Tussenacceleratie 80 > 120
Zoals Tom al zei, een 1.8 16vturboman schreef:Met wat voor wagen ?Marcel B. schreef:Net nog even getest, en kwam zo op 5,9 secs in 3, daarna had ik geen zin meer om en in z'n 4 te testen want ik reed alweer zo lekker
Don't walk the grass... smoke it
Klopt idd geen hout van, tis wel leuk verzonnenturboman schreef:http://www.angelfire.com/celeb/turboman ... schema.pdf
Koppelschema (wellicht accuraat)

Tis niet voor niets een koppelkromme, dus het is geen rechte lijn

yep, ik weet het, maar wel leuk geprobeerdMarcel B. schreef:Klopt idd geen hout van, tis wel leuk verzonnenturboman schreef:http://www.angelfire.com/celeb/turboman ... schema.pdf
Koppelschema (wellicht accuraat)
Tis niet voor niets een koppelkromme, dus het is geen rechte lijn

Ik zit royaaaal onder de 5,5 ... ik heb nog geen fatsoendelijke kilometerteller, maar mijn hele 3e versnelling duurt nog geen 4 seconden. Rij dan wel op 0.8 bar onder de gasklep op 185/55/13 bandjesturboman schreef:Een standaard GTT moet het in 5,5 seconden kunnen doen, in z'n 3.Menno schreef:hmm, dat maakt nieuwsgierig.
onder de 3 seconden?

Dan heb ik dus verkeerde informatie...turboman schreef:De RSi (953 kg) heeft max. 150 Nm bij al 2750 toeren, de 16V heeft max. 158 Nm echter pas bij 4250 tpm (997 kg).AZ4L schreef:Hoe kan dat nou dan? Het koppel is nagenoeg gelijk en de 16v heeft 20 pk meer? Gewichtsverschil is nog geen 40 kilo?turboman schreef:Normale omstandigheden (geen regen enzo), overdag
RSi Longchamp:
80-120 III: 6,0 s
80-120 IV: 7,5 s
80-120 III: 5,8 s
80-120 IV: 7,3 s
Zal het nog wat vaker checken, om een echt goed beeld te krijgen.
Voor zover ik weet zijn peekaas goed voor een hoge topsnelheid en koppel voor acceleratie.
De test met de clio sport 2000. Na al de eerdere reacties te hebben gelezen, moest ik dat dus ook uittesten. Na minimaal 15 pogingen zijn de volgende getallen naar boven gekomen.
buitentempertatuur 10 graden
wegdek: nat
staat van clio: standaard
tijd: di avond 20.10 (heeft er geen zak mee te maken. Alleen voor die bestuurders die gek zaten te kijken, dat ik er elke keer als een gek er vandoor ging.)
Clio sport
de tijden
80 - 120 in 3: 4.8 seconden
80 - 120 in 4: 6.4 seconden
Ik ben nieuwsgierig naar andere clio sport tijden dus laat het weten!
buitentempertatuur 10 graden
wegdek: nat
staat van clio: standaard
tijd: di avond 20.10 (heeft er geen zak mee te maken. Alleen voor die bestuurders die gek zaten te kijken, dat ik er elke keer als een gek er vandoor ging.)

Clio sport
de tijden
80 - 120 in 3: 4.8 seconden
80 - 120 in 4: 6.4 seconden
Ik ben nieuwsgierig naar andere clio sport tijden dus laat het weten!
Als het maar hard gaat!
Net effe gemeten.
Weer: regen, 8 graden.
Wegdek: zeiknat.
80-120 in III: 4,6 sec.
80-120 in IV : 6,4 sec.
Ik had ook nog geprobeerd de 0-100 even te klokken, maar dat lukt voor geen meter met dit weer.
Wegdek: zeiknat.

Ik had ook nog geprobeerd de 0-100 even te klokken, maar dat lukt voor geen meter met dit weer.

Net (al radio luisterend
, thanks Rob).
Weer: regen, ? graden.
Wegdek: nat.
80-120 in IV : ongeveer 11 sec.
Merijn zei ooit eens tegen me; "goh jij weet het gaspedaal wel te vinden!!....."
Maar ja dat moet ook wel met zulke tijden
.....(90pk
)
.
.
.
.
(wel ooit eens op een motor 0-100 : 3.4 sec
)

Weer: regen, ? graden.
Wegdek: nat.
80-120 in IV : ongeveer 11 sec.

