Ik heb verschillende topic's gelezen, maar ik zag geen overeenkomst.
Mijn R19 1.4 houd in en dan alleen in z'n 2.
Het inhouden gebeurd alleen als ik b.v een drempel ben over gegaan.
Dan rij ik ongeveer 2 sec op 1000 toeren, vervolgens geef ik weer gas en houd hij ongeveer 1 a 2 sec in, en na de 2000 toeren voel ik hem plotseling sterker trekken.
Als ik ontkoppel, en een beetje gas geef tot 2000 toeren en de koppeling weer laat opkomen houd hij niet in.
Als je van z'n 1 naar 2 gaat houd hij alleen in als hij koud is, als hij warm is gebeurd dit niet.
Dus het komt alleen voor als je dus op lage toeren draaid en weer gas geeft. rond de 2000 is het over.
Vervangen :
1. Bougies
2. Olie
3. Olie filter
4. Luchtfilter
5. Reinigings middel in benz. geprobeerd.
[R19]Inhouden
Lijkt mij vreemd als de motor inhoudt alleen in een bepaalde versnelling. Denk toch dat je het in de bak moet zoeken. Dus inderdaad motor-/baksteunen, of de synchro van de 2e versnelling? (<- please note question mark)
Vaak gaat uitacceleren vanuit lage toeren gepaard met wat geschok (dus in z'n 2 van 1000tpm naar hoger)
Het is dan net of ie blijft hangen en moeite heeft in toeren te klimmen, ik herken dat probleem ook wel een beetje. Aan het motorgeluid hoor je ook al dat iehet niet fijn vindt. Het kost een motor meer kracht om in z'n 2 op toeren te komen vanuit stationair dan vanuit z'n 1, wellicht levert de pomp dan te weinig druk?? dat de vuldruk om dat soort momenten te laag is???
Het is dan net of ie blijft hangen en moeite heeft in toeren te klimmen, ik herken dat probleem ook wel een beetje. Aan het motorgeluid hoor je ook al dat iehet niet fijn vindt. Het kost een motor meer kracht om in z'n 2 op toeren te komen vanuit stationair dan vanuit z'n 1, wellicht levert de pomp dan te weinig druk?? dat de vuldruk om dat soort momenten te laag is???
Mrtn = Maarten
-
- Berichten: 520
- Lid geworden op: za 1 jun 2002 22:27
- Locatie: Zwolle auto:Clio 16v lidnummer: 469
- Contacteer:
mijn vriendin heeft het ook met der R19 1.4
en hebben ook al paar keer gekeken waar het euvel kon zitten alleen nooit iets kunnen vinden

en hebben ook al paar keer gekeken waar het euvel kon zitten alleen nooit iets kunnen vinden


ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle
Get used to it
or else ......... 
Get used to it


Ik herken het idd ook...volgens mij is het redelijk normaal als hij ff inhoud/schokt als je vanaf 1000 rpm komt in zn 2. ff te weinig jus...of te weinig vermogen om zo ff op te klimmen naar hogere toeren...ik zou me om zoiets iig niet echt zorgen maken...Mrtn schreef:Vaak gaat uitacceleren vanuit lage toeren gepaard met wat geschok (dus in z'n 2 van 1000tpm naar hoger)
Het is dan net of ie blijft hangen en moeite heeft in toeren te klimmen, ik herken dat probleem ook wel een beetje. Aan het motorgeluid hoor je ook al dat iehet niet fijn vindt. Het kost een motor meer kracht om in z'n 2 op toeren te komen vanuit stationair dan vanuit z'n 1, wellicht levert de pomp dan te weinig druk?? dat de vuldruk om dat soort momenten te laag is???
Okay, weer een gerust stelling 
Ik doe het tegenwoordig met ontkoppelen, en dan vlak voordat ik de drepel afgaat gas geven en koppeling laten opkomen.
Dan heb ik nergens last van....
Dit alleen bij zeer hoge drempels....
Tx voor de info

Ik doe het tegenwoordig met ontkoppelen, en dan vlak voordat ik de drepel afgaat gas geven en koppeling laten opkomen.
Dan heb ik nergens last van....
Dit alleen bij zeer hoge drempels....

Tx voor de info

Jhaa, uhhhmmm
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Dit probleem heb ik ook,ondanks dat ik dan een 1,7 heb.
Komt er nog eens bij dat als die stationair draait en ik het gas intrap,die in toeren wilt gaan draaien (voor 1 sec) dan weg valt en dan ineens in toeren klimt.
Komt er nog eens bij dat als die stationair draait en ik het gas intrap,die in toeren wilt gaan draaien (voor 1 sec) dan weg valt en dan ineens in toeren klimt.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Volgens mij komt dit doordat je de motor dan "verzuipt".chris-r19 schreef:Komt er nog eens bij dat als die stationair draait en ik het gas intrap,die in toeren wilt gaan draaien (voor 1 sec) dan weg valt en dan ineens in toeren klimt.
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Kan te veel lucht dat ook veroorzaken?marcel16v schreef:Volgens mij komt dit doordat je de motor dan "verzuipt".chris-r19 schreef:Komt er nog eens bij dat als die stationair draait en ik het gas intrap,die in toeren wilt gaan draaien (voor 1 sec) dan weg valt en dan ineens in toeren klimt.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!