ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

113 PK uit een 1.3 is niet verkeerd zeg, hij was ook vrij vlot en zag er leuk uit :)
Mrtn = Maarten
AZ4L
Berichten: 266
Lid geworden op: do 2 okt 2003 20:26
Locatie: Hong Kong

Beetje flauw: Mijn Clio 16v tegen een Alfa 147 1.9 JTD (goed voor 0-100 in 10,2 sec volgens autoweek). Stond een halve autolengte voor links van mij bij het stoplicht. Moesten beiden rechtdoor (na het stoplicht wordt het weer een 1 baans weg, een weg waar dus veel sprintjes worden getrokken) Voordat we bij het stoplicht kwamen was hij steeds aan het kleven (als ik ergens een hekel aan heb is het dat wel). Zat ook nog een misselijke gozer in die JTD. Groen, gas erop en even later even raampje openmaken en met mijn wijsvinger een "u can't touch this"-gebaar naar achteren gemaakt, waarop die gozer weer ging kleven. Kinderachtig.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Ivo8hoven schreef:
Mrtn schreef:Vanmiddag werd ik in Almere gepest door een Polo Coupé G40 (??). Wat een kereltje achter het stuur :lol: Maargoed, ik bleef 'm bij, was zelfs net een fractie sneller dan dat duitsewanproduct >-)

Weet iemand wat van de motor die in de Polo ligt?
Licht een 1300cc 8V viercilinder met een kleine G-lader in.
Goed voor 113 pk (standaard af fabriek)

Vond zelf zo'n paarse Genisis uitvoering altijd erg leuk :wink:
vanavond zo'n ding gefixt. Daarna nog ff proef gereden. Motorisch is 't best leuk, maar verders is 't volledig een volkswagen :(
rev it like a rental
limburgio
Berichten: 511
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Locatie: paal-beringen

heb nu al zo'n 3000km mijn geprepareerd blokje en nu al ettelijke keren gesprint tegen mijn kameraad met een saxo 16V, blijkbaar kon ik maar niet winnen :@ druk stond op 500 gram en daar bleef die ook als ik hem opschroefde, bleef to 3de naast hem en dan reed hij lichtjes weg! volgens mij kon dit echt niet want met mijn oud blok reed ik al die 16v saxo weg! na een tijdje zoekwerk was ik tot de constatatie gekomen dat er een turboslang onderkant gescheurt was! nu ik dit verteld heb wil die saxo niet meer sprinten hahaha :smoke:
hier een filmpje hoe het ging saxo 16V vs gtt met gescheurde darm van turbo naar intercooler
bij 1 filmpje rijd een 206 cc 1.6 16V achter ons

http://users.pandora.be/gtturbo/gtt%20m ... axo%2016v/


foto's van de SCHEUR
http://users.pandora.be/gtturbo/gescheurde%20darm/

filmpje toen m'n gt gefixed was
I love that feeling when turbo comes in

http://users.pandora.be/gtturbo/gtt%20b ... e%20fixed/
turboman
Berichten: 1413
Lid geworden op: zo 29 jul 2001 0:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

AZ4L schreef:Beetje flauw: Mijn Clio 16v tegen een Alfa 147 1.9 JTD (goed voor 0-100 in 10,2 sec volgens autoweek). Stond een halve autolengte voor links van mij bij het stoplicht. Moesten beiden rechtdoor (na het stoplicht wordt het weer een 1 baans weg, een weg waar dus veel sprintjes worden getrokken) Voordat we bij het stoplicht kwamen was hij steeds aan het kleven (als ik ergens een hekel aan heb is het dat wel). Zat ook nog een misselijke gozer in die JTD. Groen, gas erop en even later even raampje openmaken en met mijn wijsvinger een "u can't touch this"-gebaar naar achteren gemaakt, waarop die gozer weer ging kleven. Kinderachtig.
gewoon ff de handrem aantrekken (geen remlichten, maar toch vertraging)... die bumperklever schrikt zich dan dood... of ff de sproeiers aan... uiteindelijk beter voorbij laten gaan (bumperklevers zijn losers!)
AZ4L
Berichten: 266
Lid geworden op: do 2 okt 2003 20:26
Locatie: Hong Kong

