[R19]Inhouden

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Twister

Ik heb verschillende topic's gelezen, maar ik zag geen overeenkomst.

Mijn R19 1.4 houd in en dan alleen in z'n 2.
Het inhouden gebeurd alleen als ik b.v een drempel ben over gegaan.
Dan rij ik ongeveer 2 sec op 1000 toeren, vervolgens geef ik weer gas en houd hij ongeveer 1 a 2 sec in, en na de 2000 toeren voel ik hem plotseling sterker trekken.

Als ik ontkoppel, en een beetje gas geef tot 2000 toeren en de koppeling weer laat opkomen houd hij niet in.

Als je van z'n 1 naar 2 gaat houd hij alleen in als hij koud is, als hij warm is gebeurd dit niet.

Dus het komt alleen voor als je dus op lage toeren draaid en weer gas geeft. rond de 2000 is het over.

Vervangen :

1. Bougies
2. Olie
3. Olie filter
4. Luchtfilter
5. Reinigings middel in benz. geprobeerd.
Jhaa, uhhhmmm
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Hoe is de staat van je verdelerkap en rotor?

Raar dat 'ie het alleen in 2 doet! :s
Twister

De verdelerkap en rotor zijn ook redelijk nieuw.
Heeft ongeveer 6000 km mee gemaakt.

Ja alleen in z'n 2 ! :evil:

En wat het raare is..
Als ik met een aantal vrienden rij, dan houd hij ook niet in
Jhaa, uhhhmmm
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Hmmz... Ik roep ff iets: Motorsteunen?

Geen idee of het daarmee te maken kan hebben, maar dat kunnen de technici hier wel zeggen, denk ik. :)
Matijs
Contacteer:

Lijkt mij vreemd als de motor inhoudt alleen in een bepaalde versnelling. Denk toch dat je het in de bak moet zoeken. Dus inderdaad motor-/baksteunen, of de synchro van de 2e versnelling? (<- please note question mark)
Mrtn
Car: R5GTT

Vreemd ja.... neem 's een drempel in z'n 3, dus stationair erover heen en dan weer gas geven

Want inhouden kan niet aan je bak liggen
Mrtn = Maarten
Twister

Vaag allemaal.....

En in na 2000 toeren doet hij het goed !
Jhaa, uhhhmmm
Mrtn
Car: R5GTT

Vaak gaat uitacceleren vanuit lage toeren gepaard met wat geschok (dus in z'n 2 van 1000tpm naar hoger)
Het is dan net of ie blijft hangen en moeite heeft in toeren te klimmen, ik herken dat probleem ook wel een beetje. Aan het motorgeluid hoor je ook al dat iehet niet fijn vindt. Het kost een motor meer kracht om in z'n 2 op toeren te komen vanuit stationair dan vanuit z'n 1, wellicht levert de pomp dan te weinig druk?? dat de vuldruk om dat soort momenten te laag is???
Mrtn = Maarten
Rob_16V_Zwolle
Contacteer:

mijn vriendin heeft het ook met der R19 1.4

en hebben ook al paar keer gekeken waar het euvel kon zitten alleen nooit iets kunnen vinden :S

:s
ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle

Get used to it :) or else ......... :S
jeroen.k

Mrtn schreef:Vaak gaat uitacceleren vanuit lage toeren gepaard met wat geschok (dus in z'n 2 van 1000tpm naar hoger)
Het is dan net of ie blijft hangen en moeite heeft in toeren te klimmen, ik herken dat probleem ook wel een beetje. Aan het motorgeluid hoor je ook al dat iehet niet fijn vindt. Het kost een motor meer kracht om in z'n 2 op toeren te komen vanuit stationair dan vanuit z'n 1, wellicht levert de pomp dan te weinig druk?? dat de vuldruk om dat soort momenten te laag is???
Ik herken het idd ook...volgens mij is het redelijk normaal als hij ff inhoud/schokt als je vanaf 1000 rpm komt in zn 2. ff te weinig jus...of te weinig vermogen om zo ff op te klimmen naar hogere toeren...ik zou me om zoiets iig niet echt zorgen maken...
Twister

Okay, weer een gerust stelling ;)

Ik doe het tegenwoordig met ontkoppelen, en dan vlak voordat ik de drepel afgaat gas geven en koppeling laten opkomen.
Dan heb ik nergens last van....

Dit alleen bij zeer hoge drempels.... :D

Tx voor de info :)
Jhaa, uhhhmmm
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

Dit probleem heb ik ook,ondanks dat ik dan een 1,7 heb.

Komt er nog eens bij dat als die stationair draait en ik het gas intrap,die in toeren wilt gaan draaien (voor 1 sec) dan weg valt en dan ineens in toeren klimt.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
marcel16v

chris-r19 schreef:Komt er nog eens bij dat als die stationair draait en ik het gas intrap,die in toeren wilt gaan draaien (voor 1 sec) dan weg valt en dan ineens in toeren klimt.
Volgens mij komt dit doordat je de motor dan "verzuipt".
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

marcel16v schreef:
chris-r19 schreef:Komt er nog eens bij dat als die stationair draait en ik het gas intrap,die in toeren wilt gaan draaien (voor 1 sec) dan weg valt en dan ineens in toeren klimt.
Volgens mij komt dit doordat je de motor dan "verzuipt".
Kan te veel lucht dat ook veroorzaken?
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Plaats reactie