ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I
Beetje flauw: Mijn Clio 16v tegen een Alfa 147 1.9 JTD (goed voor 0-100 in 10,2 sec volgens autoweek). Stond een halve autolengte voor links van mij bij het stoplicht. Moesten beiden rechtdoor (na het stoplicht wordt het weer een 1 baans weg, een weg waar dus veel sprintjes worden getrokken) Voordat we bij het stoplicht kwamen was hij steeds aan het kleven (als ik ergens een hekel aan heb is het dat wel). Zat ook nog een misselijke gozer in die JTD. Groen, gas erop en even later even raampje openmaken en met mijn wijsvinger een "u can't touch this"-gebaar naar achteren gemaakt, waarop die gozer weer ging kleven. Kinderachtig.
vanavond zo'n ding gefixt. Daarna nog ff proef gereden. Motorisch is 't best leuk, maar verders is 't volledig een volkswagenIvo8hoven schreef:Licht een 1300cc 8V viercilinder met een kleine G-lader in.Mrtn schreef:Vanmiddag werd ik in Almere gepest door een Polo Coupé G40 (??). Wat een kereltje achter het stuurMaargoed, ik bleef 'm bij, was zelfs net een fractie sneller dan dat duitsewanproduct
![]()
Weet iemand wat van de motor die in de Polo ligt?
Goed voor 113 pk (standaard af fabriek)
Vond zelf zo'n paarse Genisis uitvoering altijd erg leuk

rev it like a rental
heb nu al zo'n 3000km mijn geprepareerd blokje en nu al ettelijke keren gesprint tegen mijn kameraad met een saxo 16V, blijkbaar kon ik maar niet winnen
druk stond op 500 gram en daar bleef die ook als ik hem opschroefde, bleef to 3de naast hem en dan reed hij lichtjes weg! volgens mij kon dit echt niet want met mijn oud blok reed ik al die 16v saxo weg! na een tijdje zoekwerk was ik tot de constatatie gekomen dat er een turboslang onderkant gescheurt was! nu ik dit verteld heb wil die saxo niet meer sprinten hahaha
hier een filmpje hoe het ging saxo 16V vs gtt met gescheurde darm van turbo naar intercooler
bij 1 filmpje rijd een 206 cc 1.6 16V achter ons
http://users.pandora.be/gtturbo/gtt%20m ... axo%2016v/
foto's van de SCHEUR
http://users.pandora.be/gtturbo/gescheurde%20darm/
filmpje toen m'n gt gefixed was
I love that feeling when turbo comes in
http://users.pandora.be/gtturbo/gtt%20b ... e%20fixed/

hier een filmpje hoe het ging saxo 16V vs gtt met gescheurde darm van turbo naar intercooler
bij 1 filmpje rijd een 206 cc 1.6 16V achter ons
http://users.pandora.be/gtturbo/gtt%20m ... axo%2016v/
foto's van de SCHEUR
http://users.pandora.be/gtturbo/gescheurde%20darm/
filmpje toen m'n gt gefixed was
I love that feeling when turbo comes in
http://users.pandora.be/gtturbo/gtt%20b ... e%20fixed/
gewoon ff de handrem aantrekken (geen remlichten, maar toch vertraging)... die bumperklever schrikt zich dan dood... of ff de sproeiers aan... uiteindelijk beter voorbij laten gaan (bumperklevers zijn losers!)AZ4L schreef:Beetje flauw: Mijn Clio 16v tegen een Alfa 147 1.9 JTD (goed voor 0-100 in 10,2 sec volgens autoweek). Stond een halve autolengte voor links van mij bij het stoplicht. Moesten beiden rechtdoor (na het stoplicht wordt het weer een 1 baans weg, een weg waar dus veel sprintjes worden getrokken) Voordat we bij het stoplicht kwamen was hij steeds aan het kleven (als ik ergens een hekel aan heb is het dat wel). Zat ook nog een misselijke gozer in die JTD. Groen, gas erop en even later even raampje openmaken en met mijn wijsvinger een "u can't touch this"-gebaar naar achteren gemaakt, waarop die gozer weer ging kleven. Kinderachtig.
Ik prefereer toch liever dat laatste dan, voordat ie bij mij achterop rijdtturboman schreef:gewoon ff de handrem aantrekken (geen remlichten, maar toch vertraging)... die bumperklever schrikt zich dan dood... of ff de sproeiers aan... uiteindelijk beter voorbij laten gaan (bumperklevers zijn losers!)AZ4L schreef:Beetje flauw: Mijn Clio 16v tegen een Alfa 147 1.9 JTD (goed voor 0-100 in 10,2 sec volgens autoweek). Stond een halve autolengte voor links van mij bij het stoplicht. Moesten beiden rechtdoor (na het stoplicht wordt het weer een 1 baans weg, een weg waar dus veel sprintjes worden getrokken) Voordat we bij het stoplicht kwamen was hij steeds aan het kleven (als ik ergens een hekel aan heb is het dat wel). Zat ook nog een misselijke gozer in die JTD. Groen, gas erop en even later even raampje openmaken en met mijn wijsvinger een "u can't touch this"-gebaar naar achteren gemaakt, waarop die gozer weer ging kleven. Kinderachtig.