turboman schreef:
AZ4L schreef:Beetje flauw: Mijn Clio 16v tegen een Alfa 147 1.9 JTD (goed voor 0-100 in 10,2 sec volgens autoweek). Stond een halve autolengte voor links van mij bij het stoplicht. Moesten beiden rechtdoor (na het stoplicht wordt het weer een 1 baans weg, een weg waar dus veel sprintjes worden getrokken) Voordat we bij het stoplicht kwamen was hij steeds aan het kleven (als ik ergens een hekel aan heb is het dat wel). Zat ook nog een misselijke gozer in die JTD. Groen, gas erop en even later even raampje openmaken en met mijn wijsvinger een "u can't touch this"-gebaar naar achteren gemaakt, waarop die gozer weer ging kleven. Kinderachtig.
gewoon ff de handrem aantrekken (geen remlichten, maar toch vertraging)... die bumperklever schrikt zich dan dood... of ff de sproeiers aan... uiteindelijk beter voorbij laten gaan (bumperklevers zijn losers!)
Ik prefereer toch liever dat laatste dan, voordat ie bij mij achterop rijdt :)
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Gisteravond ook lache, op de terugweg van JL Tuning, wordt ik op de A12 ingehaald door een BMW 540 (woont bij mij schter in de straat, en geeft altijd goed gas... :D ).
Denk eerst nou laat maar, regen enzo...., maar toch maar even erachteraan, en hij ging dezelfde weg naar huis als ik dus...!
Jammer dat er zulke hoge drempels lagen in een dorpje vlakbij oudewater, want het is dat ik niet gelijk achter hem zat door die drempels....
Haas zat erbij, en de kraan kon verder open, maar ik had m zeker gehad...... >-)

1.4T - 4.0 V8 :smoke: :smoke: :smoke:
Gunther
Berichten: 320
Lid geworden op: do 27 jun 2002 17:44
Locatie: Beveren, België

Hoe doe je dat precies...het "U can't touch this" gebaar met de wijsvinger??? Ik ken alleen het alombekende middelvingergebaar :wink:
Hoge bomen vangen...geen konijnen
AZ4L
Berichten: 266
Lid geworden op: do 2 okt 2003 20:26
Locatie: Hong Kong

:) het was gewoon een reactie. Ik ben niet zo assertief dus een middelvinger wordt het niet snel. In ieder geval werd mijn wijsvinger wel begrepen door die gast.
AZ4L
Berichten: 266
Lid geworden op: do 2 okt 2003 20:26
Locatie: Hong Kong

Ow, vergeten, een "nederlaag". Een tijdje terug 's avonds A2 richting Maastricht net na ring Ehv. Een witte Corrado rijdt links voorbij met snelle vaart (ikzelf 120) en moet vaart verminderen voor auto die inhaalt. Ik denk, het kan misschien een VR6 zijn (kon het niet zien) maar toch gewoon effe proberen, dus ik naar links. Inhalende auto gaat weer opzij en Corrado gaat op het gas, ik ook (in 4). Dit vind ik een klote snelheid om te acceleren, aangezien 120 km bij mij is ca 3700-3800 toeren. Maar goed, naar z'n 3 heeft dan ook nog weinig nut denk ik.

Maar de Corrado accelereert toch iets sneller dan ik en loopt langzaam (overtuigend was het niet) uit en slaat vervolgens af bij de volgednde afslag. Jammer. Wat voor een Corrado zou het zijn geweest?
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Een G60 misschien ??
marcel16v
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 7 mar 2003 21:27
Locatie: Deutschland

Zeker weten G60, vr6 houd je echt niet bij met standaard clio 16v. Normaal is een standaard G60 niet echt moeilijk om voor te blijven.
AZ4L
Berichten: 266
Lid geworden op: do 2 okt 2003 20:26
Locatie: Hong Kong

