n aanzuigbuis (inlc.opzetstukje aan de bumper) ook los verkrijgbaar dat iemand weet??SMILLIAW schreef:en een aanzuigbuis plaatsen die naar je filterhuis gaat.
gr antoine
Misschien een ideetje, ga ff alngs een car audio boer en haal 1 of 2 bas uitlaat poortjes. deze zijn vrij makkelijk aan de binnenkant vast te zetten en je ziet als je het goed doet er niets meer van.ant1 schreef:bestaat er wel iets om die slang aan je bumper te monteren of moet je zelf iets gaan maken ? Die air intake die ro heeft kan je misschien wel gebruiken maar dan heb je geen mistlichten meer.ClioPower schreef:Is zo'n aanzuigbuis (inlc.opzetstukje aan de bumper) ook los verkrijgbaar dat iemand weet??SMILLIAW schreef:en een aanzuigbuis plaatsen die naar je filterhuis gaat.
gr antoine
Of je gebruikt ze aan de zijkant van de bumper met mooie ronde gaten.....pakt ie ook weer wat minder water als het regent.
De optie de Ro heeft is wel de beste.....
-
Ik zou het ook mat een baspoort doen.Volgens mij de gemakkelijkste oplossing.
Ik heb ook ff een vraagje over luchtfilters...
Ik ben dus voor mijn R19 16v op zoek naar een luchtfilter zoals de twister van green...dus sportfilter afgesloten in een "bakkie" tegen de hitte, maar niet zo'n groot lompe bak als origineel...van de originele luchtfilterbak zijn al wat torx verrot namelijk dus dat is sowieso al lastig. Nu keek ik ff op de site van GKB-import en daar kost een Green Twister voor de R19 16v 210 euro! Vindt ik best een hoop geld voor een filtertje...maar ik had ook nog gehoord dat Viper ofzo ook iets vergelijkbaars maakt...ik zoeken kom ik op de site van biesheuvel...aha Viperkits...die dingen kosten 446 euro!!! Voor een filtertje en een slangetje...dat is dus echt niet normaal meer....weet iemand waar je wel goedkoper aan dit soort kits kunt komen? Waarbij het filter dus niet open en bloot in de motorruimte hangt!
Ik ben dus voor mijn R19 16v op zoek naar een luchtfilter zoals de twister van green...dus sportfilter afgesloten in een "bakkie" tegen de hitte, maar niet zo'n groot lompe bak als origineel...van de originele luchtfilterbak zijn al wat torx verrot namelijk dus dat is sowieso al lastig. Nu keek ik ff op de site van GKB-import en daar kost een Green Twister voor de R19 16v 210 euro! Vindt ik best een hoop geld voor een filtertje...maar ik had ook nog gehoord dat Viper ofzo ook iets vergelijkbaars maakt...ik zoeken kom ik op de site van biesheuvel...aha Viperkits...die dingen kosten 446 euro!!! Voor een filtertje en een slangetje...dat is dus echt niet normaal meer....weet iemand waar je wel goedkoper aan dit soort kits kunt komen? Waarbij het filter dus niet open en bloot in de motorruimte hangt!

Jah....zat ik op zich ook wel aan te denken...maar die torx zijn behoorlijk rot zeg maar...dus af dat hele filterhuis nog bruikbaar is... 
maar bij die Piper...dik 450 voor een luchtfilter...zou iemand dat serieus betalen?

maar bij die Piper...dik 450 voor een luchtfilter...zou iemand dat serieus betalen?

Toevallig weet ik dat Sandtler een gelijkwaardig filter als de twister verkoopt voor 117, echter is dit zonder aansluitmateriaal. Ikzelf krijg volgende week Zaterdag m'n twister, is een hoop geld maar het K&N 57i kitje wat er nu in zi kost alleen maar vermogen.
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Maak eens een foto van dat ding bij een 19. ik heb hier nog wel een luchtfilterhuis van een clio liggen......jeroen.k schreef:Jah....zat ik op zich ook wel aan te denken...maar die torx zijn behoorlijk rot zeg maar...dus af dat hele filterhuis nog bruikbaar is...
Gr.Frits
Project: GTT Blue Sport
[img]http://www.sandtler.de/katalogangebote/ ... ir_box.jpg[/img]
Te koop bij Sandtler voor 117, dit is echter zonder aansluitmateriaal.
Te koop bij Sandtler voor 117, dit is echter zonder aansluitmateriaal.
-
Ik denk dat dat kapje wel gekoelt wordt door de koude lucht, die er doorheen stroomt.
Althans als je der een slang op bevestigt, zonder denk ik dat ie idd nogal warmtjes word.

...::: RENO HEAVEN 'S OPEN :::...
....::: FOR 2004 TAX FREE :::....
-
Wijze raad: bevestig hem niet tegen het blok aan (als tie van plastic is) 

Dit zal je überhaupt niet eens lukken, als je een luchtfilter kit koopt zit hier normaal gesproken een soort van buis bij die op je motorblok (volgens mij luchtweger) wordt aangesloten en die het luchtfilter op veilige afstand houdt.aus_tirol_16v schreef:Wijze raad: bevestig hem niet tegen het blok aan (als tie van plastic is)
-
Weet ik, wou gewoon even loze opmerking plaatsenmarcel16v schreef:Dit zal je überhaupt niet eens lukken, als je een luchtfilter kit koopt zit hier normaal gesproken een soort van buis bij die op je motorblok (volgens mij luchtweger) wordt aangesloten en die het luchtfilter op veilige afstand houdt.aus_tirol_16v schreef:Wijze raad: bevestig hem niet tegen het blok aan (als tie van plastic is)

Volgens mij was een kit, voor op de inl. direct (15cm afstand van blok) en een setje kan je gewoon op de org. slang monteren (30cm of so van het blok vandaan) Maar ja,....