Merijn zei ooit eens tegen me; "goh jij weet het gaspedaal wel te vinden!!....."
Maar ja dat moet ook wel met zulke tijden

.
.
.
.
(wel ooit eens op een motor 0-100 : 3.4 sec

-
Wat zijn de specs van jou auto? Ze wijken namelijk erg af van de andere Clio 16V's.robclio16V schreef:Net effe gemeten.
Wegdek: zeiknat.![]()
Groet,
Rutger
170 pk @ 6940 rpm
180 nm @ 5610 rpm
te koop gevraagd: meer koppel
180 nm @ 5610 rpm
-
Okee dan, dan geloof ik je
Good job!
170 pk @ 6940 rpm
180 nm @ 5610 rpm
180 nm @ 5610 rpm
ja, dacht ook al: erg snel voor een std. clio 16v, maar tis een getunede... vandaar de tijdenAZ4L schreef:Ik dacht al. Ik doe iets niet goedrobclio16V schreef:Ongeveer 170 pk en bijna 200 Nm koppel.
Gemeten bij FCG in Gorredijk.
K heb nog iets gevonden dat misschien wel interessant is. Het is wel in het Frans
:
http://www.chez.com/eperre/Essai/Perf/perf.htm

http://www.chez.com/eperre/Essai/Perf/perf.htm
Doe mij ook zo'n blokrobclio16V schreef:Net effe gemeten.
Wegdek: zeiknat.![]()

Let wel....met 16"Ivo8hoven schreef:Tja al die toerenbegrenzers....., bah wat een rommel![]()
Gewoon lekker de 7000 toeren eff anntikken of meer als je zin hebt.....![]()
80 - 120 in gang 3 : 4.5 sec.
80 - 120 in gang 4 : 6.8 sec.
![]()

Hoe meten jullie je tijden, overigens? Bij 50 km/u vol op het gas, als de snelheidsmeter langs de 80 komt de stopwacht in en als je bij 120 aangekomen bent de stopwacht stoppen? Of eerst 80 rijden en terwijl je het gas erop gooit de stopwatch aan?
Dat scheelt nogal veel! Zeker met een turbootje, want de turbo moet dan nog wel wat versnellen. Zeker in de 4e versnelling!
Dat scheelt nogal veel! Zeker met een turbootje, want de turbo moet dan nog wel wat versnellen. Zeker in de 4e versnelling!

80 rijden, dan tegelijk met gas stopwatch in, even opletten en weerindrukken als ie langs de 120 vliegtMerijn schreef:Hoe meten jullie je tijden, overigens? Bij 50 km/u vol op het gas, als de snelheidsmeter langs de 80 komt de stopwacht in en als je bij 120 aangekomen bent de stopwacht stoppen? Of eerst 80 rijden en terwijl je het gas erop gooit de stopwatch aan?

jaja, we weten onderhand wel een keer dat een hoop 5gtt rijders hun auto erg snel vinden.Ivo8hoven schreef:Jij mag een aardige rappe cliko 16V hebben om het tussensprintje van een GTT te redden in zn 3e versnelling.....
rev it like a rental
dat logge schip van zo'n 1440 kg (!) doet er ongeveer 4,5 seconden over. Das met een vrij beschaafde 1 bar vuldruk (en met ivoinfo: 8v en 17"
).
Zie pagina 1 voor een 2wd. Als ik een beetje snelheid in die Quadra krijg zal ik 't je gelijk melden hier.
Zie pagina 1 voor een 2wd. Als ik een beetje snelheid in die Quadra krijg zal ik 't je gelijk melden hier.
rev it like a rental
80 - 120 in III: 4,8 sec
80 - 120 in IV: 6,6 sec
Net op de terugweg gemeten, maar echt perfect ging 'ie niet. Zeker niet in 3. Hoeveel ik er nog vanaf moet kunnen rijden weet ik echt niet. Misschien een tiende of zo...
80 - 120 in IV: 6,6 sec
Net op de terugweg gemeten, maar echt perfect ging 'ie niet. Zeker niet in 3. Hoeveel ik er nog vanaf moet kunnen rijden weet ik echt niet. Misschien een tiende of zo...
_________________Jij mag een aardige rappe cliko 16V hebben om het tussensprintje van een GTT te redden in zn 3e versnelling.....
Het is gewoon andersom, een 5 gtt mag wel redelijk rap zijn om een 16v bij te kunnen houden in de 3e versnelling!!

Als het maar hard gaat!