Nou weet ik niet wat een Golf VR6 2.8 ervan maakt, maar acceleratie in 3 van 80 naar 140 houdt ik die toch wel bij. Eerder al een keer meegemaakt op de snelweg van Eindhoven naar Helmond. Goed, dat was 80 naar 140...
marcel16v
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 7 mar 2003 21:27
Locatie: Deutschland

Er zit een wezenlijk verschil tussen een golf 2.8 VR6 en een corrado 2.9 VR6. Corrado doet 0-100 in 7 sec., golf in 8 sec.
Turbo Tinus
Berichten: 290
Lid geworden op: za 8 mar 2003 17:29
Car: 5 GTT phase 1; R14
Locatie: Bemmel

Mijn standaart gtt (fase 1) is tot 120 precies even snel als de g60 (gechipt maar zonder andere poulies) van een vriend van mij. Dit hebben we meedere malen getest 8) . Na 120 loopt ie wel uit.
AZ4L
Berichten: 266
Lid geworden op: do 2 okt 2003 20:26
Locatie: Hong Kong

potdikkie, het lijkt erop dat serieuze motortuning onvermijdelijk gaat worden... :)
marcel16v
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 7 mar 2003 21:27
Locatie: Deutschland

Turbo Tinus schreef:Mijn standaart gtt (fase 1) is tot 120 precies even snel als de g60 (gechipt maar zonder andere poulies) van een vriend van mij. Dit hebben we meedere malen getest 8) . Na 120 loopt ie wel uit.
Dan is waarschijnlijk iets meer gebeurt met die G60, of je GTT loopt niet helemaal lekker. Hoewel ik toch echt wel langzamer ben als een GTT rijdt een G60 toch echt niet bij mij weg.
Laatst gewijzigd door marcel16v op wo 8 okt 2003 20:45, 2 keer totaal gewijzigd.
marcel16v
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 7 mar 2003 21:27
Locatie: Deutschland

AZ4L schreef:potdikkie, het lijkt erop dat serieuze motortuning onvermijdelijk gaat worden... :)
Wat dacht jij dan dat er gaat gebeuren? :wink:
AZ4L
Berichten: 266
Lid geworden op: do 2 okt 2003 20:26
Locatie: Hong Kong

In dat geval had ik te maken met een snelle G60.
AZ4L
Berichten: 266
Lid geworden op: do 2 okt 2003 20:26
Locatie: Hong Kong

marcel16v schreef:
AZ4L schreef:potdikkie, het lijkt erop dat serieuze motortuning onvermijdelijk gaat worden... :)
Wat dacht jij dan dat er gaat gebeuren? :wink:
Als part-time huisvader zat ik te denken aan "wat vaker afdrogen" :)
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Een g60 moet niet zo'n probleem zijn met een 5 gtt. Vr6 is ff wat anders. Hebben standaard al 195 pk en zijn best wel snel.

Is wel apart trouwens een witte Corrado. Die zie je niet zo vaak.
5 GT Turbo '88 GT5
Turbo Tinus
Berichten: 290
Lid geworden op: za 8 mar 2003 17:29
Car: 5 GTT phase 1; R14
Locatie: Bemmel

hmm volgens mij zit een gtt standaart op iets van 7,6 sec op de 100 en een g60 7,8. Dat scheelt dus niet zo veel dacht ik.
Hij heeft dan nog een redelijke uitlaat+ openluchtfilter er onder liggen.. Maar het blijft echt gelijk tot 120 :wink:
marcel16v
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 7 mar 2003 21:27
Locatie: Deutschland

GTT is standaard 8 sec. en G60 standaard 8,3 sec.
Laatst gewijzigd door marcel16v op wo 8 okt 2003 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
AZ4L
Berichten: 266
Lid geworden op: do 2 okt 2003 20:26
Locatie: Hong Kong

