GTT verlagen

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Tom
Moderator
Car: MB

Hoi hoi,

zit er al heel lang aan te denk om mijn GTT wat lager te zetten (of laten zetten :) ) en dat kan Jeroen nu dus (toevallig) leveren. Er is dan de keuze uit 40mm of 60mm. Mijn vraag was nu wat het beste/mooiste/fijnste is. Ik zou graag wat ervaringen horen van GTT rijders die hem 40 of 60mm verlaagd hebben. Ook zou een foto van een auto met 40 een auto met 60mm verlaging fijn zijn.

Alvast bedankt.

Gr Tom
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tom
Moderator

Phase 2 overigens
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

40 of 60 ??

welk merk ?? apex?? of koni??

is het apex dan kan het alleen:
30 phase1
35 phase2
50 phase2.

wat ik zou doen en al heb is 60 :) p2

en dan zal ik voor 50mm gaan.
meer vragen of aanmerkingen PM mij :)
Rudo

Ik zou persoonlijk voor 35 gaan (of 40 indien mogelijk). Heb zelf al 35mm lagere veren liggen, moeten alleen nog een keer gemonteerd worden.

De reden: als je tot 40mm gaat kun je dit nog prima met je huidige schokbrekers doen, daarboven is het zeer aan te raden om er sportievere schokbrekers onder te zetten. Tevens kun je met een GT die max. 40mm verlaagd is nog op een redelijk normale manier een woonwijk met drempels door. En te veel verlagen vind ik ook niet mooi.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

om even terug te komen..

apex heeft ook nieuw in de collectie 60mm verlaging.

sorry.. voor het beter weten.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Rudo schreef:Ik zou persoonlijk voor 35 gaan (of 40 indien mogelijk). Heb zelf al 35mm lagere veren liggen, moeten alleen nog een keer gemonteerd worden.

De reden: als je tot 40mm gaat kun je dit nog prima met je huidige schokbrekers doen, daarboven is het zeer aan te raden om er sportievere schokbrekers onder te zetten. Tevens kun je met een GT die max. 40mm verlaagd is nog op een redelijk normale manier een woonwijk met drempels door. En te veel verlagen vind ik ook niet mooi.
Sorry maar dat ligt dan echt aan jou standaart dempers :p

ik heb -5a -55 / nu -6 maar daar heb ik nu ff niets aan. hihi.

maar ik heb NERGENS last van.. van geen enkele heuvel in woonwijken.
Rudo

Maik (WOOFER) schreef:
Rudo schreef:Ik zou persoonlijk voor 35 gaan (of 40 indien mogelijk). Heb zelf al 35mm lagere veren liggen, moeten alleen nog een keer gemonteerd worden.

Sorry maar dat ligt dan echt aan jou standaart dempers :p

Ik denk dat het eerder aan de drempels ligt die hier voorkomen! :evil:

Maar ik heb nog nergens last van, want hij is nog niet verlaagd. :wink:
Tom
Moderator

maar wat zijn andere reacties van mensen met een verlaagde GTT. Van de ene kant wil ik natuurlijk een mooie "laagte" bereiken, maar van de andere kant moet een drempel ook nog wel kunnen
Tom
Moderator

hoeveel lager is die van edwin eigenlijk?
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

rond de -5 dacht ik zo..
Tom
Moderator

ik twijfel dus een beetje of 6 niet aan de lage kant is. Wat zou jij doen als je een GTT "moet" gaan verlagen?
Mrtn
Car: R5GTT

3.5 tot 4 cm.

Stuiterd ook niet zo, dat harde plastic laat goed van zich horen en de stijfheid van de carrosserie is ook niet denderend.
Mrtn = Maarten
Tom
Moderator

wat bedoel je, raakt hij dan de wielkast vaak?
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

probeer het ff door zandzakken in je kofferbak te gooien
kan je mooi het verschil zien
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Job-turbo
Contacteer:

Koop gewoon een schroef setje :D
Dan kun jeje eigen hoogte bepalen.

Zit je ook niet aan die standaart maten vast.
Tom
Moderator

heb toch gekozen voor 40mm rondom incl andere dempers. Jeroen raadde mij 60 af ivm de standaard velgen. Anders zou het te laag en te stug worden. Als het goed is komt het er over een paar weken onder (foto's :p )
Robke
Car: Lexus IS250

Te laag en te stug????
Je bent toch een vent en geen mietje!? :lol: :wink: 8)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik zou lekker voor 40mm gaan... Is netjes en mooi. Maar ja, het is maar wat je zelf wilt!