Gisteravond ook lache, op de terugweg van JL Tuning, wordt ik op de A12 ingehaald door een BMW 540 (woont bij mij schter in de straat, en geeft altijd goed gas...
).
Denk eerst nou laat maar, regen enzo...., maar toch maar even erachteraan, en hij ging dezelfde weg naar huis als ik dus...!
Jammer dat er zulke hoge drempels lagen in een dorpje vlakbij oudewater, want het is dat ik niet gelijk achter hem zat door die drempels....
Haas zat erbij, en de kraan kon verder open, maar ik had m zeker gehad......
1.4T - 4.0 V8

Denk eerst nou laat maar, regen enzo...., maar toch maar even erachteraan, en hij ging dezelfde weg naar huis als ik dus...!
Jammer dat er zulke hoge drempels lagen in een dorpje vlakbij oudewater, want het is dat ik niet gelijk achter hem zat door die drempels....
Haas zat erbij, en de kraan kon verder open, maar ik had m zeker gehad......

1.4T - 4.0 V8

Ow, vergeten, een "nederlaag". Een tijdje terug 's avonds A2 richting Maastricht net na ring Ehv. Een witte Corrado rijdt links voorbij met snelle vaart (ikzelf 120) en moet vaart verminderen voor auto die inhaalt. Ik denk, het kan misschien een VR6 zijn (kon het niet zien) maar toch gewoon effe proberen, dus ik naar links. Inhalende auto gaat weer opzij en Corrado gaat op het gas, ik ook (in 4). Dit vind ik een klote snelheid om te acceleren, aangezien 120 km bij mij is ca 3700-3800 toeren. Maar goed, naar z'n 3 heeft dan ook nog weinig nut denk ik.
Maar de Corrado accelereert toch iets sneller dan ik en loopt langzaam (overtuigend was het niet) uit en slaat vervolgens af bij de volgednde afslag. Jammer. Wat voor een Corrado zou het zijn geweest?
Maar de Corrado accelereert toch iets sneller dan ik en loopt langzaam (overtuigend was het niet) uit en slaat vervolgens af bij de volgednde afslag. Jammer. Wat voor een Corrado zou het zijn geweest?
-
- Car: 5 GTT phase 1; R14
Mijn standaart gtt (fase 1) is tot 120 precies even snel als de g60 (gechipt maar zonder andere poulies) van een vriend van mij. Dit hebben we meedere malen getest
. Na 120 loopt ie wel uit.