Misschien was ie halverwege een spuitbeurt en zat ie in de grondverf :D . Nee, hij was echt wit en idd zo veel zie je ze niet. Aan de andere kant vind ik wit niet echt een mooie ideale kleur, maar goed. Da's een ander topic... :)
Turbo Tinus
Berichten: 290
Lid geworden op: za 8 mar 2003 17:29
Car: 5 GTT phase 1; R14
Locatie: Bemmel

hmm ja... dan zal het toch wel door die chip komen :p

maarja als ik weer een beetje geld heb wil ik wel ff wat leuk aan mijn bolide gaan veranderen....en dan zoefffff :D
maar dan zet hij er weer andere poulies op en zijn we weer even snel :(
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Corrado g60 doet origineel 0/100 in 9 sec.
5 GT Turbo '88 GT5
marcel16v
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 7 mar 2003 21:27
Locatie: Deutschland

Turbo Tinus schreef:
maar dan zet hij er weer andere poulies op en zijn we weer even snel :(
En dan lach jij hem uit over 20.000 KM, kan hij z'n G-lader reviseren.
marcel16v
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 7 mar 2003 21:27
Locatie: Deutschland

Roy schreef:Corrado g60 doet origineel 0/100 in 9 sec.
Dat is volgens mij de automaat :lol: versie.
AZ4L
Berichten: 266
Lid geworden op: do 2 okt 2003 20:26
Locatie: Hong Kong

Jammer dat de 80-120 tijden vaak zo weinig bekend zijn van automerken...
Turbo Tinus
Berichten: 290
Lid geworden op: za 8 mar 2003 17:29
Car: 5 GTT phase 1; R14
Locatie: Bemmel

of hij mij als mijn turbo het begeven heeft :lol:
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

marcel16v schreef:
Roy schreef:Corrado g60 doet origineel 0/100 in 9 sec.
Dat is volgens mij de automaat :lol: versie.
:lol: Een maat van mij heeft er 1 gehad. Die vond het raar dat hij me niet kon bijhouden met zn 160 pk sterke g60. Toen hebben we zitten zoeken naar gegevens en dat was 0/100 in 9 sec. En een top van 225 km/h
5 GT Turbo '88 GT5
Anton (R1916V)
Berichten: 425
Lid geworden op: wo 21 mei 2003 13:35
Locatie: zierikzee/goes (zeeland)

dat valt wel zwaar tegen dan zo'n G60 .... (Y) :lol:
...::: RENO HEAVEN 'S OPEN :::...
....::: FOR 2004 TAX FREE :::....
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Roy schreef:Corrado g60 doet origineel 0/100 in 9 sec.
Volgens Autoweek.nl is het 8,3 seconden... Ik heb er ooit in gereden en die dingen willen echt wel vooruit. :)

Vorig jaar na de eindejaarsmeeting heeft een vriend van me op de A2 effe een sprintje getrokken met Patrick21Turbo en dat ging heel gelijk op, heb ik vernomen... Er zat wel een andere chip en andere pully op die G60.
GTI1-G60
Berichten: 290
Lid geworden op: za 25 aug 2001 0:00
Locatie: Capital of Friesland

marcel16v schreef:
Turbo Tinus schreef:Mijn standaart gtt (fase 1) is tot 120 precies even snel als de g60 (gechipt maar zonder andere poulies) van een vriend van mij. Dit hebben we meedere malen getest 8) . Na 120 loopt ie wel uit.
Dan is waarschijnlijk iets meer gebeurt met die G60, of je GTT loopt niet helemaal lekker. Hoewel ik toch echt wel langzamer ben als een GTT rijdt een G60 toch echt niet bij mij weg.

HAHAHA, het is maar net wie je tegenkomt.
:beer:

Weet nog een R19/16V rijder die na het schakelen van 1 naar 2, wel voor gezien hield.

Een Corrado G60 in standaard trim, is dociel en niet vooruit te branden.
Dus beetje stupide om zo te blijven rijden.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Niet vooruit te branden vind ik toch een beetje overdreven om te zeggen. :) Ze willen best wel vooruit!

Qua zitpositie en wegligging zou ik ook best een Colorado willen hebben. :D
Gesloten