Luchtfilter 16V vraagje

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
EddiE_16V

hoi,

Ik heb een vraagje.

In mijn clio zijn een paar langwerpige gaten gemaakt in het luchtfilterhuis, en is er een K&N vervangingsfilter geplaatst. Het geluid etc. is super, maar aangezien ik hier veel las over het aanzuigen van warme lucht vroeg ik met af of dit een goede constructie is of dat het beter is dit te veranderen.

Groetjes ED

p.s. moet je om het luchtfilterhuis te demonteren de accu verwijderen ?
SMILLIAW

wil je hebben datie koude lucht aanzuigt, moet je dat 'vakje' naast je mistlamp openmaken, en een aanzuigbuis plaatsen die naar je filterhuis gaat.
maar zitten er gaten in je filterhuis?
dan zou ik een andere halen, je knn inlegfilter kan je laten zitten.
Marcel B.

EddiE_16V schreef:hoi,

Ik heb een vraagje.

In mijn clio zijn een paar langwerpige gaten gemaakt in het luchtfilterhuis, en is er een K&N vervangingsfilter geplaatst. Het geluid etc. is super, maar aangezien ik hier veel las over het aanzuigen van warme lucht vroeg ik met af of dit een goede constructie is of dat het beter is dit te veranderen.

Groetjes ED

p.s. moet je om het luchtfilterhuis te demonteren de accu verwijderen ?
Waarschijnlijk zijn er inderdaad wat modificaties gedaan aan je luchtfilterhuis om het geluid wat harder te krijgen, maar inderdaad zal ie dan ook lucht van in je motorruimte aan gaan zuigen, wat flink warmer zal zijn. Dus niet echt goed te noemen.

En ja, de accu moet eruit om je luchtfilterhuis open te maken
Don't walk the grass... smoke it
Marco16V
Contacteer:

Marcel B. schreef:
EddiE_16V schreef: En ja, de accu moet eruit om je luchtfilterhuis open te maken
Bij mijn weten kan het luchtfilter-huis eraf zonder dat daar de accu voor verwijderd wordt.
Clio Grand Prix 16V (404)
ClioPower

SMILLIAW schreef:en een aanzuigbuis plaatsen die naar je filterhuis gaat.
Is zo'n aanzuigbuis (inlc.opzetstukje aan de bumper) ook los verkrijgbaar dat iemand weet??
Dus...
Marcel B.

Marco16V schreef:
Marcel B. schreef: En ja, de accu moet eruit om je luchtfilterhuis open te maken
Bij mijn weten kan het luchtfilter-huis eraf zonder dat daar de accu voor verwijderd wordt.
Ja, maar alleen niet meer erop, of je moet kaboutertjes hebben die voor jou het onderste clipje weer vastmaken :)
Jasper16v

en de accu heb je er ook binnen 30 seconden uit
scheelt je heel wat gefrunnik
Marcel B.

Jasper clio 16v schreef:en de accu heb je er ook binnen 30 seconden uit
scheelt je heel wat gefrunnik
Psies (Y)
SMILLIAW

ClioPower schreef:
Is zo'n aanzuigbuis (inlc.opzetstukje aan de bumper) ook los verkrijgbaar dat iemand weet??
veban lelystad verkoopt zulke dingen.
antoine
Car: Renault Clio III RS

ClioPower schreef:
bestaat er wel iets om die slang aan je bumper te monteren of moet je zelf iets gaan maken ? Die air intake die ro heeft kan je misschien wel gebruiken maar dan heb je geen mistlichten meer.

gr antoine
Tom
Moderator
Car: MB

dit moet je gewoon zelf maken. Houd wel rekening met de dikte. Standaard gaat de pijp door een beugeltje en daar kan maar max 60 of 70mm doorheen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Robke
Car: Lexus IS250

Maximaal 60 mm. Het beste is om dat beugeltje gelijk weg te slopen, alleen zitten die boutjes altijd hartstikke vastgerot...
antoine

Ik heb zelf de slang al maar de bevestiging aan de bumper vind ik niets ,ik ga er iets anders voor verzinnen.Hij zit nu vast met ty-raps.
Tom
Moderator

je kunt het best mooi maken. Ik zelf heb het plaatje flinkt doorboord met een hoop gaatjes. Als je dit netjes doet is het best fraai
antoine

Ik ga wel iets proberen,iets van een plaatje met daarop een stukje pijp van 3 cm waar ik de slang overheen kan schuiven.Iemand nog een ander idee?
Tom
Moderator

ja, maak van die 3 een 6 !! Waarom zou je daar een soort van "restrictor" op maken als het ook groter kan 8)
antoine

ik bedoel 3 cm lang doorsnede 6 cm
Mickael

ant1 schreef:
ClioPower schreef:
bestaat er wel iets om die slang aan je bumper te monteren of moet je zelf iets gaan maken ? Die air intake die ro heeft kan je misschien wel gebruiken maar dan heb je geen mistlichten meer.

gr antoine
Misschien een ideetje, ga ff alngs een car audio boer en haal 1 of 2 bas uitlaat poortjes. deze zijn vrij makkelijk aan de binnenkant vast te zetten en je ziet als je het goed doet er niets meer van.