Succes...
Tom
Moderator

heb ik ook gedaan Merijn. binnen nu en een paar weken zit het eronder
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

mooi :D
go zo door :D

ik hoor en zie wel wanneer het gaat gebeuren :D
Tom
Moderator

3 novemder zien jullie het als het goed is allemaal. En ik moet natuurlijk nieuwe fotoŽs maken als het klaar is he :p
chendy
Contacteer:

Hi there!

Ik wil mijn GTT-II ook gaan verlagen. Maar dan wel met 4 van deze erbij:

[img]http://www.motorstyling.net/alloywheels ... 20MESH.jpg[/img]
DTM Mesh 7,5Jx17

De bandenmaat wordt waarschijnlijk 205-40-17, omdat de 195-40-17 te exotisch is (lees té duur). Dat geld kan ik mooi in een goede verlagingsset stoppen. :)
Welke problemen kan ik tegenkomen bij het verlagen van 60mm of meer, icm. met deze bandenmaat? Ik vond de GTT van deze dude er erg cool uitzien icm. 17":

[img]http://www.maxpower.co.uk/MEDIA/ren5turbojuly97_1.jpg[/img]

Zo laag wil ik 'm dus ook zetten. Kan iemand mij verder vertellen wat ik ongeveer kwijt zal zijn aan 4 Koni's (of mogelijk Jamex/Billstein)? En wat is voor de GTT-II een goed merk veren?

Mvg, Chendy.
Laatst gewijzigd door chendy op do 9 okt 2003 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
jean-paul

et voila.....KTR/GAZ COILOVER SLAMSHOCKS
£370.00+vat (£434.75) ... Each

[img]http://www.k-tecracing.com/products/r5/ ... er_set.jpg[/img]

This kit has now replaced the Avo coilover kit due to its quality of construction, ride quality, versitility and price. The kit contains 4 fully adjustable shock absorbers (42 adjustments on the rear and 12 adjustments on the front), the fronts coming complete with 2 1/4" coil springs which are fully height adjustable to get the handling and look of the car perfect. The rears are also uprated and are ideal to fit cars with bigger wheels as the adjustments on the back can be set to reduce tyre rubbing. The shafts in all 4 shocks are specially shortened to allow them to work perfectly on lowered cars and all the shocks are zinc plated to prevent them rusting (the Avo kit had untreated adjustment threads on the front which would cause them to rust and make them very difficult alter the ride height) and to protect them from the elements. All the shocks can be easily adjusted on the car and to back up the quality of this kit it even comes with a 3 year guarantee. Supply and fitted price £465+vat, this also includes adjusting the rear torsion bars.

te bestellen bij JL-tuning te rotterdam.
--0629571950--
Tom
Moderator

die K-tec set is zeker goed spul voor de GTT (Y) Ik zou echter geen 17" nemen maar 16"". Staat veel mooier, staat lager, is goedkoper in velgen, is goedkoper in banden
turboman
Contacteer:

Ik heb dat artikel gelezen en 17" onder een 5 is veel werk omdat het zeker zal aanschuren (spatborden etc..)
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

7,5J met 17" weinig kans.

als ze 6,5J hebben met 17" heb je al meer kans dat het gaat passen.
Mrtn

de GTT op de foto is volgens mij niet zo laag, dat lijkt meer zo doordat de banden in de kuipen vallen.
Mrtn = Maarten
Dr.Turbostein

Tom schreef:Hoi hoi,

zit er al heel lang aan te denk om mijn GTT wat lager te zetten (of laten zetten :) ) en dat kan Jeroen nu dus (toevallig) leveren. Er is dan de keuze uit 40mm of 60mm. Mijn vraag was nu wat het beste/mooiste/fijnste is. Ik zou graag wat ervaringen horen van GTT rijders die hem 40 of 60mm verlaagd hebben. Ook zou een foto van een auto met 40 een auto met 60mm verlaging fijn zijn.

Alvast bedankt.