Dan is waarschijnlijk iets meer gebeurt met die G60, of je GTT loopt niet helemaal lekker. Hoewel ik toch echt wel langzamer ben als een GTT rijdt een G60 toch echt niet bij mij weg.Turbo Tinus schreef:Mijn standaart gtt (fase 1) is tot 120 precies even snel als de g60 (gechipt maar zonder andere poulies) van een vriend van mij. Dit hebben we meedere malen getest. Na 120 loopt ie wel uit.
Laatst gewijzigd door marcel16v op wo 8 okt 2003 20:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Als part-time huisvader zat ik te denken aan "wat vaker afdrogen"marcel16v schreef:Wat dacht jij dan dat er gaat gebeuren?AZ4L schreef:potdikkie, het lijkt erop dat serieuze motortuning onvermijdelijk gaat worden...

Een g60 moet niet zo'n probleem zijn met een 5 gtt. Vr6 is ff wat anders. Hebben standaard al 195 pk en zijn best wel snel.
Is wel apart trouwens een witte Corrado. Die zie je niet zo vaak.
Is wel apart trouwens een witte Corrado. Die zie je niet zo vaak.
5 GT Turbo '88 GT5
-
hmm volgens mij zit een gtt standaart op iets van 7,6 sec op de 100 en een g60 7,8. Dat scheelt dus niet zo veel dacht ik.
Hij heeft dan nog een redelijke uitlaat+ openluchtfilter er onder liggen.. Maar het blijft echt gelijk tot 120
Hij heeft dan nog een redelijke uitlaat+ openluchtfilter er onder liggen.. Maar het blijft echt gelijk tot 120
Misschien was ie halverwege een spuitbeurt en zat ie in de grondverf
. Nee, hij was echt wit en idd zo veel zie je ze niet. Aan de andere kant vind ik wit niet echt een mooie ideale kleur, maar goed. Da's een ander topic... 

-
hmm ja... dan zal het toch wel door die chip komen
maarja als ik weer een beetje geld heb wil ik wel ff wat leuk aan mijn bolide gaan veranderen....en dan zoefffff
maar dan zet hij er weer andere poulies op en zijn we weer even snel

maarja als ik weer een beetje geld heb wil ik wel ff wat leuk aan mijn bolide gaan veranderen....en dan zoefffff

maar dan zet hij er weer andere poulies op en zijn we weer even snel

-
of hij mij als mijn turbo het begeven heeft 

marcel16v schreef:Dat is volgens mij de automaatRoy schreef:Corrado g60 doet origineel 0/100 in 9 sec.versie.

5 GT Turbo '88 GT5
-
dat valt wel zwaar tegen dan zo'n G60 ....

...::: RENO HEAVEN 'S OPEN :::...
....::: FOR 2004 TAX FREE :::....
....::: FOR 2004 TAX FREE :::....
Volgens Autoweek.nl is het 8,3 seconden... Ik heb er ooit in gereden en die dingen willen echt wel vooruit.Roy schreef:Corrado g60 doet origineel 0/100 in 9 sec.

Vorig jaar na de eindejaarsmeeting heeft een vriend van me op de A2 effe een sprintje getrokken met Patrick21Turbo en dat ging heel gelijk op, heb ik vernomen... Er zat wel een andere chip en andere pully op die G60.
marcel16v schreef:Dan is waarschijnlijk iets meer gebeurt met die G60, of je GTT loopt niet helemaal lekker. Hoewel ik toch echt wel langzamer ben als een GTT rijdt een G60 toch echt niet bij mij weg.Turbo Tinus schreef:Mijn standaart gtt (fase 1) is tot 120 precies even snel als de g60 (gechipt maar zonder andere poulies) van een vriend van mij. Dit hebben we meedere malen getest. Na 120 loopt ie wel uit.
HAHAHA, het is maar net wie je tegenkomt.

Weet nog een R19/16V rijder die na het schakelen van 1 naar 2, wel voor gezien hield.
Een Corrado G60 in standaard trim, is dociel en niet vooruit te branden.
Dus beetje stupide om zo te blijven rijden.