Of je gebruikt ze aan de zijkant van de bumper met mooie ronde gaten.....pakt ie ook weer wat minder water als het regent.

De optie de Ro heeft is wel de beste.....
Dr.Turbostein

Ik zou het ook mat een baspoort doen.Volgens mij de gemakkelijkste oplossing.
Tom
Moderator

ant1 schreef:ik bedoel 3 cm lang doorsnede 6 cm
aha, dat had ik effe niet door. sorry 8)
jeroen.k

Ik heb ook ff een vraagje over luchtfilters...

Ik ben dus voor mijn R19 16v op zoek naar een luchtfilter zoals de twister van green...dus sportfilter afgesloten in een "bakkie" tegen de hitte, maar niet zo'n groot lompe bak als origineel...van de originele luchtfilterbak zijn al wat torx verrot namelijk dus dat is sowieso al lastig. Nu keek ik ff op de site van GKB-import en daar kost een Green Twister voor de R19 16v 210 euro! Vindt ik best een hoop geld voor een filtertje...maar ik had ook nog gehoord dat Viper ofzo ook iets vergelijkbaars maakt...ik zoeken kom ik op de site van biesheuvel...aha Viperkits...die dingen kosten 446 euro!!! Voor een filtertje en een slangetje...dat is dus echt niet normaal meer....weet iemand waar je wel goedkoper aan dit soort kits kunt komen? Waarbij het filter dus niet open en bloot in de motorruimte hangt! :)
Tom
Moderator

ik zou het niet weten jeroen, maar eerlijk gezegd zou ik het originele filterhuis lekker laten zitten
jeroen.k

Jah....zat ik op zich ook wel aan te denken...maar die torx zijn behoorlijk rot zeg maar...dus af dat hele filterhuis nog bruikbaar is... :s

maar bij die Piper...dik 450 voor een luchtfilter...zou iemand dat serieus betalen? :s
marcel16v

Toevallig weet ik dat Sandtler een gelijkwaardig filter als de twister verkoopt voor €117, echter is dit zonder aansluitmateriaal. Ikzelf krijg volgende week Zaterdag m'n twister, is een hoop geld maar het K&N 57i kitje wat er nu in zi kost alleen maar vermogen.
jeroen.k

Ja, omdat het vermogen kost wil ik dus ook geen open luchtfilter...denk dat ik nu ff een vervangingsfilter doe en dan voor later zelf iets "moois" in elkaar knutsel...
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

jeroen.k schreef:Jah....zat ik op zich ook wel aan te denken...maar die torx zijn behoorlijk rot zeg maar...dus af dat hele filterhuis nog bruikbaar is... :s
Maak eens een foto van dat ding bij een 19. ik heb hier nog wel een luchtfilterhuis van een clio liggen......

Gr.Frits
marcel16v

[img]http://www.sandtler.de/katalogangebote/ ... ir_box.jpg[/img]

Te koop bij Sandtler voor €117, dit is echter zonder aansluitmateriaal.
jeroen.k

Aha, dit verkoopt improve ook...

Alleen vraag ik me dus af of zo'n lullig plastik kapje echt helpt tegen de hitte van de motor...
Anton (R1916V)

Ik denk dat dat kapje wel gekoelt wordt door de koude lucht, die er doorheen stroomt. :) Althans als je der een slang op bevestigt, zonder denk ik dat ie idd nogal warmtjes word.
...::: RENO HEAVEN 'S OPEN :::...
....::: FOR 2004 TAX FREE :::....
marcel16v

Warn worden zal wel niet het probleem zijn, ik bedoel de standaard kap is ook van plastic. En een twister is zelfs van aluminium.
Anton (R1916V)

Wijze raad: bevestig hem niet tegen het blok aan (als tie van plastic is) :D
marcel16v

aus_tirol_16v schreef:Wijze raad: bevestig hem niet tegen het blok aan (als tie van plastic is) :D
Dit zal je überhaupt niet eens lukken, als je een luchtfilter kit koopt zit hier normaal gesproken een soort van buis bij die op je motorblok (volgens mij luchtweger) wordt aangesloten en die het luchtfilter op veilige afstand houdt.
Anton (R1916V)

marcel16v schreef:
aus_tirol_16v schreef:Wijze raad: bevestig hem niet tegen het blok aan (als tie van plastic is) :D
Dit zal je überhaupt niet eens lukken, als je een luchtfilter kit koopt zit hier normaal gesproken een soort van buis bij die op je motorblok (volgens mij luchtweger) wordt aangesloten en die het luchtfilter op veilige afstand houdt.
Weet ik, wou gewoon even loze opmerking plaatsen :lol:
Volgens mij was een kit, voor op de inl. direct (15cm afstand van blok) en een setje kan je gewoon op de org. slang monteren (30cm of so van het blok vandaan) Maar ja,.... :)
marcel16v

Mar er zijn echt mensen die luchfilters op die manier plaatsen, op mijn vorige auto (205 gti) hadden ze bijvoorbeeld het luchtfilter boven het uitlaatspruitstuk gehangen.
Marcel B.

handig :)

lekker warm daaro
Plaats reactie