Gr Tom
ik heb een GTT met 17" en 8cm verlaagd en vroegen op 15" iets van een 12 cm. Maar met 12cm zul je wel een sneeuwschepper zijn, ook met de standaard bumpers.
Foto kan ik stijtig genoeg niet posten omdat ik geen fototoestel heb.
Tom
Moderator

17" en 12 cm staat natuurlijk hoger dan 15" en 12 cm. Dus dat van die sneeuwschepper is een beetje onzin. Ik denk overigens dat je flinkt hebt moeten buigen en slijpen om dit voor elkaar te krijgen
Tom
Moderator

Dr.Turbostein schreef:
Tom schreef:Hoi hoi,

Alvast bedankt.

Gr Tom
ik heb een GTT met 17" en 8cm verlaagd en vroegen op 15" iets van een 12 cm. Maar met 12cm zul je wel een sneeuwschepper zijn, ook met de standaard bumpers.
Foto kan ik stijtig genoeg niet posten omdat ik geen fototoestel heb.
dit is meer dan een jaar oud!! Ik heb inmiddels al lang een willi
chendy
Contacteer:

jean-paul schreef:et voila.....KTR/GAZ COILOVER SLAMSHOCKS
£370.00+vat (£434.75) ... Each
...
Da's ruim 620,00 Euro (per paar?)...
Voor dat geld ga ik liever zelf wat knutselen met Koni-geel. Mijn favoriete smaakje. :smoke:
Dit is wat Jamie zelf heeft gedaan op zijn GTT:

-quote-
Still he wasn`t satisfied though. So he decided to fit 17in wheels, even though it`s a well-known fact that 17in wheels just don`t fit under Renault 5 arches, especially after a 70mm lowering job. Sure enough, they didn`t fit...
Jamie spent long nights cutting away wheelarch lips, slicing back plastic mouldings, modifying bumpers and twiddling with suspension settings until the new MS Toplines just sneaked in.
-end quote-

[img]http://www.maxpower.co.uk/MEDIA/ren5turbojuly97_3.jpg[/img]
SUSPENSION
Spax adjustable dampers * modified front spring seats * modified Pi front springs * reset rear torsion bars * lowered 70mm

Weet iemand waar ik de SPAX-set hier in NL kan vinden? En wat deze ongeveer zal kosten? De 7,5Jx17 heb ik nog liggen, dus die hoef ik niet te kopen. Alleen moeten er wel 4 nieuwe bandjes op. Ik zat eerst te denken aan 195-40-17, maar die zijn erg exotisch (lees duur). Het gaat dus zowieso 205-40-17 worden. En dat de schermen niet passen wist ik natuurlijk al. Mij gaat het meer om de technische aanpassing van de schokdempers en/of veren.

Mvg, Chendy.
p.s: het is dus de uitdaging er grote wielen onder te krijgen én de GTT erg omlaag te zetten
Tom
Moderator

dat spul gaat echt wel langer mee als een jaar en die prijs is erg acceptabel voor een schroef set. Als jij bovendien wil gaan experimenteren en zo laag mogelijk wil komen met flinke velgen dan zul je toch echt een schroefset nodig hebben om het netjes af te stellen
Mrtn

Tom schreef: dit is meer dan een jaar oud!! Ik heb inmiddels al lang een willi
Je kan niet zeggen dat ze je niet willen helpen :lol:
Mrtn = Maarten
chendy
Contacteer:

Tom schreef:dat spul gaat echt wel langer mee als een jaar en die prijs is erg acceptabel voor een schroef set. Als jij bovendien wil gaan experimenteren en zo laag mogelijk wil komen met flinke velgen dan zul je toch echt een schroefset nodig hebben om het netjes af te stellen
Tom, zoals ik denk kost de schroefset zo'n 1200,00 Euro voor én achter. Dat is mij gewoonweg te duur. Een schroefsetje voor bv. Golf 3 of Corrado kostte mij "maar" 599,00 Euro compleet. Deze KW's konden maar liefst 90mm omlaag. Da's wel een erg groot prijsverschil vind je ook niet? Maar enig idee wat een SPAX of Koni-geel setje mij zal kosten?

Mvg, Chendy.
Tom
Moderator

voor 1200 heb je volgens mij twee complete sets! Vraag anders jl voor de zekerheid, hij importeerd dat spul. Ik weet niet of KW ook vood de 5 wat heeft. Ik heb nu KW onder de clio en daar ben ik erg tevreden over
Plaats reactie